Autor Wątek: Odsłuch douszny, bezprzewodowa gitara, odsłuch, routing  (Przeczytany 963 razy)

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Bry, uprzejmie informuję że dorośliśmy :D chciałbym dowiedzieć się jakie są sposoby (i przykłady na urządzeniach) jeśli chcę uzyskać takie połączenie:

Gitara -> wireless relay G50 do AX8 -> wyjście 1 do końcówki mocy lub na przody w zależności od potrzeby -> wyjście 2 do odsłuchu dousznego

pytanie 1:
czy aby mieć też jako wireless odsłuch douszny potrzebuje drugą parę nadajnik/odbiornik ? czy są jakieś maszynki które ogarniają to jakoś na raz ? wiecie o co chodzi - czy musze mieć na pasku aż 2 anteny z 2 urządzeń ?

bardziej skomplikowane połaczenie polegałoby na tym żeby do ucha dostać miks z interfejsu (gdzie pałker słyszy klika i inne piloty) + swoją gitarę....i do podziału na 3 osoby żeby jeszcze każdy mógł sobie proporcje dobrać :D

rozumiem że tutaj potrzebny będzie mikser, ale co jeszcze ? jakieś urządzenie "rozszywające" sygnał i wysyłające dalej na odbiorniki ?


wiem ze chaotycznie, ale mimo wieeeelu lat grania dla mnie ciągle jest to nowość. pomoże ktoś ? Pokaże jakiś przykład połączeniowy i sprzętowy ?

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Wiec tak.
Do odsłuchu bezprzewodowego potrzebujesz osobny nadajnik i odbiornik. Nadajnik wpinasz w wyjście nr2.

Skomplikowane połączenie jest dosyć proste. Potrzebujesz mikser z 3 auxami, albo 2 aux + sygnał główny (zależy czy z miksera też audio miałoby iśc na przody, czy to tylko mikser do odsłuchów).

Teraz sprawa jest prosta. Do jednego wejscia wpinasz miks z interfejsu, do drugiego swoją  gitarę z wyjścia NR2 w AX8. Teraz w każdą z wysyłek Aux wpinasz albo nadajnik bezprzewodowy, albo kabel jeśli sygnał ma iść do kogoś po kablu (ja tak robię z perkusistą). I w mikserze regulujesz sobie wysyłki danego sygnału na poszczególne AUX'y. To wszystko.
Jeśli mikser jest tylko do odsłuchów, to sytuacja ma się tak, że dwóm osobom wysyłasz sygnały auxem, a jedna osoba dostaje Main Mix.

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Ok, czyli na pasku potrzebuje dwa urządzenia ? Jedno do nadawania wireless drugie do odbioru odsłuchu ?

Jeszcze dodam że odsłuch stereo byłby potrzebny

EDIT: dobrze kombinuje ? xD

« Ostatnia zmiana: 24 Kwi, 2018, 18:01:35 wysłana przez chronix1 »

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Jako tako się zgadza, jednak jeśli chcesz odsłuch mono, to tu pojawi się troszkę więcej problemów z doborem miksera. Xenyx który widnieje w schemacie ma tylko 1 wysyłkę.  Rozpisałem to w załaczniku. W takim wypadku, jeśli z interfejsu można zrobić odsłuch i wysyłkę na przody, no to potrzebujesz mixera z 2 wyjściami. Wyjściem Main możesz palnąć sobie odsłuch stereo dla jednego urządzenia, a FX Send możesz wysłać sygnał mono dla drugiej osoby.

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
No to jesteśmy blisko, tylko przydały by się dwie wysyłki stereo. Chyba ze zrobić 1 gite live na lewo drugą na prawo i identyczny sygnał wysyłać na obu gitarowych. Wtedy kopia outu się nada.

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Masz mikser czy trzeba cos kupic? Jaki budżet?

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Mam póki co tego Behringera Xenyx 802, ale to się może zmienić. Nie mam jakoś zamkniętego budżetu ale wiadomo najlepiej najtaniej heh. W weekend jeszcze pobawię się galami bo teraz nie mam dostępu.

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Z kupnem miksera z wysyłką stereo może być problem, ciężko będzie znaleźć coś do 1000 zl chociażby.

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Parę kabelków i przejściówek pewnie da radę :)

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
W sumie jeśli wysylka jest "balanced",  to spokojnie można użyć kabel 1x Jack stereo -  2x Jack mono. 

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Jeszcze można poradzić sobie chyba używając kostek ABY

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Teoretycznie tak, w praktyce budowa kabla to 25 zł a ABY Switch to minimum 100 :D No i kabel wygodniejszy w przewożeniu.

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Niby tak ale w ABY są jakieś tam bufory chyba żeby strat nie było. Dziś potestuje :)

Offline sqby

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 89
    • Spiral
Przekleję to co pisałem niedawno w podobnym wątku:

"Ja bym szedł w rozwiązanie ostateczne - interfejs audio - nawet ten czerwony, tani behry do którego podpinacie laptopa z samplami laptopa, w behrym ustawiacie ile chcecie miksów stereo (grałem też na uszach w mono - męczarnia straszna), 1 miks po kablu do perkusisty, reszta miksów stereo - w zależności od tego na ile macie kasy - do tylu nadajników radiowych - może być nawet 1 miks z 3 odbiornikami.

Dość długo używaliśmy toneporta ux8 jako serca systemu, teraz przerzuciliśmy się na behringera XR18 - i normalnie nasz FOH realizuje na nim koncerty.

Tak jak pisałem wcześniej ten Proel [rm3000 tr] to jest petarda - zagrałem z nim masę koncertów i jest super (t.bone był dużo dużo gorszy a cena niemalże ta sama).

Spokój oraz brak obaw związanych z przerywającym/niedziałającym w trakcie koncertu odsłuchem są warte tej kasy :) "
www.facebook.com/Spiralmusicband/
spiral.pl
www.soundbrilliance studio.com
facebook.com/soundbrilliancestudio

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 194
  • Join the Dark Side and get a free cookie!

Dość długo używaliśmy toneporta ux8 jako serca systemu, teraz przerzuciliśmy się na behringera XR18 - i normalnie nasz FOH realizuje na nim koncerty.

A moglbys rozpisac jak to wszystko macie pospinane na scenie? Bo o ile gitary, bas, czy klawisze moga sobie isc z powiedzmy PODa/Axe (np jedno wyjscie do odsluchow, drugie na FOH) ale jak z bebnami i wokalem?

Offline sqby

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 89
    • Spiral
Teraz odkąd mamy Behrego XR18 + do niego mikserki P16 - to Behry robi za główny mikser FOH - więc wchodzą tam wszystkie instrumenty i możemy sobie je dowolnie ustawiać w odsłuchu.
Jak mieliśmy Toneporta - to prosiliśmy dźwiękowca o wysyłanie sumy bębnów na mały mikser perkusisty (miał jakiegoś xenyxa malutkiego), albo sam sobie stawiał jedną pojemnościówkę nad zestawem.
My zazwyczaj w odsłuchu mieliśmy ściszone bębny bo i tak je słychać/czuć na scenie.
Wokalistka ma efekt, z którego są dwa wyjścia - wtedy jedno szło do odsłuchu - jedno na front. Teraz to wszystko jest jednym wyjściem rozwiązane. Ale jak nie miała - to prosiliśmy realizatorów o splitowanie sygnału wokalu i też działało.
www.facebook.com/Spiralmusicband/
spiral.pl
www.soundbrilliance studio.com
facebook.com/soundbrilliancestudio

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
Majk

Sprawdziłem tego x802. Main out daje stereo całości i ma osobny volume, phones i ctrl (chinch) też dają stereo i mają osobny volume. Ctrl ale na jackach ma dużo niższy sygnał, ale też można tym wyjść. Dodatkowo send FX mono. W sumie na upartego można wypuścić 4 tory stereo i 1 mono takiego samego sygnału.

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
Teraz to już jestem pijany.  Ale mimo tego ze masz regulacje volume, to chyba proporcji między instrumentami nie jesteś w stanie dostosować? Jeśli się dogadacie co do 1 miksu to smialo 1 mikser wystarczy.  W przypadku behringera to main ma 1 mix a za pomocą fx robisz drugi osobny miks.  U nas w zespole dogadaliśmy sie tak ze wokal ma 1,  bas 2 a ja z perkusja 3 mix.

Posty połączone: 28 Kwi, 2018, 12:57:40
No i faktycznie chyba moje zdolności logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem zostały poważnie zaburzone :D
Jak widzisz da sie podłączyć wiele odbiorników, tylko kwestia tego czy 1 ustalony mix nie będzie Was ograniczał. 
« Ostatnia zmiana: 28 Kwi, 2018, 12:57:40 wysłana przez Majk »

Offline chronix1

  • Gaduła
  • Wiadomości: 166
No dokładnie. Jeśli uda się poustawiać z jednego miksu to taka pierdoła wystarcza. Teraz myślę ile piniendzy by trzeba wydać żebybkazdy miał swój. Ale chyba za dużo :D

Offline Majk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 87
U nas też był taki dylemat. Na ten moment perkusista ma Xenyxa 502 i dostaje odsłuch po kablu, basista ma Xenyxa 802 i dostaje odsłuch po kablu (skleił sobie przedłużacz Jack z kablem gitarowym), wokal ma LD System MEI100 a ja T.Bone IEM75.

Koszt całości w naszym przypadku to około 1200 zł, a i tak możemy tego używać w przypadku gdy jest akustyk który nagłaśnia nas na przody.

Plan jest taki, żeby w najbliższym czasie kupić jakiś mikser z 4 wejsciami, i conajmniej 2 auxami własnie do odsłuchu. Do tego majk pod paczkę do gitary, i 2 pojemniki na perkusję. Wtedy na koncertach na których gramy z backline, będziemy w stanie zrobić sobie prowizoryczny odsłuch całości. Na ten moment w takich przypadkach tylko wokal dostaje swój sygnał w Iema.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
1052 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Mar, 2014, 18:00:56
wysłana przez Coby Dick
14 Odpowiedzi
3253 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 21 Sty, 2016, 15:05:49
wysłana przez chronix1
3 Odpowiedzi
991 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Wrz, 2016, 14:10:28
wysłana przez Aremenius
6 Odpowiedzi
1717 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 19 Gru, 2016, 14:22:18
wysłana przez chronix1
32 Odpowiedzi
3600 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Mar, 2018, 14:00:07
wysłana przez majkelk


Klikajac reklamy wspierasz serwis.