Zastanów się, czy chcesz dopalać delay, czy delayować dopałkę :D
Puszczenie delaya za OD ma większy sens, bo nakładasz pogłos na gitarę z lekkim drajwem. Jak dasz na początek, to sygnał wychodzi z powtórzeniami i dopiero zostaje przesterowany, co może zrobić kaszanę (tym bardziej, że potem sytuacja powtarza się z drajwem wzmaka). No i tak jak pisał spacelord7, bramka szumów za delayem to taki sobie pomysł.
No a gdzie bramkę w takim razie ?
U Adasia nie widac za bardzo gdzie kable ida - cholera wie czy delay nie idzie w petle. Petli raczej używa bo ma graphic EQ który czesto był dawany w latach 90 w pętle jako volume boost na solówki. Poprostu EQ ustawiało się w neutralnej pozycji a level tylko zwiększało i tym sposobem miało się volume boost zanim jeszcze fabrycznie zaczęto produkować zwykłe volume booostery.
Petli raczej używa bo ma graphic EQ który czesto był dawany w latach 90 w pętle jako volume boost na solówki.Przecież to, że ktoś, kiedyś, tak zrobił niczego nie dowodzi.
Zostawiając już Adama w spokoju przecież często widzi się że ktos gra na więcej niż jednym headzie na raz. Wiele z nich używa delayów i reverbów. Wiele z nich to ludzie grający nowczesną muzę oraz typowe solówki - nie widze u nich w pedalboafdzie więcej niż jednego Strymona i nie chce mi się wierzyć że lecą "normalne" solówki z delayem wpiętym z przodu ??? Mówi się też przecież o stereo rigach. Jak to jest wtedy zrobione ?Niektorzy uzywaja systemu wet/dry/wet albo dry/wet, wiec dopoki nie wiesz jak na 100% maja podlaczone, to sobie mozesz gdybac.
Zostawiając już Adama w spokoju przecież często widzi się że ktos gra na więcej niż jednym headzie na raz. Wiele z nich używa delayów i reverbów. Wiele z nich to ludzie grający nowczesną muzę oraz typowe solówki - nie widze u nich w pedalboafdzie więcej niż jednego Strymona i nie chce mi się wierzyć że lecą "normalne" solówki z delayem wpiętym z przodu ??? Mówi się też przecież o stereo rigach. Jak to jest wtedy zrobione ?Trzy fakty:
@Mat (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=397), @spacelord7 (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=9605) - Jezu, wyluzujcie trochę, pytam się tylko bo nie wiem jak to mają inni rozwiązane. Chyba od tego między innymi jest to forum (jak z reszta kazde inne) żeby zadawać pytania.Nikt sie nie spina, ja dodalem tylko info, ze takie wynalazki tez ludzie stosuja, przez co nie jest takie super oczywiste jak mozna cos podlaczyc.
Chodzi mi o artystów, którzy otwarcie w rig rundownach mowią że używają kilku wzmaków na raz, niestety nie jest opisane co gdzie wchodzi.
Jaka jest różnica między wet/dry/wet albo dry/wet ?
@Mat (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=397), @spacelord7 (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=9605) - Jezu, wyluzujcie trochę, pytam się tylko bo nie wiem jak to mają inni rozwiązane. Chyba od tego między innymi jest to forum (jak z reszta kazde inne) żeby zadawać pytania.Nikt sie nie spina, ja dodalem tylko info, ze takie wynalazki tez ludzie stosuja, przez co nie jest takie super oczywiste jak mozna cos podlaczyc.
Chodzi mi o artystów, którzy otwarcie w rig rundownach mowią że używają kilku wzmaków na raz, niestety nie jest opisane co gdzie wchodzi.
Jaka jest różnica między wet/dry/wet albo dry/wet ?
Wet/Dry to jest jak masz delaye i takie tam na jednym wzmaku, na drugim nie.
No dobra. Przestanę się spinać. Masz:
Posty połączone: [time]30 Wrz, 2020, 21:25:29[/time]
PS.
jeszcze taki specjalista, z ciekawym rozwiązaniem do delaya:
[/quotNo dobra. Przestanę się spinać. Masz:
Posty połączone: [time]30 Wrz, 2020, 21:25:29[/time]
PS.
jeszcze taki specjalista, z ciekawym rozwiązaniem do delaya:
W tych najbardziej złożonych prześledzenie gdzie idą kabelki przypomina podroż po labiryncie :P
BTW Nigdy nie rozumiałem czemu chłopaki z Korna mieli kiedyś dwa Triple Reci gdzie jeden bya na czystym q drugi na przesterowanym kanale (tak mówili przynajmniej w wywiadach). Stare mesy nie mialy najlepszego cleanu więc rozumiem gdyby do cleanu dali inny wzmak np. fender tj. kiedyś Mark Tremonti czy choćby ROLANDA Jazz Chorusa jak Wes Borland. Z drugiej strony wpinali się ze wszystkim z przodu i tylko rozdzielali sygnał więc nie było tak że na jednej głowie korzystali z pętli a na drugiej nie. Ktoś kuma po co to było ?
BTW Nigdy nie rozumiałem czemu chłopaki z Korna mieli kiedyś dwa Triple Reci gdzie jeden bya na czystym q drugi na przesterowanym kanale (tak mówili przynajmniej w wywiadach).Zgadza się.
Stare mesy nie mialy najlepszego cleanu więc rozumiem gdyby do cleanu dali inny wzmak np. fender tj. kiedyś Mark Tremonti czy choćby ROLANDA Jazz Chorusa jak Wes Borland.
No tak, ale od biedy co za różnica czy będzie zmieniał kanał footshwitem czy A/B switchem ? Ja mam inną teorię. Nie używali żadnych switcherów-looperów, gdzie przy wciśnieciu jednego przycisku włączało się kilka efektów na raz więc żeby wyrabiać się ze stepowaniem musieli radzić sobie innaczej. Przed kolejnym utworem, lub nawet w trakcie utworu wiedząc jaki będzie im potrzebny komplet efektów na cleanie włączali go sobie i potem tylko przyciskali A/B switch i mieli jednoczesnie zmieniony kanał na czysty i załączone wszystkei efekty a potem CYK i znowu byli bez efektów na kanale przesterowanym.A co z brzmieniem przesterowanym z efektami?
No tak, ale od biedy co za różnica czy będzie zmieniał kanał footshwitem czy A/B switchem ? Ja mam inną teorię. Nie używali żadnych switcherów-looperów, gdzie przy wciśnieciu jednego przycisku włączało się kilka efektów na raz więc żeby wyrabiać się ze stepowaniem musieli radzić sobie innaczej. Przed kolejnym utworem, lub nawet w trakcie utworu wiedząc jaki będzie im potrzebny komplet efektów na cleanie włączali go sobie i potem tylko przyciskali A/B switch i mieli jednoczesnie zmieniony kanał na czysty i załączone wszystkei efekty a potem CYK i znowu byli bez efektów na kanale przesterowanym.Nie chcę się spinać, ale zmuszony jestem zanegować Twe teorie, ponieważ legenda głosi, iż Munky miał A/B switcha na końcu łańcucha. Loopery i switchery były (głównie przez Pete Cornisha) produkowane od wczesnych lat 80 (albo i wcześniej).
Jebać te udziwnienia, i tak nikt nie usłyszy różnicy.
No tak, ale od biedy co za różnica czy będzie zmieniał kanał footshwitem czy A/B switchem ? Ja mam inną teorię. Nie używali żadnych switcherów-looperów, gdzie przy wciśnieciu jednego przycisku włączało się kilka efektów na raz więc żeby wyrabiać się ze stepowaniem musieli radzić sobie innaczej. Przed kolejnym utworem, lub nawet w trakcie utworu wiedząc jaki będzie im potrzebny komplet efektów na cleanie włączali go sobie i potem tylko przyciskali A/B switch i mieli jednoczesnie zmieniony kanał na czysty i załączone wszystkei efekty a potem CYK i znowu byli bez efektów na kanale przesterowanym.Nie chcę się spinać, ale zmuszony jestem zanegować Twe teorie, ponieważ legenda głosi, iż Munky miał A/B switcha na końcu łańcucha. Loopery i switchery były (głównie przez Pete Cornisha) produkowane od wczesnych lat 80 (albo i wcześniej).
Jak wspomniałem, widzę sens posiadania dwóch osobnych ampów do cleana i przesteru, w sytuacji gdy są one zmodyfikowane, np do przesteru ma 6 baniek 6L6 i prostownik diodowy, a do cleana 4 bańki EL34 i lampowy rectifier.
Na poczatku kariery grali malo cleanow.No tak, ale od biedy co za różnica czy będzie zmieniał kanał footshwitem czy A/B switchem ? Ja mam inną teorię. Nie używali żadnych switcherów-looperów, gdzie przy wciśnieciu jednego przycisku włączało się kilka efektów na raz więc żeby wyrabiać się ze stepowaniem musieli radzić sobie innaczej. Przed kolejnym utworem, lub nawet w trakcie utworu wiedząc jaki będzie im potrzebny komplet efektów na cleanie włączali go sobie i potem tylko przyciskali A/B switch i mieli jednoczesnie zmieniony kanał na czysty i załączone wszystkei efekty a potem CYK i znowu byli bez efektów na kanale przesterowanym.Nie chcę się spinać, ale zmuszony jestem zanegować Twe teorie, ponieważ legenda głosi, iż Munky miał A/B switcha na końcu łańcucha. Loopery i switchery były (głównie przez Pete Cornisha) produkowane od wczesnych lat 80 (albo i wcześniej).
Jak wspomniałem, widzę sens posiadania dwóch osobnych ampów do cleana i przesteru, w sytuacji gdy są one zmodyfikowane, np do przesteru ma 6 baniek 6L6 i prostownik diodowy, a do cleana 4 bańki EL34 i lampowy rectifier.
Hmm wychodzi na to że masz rację....ale rectifier do cleanów ? Jeszcze do tego ten stary dwukanałowy, ktory praktycznie nie ma cleana (tak więm później mieli 3kanałówki ale mówię o początku kiedy ich jeszcze nie było). Chyba naprawdę trzeba lubic brzmienie tego lampowego prostownika. Endorsment endorsmentem ale mogli do cleanów zarzucić im coś innego co wtedy było juz prodykowane przez mesę, jakieś combo czy coś.
Hmm wychodzi na to że masz rację....ale rectifier do cleanów ? Jeszcze do tego ten stary dwukanałowy, ktory praktycznie nie ma cleana (tak więm później mieli 3kanałówki ale mówię o początku kiedy ich jeszcze nie było). Chyba naprawdę trzeba lubic brzmienie tego lampowego prostownika. Endorsment endorsmentem ale mogli do cleanów zarzucić im coś innego co wtedy było juz prodykowane przez mesę, jakieś combo czy coś.To był przykład. Każdy wzmacniacz ma w środku "rectifier". Wiele wzmacniaczy Fendera i Marshalla miała/ma lampowe prostowniki i są one kochane lub nienawidzone.