Autor Wątek: 2x12 w cenie złomu, ale gra świetnie.  (Przeczytany 2282 razy)

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
2x12 w cenie złomu, ale gra świetnie.
« 13 Mar, 2022, 18:23:24 »
Upolowałem pustą po Celkach V30 pakę Harley Benton 2x12. Pierwsza edycja z duszą i głośnikami ładowanymi od przodu. Pierwszy właściciel zmienił sobie grill. Wygląda to jak vintage'owe chuj wie co, jednakże ze względu na cenę, która opiewała aż na 150zł nie było o co płakać :-)
Wato-podobne, wytłumiające ze środka "coś" wyrzuciłem i zamontowałem swoje ulubione miski HH1280. Jeden głośnik z 2013r miałem na stanie, a drugi model o nieco innej konstrukcji z 2014 udało mi się upolować za 130zł jakieś dwa tygodnie temu. Dość trudno znaleźć HH1280 w wersji 8ohm.

Musiałem spiąć głośniki w 4ohm by końcówka klasy D dała z siebie potężny punch. Oczywiście do nagrywania nie jest mi potrzebna aż taka moc, ale jak gram LIVE to zapas mocy jest jak najbardziej wskazany.

Gdzieś z półki ściągnąłem stare dobre mikrofony i pojechałem z testami. SM57 i ATM650 dają radę.

https://soundcloud.com/gehinnom-1/harleybenton2xhhelectronics12804ohmsm57atm650?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Offline Zomballo

  • Gaduła
  • Wiadomości: 301
Łopanie ale Ci to fajnie warczy! Co do paki to też mam tą wersję i polecam. Po wywaleniu waty zwiększa się jej kubatura i gra potężniej. Ja jeszcze dorobiłem dwa bassreflexy pod lewym głośnikiem. Dało powietrza i szybkości. Urzekło mnie jak grała z jednym tylko V30 i dziurą po drugim. O właśnie, mam w niej dwa chińskie V30, które każdy z osobna gra inaczej. :D

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
Oczywiscie kazdy moze miec swoje wlasne gusta tonalne, natomiast ja doslownie nie nawidze V30. Przewalilem dziesiatki glosnikow od Celka jak i od Eminence. Ograniczalem sie do wyboru glosnikow, ktore z sampli brzmialy w kierunku tego co chcialem osiagnac. Na samym koncu HH1280 polozyly mi LEGEND 1218. Moje dwie miski HH1280 brzmia tez zdecydowanie inaczej. Maja inna budowe. Roznica w wielkosci zawieszenia w modelu z 2013, wysokosci kosza i zwiekszenia powierzchni glosnika maja wplyw na barwe jak byk.

Co do bas reflexu przygladnij sie zdjeciu nr 2 ;-). Ja mam inny patent. Zawieszam glosnik okolo 1,5 cm nad krawedzia. Podkladam nakretki i stosuje dluzsze sruby. Mam przeswit pomiedzy glosnikiem, a decha. Cale pchniecie powietrza rozchodzi sie dookola glosnikow. Staram sie uniknac za duzego bum bum. Paka ma grac fajna nie zdudniona srednica jak i ostra aczkolwiej nie fizujaca, siarczaca gora czy zapiaszczonym wysokim srodkiem ;-). Musi chrupac.
INTERSTELLAR

Offline ITHMW

  • Pr0
  • Wiadomości: 989
Doszły lampy w szeregu to i moim zdaniem zmienił się finalny sound na bardziej żywy...   ...naturalna lampowa saturacja poszerzyła gitarę likwidując niedociągnięcia pierwszej próbki. Można momentalnie wychwycić różnicę. Doszły trzy lampy. Blackstar i dwa Friedman'y. Poza tym żadnych zmian w ustawieniu mikrofonów itp. itd. Sygnał nie jest traktowany żadnym EQ, Low czy Hi filtrem. Prosto z dupnie małego pokoju próbka numer 2.

https://soundcloud.com/gehinnom-1/laney-hh1280

Do porównania z moimi dwoma ulubionymi IR'ami

https://soundcloud.com/gehinnom-1/irc90

https://soundcloud.com/gehinnom-1/irh100
« Ostatnia zmiana: 19 Kwi, 2022, 17:19:43 wysłana przez ITHMW »
INTERSTELLAR

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
2456 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Paź, 2011, 13:07:28
wysłana przez Pietryk
9 Odpowiedzi
4570 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Sty, 2014, 00:32:05
wysłana przez wolfer
4 Odpowiedzi
1663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Cze, 2015, 17:03:27
wysłana przez uchal