Położenie tych oznaczeń przykluczowych ma kluczowe znaczenie. Modyfikujesz tylko dźwięk znajdujący się na linii oznaczenia.
Czyli jeśli w zapisie występują nutki na pozycjach G i A a na początku występuje znak przykluczowy # na wysokości A to znaczy, że wszystkie dźwięki będziesz grał normalnie z wyjątkiem A, w którego miejscu bedziesz grał A#. Wyobraź sobie, że znak przykluczowy to automatyczne dostawienie tego znaku do wszystkich nutek na danej linii
Może trochę późno ale nie mam ostatnio czasu na fora
Nie wiem czy wiesz ale nigdy nie pojawi się sytuacja w której przy kluczu będziesz miał tylko jeden krzyżyk i będzie to A#. Jak jeden krzyżyk to musi to być F# dlaczego? bo tak jest
zmienia się całe tonacje C, G (jeden krzyżyk F#) dalej D (2 krzyżyki F#, C#) i.t.d.. Nie ma tonacji która zawiera tylko A#. Tak samo jest z bemolami też mają konkretną kolejność.