Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Hardware => Wątek zaczęty przez: bee w 09 Lut, 2010, 23:57:37
-
Drodzy,
jak w temacie. Mam na oku nastepujące opcje:
-Yamaha HS-50M
-Alesis M1Active 520 USB
-Alesis M1Active 520
-Mackie MR5
eeewentualnie Monitor One MKII, do tego koncówka mocy JBLa, która posiadam.
Mieliście styczność z tymi modelami? Co polecacie?
Dzięki.
-
Ja tam mam swoje Behringery i je polecić mogę (a jak moja rekomendacja nie pasi to gdzieś tam jacyśtam profesjonaliści ich używają ;)). Z tym, że one do troszkę większego pokoju się nadadzą, nie wiem jaki ty akurat masz.
No i mam nadzieję, że jesteś normalny i bierzesz pod uwagę używane :P
-
Pomieszczenie małe, w gre wchodza niewielkie moce raczej.
Oczywiscie bardziej interesuje mnie ich liniowowsc i generalnie pasmo, z tego co wiem Yamahy mają słabiutki doł, Alesisy znow przewalony na tyle, ze muli.
A moze znacie miejsce w wwa, gdzie mozna posłuchac monitorow z tej połki - może Riff Megastore na tej wsi wpizdu, albo Arkadia...?
-
W tej cenie masz jeszcze do wyboru np. KRK RP5, Event ALP5, Fostexy 0.5, ESI near5...
-
Skłaniał bym się raczej w stronę KRK RP5 sam mam rp8 i są całkiem przyzwoite, na pewno lepiej wypadają niż hs50.
-
Obaj z Domasiem kupiliśmy ostatnio KRK RP5. W Kraku mieliśmy okazję porównać je z Yamahami MSP 5, czyli trochę wyższy model niż HS-50. Yamahy miały ładniejszą panoramę IMO i grały bardziej sumą, podczas gdy KRK grają bardzo nowocześnie, dół nie schodzi tak nisko jak Yamaha ale jest wyrazistszy, no i zajebisty patent pt. tuby basowe do przodu a nie na tylniej ścianie. Poza tym KRK wydały mi się lepiej oddawać "trójwymiarowość", bardzo wyraźnie słychać każdą ścieżkę (dlatego mówiłem że Yamki grały sumą :)).
-
Obaj z Domasiem kupiliśmy ostatnio KRK RP5. W Kraku mieliśmy okazję porównać je z Yamahami MSP 5, czyli trochę wyższy model niż HS-50. Yamahy miały ładniejszą panoramę IMO i grały bardziej sumą, podczas gdy KRK grają bardzo nowocześnie, dół nie schodzi tak nisko jak Yamaha ale jest wyrazistszy, no i zajebisty patent pt. tuby basowe do przodu a nie na tylniej ścianie. Poza tym KRK wydały mi się lepiej oddawać "trójwymiarowość", bardzo wyraźnie słychać każdą ścieżkę (dlatego mówiłem że Yamki grały sumą :)).
O TAK zgadzam się ;)))
-
Czyli KRK nie schodza tak nisko jak HS50?
Toszczerze mówiac troche sie obawiam, bo słyszalem ze te Yamahy bez subwoofera w zasadzie nie maja racji bytu, a KRK...?
Wiem, że to troche abstrakcja opowiadac o paśmie, ale póki co nie znalazłem miejsca, w którym moglbym jakos kompleksowo odsłuchac tych monitorów.
-
Mimo że przekraczają trochę planowany budżet zwróciłbym też uwagę na Behringerki 2031A. Ponoć całkiem niezły "bang for buck".
KRK grają bardzo nowocześnie, dół nie schodzi tak nisko jak Yamaha
Łaaaa to chyba trzeba oceniać bas na oko ;)
-
No to mówię, że Behringery są ok :P. Tylko raczej trzeba kombinować z szukaniem używanych, nówki ok 1600. A zbudowane na niezłych elementach (jak już kilka razy mówiłem), dobrze ustawione monitorują jak trzeba. No i jeszcze może być problem w tym, że one mają woofery po 20cm, więc może to być trochę za dużo jak masz malutki pokój.
-
a Fostexy 0.5?
-
Tez sie chyba bede przymierzal do zakupu jakichs odsluchow bo teraz sluza mi za to kolumny hi-fi B&W i wzmacniacz Denona, ktory jest chujowy. Do czego polecacie podpinac monitory ? Chodzi mi o wzmocnienie, bo rozumiem, ze to moje jest kiepskie.
-
Hej, monitorki aktywne mają wbudowany wzmacniacze. Ale oczywiście nie znaczy to, że będą lepsze niż Twój Denon :)
-
Hmm...No to bardziej skomplikowana sprawa sie robi. Mozna je wpiac zarowno przez wzmak jak same, tak ? No to chyba kwestia porownania, co bedzie lepiej brzmialo - czy z, czy bez. A jesli chodzi o kolumny ? Duza roznica bedzie po przesiadce na takie odsluchy ?
-
Page, aktywnych przez zewnętrzny wzmak nie wepniesz - no chyba, że się dostaniesz do głośników. Aktywne same, pasywy przez wzmak. To tak jak kombo i kolumna ;)
Kolumny Hi-Fi narzucają swoją charakterystykę na dźwięk bardziej niż monitory, które z założenia powinny grać równo w całym paśmie, bez eksponowania jakichś częstotliwości - chociażby basu. Kiedy podpiąłem po raz pierwszy u siebie moją reakcją było: łerdefak iz bejz?! Bas jest, ale nie buczy i dudni, do czego byłem przyzwyczajony do tej pory.
-
Czyli Ty tez RP5 uzywasz ? Jak tylko uda mi sie sprzedac piec planuje lyknac te KRK, chociaz fakt, ze brzmia mocno "nowoczesnie" srednio mnie przekonuje, ale to chyba najlepsza opcja za ta kase (1299 w GC) no i po przesiadce z kolumien hi-fi pewnie lepiej i tak nie moge trafic ? No i moglbym sobie dac spokoj ze wzmacniaczem.
-
To chyba w ogóle jest tak, że nie ma ideału (zwłaszcza w tym przedziale cenowym). Po miesiącu mam te same odczucia - dają cholernie dobrą przestrzeń i głębię, w piguły dużo basu :) Mam lekki zgryz bo ludzie na ogół mówią że na monitorach się nie da słuchać muzyki, a ja uwielbiam na nich słuchać płyt. Bo z mp3 bywa różnie, jak jest niski rate to nydyrydy - szumi i koniec :) Ale odpływam w dygresję, miły i sympatyczny ziom ze SkładuMuzycznego poradził mi bardzo prosto - kup KRK (mimo że w opcji były jego własne Yamahy które sprzedawał) i jak ci za jakiś czas nie spasują to za rok je sprzedasz i kupisz coś innego. Z monitorami jest ta sprawa że trzeba się ich uczyć i tak, więc mając świadomość ich plusów i minusów możesz kompensować pewne sprawy w trakcie pracy.
-
Czyli jednak maja basu troche... Moze po prostu je wgrzales, jak kazde glosniki ? ;) Ja bym na tym mixowal muze niezbyt szatanska, raczej osadzone riffy a'la Deftones, czasem troche agresywniej, postrockowe przestrzenie, bebny raczej zwarte i z atakiem (nowoczesnie brzmiace), gitary mocno srodkowe, niezbyt niskie, ogolnie taka nowoczesna eksperymentalno-rockowa muzyka. Oczywiscie amatorskie poczatki, nic czym mozna sie na razie chwalic, ale musze miec monitory, zeby jakos zaczac.
-
Czyli Ty też RP5 używasz?
Tak, też używam RP5, ekhem, zacząłem używać niedawno ;)
Są też inne monitory w tych pieniądzach, które ludzie polecają. Najczęściej trafia się na Alesisy M1 Active MKII, nawet miałem je początkowo kupować. Słyszałem je raz u znajomego, ale nie robiłem jeszcze bezpośredniego starcia pomiędzy moimi KRK. O tych Alesisach Dexterek kiedyś coś gdzieś na forum pisał.
Odnośnie słuchania muzyki, to fakt, ciężko się słucha mp3 z bitratem poniżej 256kbps. Odkąd mam monitory, to tylko na nich słucham praktycznie. Przyzwyczaiłem się już do ich przestrzeni, ale jak ktoś do mnie wpada i puszczam Trains porców, to reakcja jest: o kurfa, monitor ci śpiewa!
No i do basu też się przyzwyczaiłem, z 5.1 creative'ów ściągnąłem go trochę, więc też mi nie dudni;)
-
Też przymierzam się do monitorów, bo akurat zapowiada się na to że będę miał pieniądze ;). budżet to pewnie jakiś 1100-1200zł. Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/item924371987_fostex_pm_1_aktywne_monitory_odsluchowe_dla_pro.html
Nówki kosztują tyle za sztukę co tu komplet używek. Słyszał je ktoś?
-
Page ja w ogóle zero szatana. Mówię Ci tylko na co osobiście muszę uważać, bo ostatnio bas ustawiłem na KRK i potem go nie było na moich Szajsungach w ogóle :D
Domaś nie kradnij mi tekstów o Wilsonie śpiewającym z LCD! ;)
-
Czyli, ze... ustawiles na KRK bas, ktorego maja duzo, a potem na Twoim innym odsluchu go nie bylo ? Bo nie kumam chyba.
No ja wiem, ze trzeba sie przestawic, osluchac i nie chce uzywac tylko i wylacznie odsluchow, jako wyznacznika, bo mamy 2 pary fajnych sluchawek no i dobre kolumny hifi do porownania.
-
Też przymierzam się do monitorów, bo akurat zapowiada się na to że będę miał pieniądze ;). budżet to pewnie jakiś 1100-1200zł. Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/item924371987_fostex_pm_1_aktywne_monitory_odsluchowe_dla_pro.html
Nówki kosztują tyle za sztukę co tu komplet używek. Słyszał je ktoś?
Alesis M1 Active MK2 i pozamiatane. ;)
-
Hmmm właśnie się zastanawiam o co mi chodziło... ;) No tak Page, zrozumiałeś to niemal lepiej ode mnie ;) Po prostu bas na KRK jest bardzo dynamiczny i "obecny". Więc jak człowiek pierwszy raz się zderza z takim czymś jak "monitor odsłuchowy" i ustawia wszystko tak żeby na nim było ślicznie to spora szansa że zabrzmi gównianie :)
-
No dobra a porownywal ktos z Was Alesisy MK2 do KRK RP5 ? Z tego co wyczytalem w necie, to Alesis sa mniej przejrzyste i maja nizszy bas, ktory niektorzy chwala, a inni krytykuja.
-
Ja nie, Domaś się przymierza ponoć ;)
-
Pomieszczenie małe, w gre wchodza niewielkie moce raczej.
Oczywiscie bardziej interesuje mnie ich liniowowsc i generalnie pasmo, z tego co wiem Yamahy mają słabiutki doł, Alesisy znow przewalony na tyle, ze muli.
Muli? Słuchałeś na youtubie przez głośniki w laptopie nagrywane aparatem?
Od 3 lat mam 520 w pomieszczeniu 3x5 i nie wyobrażam sobie nic lepszego. Panorama jest taka ,że daje sobie rękę uciąć ,że wokal leci ze ściany pomiędzy głośnikami ..:) Stopa siada na klate, mimo że to takie małe pierdółki. NIGDY bym nie posądził ich o nieczyste basy.
Tylko jak chujowo ustawisz to macki nawet będą Ci mulic (proponuje zacząć od przełączników wyboru wielkości pomieszczenia).
Co do mocy ...u mnie nigdy dalej niż 4 nie rozkręcane.
-
Do małych pomieszczeń to polecałbym używane KRK V4, dawno już nie produkowane ale czasem można dostać. Najfajniej pracują z subem ale w nieprzystosowanym pokoju bez też dadzą radę. Możesz też uderzyć w KRK RP5, przyzwoite za tą cenę.
Alesisy są przebasowane, mogą służyć jako alternatywny odsłuch HiFi ale nie główne monitory.
-
A ja miałem te wszystkie w testach i do chałupy zakupiłem Fostexy 0.5, bo były najbardziej czytelne. Wolę wstęgowe Adamy, ale na grzyb mi takie monitory za tyle talrów w mieszkaniu gdzie i tak rządzą fale stojące.
-
Aston, jakie Ty masz te Behringery? Szukam do siebie czegoś taniego. Założenia - tanie - najchętniej mocno <1k, nie KRK bo Leoś ma. Jako uzupełnienie do setu denon + Altusy :)
-
Jak mocno <1k to kupiłbym Microlaby Solo 6C, do tego może jeszcze jakiegoś sub'a :)
-
(...) uzupełnienie do setu denon + Altusy :)
Sub zbędny ;)
-
Kurde tak strasznie kompowo te Microlaby wyglądają ;) Behringer jakby był bardzie pr0 ;)
-
Sam byłem zdziwiony jak grają (inna bajka niż 2.1 Creative). Planuję kupić je jako alternatywny odsłuch, jak tylko pieniężna wróżka nawiedzi mnie w nocy. Zobacz sobie ich "testy" na youtube.
-
yy ale niby jak na YT odsłuchać ... odsłuchy? ;)
-
Tak jak wzmaki ;) Chodzi mi raczej o wrażenie wizualne ;)
-
Ja mam B2031A, chociaż bardzo chciałbym je porównać z tymi: http://www.stagefield.pl/Behringer-truth-b3031a-p-11035.html
Behr 2031A to praktycznie kopia Mackie HR 824 (skądinąd zajebistych monitorów).
-
A udana kopia? Myślałem o tych 2031A podziel się przemyśleniami ;)
-
A udana kopia? Myślałem o tych 2031A podziel się przemyśleniami ;)
Czy udana? Tego nie wiem. Ogólnie o Behringer mówi się źle, bo tani, bo sprzęt dla mas, bo kopiują czyjeś rozwiązania. Mam te monitory w niezaadaptowanym pomieszczeniu. Ustawiłem na tylnym panelu ile się dało, ale pełny sukces byłby po adaptacji akustycznej pokoju, czego oczywiście nie zrobię w pełni, bo mnie klamot z domu wyrzuci :D Według mnie są czytelne, bas ładny, szybki, nie muli. Dla mnie zbyt wyeksponowana góra, ale to można przyciąć. Bas zresztą także. Wykonanie bez zarzutu. Solidne, ciężkie paczki. Głośne jak sam chuj Beliala podczas penetracji anusa niewiernych grzeszników, ale fajnie jest mieć zapas mocy, mniejsze zniekształcenia. Gdybym miał studio oczywiście kupiłbym inne paki, np. APS Aeon, ale miałbym jako drugi zestaw te Behringer. Kwestia przyzwyczajenia i osłuchania się z nimi. Do nich mam jeszcze taki sprytny sterownik: http://dj-sklep.pl/p/pl/1566/behringer+minimon+mon+800.html
-
Nie są czytelne. Są tanie. Właśnie sprawdziłem.Słyszał em w życiu dużo paczek.
-
Nie są czytelne. Są tanie. Właśnie sprawdziłem.Słyszał em w życiu dużo paczek.
To, że słyszałeś nie czyni Cię znawcą. Również słyszałem, ale słyszeć, a pracować na czymś to dwie inne sprawy. Weźmy np. osławioną Yamahę NS10...dla mnie to szczyt gówna, gra to gorzej niż moje Aiwy z wieży konsumenckiej sprzed 15 lat, ale wszyscy chcą na nich pracować, bo niby liniowe, bo świetne, bo referencyjne...one przecież nie były stworzone jako monitory odsłuchowe, a sprzęt do domu. Dlatego wypowiadam się o tym co mam i co słyszę, a nie o tym co gdzieś tam słyszałem. No i przede wszystkim:
1. Adaptacja pomieszczenia.
2. Trening słuchu.
3. Za 1200 PLN nie ma dobrych monitorów żadnej firmy.
-
1. Adaptacja pomieszczenia.
2. Trening słuchu.
3. Za 1200 PLN nie ma dobrych monitorów żadnej firmy.
Święta prawda. Lepiej dozbierać do APSów :D
-
Ej panowie a co byscie polecili jeśli odsłuch miałby służyć też jako kolumna do słuchania muzyki ? Mam obecnie dwie ogromne B&W które są dobre, ale zajmują mi bardzo dużo miejsca.
-
To zależy - bardziej zależy Ci na odsłuchu czy słuchaniu muzyki?
-
Odsłuch sporadycznie a słuchanie muzyki non stop :) Mam bardzo słaby wzmacniacz Denona za 300zł. i te w miare dobre kolumny B&W, myślałem, żeby te kloce wywieżć do domu i w mieszkaniu zostawic sobie jakieś właśnie aktywne kolumny...
-
Ja znów wyskoczę z Behringerami. Zazwyczaj stoją takie przy ścianie, to do odsłuchu obcinasz im zakres dołu prztykiem z tyłu, a jak chcesz posłuchać muzyki to dajesz wszystko na 0 i gra to bardzo przyjemnie. Kupiłem moje chyba ponad rok temu i do tej pory je trzymam (a zanim je kupiłem to przerzucałem sprzęt jeden za drugim).
-
Ej panowie a co byscie polecili jeśli odsłuch miałby służyć też jako kolumna do słuchania muzyki ?
Śmiało polecam jakieś niewielkie Mackie. Będę miał trochę luźnej kaski, to sobie kupię na pewno.
-
Ja znów wyskoczę z Behringerami. Zazwyczaj stoją takie przy ścianie, to do odsłuchu obcinasz im zakres dołu prztykiem z tyłu, a jak chcesz posłuchać muzyki to dajesz wszystko na 0 i gra to bardzo przyjemnie. Kupiłem moje chyba ponad rok temu i do tej pory je trzymam (a zanim je kupiłem to przerzucałem sprzęt jeden za drugim).
Jeżeli mówimy o serii B2031A lub podobnych nie musisz obcinać basu, kiedy te stoją przy ścianie z prostego względu. Otwory bassreflex masz z przodu, więc nic nie idzie w ścianę. Warto użyć kompensacji pomieszczenia jeżeli stoją w rogu, ściana, na którą są skierowane jest blisko i szeroka i inne takie.
-
Nie chciałem używać terminu "kompensacja pomieszczenia", ale o to mi chodziło. Jeśli ustawisz kolumny zaraz przy ścianie to też jest możliwość, że ci będzie muliło. Ja mam obecnie kompensację ustawioną na -2dB i basu mi jest w sam raz, z tym, że nie lubię żadnych oznak mulenia, więc jest go pewnie troszkę mało.
Ostatecznie wszystko idzie ustawić, a te monitory są fajne i do miksu i do słuchania (IMO). Podobno płytka The Black Dahlia Murder - Nocturnal była robiona na nich.
-
Ja po przeprowadzeniu porównania odkładam (a raczej planuję odkładać;]) na małe Samsony Rubicony. Testowałem ze słynnymi Alesisami (do słuchania muzyki fajne, do miksowania mniej), KRK Rokit RP5 (do elektroniki zajebiste, do miksu z "żywymi" instrumentami tylko nieźle) i Yamahami HS50 (z subwooferem bardzo dobre, a bez tylko dobre) i w tej klasie Samsony rządzą. A jak jeszcze subwoofer do tego kupić to jest ideał.
-
Selfslave, o których monitorach Samsona mówisz: 5" czy 6"? Ceną różnią się niewiele, a mnie rozmiar pokoju ogranicza i dumam nad 5", choć gdyby aż tak było warto, to może i 6" bym wcisnął?
-
Też mam mały pokoik na studio, więc interesowało mnie 5" :)
-
Co mi powiecie o monitorkach Tannoy??
Posłuchałem sobie dzisiaj Alesisów MK2, KRK Rp5 , RP6 i porównywalnych cenowo monitorów tannoya no i jak by to powiedzieć zgasiły resztę...
Tannoye miały duużo więcej powietrza i klarowności. Aż siedzę teraz i dumam czy to dobrze czy źle - grały ładniej niż wszystkie pozostałe ale może za ładnie? Ale czy to możliwe żeby popularne rp5 czy Alesisy mk2 były aż tyle gorsze?
Potrzebuję monitorów do pracy z kawałkami od czasu do czasu, ale jak już wywalam tyle kasy na fajny sprzęt grający, to nie obraziłbym się jakbym mógł z przyjemnością z nich muzyki posłuchać. Bo na bank będzie lepiej niż z marnego zestawu creativa 5.1
-
Ogólnie monitory nie powinny brzmieć "ładnie". Powinny brzmieć płasko, "sucho". Popularność Alesisów wynika stąd, że rzeczywiście grają pięknie. Tylko, że do miksu czy masteringu już nie są takie rewelacyjne. Co nie znaczy, że nie da się na nich zrobić dobrego miksu. Najwięcej zależy od tego jak dobrze znasz swój sprzęt.
-
No właśnie taki taka niepewność się zrodziła...
Bo jak słuchałem KRK i tego Tannoya to różnica była mniej więcej taka jakby KRK było przykryte kocem. (zarówno jeśli chodzi o powietrze jak i o czytelność)
Kurde i bądź tu człowieku mądry :P
Jeszcze pewnie pójdę, osłucham przed zakupem trochę tego sprzętu ;)
-
Najgorsze jest to, że sklepowe osłuchanie może niewiele dać - zakup ocenisz dopiero po jakimś czasie użytkowania :-\ Jeżeli do tego jest to pierwsza styczność z monitorami - możesz trefnie wybrać sugerując się np. tym jak brzmi domowy zestaw "HiFi" do którego jesteś przyzwyczajony.
-
W tej chwili używam zestawu
creativa 5.1, (od plastiki do kompa)
wzmaka unitry z 2 duzymi kolumnami (całkiem miło to to gada)
oraz słuchawek AKG k77 (w moim odczuciu całkiem równa góra, ale przepotworny brak niskich częstotliwości)
tak sobie myślę, że spróbuję porównać te kolumny z jakimiś drogimi KRK czy co tam będzie najbardziej super w sklepie. Jeśli pojawi się efekt "koca" to se odpuszczę te Tannoye... a jeśli będzie tak jak chwali sprzedawca, że się tak wybijają ponad przeciętną w tym pułapie cenowym to zobaczymy.
Ogólnie tłumaczył, że to tanie KRK to gówno, i kupują ludzie którzy tego nie słyszeli, że Alesisy przebasowane. I że w tej kategorii cenowej to co proponuje jest nie do pobicia...
-
ja mam NADY AUDIO, z wbudowanymi końcówkami 100 W każdy, potrzebny tylko prąd :-)
http://www.nady.com/sm250a.html
są zajebiaszcze, służą mi głównie do obróbki mowy, maja idealnie płaska charakterystyke
.
-
Ja sobie posłuchałem jeszcze trochę tych monitorków w sklepie i się strasznie zgasowałęm na ADAMy A3X, droższe są ale ładnie kurde grają. Nie waląca po uszach góra i ładnie słyszalny bas...
Z tańszych najbliżej nich były Tannoye ale miały bardziej wyeksponowane górne i środkowe pasmo a dół taki sobie... KRK i Alesis sprawiały wrażenie umieszczonych za kocem... no i mam dalej dylemat :P
1,6k piechotą nie chadza...
-
Parę dni temu słyszałem od kolegi który na co dzień używa KRK RP8 (jeszcze w starej, kwadratowej wersji, sprowadzone z USA lata temu), że najlepiej brzmiące monitory bliskiego pola do codziennej pracy jakie widział to Genelec 6010a (http://www.genelec.com/products/2-way-monitors/6010a/). Dwa razy powiem niestety: kosztują blisko 800 zł za sztukę (patrz tytuł tego wątku) i nigdzie ich nie mogłem obmacać. Trzecie niestety (dla mnie) to basreflex z tyłu - ja nie mam miejsca i muszą stać blisko ściany.
Ale ich śmieszny rozmiar i ogólne o nich opinie po sieci bardzo mnie zaskoczyły. A o tych Adam A3X czytałem tylko na e-Muzyk.pl (http://www.e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/monitory-studyjne-mainmenu-35/2438-adam-audio-a3x-monitory-bliskiego-pola-do-masego-domowego-studia-i-jako-odssuch-do-klawiszy) test i trochę się podjarałem...
-
Semi ma niestety rację. Po prostu nie da się kupić przyzwoitych monitorków za kafla dwieście i chuj. Get over it.
-
Bielack, żeś mnie dogasował jeszcze no :P Chociaż zaniepokoiła mnie trochę możliwość wyprucia tych 4,5" głośników przy zbytnim rozkręceniu... bo w sumie tak na prawdę to te moce tam nie są zbyt duże...
-
kup te za 1600 tylko z wystawy, może będa lekko obite to będa tańsze, ja tak kupiłem NADY ( te o których pisałem wyżej) -dałem 1500złych, a że tam była jedna podrapana z boku to pikuś.
-
Chociaż zaniepokoiła mnie trochę możliwość wyprucia tych 4,5" głośników przy zbytnim rozkręceniu... bo w sumie tak na prawdę to te moce tam nie są zbyt duże...
Nie ma toto limiterów? I tak słuchać z rekomendowanym 85dB SPL przy uchu się nie da na dłuższą metę IMO, więc nie ma co biadolić :)
-
Mam pytanie do posiadaczy KRK RP5 G2 - jakim kablem podpinacie te monitory do interfejsu audio?
Następnie, mam M-Audio FireWire Solo, w co mam je wpiąć? BALANCED or UNBALANCED?
-
Zdecydowanie BALANCED. Tylko do tego musisz mieć także przewody BALANCED.
-
ja podpinam gitarowymi hehe xD
-
Lektura tegoż właśnie wątku sprawiła, że i u mnie pojawiły się KRK Rokit5. Podłączam je (zbalansowanymi kablami) do POD Studio KB37 i jak na pokój 10m2 - grają świetnie. Basem nie potrafią tak dudnić jak zestaw 2+1 Logitecha, ale za to jak ten bas słychać i czuć w kiszkach! Prawdą jest, że gdy porównam brzmienie ze słuchawkami AKG K240 to trochę słabo, ale za taką cenę, za ten rozmiar i bass refleks do przodu (zajmują mało miejsca) - jestem bardzo zadowolony.