Interesują mnie te dwa kąty wklejania gryfu, które znalazłem w speckach na stronie gibola, o których pisałem na początku 4° (+/- 15 seconds) lub 5° (+/- 15 seconds) - tylko jak to zmierzyć ? Nigdy wcześniej nie sprawdzałem czegoś takiego, bo zwyczajnie nie było potrzeby - macie jakieś pomysły ?
Co do kąta wklejania u innych producentów - wiem, że stosują inny i ta, można powiedzieć, kwintesencja brzmienia les paula kryje się w dużej mierze właśnie w tym kącie, ale zastanawia mnie, czemu mój LP wygląda innaczej pod względem wysokości tego mostku niż wszystkie inne Gibole LP studio z tego okresu ? Zauważyłem już wcześniej, że gibole LP mają inny kąt niż jakieś inne les paulopodbne twory, czy też nawet i epiphony mimo, że te są niby robione na licencji, co w efekcie daje często trochę wyżej umieszczony mostek. Rzecz w tym jednak, że mój się różni nawet od wszystkich innych oryginalnych LP.
Słyszałem też (nie wiem na ile to prawda), że ponoć na przestrzeni lat ten kąt wklejania zmieniał się kilkurotnie czyli, że w efkecie jest więcej opcji, niż te, które zostały przytoczone przeze mnie. Tylko, że nie chce mi się to wierzyć trochę - skoro kąt wklejania mocno warunkuje brzmienie prawdziwego LP to jak sam Gibson miałby niby na przestrzeni lat tak sobie lawirować i je zmieniać ? Wtedy logicznie rzecz biorąc trudno bylo by stwierdzić, które to są te prawdziwie brzmiące les paule, a które nie ?
Może w sumie jest jakiś zakres wklejania gryfu "od - do", który warunkuje własnie to typowe Gibsonowskie Lespaulowskie brzmienie i mój ma po prostu krańcową wartość tego zakresu, która została celowo wprowadzona, bo tak wtedy robili, albo przez przypadek, ale przeszło to jeszcze przez kontrole jakości, bo jak widać nie wywołuje to żadnych negatywnych efektów na strojenie, brzęczenie, wygodę gry itp.