Autor Wątek: Jak to u Was brzmi? Jakies porady odnosnie miksu?  (Przeczytany 9704 razy)

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
No ja najwiecej sie nauczylem od The Recording Revolution, gdzie koles jakies szmiry totalne miksuje, a sporo fajnych patentow. Jednak za chuja nie jestem w stanie ogarnac takiego miksu, jak bym chcial, ba nawet w 5% sie do tego zblizyc nie moge. No nie ogarniam po prostu. Inna sprawa, ze mierze sie z najlepszymi (dla mnie), no ale jak rownac, to w gore, nie?

Offline bandit112

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
Upewnij się, że dobrze wiesz co robi każdy plugin, który zastosowałeś w projekcie. Odpowiedz sobie też na pytanie po co go tam wsadziłeś / co przez to chciałeś osiągnąć. Tak trochę z innej strony, ale mi takie podejście pomogło w chuj.
Po czasie zapominałem o tym i znów robiło się sto equalizerów na ścieżce, ale czasem warto się opamiętać i zrobić taki "rachunek sumienia" - zobaczysz ile rzeczy wyjebiesz od strzała, bo nie będziesz wiedział co sam miałeś na myśli pakując np. kolejny dist czy saturator na bas :)

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
Wiesz, w tym projekcie tak na prawde nie ma duzo wtyczek. No jest ich troche na perkusji ale to dlatego, ze wzorowalem sie na przykladzie i zrobilem podobnie. Na gitarach jest tylko EQ (swoja droga nie ogarniam w ogole jak tego uzywac. Tzn wiem niby co i jak ale nie umiem), no i multiband compressor (motyw od Andy Sneap), na grupie gitar to kompresor, bo mi @Stivo2005 kazal :D Na basie tez tylko drobne EQ, troche kompresji, zeby wyrownac i Tape Machine. Na "masterze" kompresor i tyle.

Offline bandit112

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
, na grupie gitar to kompresor, bo mi @Stivo2005 kazal :D

Brawo :D I co ten kompresor Ci dał? :D


Co do EQ to zacznij może od drobnych (w sensie nieagresywnych) podcięć. Podbij na dobroci powiedzmy 1.20 z 5 czy 7dB i szukaj w prawo-lewo częstotliwości, które Ci się nie podobają. Dudnią, kują w uszy, wkurwiają. Ja robię to na wyższych głośnościach. Najedź na takie pasmo, zmniejsz lekko dobroć i wpisz z -4 czy -5dB. Zobaczysz, jak powoli zmienia się charakterystyka ścieżki i zorientujesz się, że taka "odrobaczona" ścieżka lepiej siedzi w miksie i nie zagłusza innych instrumentów.

Oczywiście liczby podglądowe, od tego możesz zacząć, ale i tak, jak sam wiesz, wszystko zależy od danej sytuacji, equalizera, instrumentu itp...

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
No kompresor troszeczke chyba skleil te gitary. Za to teraz bardziej od perki odstaja :D

Co do EQ, to mowisz mi ksiazkowa wersje, jak to robic. Tego wyszukiwania, przeczesywania zle brzmiacych czestotliwosci nie ogarniam w ogole, bo one dla mnie absolutnie wszystkie zle brzmia. To mam wyjebac wszystko? :D Niby rozumiem o co w tym chodzi, tylko tak jak mowie, nie znalazlem jeszcze nikogo, kto by tak po ludzku, lopatologicznie wytlumaczyl, co, czemu, jak, czemu w ten sposob itd.

Offline bandit112

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
nie znalazlem jeszcze nikogo, kto by tak po ludzku, lopatologicznie wytlumaczyl, co, czemu, jak, czemu w ten sposob itd.

Jak Ci ktoś to wytłumaczy tak na maks konkretnie, to i tak nie będziesz wiedział do końca ocb, sam musisz do tego dojść.

Weź na warsztat numery, które już dobrze znasz (i w których podoba Ci się miks) na swoich odsłuchach. Wrzuć do DAWa, obniż głośność ścieżki z 10dB (żeby był zapas do zabawy), zapnij EQ i baw się. Słuchaj różnych częstotliwości, podcinaj, zmieniaj dobroć (parametr Q).

Możesz też wyciąć wszystko i zostawić tylko załóżmy sam niski dół czy wysoki środek. Posłuchać go na różnych głośnościach. Potem to samo zrobić ze swoim miksem i wyciągnąć wnioski (skupić się na różnicach i na tym, które instrumenty słyszałeś najczytelniej w danym zakresie pasma - dzięki temu zobaczysz też co, gdzie i jak jak mniej więcej siedzi w miksie - od jakiego instrumentu jest najwięcej danej częstotliwości w paśmie, który sam sobie wyciąłeś/wyznaczyłeś do porównania).

Spoiler

Offline Stivo2005

  • Pr0
  • Wiadomości: 2 246
  • Fanboy ENGL'a :D
...na grupie gitar to kompresor, bo mi @Stivo2005 kazal :D Na basie tez tylko drobne EQ, troche kompresji, zeby wyrownac i Tape Machine. Na "masterze" kompresor i tyle.

To się nie zrozumieliśmy, kompresor na sumę wszystkiego by wszystko skleić, nie gitary.
Bynajmniej to nie przynajmniej!

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
No na calosci jest kompresor ale slabo cos klei (no bo pewnie nie umim ustawic). Probowalem kilka roznych ale albo za malo klei albo sciska tak, ze jajka bola :)

Offline bandit112

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
Pamiętaj, że kompresor pomimo tego, że ma ogromny zakres, jest bardzo czuły i lekka modyfikacja progu (rzędu 0.5dB) może dużo namieszać (jak i spaprać :) ).

Offline Semedi

  • Pr0
  • Wiadomości: 553
  • Klucze krzywo!
    • Karcer
Generalnie kompresor na sumie nie jest wcale potrzebny podczas miksu. Są realizatorzy, którzy to stosują, inni nie = kwestia gustu. Kompresja na przesterowanych gitarach. Tu sprawa jest zabawna. Sygnał przesterowany jest już skompresowany, więc kompresor nie jest potrzebny. Ja sobie jednak stosuję delikatny LA-2A ustawiony na redukcję -1, -2db jednakże jest on tak delikatny, że obcina tylko szczyty. Jednakże to też nie jest regułą.
Yes! I'm inspired by the Devil!
http://semdedi.soup.io/

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
Troche pokrecilem galami i zrobilem to:
Wlacz osadzony player soundcloud

Gitara deczko nie stroi ale za grube struny kupilem i juz odpuscilem sobie ustawianie menzury, jak zaraz bede zmienial na inne.

Jest ciszej niz poprzednie nagranie ale chyba gitary lepiej brzmia?

Offline inches666

  • Gaduła
  • Wiadomości: 301
  • Uczulenie na 4/4
Na moje ucho gitary są przekompresowane
www.soundcloud.com/inches666
Ha Ha Ha Ha
Ce dur A mol

Offline ma95

  • Gaduła
  • Wiadomości: 149
No niestety, brzmi jakbys na gryfowym nagrywał.
Czerwona dziewczynka przekrojona na krzyż
Czemu ty jabłuszko krzywo na mnie patrzysz ?

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
A teraz?
Wlacz osadzony player soundcloud

Offline inches666

  • Gaduła
  • Wiadomości: 301
  • Uczulenie na 4/4
Gary za bardzo w tle, stopy w ogóle nie słychać IMO
www.soundcloud.com/inches666
Ha Ha Ha Ha
Ce dur A mol

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
No wiem, gary chujowe strasznie sa, bo to MIDI z guitar pro. Kumpel ma mi nagrac perkusje, wiec bede dalej montowal. A jak gitary?

Offline inches666

  • Gaduła
  • Wiadomości: 301
  • Uczulenie na 4/4
Gitary fajnie. Dla mnie trochę za dużo przesteru ale to kwestia gustu. Trochę góry bym zdjął (ale tylko ciupkę) ale to też może być bardziej kwestia gustu
www.soundcloud.com/inches666
Ha Ha Ha Ha
Ce dur A mol

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
A jak teraz?
Wlacz osadzony player soundcloud

Offline Franq

  • Pr0
  • Wiadomości: 772
    • Franq
Przebasowane. Perka jest mała i się słabo przebija. Stopa nie ma dołu. W ogóle gary słabo ale rozumiem, że pytasz o gitary (tak pisałeś wyżej)? Gitary ciemne ale to jak kto lubi. Z resztą nie wiem jaki sens oceniać samą gitarę. W miksie można wpasować i ciemną i jasną i zmuloną itd ;)

Skoro kumpel Ci nagra gary to proponuję wrzucić wtedy miks. Chętnie posłucham.

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
Te gary to do Korna coveru nagra, a tu tak ogolnie pytam o miks, nie o same gitary. No bo tak ogolnie to po prostu nie ogarniam kompletnie jak miks zrobic. Na przyklad tak jak Twoje nagrania @Franq no po prostu mega sa, a w ogole nie ogarniam jak sie do czegos takiego (no moze z brudniejszymi gitarami) zblizyc. Cokolwiek bym nie zrobil, to i tak mi straszny mul wychodzi.

Offline Franq

  • Pr0
  • Wiadomości: 772
    • Franq
No więc zacznij od garów! Same gitary rytczmine to już prosta sprawa. Sam się męczę ciągle z garami... imo to najtrudniejsza rzecz. Na YT jest pełno różnych tutoriali o kręceniu perki i całe miksy.

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
No wiem, przejrzalem zdaje sie wszystkie jakie tam sa, no ale i tak sie potem rozbija to o zmiksowanie calosci i razem z gitarami mi cale pierdolniecie ucieka gdzies. Na pewno cos gdzies nie tak robie, tylko za cholere nie moge wyczaic co i gdzie. Stad tez i moj temat w innym dziale, musze poszukac jakichs innych zrodel wiedzy. Ba, jestem sklonny nawet komus zaplacic za korepetycje, bo normalnie utknalem i nie wiem, jak wybrnac.

A co do tutoriali jutubowych, to tez albo totalny napierdol, gitary prawo/lewo na 100% i TS obowiazkowo albo totalny lajcik, indie, lekki rock, jakies pitu pitu. A to mi sie w ogole nie przeklada na to, co slucham i na to, co gram.

Offline Franq

  • Pr0
  • Wiadomości: 772
    • Franq
Z tym płaceniem to się nie wygłupiaj ale jak chcesz to spróbuje Ci trochę pomóc jak czas znajdę. Pisz pw albo przez fb.

Spoiler

Offline Semedi

  • Pr0
  • Wiadomości: 553
  • Klucze krzywo!
    • Karcer
Mnie się wydaje, że potrzeba Ci po prostu podstaw i oddechu od wszystkiego. Gitary mają za dużo dołu, ja wiem, że no bass=no fun, ale gitary nie są od tego. Najpierw korekcja. Podcinaj, nie dodawaj (oczywiście jak trzeba dodaj), słuchaj, słuchaj. Bębny to generalnie dość prosta rzecz. Moim zdaniem brzmienie perki kreuje pomieszczenie, room i OH (niektórzy stosują stereo room i mono room, wtedy są to 3 ślady). W Twoich nie ma przestrzeni, nie ma oddechu. Bębny są zgniecione (nie twierdzę, że to jakiś błąd, bo nieraz taki zabieg jest celem, ale Tobie nie o to chodzi jak widzę). Ostatnimi czasu bardzo lubię przesterowywać ślad room, daje to grubego strzała. Potężne bębny lubią duże pomieszczenia i tyle. Co do efektów to nie ma żadnych reguł. Najczęściej eq, comp, transiet designer, jakiś drumbus z eq i kompresorem. Ot taka fajna zabawa :)
Yes! I'm inspired by the Devil!
http://semdedi.soup.io/

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 090
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
Tak sie zastanawiam, w moim vst (steven slate drums) kanal OH to tylko talerze sa (crash, ride, china). Jak sie nagra zywe bebny, to w OH jest zawsze troche dzwiekow z innych stukajek, w tym nic. Same czyste talerze. To pewnie tez utrudnia wyciagniecie perki tak, jak trzeba.

Chyba musze nad innym VST pomyslec. No i zaczac wszystko od poczatku, od podstaw.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
933 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 06 Cze, 2012, 21:01:17
wysłana przez ukasheq
1 Odpowiedzi
1120 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Wrz, 2012, 10:49:20
wysłana przez sify11
6 Odpowiedzi
3245 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Sty, 2013, 17:05:38
wysłana przez Grzgrz
Pomoc odnośnie miksu

Zaczęty przez Mat « 1 2 » Ogólnie

26 Odpowiedzi
11618 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Maj, 2014, 10:47:50
wysłana przez Mat
2 Odpowiedzi
1718 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Kwi, 2015, 21:56:13
wysłana przez Pronounce


Klikajac reklamy wspierasz serwis.