czy w cenie ~ 1000 zł kupie coś co da mi takie brzmienie?
odpowiedź brzmi: nie. brzmienie Korna i nie tylko to składowa pt. paluchy-gitara-pupy-dopałka-wzmak.
Sygnatury Korna (K7) to machoń/paf7. Apexy Dimarzio Blaze i Paf7 też w machoniu.
Wzmaki to mesy DR/TR i Diesel VH4. Na początku używali Bigmuffa jako dopałki.
za 1000 zł możesz kupić pickup, bigmuffa i DVD z Munky'm.
biorąc pod uwagę że to co większość rozumie przez brzmienie Korna było kręcone na lipowym korpusie z Blaze Neck w pozycji Bridge, Big Muffem nie jako dopałką tylko praktycznie Fuzzem i mesą z niemal całkowicie odkręconą gałką Gain, śmiało można dyskutować czy nie da się tego ukręcić na zestawie za 1/10 tego co napisałeś Y
było kręcone na lipowym korpusie z Blaze Neck w pozycji Bridge, Big Muffem nie jako dopałką tylko praktycznie Fuzzem i mesą z niemal całkowicie odkręconą gałką Gain
Gram na K7 i nie mam i nie chcę mieć Kornowego brzmienia.Same here. Mimo, że brzmienie samego wiosła mi odpowiada w chuj. Od 7620 jest dużo bardziej "in your face" niż zbalansowane (nie wiem jak to inaczej opisać, lol).
Gram na K7 i nie mam i nie chcę mieć Kornowego brzmienia.Same here. Mimo, że brzmienie samego wiosła mi odpowiada w chuj. Od 7620 jest dużo bardziej "in your face" niż zbalansowane (nie wiem jak to inaczej opisać, lol).
...tylko ciężkie brzmienie siódemek.
Mam kumpli którzy grają na elektrykach 6-cio strunowych i już wiem, że to nie to. Potrzebna mi dobra na start, 7-strunówka z ciężkim brzmieniem ;)
Mam kumpli którzy grają na elektrykach 6-cio strunowych i już wiem, że to nie to. Potrzebna mi dobra na start, 7-strunówka z ciężkim brzmieniem ;)
A w jakich strojach oni grają (nie, nie chodzi o spodnie, tudzież inne odzienie)? Bo może usłyszałeś ich grających w E na 25,5 i zapragnąłeś 7??
długi post
długi post
Śmiało pisz mi dalej o customach ibka i ich różnicach względem seryjnych gitar.
PS: na dualu grałem prawie dwa lata więc mam w sumie jakieś nikłe pojęcie co się da na nim wykręcić ;)
@lwronk
Wiadomo, że można. Wszystko można, ale tu znowu tańczymy o architekturze, czym jest dla kogoś ciężkie brzmienie, kto potrzebuje siódemki, a kto nie, itd.
Sam uznałem, że potrzebuję siódemki, do tego w barytonie, ale to nie znaczy, że na 6 strunach i normalnej menzurze nie da się osiągnąć "ciężkiego brzmienia". Co więcej, im krótsza menzura i grubsze struny (przy takim samym naciągu i reszcie specy wiesła), tym mniejszy udział wysokich częstotliwości w paśmie. Na ostatnim koncercie słyszałem szóstkę strojoną do Fis i jakoś niczego też nie brakowało w tym soundzie. ;D
/ Mam kumpli którzy grają na elektrykach 6-cio strunowych i już wiem, że to nie to. Potrzebna mi dobra na start, 7-strunówka z ciężkim brzmieniem ;)
Ale nie powiesz - ciekawie napisał. Kwestia pytanie do Ciebie, jako ibowego eksperta na forum: w jakim procencie miał rację?
Ale nie powiesz - ciekawie napisał. Kwestia pytanie do Ciebie, jako ibowego eksperta na forum: w jakim procencie miał rację?
Nic czego nie możesz napisać o każdej innej kapeli. To że gra w studiu na czym innym a na żywo czy nawet na próbach. Wywód na temat customów dziwny bo ibek zaczął im je strugać już po tym jak zostali sławni (i posiadali swoje brzmienie), podobnie jak było z FF które nagrywało po odejściu od ESP na 7620 i UV.
Różnica tylko taka że ja pisałem o w przybliżeniu zakresie cenowym o który wnosił autor a temat poszedł w stronę dokładnego kopiowania brzmienia i gratów za kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Ale nie powiesz - ciekawie napisał. Kwestia pytanie do Ciebie, jako ibowego eksperta na forum: w jakim procencie miał rację?
Nic czego nie możesz napisać o każdej innej kapeli. To że gra w studiu na czym innym a na żywo czy nawet na próbach. Wywód na temat customów dziwny bo ibek zaczął im je strugać już po tym jak zostali sławni (i posiadali swoje brzmienie), podobnie jak było z FF które nagrywało po odejściu od ESP na 7620 i UV.
długi post
Śmiało pisz mi dalej o customach ibka i ich różnicach względem seryjnych gitar.
PS: na dualu grałem prawie dwa lata więc mam w sumie jakieś nikłe pojęcie co się da na nim wykręcić ;)
W dzisiejszych czasach kupowanie wzmacniacza tylko do domu to pomyłka (no chyba, że jako ładny mebel ).Tak bardzo się mylisz w każdym przypadku, gdy ktoś gra cokolwiek innego niż ciężary w drop Ź...
A co to ten EOT ?
Lord zapewne wrzuciłby teraz dużo popKORNu :P
Chyba wszystko już jasne. Teraz czekamy na relację z połamania palców przy przesiadce z klasyka na 7-strunowego elektryka. :devil:Ja się z taniego klasyka przesiadałem na Wizard-II Ibaneza. Gryf był dosłownie 3 razy cieńszy. :D To dopiero było awkward uczucie.
Chyba wszystko już jasne. Teraz czekamy na relację z połamania palców przy przesiadce z klasyka na 7-strunowego elektryka. :devil:Ja się z taniego klasyka przesiadałem na Wizard-II Ibaneza. Gryf był dosłownie 3 razy cieńszy. :D To dopiero było awkward uczucie.
Chyba wszystko już jasne. Teraz czekamy na relację z połamania palców przy przesiadce z klasyka na 7-strunowego elektryka. :devil:
6 z 7 i 3 z 4 struną będą się zapewne mylić przez jakiś czas ;)
6 z 7 i 3 z 4 struną będą się zapewne mylić przez jakiś czas ;)
Co było jednym z głównych powodów sprzedaży mojej siódemki. Ale jak czas pozwoli, zrobię drugie podejście.
6 z 7 i 3 z 4 struną będą się zapewne mylić przez jakiś czas ;)
Co było jednym z głównych powodów sprzedaży mojej siódemki. Ale jak czas pozwoli, zrobię drugie podejście.
Nie baw się w takim razie w 7 tylko 8. ;)
Ja prawie bezproblemowo przesiadłem się z klasyka na 28" ósemkę.
Mam wrażenie że to jest trochę błędna logika (a sam z takiego założenia wychodziłem). Na siódemce wcale nie gra się trudniej, a jeżeli do twoich potrzeb bardziej pasuje 7, to po co czekać?+1 tylko zastanów się czy naprawdę tej siódemki potrzebujesz, może wystarczy Ci zestrojona szóstka. Te łatwiej kupić/sprzedać. Imho trudniej przejść klasyk->elektryk niż 6->7 ;)
A najfajniej, to mieć jedno i drugie :D
Zajebiscie prosty rig maja, bardzo mi sie podoba ta prostota, nic w tym nadzwyczajnego nie ma, co tylko dowodzi tego, ze brzmienie jest w palcach :)