Autor Wątek: Patent na tejka  (Przeczytany 4477 razy)

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Patent na tejka
« 03 Mar, 2009, 16:18:32 »
Przeniosłem to tutaj, bo w ostatnim miejscu słabo pasowało:

Podzielę się jeszcze fajnym patentem, a propos nagrywania pieca.

Otóż jeśli pitoląc sobie bezpośrednio w "stół" (czyli przez jakiś interfejs, program - łotewer) wyszło nam coś wiekopomnego - po prostu ustawiamy sobie wtedy piec, biegamy 4 godziny z mikrofonami - i po prostu wypuszczamy  z kompa partię fizycznie przez wzmacniacz, w tym czasie delektując się wschodem słońca i sącząc 11 kawę z redbullem. Oczywiście sprawdza się tylko wtedy jeśli nie wykonujemy jakichś cudów ze sprzężeniami itd. W ten oto sposób ratujemy fajny tejk, którego nie zagraliśmy przez piec.

pozdro

Offline dom?n

  • tytuł srytuł
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 998
  • volvoRWD.pl
    • Robię grafiki
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #1 03 Mar, 2009, 16:30:28 »
znam ten patent, moi kumple nagrywali tak demo.

mi sie ten pomysl - MI, MNIE i w ogole Z MOJEGO PUNKTU WIDZENIA - nie podoba. daje duzo mozliwosci, ale trzeba jeszcze wiedziec dokladnie czego sie oczekuje. jesli chce sie tak nagrywac tylko po to zeby kombinowac, a nie wie sie jakimi sposobami to osiagnac... to szkoda czasu. mozna sie niezle zakrecic szukajac WLASNIE TEGO brzmienia.

jesli masz leb do krecenia galeczkami, wiesz co przekrecic zeby gadalo lepiej to wyjdzie ci lepiej niz zwykle - jak najbardziej. ale godziny spedzone w studio, szukanie gdzie najlepiej zbiera mikrofon, ktora paczka lepsza, jak mocno rozkrecic srodek - to wszystko kosztuje. i pieniadze, i czas.

podsumowujac - takie nagrywanie jest bardziej pr0, ale wymaga tez zeby grajacy byl tak samo pr0.
Łe tej.

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #2 03 Mar, 2009, 16:35:54 »
Cytuj
wymaga tez zeby grajacy byl tak samo pr0.

No, na tym można by rozpocząć i zakończyć każdą rozmowę.  Wiesz - czasami po prostu wychodzi coś, co za hooya nie wychodzi później. W ten sposób można uratować jakąś zagrywkę, riff, cokolwiek. A nagrywanie demo i wypuszczanie całości na wzmak później, świadczy tylko o tym, że Twoi kumple nie za bardzo wiedzieli co chcą osiągnąć.

Pozdrawiam

EDIT:

Tzn - ja w ogóle jestem zdania, że przyzwoite demo można nagrać w całości na kompie (czytaj protoolsie) i się nie pierdolić za bardzo, bo po prostu szkoda czasu i kasy. Ewentualnie dograć jakieś sprzęgi, piski na wzmaku. Bębny to podstawa - nie wyobrażam sobie nie nagrać ich na żywca, chyba, że gramy jak Kadżagugu.
« Ostatnia zmiana: 03 Mar, 2009, 16:39:09 wysłana przez wrobelsparrow »

Offline dom?n

  • tytuł srytuł
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 998
  • volvoRWD.pl
    • Robię grafiki
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #3 03 Mar, 2009, 22:30:18 »
z bebnami to kontrowersyjna teza, szczegolnie w erze triggerowania wszyskiego co sie rusza.

nikt z nas nie smierdzi pieniedzmi, takze spedzanie godzin w studio na znajdowaniu soundu jest bez wiekszego sensu. mowie to z nieswojego doswiadczenia - chlopaki umieli grac, ale nie umieli brzmiec, do tego realizator byl taki sobie i efektem jest dosc kichowe brzmienie (btw to bylo bardziej EP niz demo). bebny zastapione samplami, wiosla w konfiguracji gitara-preamp-wzmacniacz-milion ustawien mikrofonu, bas liniowo i edytowany w kompie... wyszlo ich to 6 czy 8 kola zlotych, a monsieur realizateur nie nalezal do megadrogich. nawet im na mastering nie zostalo.

mowie caly czas o realiach, nie idealnych warunkach. w 90% sie z Toba zgadzam :) to pozostale dziesiec procent to zalozenie ze nagra sie cos raz a potem juz nigdy tak nie wyjdzie - jak sie umie, to sie nagra, hy hy hy. ja nie umiem, ale nauczylem sie to lubic :D
Łe tej.

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 086
    • CTG TV
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #4 04 Mar, 2009, 08:29:03 »
Cytuj
Patent na tejka

To się czasem nie nazywa po prostu reamping? :P

Cytuj
Bębny to podstawa - nie wyobrażam sobie nie nagrać ich na żywca, chyba, że gramy jak Kadżagugu.

A jesteś w stanie odróżnić gary zrobione na kompie od prawdziwie żywych?
I w ogóle kto w dzisiejszych czasach NIE sampluje bębnów :P
mniut i piah

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #5 04 Mar, 2009, 10:41:21 »
Cytuj
To się czasem nie nazywa po prostu reamping?

No, proszę jaki mądry:)

Cytuj
A jesteś w stanie odróżnić gary zrobione na kompie od prawdziwie żywych?

Coraz rzadziej:) W szatanie w ogóle, ale w rokendrolu dla białych żywe bębny dają to "coś": swing, puls czy jak to jeszcze nazwać.

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 088
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #6 04 Mar, 2009, 11:11:49 »
Cytuj
A jesteś w stanie odróżnić gary zrobione na kompie od prawdziwie żywych?

Coraz rzadziej:) W szatanie w ogóle, ale w rokendrolu dla białych żywe bębny dają to "coś": swing, puls czy jak to jeszcze nazwać.

Można zrandomizować velocity, ale mikroprzesunięcia w czasie przód/tył to już nie jest tak prosto zrobić, żeby był wspomniany puls. Za parę tygodni nagrywamy bębny, zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejrzewam, że będzie pół live-pół trigger.
Paczki z głów!

Offline lord_awesomeguy

  • Miszcz avatarów ;)
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 447
  • Jestem marudą.
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #7 04 Mar, 2009, 11:42:26 »
Ten "patent" to taki industry standard  :) Moim zdaniem świetna sprawa - tylko trzeba zaopatrzyć się w jakiś sensowny ReampBox.

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #8 04 Mar, 2009, 12:00:37 »
Cytuj
Ten "patent" to taki industry standard  

To jeszcze zależy, w którym industry. Wiesz, pisałem to w topicu, w którym kolo nie rozpoznał by interfejsu, gdyby go nawet mbox kopnął w czoło.

Cytuj
podejrzewam, że będzie pół live-pół trigger.

Beat detective i po kłopocie;) Najlepiej mu o tym nie mówcie, będzie myślał, że ma najlepszą stopę w gminie:)))
pozdro

Offline dom?n

  • tytuł srytuł
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 998
  • volvoRWD.pl
    • Robię grafiki
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #9 04 Mar, 2009, 12:19:20 »
Cytuj
A jesteś w stanie odróżnić gary zrobione na kompie od prawdziwie żywych?

Coraz rzadziej:) W szatanie w ogóle, ale w rokendrolu dla białych żywe bębny dają to "coś": swing, puls czy jak to jeszcze nazwać.
Można zrandomizować velocity, ale mikroprzesunięcia w czasie przód/tył to już nie jest tak prosto zrobić, żeby był wspomniany puls. Za parę tygodni nagrywamy bębny, zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejrzewam, że będzie pół live-pół trigger.

mikroprzesuniec, naturalnej dynamiki, zywych uderzen - nie podrobisz.

to tak jak z Line6. gra zajebiscie, ale mnie niepokoi fakt, ze ja fizycznie pizgam w struny, a wioslo/piec/nerka zamienia to zerojedynkowy algorytm :) to zawsze sprowadza sie do jakiegos uproszczenia, wiekszego albo mniejszego. nigdy nie slyszalem fajnych samplowanych bebnow w tych nagraniach ktore sam tworzylem albo tworzyli moi kumple. moze w PL nikt tego nie umie? :D
Łe tej.

Offline wrobelsparrow

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 749
  • "Where can you go from there? Where?"
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #10 04 Mar, 2009, 12:30:53 »
Cytuj
moze w PL nikt tego nie umie?

Nie umie, bo "fachowcy" co takie coś proponują - mają po prostu małe pojęcie o czymkolwiek, natomiast profesjonaliści nigdy by się do tego nie posunęli (mówię o realizatorach) - no chyba, że akurat nagrywają w takiej konwencji. Wolę najbardziej nierówno i słabo grającego żywego bębniarza, niż wycynione triggery.

Offline lord_awesomeguy

  • Miszcz avatarów ;)
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 447
  • Jestem marudą.
Odp: Patent na tejka
« Odpowiedź #11 04 Mar, 2009, 13:02:31 »
Wszystko zależy od tego co się miksuje... Jeżeli mamy "ścianę" przesterowanych gitar i chcemy mieć wszystko pod kontrolą (no i "budować" perkusję z bezpośrednich mikrofonów) dobrym rozwiązaniem jest użycie sampli. A triggery przecież to nie takie zło - można użyć ich np. do sterowania bramkami...

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
3249 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Sty, 2017, 22:39:27
wysłana przez wuj Bat
1 Odpowiedzi
2574 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Lip, 2017, 20:05:27
wysłana przez Mat