OK. Wielu samochodowych wyjadaczy siedzi na forum, więc zaczerpnę rady. Napiszę w tym temaci, coby śmieci nie robić
Czas zmienić Peugowoza i kupić nowe cacko. 20 000 to jest maks.
Tera powiem o co mi chodzi.
Samochód musi być:
-tani w utrzymaniu(części zamienne itd...)
-przestronny
-ładny
-jak najmniej awaryjny
-jak najlepszy stosunek mocy do spalania paliwa
-nie powinien być mniejszy niż mój obecny 306
-hatchback albo kombi, sedan niechętnie
Celuję w 2 segmenty: kompakty i klasa średnia
Póki co na oku mam: Audi A4 Kombi B4 po liftingu(bo B5 pewnie nie trafię), Seata Leona MK1, Passata B5 po liftingu, Volvo V40,
Golf 4 niechętnie(zbyt dużo tego na drodze ), BMW E46 kombi(??)
Jak wyglądają koszty eksploatacji w/w samochodów i ich awaryjność?
Teraz zastanawiam się jaki silnik potrzebuję. Jeżdżę rocznie minimum 15k km, ale przypuszczam, ze będę jeździł więcej. Zależy mi na ekonomiczności, niezawodności i względnej mocy. Turbo diesel, czy benzyna + LPG?
Jeszcze jest taka rzecz, że mam znajomego w Niemczech, który (przypuszczam) mógłby mi sprowadzić samochód do PL po kosztach. W co w takim wypadku celować?
Pozdro
No Passat B5 nie należy do najtańszych w eksploatacji, owszem jest sporo zamienników, ale ich jakość i trwałość, no cóż. Volvo v40 musisz bardzo uważać, a modele powyżej 2003 roku. Poważnie gdybym miał wybierać i kupować kupiłbym jeszcze raz to, co mam teraz.