Autor Wątek: Automat perkusyjny - nagrania w Reaper  (Przeczytany 844 razy)

Offline statki

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 15
Automat perkusyjny - nagrania w Reaper
« 30 Mar, 2017, 08:08:52 »
Witam.

Przeszukałem prawie cały internet ;D i nie znalazlem (byc moze przeoczylem) informacji na temat nagrywania sciezek za pomoca automatu perkusyjnego w programie DAW.

Przechodzac do sedna sprawy: Czy ktos wie, w jaki sposob narywac zaprogramowane bebny z automatu perkusyjnego (Alesis SR 16) bezposrednio do programu Reaper? Sam automat nie ma wyjscie USB, posiada jedynie wyjscia MIDI. Wobec tego, czy nalezaloby go podlaczyc z portu Midi do interfejsu (Scarlett Solo) i nastepnie z interfejsu wysylamy bezposrednio do Reapera?

Wiem ze prosciej jest ukladac MIDI w innych programow AD2, Ez Drummer w Reaperze. mi jednak chodzi o to, zeby zaprogramowane bebny ktore uzywam w graniu na probach czyli na zywo, przeniesc do Reapera.

Jezli ktos kiedys bawil sie tym urzadzeniem, bede wdzieczny za informacje.

Offline Aremenius

  • Pr0
  • Wiadomości: 940
  • HUE
Wjebać go w MIDI zapiąć na kanale i powinno pyknąć :)

Wysłane z mojej lodówki


Offline myheaven

  • Gaduła
  • Wiadomości: 345
    • myheaven
Jesus marjan. Ktoś jeszcze tłucze na takich maszynkach?. Ja w latach 90-tych programowałem i graliśmy próby   na Boss DR  550. Najlepiej wspominam wgrywanie zaprogramowanych kawałków  przez magnetofon kasetowy jak na starych ATARI czy Commodore. USB jeszcze nie było wtedy.........ale czad  ;D

Podłaczając ten automat poprzez MIDI wgrywasz tylko do DAW  momenty uderzeń i takie tam ( na teorii sie nie znam). Ale brzmienie samego automatu musiałbyś nagrywać wyjściami liniowymi audio z automatu ( o ile na nich Ci zależy)
« Ostatnia zmiana: 30 Mar, 2017, 22:16:13 wysłana przez myheaven »
And there will your heart be also......

https://www.facebook.com/myheaven.myheaven

Offline delaa

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
No jakby ktoś chciał to mam sample z tej maszynki wystarczy je wyzwalać przez midi.
Druga sprawa że to powinno się po midi nagrać i można już tym wyzwalać cokolwiek - są darmowe wtyki do beczek z dużo lepszym soundem niż ten Alesis.
Tam na midi out jest normalne midi - no b co ma być ? wpinasz midi out alesisa z midi in scarleta - record i już.
Pozdr.

Offline statki

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 15
myheaven, dobrego industrialu nie da sie zrobic bez brzmienia tej sztucznej, automatycznej perkusji....to po prostu ma klimat, bawilem sie Supperiorem i ez Drummerem, ale brzmienia tych bebnow sa bardziej naturalne a mi chodzi wlasnie o to zeby to bylo takie maszynowe....

W kazdym razie dzieki za odpowiedz.

Offline myheaven

  • Gaduła
  • Wiadomości: 345
    • myheaven
myheaven, dobrego industrialu nie da sie zrobic bez brzmienia tej sztucznej, automatycznej perkusji....to po prostu ma klimat, bawilem sie Supperiorem i ez Drummerem, ale brzmienia tych bebnow sa bardziej naturalne a mi chodzi wlasnie o to zeby to bylo takie maszynowe....

W kazdym razie dzieki za odpowiedz.
Teraz rozumiem. Miałem taki okres w życiu ze grałem industrial ,więc z tym brzmieniem wiem o co chodzi.ale ze względu na rozwój techniki ja na twoim miejscu poszukałbym maszynki która ma usb i wymienialne banki brzmień,bo wątpię żebyś cały czas jechał na tych samych brzmieniach. w końcu ci się znudzi to brzmienie i będziesz szukał czegoś nowego
And there will your heart be also......

https://www.facebook.com/myheaven.myheaven

Offline statki

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 15
Prawde mowiac jest problem z maszyna perkusyjna na usb. Szperalem w necie, i wszystkie ktore ogladalem maja zazwyczaj tylko wyjscie midi.

Offline Dun

  • TW
  • Gaduła
  • Wiadomości: 428
tl;dr, ale z tego co doczytałem, to wydaje mie się, że wystarczy tak naprawdę każdy darmowy sampler VST do którego możesz załadować swoje sample (które pozyskasz np z tego Alesisa) i do tego coś pokroju AKAI APC czy innego nanoPAD'a. No i oczywiście układanie na siatce MIDI. Wersja PRO/wysokobudżetowa to Battery od Native Instruments - 200E i masz bibliotekę sampli, że łeb staje.


Serio, to co próbujesz zrobić to rzeźbienie w gównie pierwszej klasy. Ani to wygodne, ani skuteczne.

Offline statki

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 15
W zasadzie jezeli mam juz ukladac w midi to lepiej powrocic do ez drummera albo superiora. Po prostu na proby zamiast pudelka trzeba bedzie zabierac laptop.   :D

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Nagrania Periphery

Zaczęty przez wrobelsparrow « 1 2 ... 19 20 » Muzyka

498 Odpowiedzi
85256 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Lut, 2014, 14:19:13
wysłana przez wrobelsparrow
0 Odpowiedzi
743 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Lip, 2010, 14:36:02
wysłana przez Groszek
2 Odpowiedzi
2500 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 22 Wrz, 2012, 16:09:45
wysłana przez lopatron
1 Odpowiedzi
489 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Lut, 2014, 09:45:19
wysłana przez kempas
0 Odpowiedzi
741 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Kwi, 2015, 15:43:50
wysłana przez Mat


Klikajac reklamy wspierasz serwis.