Ok dzieki za odpowiedzi decyzja zapadła ze idziemy w badanie kompozytów zobaczymy co z tego wyjdzie Plan w wersji finalnej jest taki aby wykonac dwa modele jednego projektu na identycznym osprzecie jeden z drewna a drugi z naszego materiału. Jedyne rożnice maja wynikać z róznic materiałowych wiec będzie można jako tako porównać różnice. Niestety chyba? żadna z wczesniej wymionionych firm tego nie zrobiła i na odległość nie mozna sie dowiedzieć za dużo o ewentualnych różnicach ich brzmienia w bezpośredniej konfrontacji z klasycznymi konstrukcjami
Imo niemiarodajne. Bo wiosła seryjne wykonane z tego samego drewna, na tym samym osprzęcie i pikapach brzmią różnie - był temat o Ibananezach nawet. Szukanie jakiegoś wielkiego heloł w różnicach w brzmieniu to sztuka dla sztuki jak dla mnie.
No wiadomo ale to ma na celu udowodnić tylko tyle że gitary z kompozytu nie brzmią jak karton a jeżeli wyjedzie ten test który zaproponował benkai pozytywnie problem o którym piszesz w przypadku kompozytowych gitar zniknie.
Sugeruję inne podejście - odowodnij ze dwa wiosla z tego samego kompozytu i z tym samym osprzętem brzmią identycznie. To wniesie dużo więcej do tematu niż porównanie kompozytu z drewnem. Grafit (pewnie fachowa nazwa kompozytu jest dłuższa) uzywany w basach statusa ma właściwości tak samo dobre jak drewno, poza tym ze jest niezniszczalny w standardowych warunkach.
To jest dobra uwaga i zrobimy to porównanie. Własności kompozytów niosą wiele korzyści bo gitary będą ważyć stanowczo mniej, gryf nie bedzie potrzebował pręta bo nigdy się nie wygnie, główki nie beda się łamać itp itd.
Wiem że i tak jest wiele czynników jak chociażby sam czynnik ludzki który powoduje ze kazdy model gitary jest inny ale w przypadku drewna i tego jak ten materiał sam w sobie jest kapryśny w porównaniu do kompozytów to uznam że inne czynniki są pomijalne w tym porównaniu. Przydałoby się tez na wiekszej ilości niz dwie gitary to zrobić ale narazie trzeba się zabrać za robote żeby chociaż jedną zrobić