Autor Wątek: Drum tracking  (Przeczytany 27621 razy)

Offline maarioo

  • Pr0
  • Wiadomości: 659
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #25 02 Kwi, 2009, 22:23:22 »
dziunia - sprawdź PW.

Offline Junia

  • Gaduła
  • Wiadomości: 134
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #26 02 Kwi, 2009, 22:39:30 »
No właśnie sprawdziłam i sprawa ma się następująco , kiedy klikam link wyskakuje mi powiadomienie o treści Error 404 itd. Jeśli chodzi o RAM to akurat nie jest problem bo mam go 4 GB w kompie , choć winda i tak widzi go 3,25 , w każdym razie mam max , więcej nie da się wsadzić po 32 bit'ową winde , z torrentami też miałam już do czynienia więc sobie poradzę , tylko nie wiem co z tymi linkami ?? Serdeczne dzięki za pomoc ...
Miłość, którą wstrzymujesz, jest bólem który nosisz...

Offline hofiman

  • Gaduła
  • Wiadomości: 409
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #27 02 Kwi, 2009, 23:22:58 »
marioo wyślij i mi;]
mój pies,jest spoko i wie o co chodzi,mówi elo mojej mamie zawsze gdy wychodzi.

Offline maarioo

  • Pr0
  • Wiadomości: 659
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #28 02 Kwi, 2009, 23:38:25 »
napisz do Pani Dziuni, żeby Ci skopiowała, bo już nie mam siły szukać linków :D :P

Offline deely

  • Gaduła
  • Wiadomości: 489
    • deely.bandcamp.com
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #29 05 Kwi, 2009, 22:27:56 »
Ten ziom też jest dobry w nagrywaniu garów na klawiszach:

Offline terrormuzik

  • Zamula nawet jesion
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 716
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #30 05 Kwi, 2009, 22:54:21 »
no fajnie gra :)

a co do robienia bębnów do utworów mam pytanie. Sprawa wygląda tak- perkusję układam w guitar pro- tak mi wygodnie. A ostatnio zacząłem się zastanawiać jak zastąpić midowe pykanie jakimiś samplami. Jak zaimportować MID do jakiegoś (no właśnie, do jakiego) programu? Nie chcę układać bembenów w innej aplikacji tylko je przeładować. Czy da się jakoś skonwertować MID (albo *.gp5) do WAV zastępując midowe bębny samplami?

Ostatnio takiej konwersji dokonałem za pomocą tej strony:
http://www.hamienet.com/midi2mp3
i wszystko hula, tylko że nie mogę podstawić swoich sampli..

a co do nagrywania perkusji- mam o tyle farta że w mojej salce perkusja bardzo fajnie brzmi nagrywana nawet pojedynczym mikrofonem. I żeby było śmieszniej jest to mikrofon w aparacie cyfrowym. Za jakiś czas się pochwalę bo na razie nie mamy jeszczr nagranego całego utworu.

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #31 05 Kwi, 2009, 23:00:05 »
Import z midi masz chociażby w EZdrummer. Potem robisz 'render to file' w edytorze audio i tyle.

Offline Qvd

  • Gaduła
  • Wiadomości: 118
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #32 06 Kwi, 2009, 18:18:34 »
Ja to robię tak. W gp eksport do midi. W cubasie import midi. Załadowanie instrumentu vst(f11), np. superior 2.0. Przekierowanie wyjścia midi na superiora. Hula pięknie. Do tego można łatwo dodatkowo edytować, podmieniać sample etc.w cubasie, np. samą stopkę, werbel itp. (zależy ile wyjść ustawisz w s2.0). Troszku chaotycznie to opisałem. Jak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.

Offline fireboy

  • Pr0
  • Wiadomości: 542
    • Toughest Firefighter Alive
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #33 06 Kwi, 2009, 18:28:39 »
a może chcecie bobra co zna 1000 beatów :P

Offline terrormuzik

  • Zamula nawet jesion
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 716
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #34 06 Kwi, 2009, 19:21:13 »
Jak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.
ktoś chce :D

Offline Junia

  • Gaduła
  • Wiadomości: 134
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #35 06 Kwi, 2009, 19:38:50 »
Ja to robię tak. W gp eksport do midi. W cubasie import midi. Załadowanie instrumentu vst(f11), np. superior 2.0. Przekierowanie wyjścia midi na superiora. Hula pięknie. Do tego można łatwo dodatkowo edytować, podmieniać sample etc.w cubasie, np. samą stopkę, werbel itp. (zależy ile wyjść ustawisz w s2.0). Troszku chaotycznie to opisałem. Jak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.

Poprszę o wykład jeszcze raz w stylu "krowie na rowie" Pozdro;)
Miłość, którą wstrzymujesz, jest bólem który nosisz...

Offline Qvd

  • Gaduła
  • Wiadomości: 118
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #36 06 Kwi, 2009, 20:10:30 »
Ok, to jutro postaram się za to zabrać. Dziś już niestety nie mam siły.

Offline terrormuzik

  • Zamula nawet jesion
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 716
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #37 06 Kwi, 2009, 20:15:55 »
dzięęęęękuuuuuujeee eeeemyyyyyyy :-*

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #38 06 Kwi, 2009, 21:11:10 »
JJak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.
Zrób. Mimo, że ja to akurat potafię, to może być niezły tutorial i na pewno się przyda na forum. Jak się ładnie postarasz to administracja zrobi z tego artykuł, a za tym zawsze idą jakieś profity.
Spoiler

Offline maarioo

  • Pr0
  • Wiadomości: 659
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #39 06 Kwi, 2009, 22:08:06 »
wyręczę choć połowicznie kolegę, bo nie mam co robić heheh


1. eksportujemy w guitar pro utwór do midi
Spoiler


2. otwieramy nowy projekt w nuendo/cubase ( bo niestety tylko na tych progach się jako tako znam, a prawie że niczym się nie różnią ;) ) i importujemy pliczek midi z naszym utworkiem
Spoiler


3. ciskamy na klawiaturze magiczny klawisz f11, bądź idziemy devices->vst instruments
Spoiler


4. wyskakuje nam okienko wirtualnych instrumentów, gdzie klikamy na któreś z pustych, czarnych pól, po czym
rozwija się nam lista dostępnych ( tzn tych, które mamy zainstalowane of kors ) vst. z listy wybieramy pożądany instrument garowy ( jeśli chcemy użyć innych sampli - dajmy na to basu, procedura jest oczywiście taka sama )
Spoiler


5. zaznaczamy na gridzie ścieżek zaimportowaną ścieżkę perkusji ( na screenie zaznaczona gwiadką :D ) i po lewej mamy opcje ścieżki - wzrok swój kierujemy do okna "out" po czym klikamy na czarne pole w którym zawsze coś pisze o narzędziu dźwiękowym naszego interfejsu ( w moim przypadku microsoft gs wavelab, bo mam zintegrowańca :( ), z listy wybieramy nasz instrument ( w tym wypadku superior )
Spoiler


6. nie wiem czy jest tak w każdym instrumencie do garów, ale przynajmniej w superiorze, w zakładce mixera mamy opcje wybierania outputów poszczególnych mikrofonów do ścieżek w nuendo/cubase etc. w moim przypadku kliknąłem na któreś z pól "out 1" i z listy wybrałem multichannel, dzięki czemu wszystkie mikrofony porozrzucały się na osobne ścieżki w programie głównym ( jest to podstawa do jakiegokolwiek miksu garów )
Spoiler


7. jeśli chcemy bawić się w mix ciskamy na klawiaturze kolejny magiczny klawisz f3 ( popróbujcie też inne eFy - potrafią zdziałać cuda :D ) bądź idziemy devices->mixer, dzięki czemu wyskoczy nam nuendowski/cubase'owski mikser w którym będziemy oczywiście miksować ( serio! )
Spoiler


8. suniemy suwakiem w prawo, by dostać się do pożądanych ścieżek ( w tym przypadku do ścieżek mikrofonów z superiora ) - tam klikając na przycisk oznaczony literką 'e' wyskoczy nam kolejne okienko...
Spoiler


9. ... w którym możemy narzucić wtyczki ( reverby, eq itd itp. - klikamy na któreś z pustych, czarnych pól po lewej ) bądź pobawić się graficznym equalizerem ( klikamy myszką dla podwyższania/obniżania wybranych częstotliwości, suwakami poniżej również, tam też zawężamy/rozszerzamy wybrane częstotliwości )


Spoiler


10. na koniec, gdy chcemy eksportować wybrany motyw, idziemy plik->export->audio mixdown gdzie wybieramy do jakiego typu pliku chcemy to eksportować, jaki ma mieć bitrate itd.
Spoiler


jest to opis powierzchowny, tykający tylko z leksza co, jak i gdzie.
mam nadzieję, że się przyda.
jak gdzieś tam piszę bzdury to poprawcie mnie, bo pisałem szybko :P
teraz QVD masz co uzupełnić heheh

Offline Junia

  • Gaduła
  • Wiadomości: 134
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #40 06 Kwi, 2009, 22:24:33 »
Jesteś genialny ;) Serdeczne dzięki ;) Pozdro...
Miłość, którą wstrzymujesz, jest bólem który nosisz...

Offline lord_awesomeguy

  • Miszcz avatarów ;)
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 447
  • Jestem marudą.
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #41 06 Kwi, 2009, 22:40:52 »
Widzę tam H2O Dongle...  ;)
« Ostatnia zmiana: 06 Kwi, 2009, 22:43:19 wysłana przez lord_awesomeguy »

Offline maarioo

  • Pr0
  • Wiadomości: 659
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #42 06 Kwi, 2009, 22:42:59 »
geez, Stary, nie wiem co ja bym zrobił bez h2o :D

Offline Qvd

  • Gaduła
  • Wiadomości: 118
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #43 07 Kwi, 2009, 09:06:05 »
Pięknie maarioo:) zepsułeś mi koncepcję:D Serio to dzięki za wsparcie. Ja zaraz w takim razie skrobnę coś o podmienianiu sampli z superiora/ezdrumera/bfd.

Ok, jedziemy.

Wracając do opisu maarioo. Warto jeszcze otworzyć sobie midi w drum editor (prawy klawisz myszki na ścieżce midi -> midi -> open drum editor).
Spoiler

Będziemy mieli coś na podobieństwo piano rola. Aby perka fajniej brzmiała, a mamy na to czas – ręcznie ustawiamy velocity (siłę uderzenia) poszczególnych elementów. Perka staje się bardziej naturalna. Aha, i sprawdzamy, czy crash to crash, ride to ride etc. Czasami przy eksporcie midi przeważnie blachy mogą zamienić się miejscami (szczególnie gdy używamy bfd). Mała poprawka i już wszystko gra. I jeszcze jedna uwaga. Po imporcie pliku midi ważne jest ustawienie tempa utworu! Tempo ->fixe -> nasza wartość.
Spoiler

Teraz podmiana sampli. Powiedzmy, że mamy wyrąbaną perkę, wszystko brzmi cacy poza jednym elementem (wersja optymistyczna). I jak teraz ten jeden element poprawić skoro więcej z mixera w superiorze/ezdrumerze nie jesteśmy w stanie wycisnąć? Sprawa jest prosta, szukamy w necie sampli, czyli przeważnie krótkich plików .wav z nagranym uderzeniem w werbel, stopę, blachy etc.
W necie naprawdę można znaleźć kilka świetnie brzmiących plików. Np. http://usa.mapexdrums.com/drums/blackpanther/index.asp. Polecam.

Ok, mamy sample. Teraz odpalamy naszego legalnego;) cubasa, otwieramy nasz projekt i w superiorze wybieramy osobne wyjście elementu który podmieniamy.

Spoiler

Mamy? Mamy! Teraz w insert track (na wyjściu w  którym mamy sam np. werbel - a to jego chcemy podmienić) odpalamy program aptrigga (szczerze polecam, łatwa obsługa, przyjazny interfejs).

Spoiler

Teraz zadanie jest proste. Klikamy load smp i wybieramy nasz .wav. Następnie zmieniamy wg uznania dwa bardzo ważne parametry: dry mix i wet mix. Odpowiadają za zmixowanie naszego sampla z oryginalnym dźwiękiem. Można ustawić całkowite samplowanie (jak na screenie, lub dowolne proporcje między „starym” i „nowym” dźwiękiem) Do tego możemy używać kilku sampli, odpowiednio je mixowac etc. Wystarczy, ze klikniemy na „2” w głównym okienku z załadowanym samplem a będziemy mogli odpalić kolejny plik wav, odpowiednio ustawić jego mix z pierwszym samplem i dźwiękiem podstawowym etc. Reszty funkcji nie opisuję, wystarczy zerknąć do instrukcji obsługi.

Hmmmm, i to by było na tyle.

pozdrawiam,
« Ostatnia zmiana: 07 Kwi, 2009, 10:44:05 wysłana przez Qvd »

Offline terrormuzik

  • Zamula nawet jesion
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 716
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #44 07 Kwi, 2009, 14:23:21 »
dzięki Mario, dzięki Qvd :). Pewnie w czwartek dopiero będę miał czas żeby się temu przyglądnąć po próbie :).

Offline MaryV

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 1
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #45 23 Gru, 2009, 12:43:21 »

Offline maarioo

  • Pr0
  • Wiadomości: 659
Odp: Drum tracking
« Odpowiedź #46 23 Gru, 2009, 15:07:15 »
to może teraz Lordziu napisze coś o miksie garów? :D
byłoby zajebiście, bo osobiście nawet ostatnio myślałem, czy nie napisać do Lorda na gg z pytaniem o ustawianie stopy, ale się wstydzę ::) hehe

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
2719 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Sty, 2010, 13:37:42
wysłana przez deely
3 Odpowiedzi
1804 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Lut, 2012, 00:40:04
wysłana przez mlodysatan
14 Odpowiedzi
2762 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 17 Wrz, 2013, 01:16:34
wysłana przez Matt-Carnage
2 Odpowiedzi
2102 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 08 Sty, 2015, 11:52:21
wysłana przez eventched
4 Odpowiedzi
3198 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Lut, 2016, 21:18:23
wysłana przez statki