Autor Wątek: STRATEGIA MARKETINGOWA GIBSONA... podnoszenie cen i cięcia przy pocałunku w dupę  (Przeczytany 40092 razy)

Offline Didejek

  • Pr0
  • Wiadomości: 743
  • Hodowca BlacKatów
    • BlacKat Guitars
Z ekologią wszystko rozbija się o kasę. Jest sobie organizacja FSC, która certyfikuje drewno i ich certyfikaty to chyba jedyny sensowny sposób na zabezpieczenie się przed aresztowaniem drewna (przypadek Gibsona) (!) lub uszkodzeniem gitar (Mayones) przez służby celne w zespole z nawiedzonymi ekologami. Problem w tym, że certyfikowane drewno jest o wiele droższe, trudniej dostępne i generalnie każda firma handlująca drewnem na Musikmesse na pytania o FSC na hebą wzruszała ramionami. Druga sprawa to dostępność surowca. Zasoby hebanu nie są jakieś kosmiczne i o ile nam jako malutkiej firmie nie spędza to snu z powiek (jeszcze), o tyle przy skali produkcji Gibsona problem jest poważny - zwłaszcza biorąc pod uwagę wymagany wielokrotnie niższy koszt produkcji niż u nas. W zasadzie największy problem jest z hebanem i palisandrem, ale służby eko w stanach są tak nawiedzone, że np. pobrali próbki z siodełka Graphtecha z gitary Mayo (uszkadzając siodełko przy okazji) aby sprawdzić, czy nie jest to... kość słoniowa. Będziemy widzieli coraz więcej eksperymentów z podstrunnicami i to nie tylko u Gibsona.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
9118 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 22 Lis, 2008, 11:24:05
wysłana przez Br-Owca
71 Odpowiedzi
39850 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Lis, 2010, 15:36:18
wysłana przez Wybielacz666
5 Odpowiedzi
2281 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 06 Lut, 2010, 22:24:32
wysłana przez Leon
0 Odpowiedzi
2187 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 08 Lut, 2011, 10:07:52
wysłana przez p0ison
40 Odpowiedzi
6825 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Lip, 2016, 08:09:39
wysłana przez Zomballo