Co do problemów z selektywnością basów przy graniu z 8mkami, to może warto by pociągnąć temat w trochę inną stronę - w stronę wspomnianego na samym początku innego strojenia gitary niż do F# ? Z tego co pamiętam na długo jeszcze przed pojawieniem się 8semek Wes Borland z Limp Bizkit stroił tego swojego 4strunowego barytona F# F# E B (kawałki Nookie i Full Nelson), zaś ich basista miał 5 strojoną A# C# F# E B. Kiedy Wes grał na niskim F# ten grał często na swoim wysokim F#, które de facto z racji, że to jest bas nie odcinało się tak mocno od tego niskiego. Takie jakby zamienienie się rolami - dawało to tyle, że to gitara dawała niski strój, a bas tylko brzmienie basu i fajnie to się komponowało. Wiem, że dla Was to nie było by truuuu, ale we wspomnianych kawałkach fajnie się to spisało.
Aha, po co miał te A# to nie wiem
Może nie chciał flaków mieć w G#,a jednocześnie struna A# dawała mu odpowiednią ilość niskich dźwięków, które tam wplatał w odpowiednich miejscach, niekoniecznie wtedy, gdy Wes grał te same, tylko żeby siedziały w skali.