Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Efekty => Wątek zaczęty przez: Didejek w 22 Wrz, 2010, 10:17:49
-
Czyli New Foot Controller Day
Wczoraj dzięki uprzejmości Firmy Muzycznej, żony i środków pieniężnych stałem się posiadaczem Voodoo Lab Ground Control Pro i w rezultacie mam już całą zawartość wkładki mięsnej do pedalboardu. Na razie jeszcze czekam na nowe okablowanie i pora pomyśleć o jakiejś skrzynce na to. GCP i dwa pedały ekspresji Bossa służą do sterowania Fractalem. Mam jeszcze kaczkę i tube screamera, ale te nie wylądują w pedalboardzie, bo raczej ich nie używam - wszystkie FX idą z Fractala.
Idea sterowania jest następująca:
Fractal udostępnia 8 zewnętrznych kontrolerów, które możemy przypinać do dowolnej ilości parametrów w każdym presecie, ustalać krzywe, zakres początku/końca itd. Oba pedały ekspresji działają jako takie kontrolery (czyli w zależności od presetu mogę je przypisywać do różnych rzeczy - np. głośności, wah, whammy, boostu, poziomu delaya i kilku tych rzeczy na raz). W przypadku wah na przykład mogę dodatkowo wykorzystać funkcje auto on/off w fractalu - jeżeli kaczka przez dłuższy czas pozostanie w pozycji "pięta do dołu", efekt się wyłączy - w momencie poruszenia pedałem włączy się ponownie. W praktyce działa to tak jak w Bad Horsie.
Pozostałe 6 kontrolerów to przyciski 1-3 i 5-7. Najczęściej przypisuję je do bypassu konkretnych efektów lub na przykład dwóch różnych poziomów gainu wzmacniacza. Przycisk 4 to tap tempo, 8 to boost, który realizuję za pomocą bloku efektowego filter (mam ich 4, więc mogę jeden wykorzystać jako dopałkę głośności) - kiedy jest aktywny, sygnał jest podbijany o określony w presecie poziom. 4 przyciski na dole służą do zmiany presetów.
Zdecydowałem się na przypisanie przycisków do kontrolerów, a nie bezpośrednio do typów efektów (jest taka możliwość), żeby w ten sposób uzyskać większą elastyczność. Na przykład nie w każdym presecie mam chorus, więc przycisk w niektórych przyciskach nic by nie robił, gdyby go na stałe przypisać do tego efektu. Ale jeżeli jest to kontroler, mogę określić w jednym presecie, że steruje on bypassem chorusa, ale w innym na przykład pitch shifterem czy tremolo.
Pedały Bossa bardzo dobrze działają z GCP, całość zajmuje 70 cm x 30 cm (+ kilka centymetrów z tyłu na kable). Teraz trzeba zrobić tylko na to jakiś ładny pedalboard :). Docelowo podłoga będzie łączona tylko jednym kablem z rackiem - midi 7 pin. Zasilanie podłogi będzie ukryte w racku.
:fotki:, więc:
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.sevenstring.pl%2Fg2%2Fd%2F22000-1%2Fgcp.jpg&hash=6be4b5c89097008cd021bbf9ba939a40275deb79)
-
Super, gratuluję i rozumiem, że możesz się cieszyć.
Wczoraj dzięki uprzejmości Firmy Muzycznej, żony
Czy możesz rozwinąć myśl? ;)
A tak globalnie, to ja bym chciał usłyszeć jak to gada i wkład takiego kombajnu w muzykę, bo chyba nie masz tego, żeby mieć i plumkać w domu ze słuchawkami? Ostatnio parę osób pisało, że np. Major obsysa, a naprawdę, ale to naprawdę mnie ciekawi różnica na nagraniu między takim Axe, z jego edytowalnymi krzywymi i innymi mujami, a dobrą lampą i nawet tym obsysającym Majorem, bo różnica w cenie jest mocno kilkukrotna.
A piszę, bo już myślę, co będzie następne po Majorze ;)
-
A tak globalnie, to ja bym chciał usłyszeć jak to gada i wkład takiego kombajnu w muzykę, bo chyba nie masz tego, żeby mieć i plumkać w domu ze słuchawkami?
W tej chwili mniej więcej głównie po to.
Nie umiem grać, więc kompensuje to sobie fajnymi zabawkami. :)
-
Czyli pedały działają jak w rocktronie Xpression który umożliwia sterowanie 10 pedałami i każdy w każdym presecie możesz sobie podpiąć pod co ci się tam podoba :) tyle, że nie ma krzywych (co by się przydało - przyznaję :))
I też jestem ciekaw jakiegoś testu :) Zrobisz myślę / mam nadzieję / pragnę ?
-
Piszę ten test, ale chciałem zrobić taki bardzo rozbudowany i zajebisty, a ponieważ dzielę w tej chwili czas na pracę zawodową/remont mieszkania/przeprowadzkę/życie rodzinne, to jak się nietrudno domyślić nawet na pogranie go nie mam, a co dopiero na pisanie. Ale obiecałem to zrobię :).
-
Nie bądź pan taki skromy, bo masz fajne kloce i gity i się znasz. Cierpliwie poczekam na testa, a niecierpliwie na próbki ;)
-
Nie bądź pan taki skromy, bo masz fajne kloce
Ostatnio jak zaglądałem do muszli to rzeczywiście były niczego sobie, tylko skąd Ty o tym wiesz?
-
Fakt, mogłeś nie zauważyć:
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffarm4.static.flickr.com%2F3392%2F3588865928_5394fc4404.jpg&hash=b21eb7025724e25d24c5fc656128d689224997fa)
-
Fakt, mogłeś nie zauważyć:
(http://farm4.static.flickr.com/3392/3588865928_5394fc4404.jpg)
ja piedole ... [leci do kibla sprawdzić] ... uff. nie ma go u mnie :D
-
Fakt, mogłeś nie zauważyć:
(http://farm4.static.flickr.com/3392/3588865928_5394fc4404.jpg)
ja piedole ... [leci do kibla sprawdzić] ... uff. nie ma go u mnie :D
No, bo przeca od rana już jestem tu ;)
-
A nie myślałeś o sterowniku fractalowskim? ;) W sumie, to masz zajebistą zabawkę, również czekam na test, i w ogóle gratzy, tylko żebyś nie pozapominał sobie w presetach co czym steruje ;P
-
Myślałem o MFC101, ale jest za drogi. Poza tym wychodzi na to, że GCP w zupełności wystarczy do takiego sterowania. Z zapominaniem jest problem - może jak G Lab wypuści GSC5 (tam są LCD dla każdego przycisku) to rozważę przesiadkę, ale na razie po prostu staram się trzymać pewnej konwencji - czyli np. przycisk 7 to w większości presetów delay, ale np. w przypadku patchu solowego nie jest to bypass delaya tylko przełączenie między jego dwiema głośnościami. 6 to efekty modulacyjne za preampem, 1-3 to efekty przed preampem, podbicia gainu itd, 5 to może być dodatkowy efekt modulacyjny albo na przykład harmonizer....