Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Efekty => Wątek zaczęty przez: mleko w 11 Maj, 2010, 16:30:52
-
mam pytanie, troche trudne :D
szukam dileja z midi, w kostce, żeby nie kosztował tyle co eventide (czytaj około 600 zł za używke to bym łyknoł) i zdało by się żeby posiadał opcje ala dynamic dilej. i żeby powtórzenia wybrzmiewały po wyłączeniu
-
pałe też ma robić? ;)
niestety, ale nie ma takiego delaya :)
-
Gdyby z Twoich wymagań wyciąć midi, to Nova Repeater ;)
-
albo też dd20 polecam.
-
i need a midi :P sam mam digitecha timebendera i robi mi dużo lepiej od dd20 i nova delaya, jak narazie kręce sie koło smooth delaya, ale musze go dogłębnie ograć :P
-
a to :
http://www.glab.com.pl/sd-1
Pozdrawiam
-
przeczytaj mojego posta wyżej :P
-
Hm, a czy nie lepiej dozbierać te 1000zł i kupić Eventide'a? ;)
-
Glab SD1 jest świetny - polecam Ci bardzo , efekt jest zawodowy no i do tego analogowy :))
-
Ja sam mam chrapkę na G-laba, gdyby nie to że jest tylko jedno ustawienie, a ja lubię mieć kilka do wyboru naraz :D
-
sam mam SD-1 i to byla milosc od pierwszego wejrzenia :))
co do wybory to niestety :)) z ustawieniami jest kiepsko ,ale zawsze mozna sobie dokupic GSC 3 ;)
-
ale ten GSC 3 pozwoli jakoś więcej tych ustawień trzymać? nie wynika to przynajmniej z opisów jakie widziałem
-
tzn. gsc3 to sterownik midi, czyli możesz sobie poporstu w presetach poustawiać różne brzmienia dealeya
-
A to przypadkiem delay nie powinien mieć jeszcze banki pamięci żeby zmieniać te presety w nim? Bo mnie się zdaje że SD-1 to raczej midi ma do włączenia i tap tempo...
-
no właśnie mi tak samo się wydawało..
-
no tak sa prestety w sd 1 ,no ale i tak musisz miec kontroler zeby przestawiac ustawienia ...
-
Okej, i się wszystko wyjaśniło ;D
-
"funkcje włączania, wyłączania i ustawiania czasu powtórzeń za pomocą rozkazów Program Change i Control Change (wejście MIDI IN)" do presetów to temu jeszcze jak by nie patrzeć trochę brakuje ;)
-
Właśnie mnie się tak wydawało ale niee, walczył nie będę, bo nie bawiłem się SD-1 :D
-
Glab SD1 jest świetny - polecam Ci bardzo , efekt jest zawodowy no i do tego analogowy :))
Jasne, że lepiej dozbierac do Eventide. Niestety miałem okazję porównywać Glaba z Eventide i wypada żenująco jeśli chodzi o brzmienie i szumy.
-
T-REX REPLICA - w kostce lepiej nie ma.
-
Glab SD1 jest świetny - polecam Ci bardzo , efekt jest zawodowy no i do tego analogowy :))
Jasne, że lepiej dozbierac do Eventide. Niestety miałem okazję porównywać Glaba z Eventide i wypada żenująco jeśli chodzi o brzmienie i szumy.
chętnie bym przetestował tego Eventide skoro tak chwalisz, bo ja przykłądowo na sowim żadnyhc szumów nei zauważyłem
-
Są sklepy w Warszawie gdzie można porównać.
-
Ciekawy temat. Sam się gęsto ostatnio zastanawiam nad zmianą z G-Maj na jakieś stompy w pętli efektów. Jak na razie dość mocno interesuje mnie Nova Delay (TC Electronic ND-1). Przyzwyczaiłem się też do korzystania z kilku różnych typów delaya (w zależności od frazy i aranżacji) i to jest jedyny mankament tych stompów - będą spięte na stałe w pętle i odłączane za pomocą krosownicy. No chyba że taki sterowany midi box by się pojawił. Zauważyłem, że to można zrobić z Eventide'm, niemniej coś mi w nim nie pasuje, jakoś nie podoba mi się...
Jakby ktoś miał jakiś ciekawy pomysł, to zapraszam :)
-
Jak ci się nie podoba to mogę Ci jakiś kustom art work zrobić ;D A tak serio, chyba nie ma jeszcze jednego, takiego delaya z midi, z bankami i sraniem w podszewkę?
-
Zauważyłem, że to można zrobić z Eventide'm, niemniej coś mi w nim nie pasuje, jakoś nie podoba mi się...
To Nova Delay Ci się podoba a TimeFactor nie? wow, dla mnie te tanie delaye (włącznie z tymi z g-majora) od TC są mocno średnie. TimeFactor jest co najmniej dobry ale fakt są fajniejsze tyle, że nie w kostce i nie za taką cenę :)
-
Bardzo fajnym delayem z midi, co prawda nie kostkowym, jest Line 6 Echo Pro. Używałem przez wiele lat i moim zdaniem nie ma nic fajniejszego w tej klasie cenowej i z takimi możliwościami, a produkty TC znam aż za dobrze :).
I nie piszę tego dlatego, że mam taki akurat na sprzedaż (chociaż inna sprawa, że mam).
Eventide nie znam, ale moim skromnym zdaniem 2k to trochę dużo jak na samego delaya jaki by nie był.
-
To Nova Delay Ci się podoba a TimeFactor nie? wow, dla mnie te tanie delaye (włącznie z tymi z g-majora) od TC są mocno średnie. TimeFactor jest co najmniej dobry ale fakt są fajniejsze tyle, że nie w kostce i nie za taką cenę :)
[/quote]
A dla mnie linie opóźniające z G-major brzmią ładnie (jak za te pieniądze). Kiedy usłyszałem ND-1 od razu poczułem klimat linii z 2290. Słysząc z kolei Nova Repeater od razu rozpoznałem w nim linie używane przeze mnie w G-Maj.
TimeFactor uważam za genialny, ale jest to efekt za głęboki dla mnie i większość z jego funkcji u mnie była by off przez cały czas. Niemniej szansę mu jeszcze daję :)
Wiadomo, że są inne, lepsze rzeczy. Nad tym też się zastanawiam - czy nie przejść w jakiś dobry unit do samych pogłosów i delayów. Może ktoś ma tutaj jakiś pomysł ciekawy?
Co do line6 - nie wiem dlaczego, ale zawsze widzę produkty tej firmy przez pryzmat pod'ów, których fanem nigdy nie byłem...
-
Wiadomo, że są inne, lepsze rzeczy. Nad tym też się zastanawiam - czy nie przejść w jakiś dobry unit do samych pogłosów i delayów. Może ktoś ma tutaj jakiś pomysł ciekawy?
Eventide Eclipse albo któryś Lexicon pcm.
Eventide nie znam, ale moim skromnym zdaniem 2k to trochę dużo jak na samego delaya jaki by nie był.
2k za tego delaya to nie taka zła cena, na pewno lepsza niż 1.5k za EHX deluxe memory man.
Bardzo fajnym delayem z midi, co prawda nie kostkowym, jest Line 6 Echo Pro. Używałem przez wiele lat i moim zdaniem nie ma nic fajniejszego w tej klasie cenowej i z takimi możliwościami
No za 1k jest bardzo ok a 3 symulacje są nawet bardzo dobre no i full sterowanie midi plus kilka innych bajerów, nie ma nic wspólnego z Podem (na szczęście)
-
Co do line6 - nie wiem dlaczego, ale zawsze widzę produkty tej firmy przez pryzmat pod'ów, których fanem nigdy nie byłem...
Akurat te rackowe procesory (Mod Pro, Echo Pro, Filter Pro) to nieco inna bajka niż Pody. Ich targetem były studia nagraniowe i debiutowały z cenami około 700-800$ za urządzenie. Całkiem sporo jak na rackowy procesor, który robi tylko jedno. Jakość algorytmów jest dużo lepsza niż w podzie - czyt. teoretycznie ten sam model w echo pro ma więcej parametrów i brzmi o niebo lepiej niż w podzie x3. Jest to możliwe dlatego, że procesor DSP przetwarza tylko ten jeden efekt w przeciwieństwie do Poda, gdzie procek jest dzielony na wiele efektów - stąd ich znacznie niższa jakość.
W rezultacie w echo pro uchwycono dość realistyczne zachowanie delayów analogowych i taśmowych, wliczając w to różne niuanse związane ze zmianami prędkości, dodatnim sprzężeniem zwrotnym itd. Przez długi czas nic takiego nie było na rynku, do momentu wprowadzenia kostek Eventide'a, które są w swojej filozofii bardzo podobne.
Miałem wiele Podów i nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby sprzedawać Echo Pro i Mod Pro. G-System też ich nie wyparł. Po zakupie Fractala zdecydowałem się je wreszcie pchnąć, ale trochę bez przekonania, bo Fractal też nie do końca mi zapewnia to co siedzi w tych konkretnych rackach... Bardziej idzie o zdrowy rozsądek, minimalizowanie rigu i nie trzymanie zbyt dużej kasy w sprzęcie.
A właśnie - co do stompboxów to jest jeszcze Damage Control - firma założona przez byłych pracowników Line 6. Mają takiego delaya sterowanego przez midi (http://damagecontrolusa.com/products/timeline/)
-
A zastanowiłeś się jak technologia decydująca o jakości przetworników AD/DA od czasu, kiedy wysprodukowano rackowe Line 6 ? Pieprzysz jak potłuczony, posługując się logiką konika polnego z krzywą nóżką, który twierdzi, że Mac G3 kładzie na plecy Mac Pro 8-core 3.2GHz (analogia jest w 100% celna, bo interwał w czasie produkcji jest zbliżony) i bronisz tego stanowiska jak lew pederasta swojego partnera.
Wybacz, ale nie masz zielonego pojęcia o produktach Line 6 i opowidasz bzdury. Proponuję powrót na gitara.pl gdzie tego typu głupoty frajerzy wierzący we wszystko co zostało napisane beda łykali jak młody rekin wodę. Niech twoje złudzenia pozostaną twoją prywatną sprawą. Sorry za krytykę, ale twoja wiara w siebie przesłoniła Ci dar wyciągania logicznych wniosków.
ps. Faktycznie Echo Pro jest niezłym delayem, który za stosunkowo nieduże (bo jest już starym produktem) pieniądze moze spełnić potrzeby zalożyciela tematu.
-
Ja głupi Eventide z chyba 1996r kupiłem, taki szmelc a kilka ładnych 1000 zapłaciłem i co najdziwniejsze gada zajebiście. Oczywiście jako posiadacz Echo pro nie do końca zgadzam się z opisem usera Didejek no ale chłopak chce sprzedać to nie będę mu antyreklamy robił :) chociaż tak czy siak to dobry sprzęt za jeszcze lepszą kasę. No i skoro miał również poda x3 to chyba potrafi na słuch porównać które delaye brzmią lepiej. Nie cyferki świadczą o brzmieniu :)
-
A zastanowiłeś się jak technologia decydująca o jakości przetworników AD/DA od czasu, kiedy wysprodukowano rackowe Line 6 ?
Miałem ochotę napisać długą odpowiedź, ale chyba nie ma to sensu. Technologia przetworników przez ten czas przeszła może kosmetyczne zmiany. Echo Pro to 44.1/24 bit co jest zupełnie wystarczającym standardem. X3 z tego co kojarzę ma podobne parametry. Przetworniki nie mają nic wspólnego z jakością algorytmów. X3 nie jest w stanie uciągnąć efektów na takim poziomie jak są w Echo Pro, co stwierdził na przykład niejaki Rich Renken z tej firmy. Dlatego zrobili M13.
Icchok Lejb Perec, jak masz ochotę mnie obrażać to może osobiście a nie pod zasłoną sieci?