Za stukanie odpowiada prawdopodobnie LFO podpięte pod obwiednię - Polivoks to nie jest najbardziej elegancko wykonany syntezator jak przystało na radziecką szkołę inżynieryjną, więc klikanie się bierze pewnie z tego, jak LFO napierdala sygnałem w obwiednię. Wątpię, żeby wtyczka to potrafiła odtworzyć, bo to konstrukcyjnie uważa się za wadę. Propos obwiedni, czy ten atak na filtrze nie jest zbyt ekstremalnie ustawiony? No i do takich ekstremalnych zabaw sound designem na pewno wyłącz tę kwantyzację po prawej stronie interfejsu wtyczki.
Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem pojęcie LFO, ani tym bardziej obwiedni, też nie widzę nigdzie kontrolki od tego w tym syntezatorze, ale udawało mi się te kliknięcia i stuki już uzyskać momentami, więc powiedzmy że jestem na dobrym tropie.
Jaki atak na filtrze?
A no właśnie zastanawiałem się o uj chodzi z tą kwantyzacją.
PS Teraz jest wyprzedaż modularnych zabawek od Teenage Engineering i sam sobie takiego sprawiłem na urodziny. Za ten zestaw modułów to jak za darmo - ma to swoje kompromisy, ale moim zdaniem to tylko wspomaga kreatywność.
https://www.thomann.de/intl/teenage_engineering_pocket_operator_modular_400.htm
Do tego, co próbujesz osiągnąć to idealne małe laboratorium do zabaw dźwiękiem. Na kompie i z wtyczkami to nie to samo - są rzeczy jak VCV rack, ale nie masz tej samej frajdy z przekładania kabelków i zmagania się z "żywym" organizmem. Ja bym na Twoim miejscu sobie odpuścił tego Polivoksa i właśnie pobawił się w jakieś VCV czy coś podobnego.
Wciąż za duży wydatek, chwilowo zastanawiam się, czy w ogóle mi wystarczy do wypłaty na samo życie.
Może kiedyś.
A tak to znalazłem sposób jak zapiąć sygnał z jednego tracku do kompresora na innym, na koniec sygnału.
Teraz pozostaje kwestia w jaki sposób Mick to pospinał:
Czy
1->2, 3, 4
Czy
1 -> 2, 3, 4
2 -> 3, 4
3 -> 4
(to by tłumaczyło czemu na torze 4 są dwa kompresory).
Obstawiam, że któraś z tych opcji ma coś wspólnego z tym:
5. Gdzieś wyczytałem (i pokrywa się z tym, o czym Mick mówił na GDC), że zależnie od głośności sygnału, odpowiedni tor sygnałowy się uruchamia.
Jeśli sygnał jest głośny, to tor 1 przykrywa pozostałe, jak się ścisza, to tor 2 idzie na front i tak dalej.
Jak to ogarnąć?
No i doszło kolejne pytanie:
6. Mick nakłada na syntezator biały szum, który oscyluje sobie, tzn. włącza się i wyłącza, z częstotliwością aktualnie granego dźwięku.
Jak coś takiego pociągnąć w Reaperze?