Autor Wątek: Przemyślenia, wątpliwości, chęć kupna siódemki  (Przeczytany 16276 razy)

Offline IronMan86

• Prawie użytkownik
Witam użytkowników forum,
Na początek chciałem wyrazić uznanie, dla świetnej i nowatorskiej idei jak na polskie warunki,  jaka przyświecała twórcą strony i forum :) 

Sam jestem zdziwiony, że zainteresowała mnie gitary siedmiostrunowe. Dlaczego się zainteresowałem napisze poniżej :) W związku z tym, że jak już pisałem siódemki wzbudziły moją ciekawość,  to przymierzam się do głębszego zbadania problemu i ewentualnego zakupienia czegoś.

Na gitarze gram od około 10 lat, robię to hobbistycznie. Do tej pory dorobiłem się gitary lutniczej Kani oraz Gibsona V Robota - obydwie szóstki. 

Do tej pory nie interesowały mnie siódemki ponieważ z jednej strony moi idole nie grają na tych gitarach - lubię thrash w stylu metallicy, megadeth, rock jak AC/DC itp. i ewentualnie pojmować do bluesa.  Siódemki kojarzyły mi się z jakimi ekstremalnymi odmianami metalu za którymi raczej nie przepadam.  Z drugiej strony próbowałem się bawić w obniżone stroje np. na komplecie Zakka Wylda, testowałem gitary barytonowe które przesterowane zupełnie mi się nie podobają.  W przypadku obniżana stroju na grubych strunach miałem kłopot, że gitara przestawała się fajnie przesterowywać.  Ciężko to opisać słowami, jednakże brzmiało to jakoś muliście i bez charakterystycznego "zadzioru",  "drapania"

W sumie od zainteresowania się tematem nakłoniły mnie nagrania tego kolesia:
http://www.keithmerrow.com/fr_home.cfm - jego strona, jego taby, video itp. Całą płyta jest za free do zgrania.
http://www.youtube.com/user/diobolic5150 - jego profil na youtoube, jest tez opis sprzętu na jakim gra.
 Dla przykładu ta piosenka:

To co mi sie podoba w jego brzmieniu to, że przester brzmi tak jak w zwykłej szóstce - dynamicznie, równo, selektywnie, bez jakiegoś mulenia, burczenia.

Natomiast tu są przykłady jakie nie podoba mi się brzmienie: