Pięknie maarioo:) zepsułeś mi koncepcję:D Serio to dzięki za wsparcie. Ja zaraz w takim razie skrobnę coś o podmienianiu sampli z superiora/ezdrumera/bfd.
Ok, jedziemy.
Wracając do opisu maarioo. Warto jeszcze otworzyć sobie midi w drum editor (prawy klawisz myszki na ścieżce midi -> midi -> open drum editor).
Spoiler Będziemy mieli coś na podobieństwo piano rola. Aby perka fajniej brzmiała, a mamy na to czas – ręcznie ustawiamy velocity (siłę uderzenia) poszczególnych elementów. Perka staje się bardziej naturalna. Aha, i sprawdzamy, czy crash to crash, ride to ride etc. Czasami przy eksporcie midi przeważnie blachy mogą zamienić się miejscami (szczególnie gdy używamy bfd). Mała poprawka i już wszystko gra. I jeszcze jedna uwaga.
Po imporcie pliku midi ważne jest ustawienie tempa utworu! Tempo ->fixe -> nasza wartość.
Spoiler Teraz podmiana sampli. Powiedzmy, że mamy wyrąbaną perkę, wszystko brzmi cacy poza jednym elementem (wersja optymistyczna). I jak teraz ten jeden element poprawić skoro więcej z mixera w superiorze/ezdrumerze nie jesteśmy w stanie wycisnąć? Sprawa jest prosta, szukamy w necie sampli, czyli przeważnie krótkich plików .wav z nagranym uderzeniem w werbel, stopę, blachy etc.
W necie naprawdę można znaleźć kilka świetnie brzmiących plików. Np.
http://usa.mapexdrums.com/drums/blackpanther/index.asp . Polecam.
Ok, mamy sample. Teraz odpalamy naszego legalnego;) cubasa, otwieramy nasz projekt i w superiorze wybieramy osobne wyjście elementu który podmieniamy.
Spoiler Mamy? Mamy! Teraz w insert track (na wyjściu w którym mamy sam np. werbel - a to jego chcemy podmienić) odpalamy program aptrigga (szczerze polecam, łatwa obsługa, przyjazny interfejs).
Spoiler Teraz zadanie jest proste. Klikamy load smp i wybieramy nasz .wav. Następnie zmieniamy wg uznania dwa bardzo ważne parametry: dry mix i wet mix. Odpowiadają za zmixowanie naszego sampla z oryginalnym dźwiękiem. Można ustawić całkowite samplowanie (jak na screenie, lub dowolne proporcje między „starym” i „nowym” dźwiękiem) Do tego możemy używać kilku sampli, odpowiednio je mixowac etc. Wystarczy, ze klikniemy na „2” w głównym okienku z załadowanym samplem a będziemy mogli odpalić kolejny plik wav, odpowiednio ustawić jego mix z pierwszym samplem i dźwiękiem podstawowym etc. Reszty funkcji nie opisuję, wystarczy zerknąć do instrukcji obsługi.
Hmmmm, i to by było na tyle.
pozdrawiam,