Autor Wątek: Strojenie basu do gitary 7 w A. HOWTO?  (Przeczytany 11122 razy)

Offline Zelman

  • Gaduła
  • Wiadomości: 269
  • http://trylionband.com
    • Trylion
Można albo w tej samej oktawie, albo oktawę niżej, róźnie kapele robią. Przy oktawie niżej to już Dingwall potrzebny albo bas z MIDI ;)

Offline Aremenius

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 391
  • HUE
Właśnie miałem pisać, że bardzo zależy od basu, jak jakiś custom wariacki z multi bądź po prostu jakąś wyjebanie długą skalą to można niby próbować schodzić na grubszych strunach, tylko no powyżej 140 bodajże już trzeba szukać na zamówienie drutów jeśli dobrze kojarzę :D

Offline maciek1b

  • Gaduła
  • Wiadomości: 126
    • After Hours
Dzięki Panowie, no to zostaje mi chyba ta sama oktawa bo mam bardzo hujowy bas Ever Play Jazz :), miał być tylko do domowego dogrywania ścieżek basu więc nie chciałem inwestować, mam założony górny set z 5ki i ustawiony do B bo tak mi pasowało do 7ki ale na 8mce zachciało mi się grać no i jest problem. Chyba nie odważę się zejść na basie niżej, kolega basista mówił żeby próbować zejść na maksa ile pociągnie ale to chyba nie ten kaliber basu żeby to jeszcze zagrało.
« Ostatnia zmiana: 22 Kwi, 2021, 14:02:58 wysłana przez maciek1b »

Offline Rot

  • Gaduła
  • Wiadomości: 341
A jakiś pitch-shifter ci nie pomoże?

Offline maciek1b

  • Gaduła
  • Wiadomości: 126
    • After Hours
hm o tym nie pomyślałem, dzięki

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 106
  • A-zero
Ja właśnie przerabiam temat niskiego Fis. Ogólnie bas strojony poniżej A0 brzmi coraz mniej naturalnie, ma coraz więcej wydmuchy... Jak ktoś chce tutaj dyskutować, bo mu brzmi z Darkglasem itd, pragnę zauważyć, że to nie jest "natywne" brzmienie instrumentu, tylko wyższe harmoniczne podbijane przez kostkę. Po prostu fizyka materiału jest jaka jest - nawet w fortepianie dźwięki poniżej A0 brzmią nienaturalnie:
https://youtu.be/bIOQ2Fwto8k?t=125

Wyjścia są dwa (zaczynając od instrumentu i setupu):

1) bas strojony do subkontry Fis z odpowiednią saturacja i kompresją, wspomagany lekko domiksowana górną oktawą (struny dobrane stosownie do obnizonego stroju - czyli min 160-tki, instrument NTB, najlepiej ze sztywnym gryfem wspomaganym wstawkami grafitowymi)

2) jakikolwiek bas strojony oktawe wyzej niz gitara z domiksowana dolną oktawą pracującą w w dole, jak gitary. Kompresja i saturacja tez sie przydadzą, natomiast trzeba będzie kręcić inaczej niz w pkt 1.

W obydwu przypadkach, do gry zespołowej, przyda sie zdecydowanie dobry stack z zapasem mocy i dużą skutecznością - tego typu:




Edit:

Tanio i z bardzo dobrym skutkiem działa Behringer SU600 (koniecznie!) w trybie pitchshiftera, w kwestii dodawania oktawy w dole lub w gorze.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwi, 2021, 09:16:55 wysłana przez OMSON »

Offline Orange

  • Moderator Giełdy
  • Wiadomości: 982
  • Loża Szyderców
Któryś eden World tour schodził nisko bardzo, do tego jeszvze paka, stare SWR 410 mialy tez niskie pasmo (wg specki), albo 2x15 jak Igorro...

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 106
  • A-zero
Jak ktoś szuka taniej multiskali do basu, to ta seria RedSub CM mocno daje radę:

https://www.gear4music.pl/pl/Gitary-basowe/RedSub?page=1&filters[1178]=8859


Offline maciek1b

  • Gaduła
  • Wiadomości: 126
    • After Hours
Do chałupniczego nagrywania pitchschifter pomógł, więcej niż B z mojego wiosła nie odważę się kręcić :) Dałem pitcha vst w daw i w miksie jest wystarczająco na takie nieprofesjonalne granie.
Ale da się niżej  :o
https://www.facebook.com/RideLikeHell1/posts/1471692576209116

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 106
  • A-zero
Przyszedł mi taki RedSub Coliseum 5, jak na wrzuconym filmiku. To jest badyl robiony w Wietnamie, progi wykończone bardzo komfortowo, gryf z prażonego klonu - jest kurewsko przyjemny pod łapą i świetnie wygląda, ale co najważniejsze - konstrukcja jest mega sztywna. Na fabrycznym secie 45-135 zjechałem spokojnie do subkontry E i (o dziwo!) nadal brzmiał bez wspomagaczy (przeważnie ładuje się kompresje i przester, żeby ratować sytuację wyższymi harmonicznymi, szczególnie siada w takich sytuacjach brzmienie najgrubszej struny)! :)

Setup instrumentu do ustawienia - nie był zadowalający - poza tym był fabrycznie strojony do klasycznego B-E-A-D-G, także i tak trzeba to było korygować. Potencjometry chodzą stabilnie i ciasno - nie czuć jakiejkolwiek taniości. EQ onboard zestrojony dość fajnie/użytecznie w sensie muzycznym - przypomina mi bardzo ten od EMG (BQC System) którego mam w Spectorze. Gniazdo jack porządne,nic nie trzeszczy. Natomiast ekranowanie fatalne (jak w większości gitar i to wielokrotnie droższych) i coś ma z masą, bo przestaje szumieć tylko po dotknięciu jacka ręką. Dla mnie to nie problem, bo każdy swój instrument ekranuje od zera folią miedzianą, także mankament masy ogarnę przy okazji.

Ogólnie klucze chodzą pewnie i stabilnie, siodełko docięte bez zastrzeżeń, gryf przykręcony na 7 śrub w taki sposób, ze jest bardzo sztywno osadzony, a jednocześnie umożliwia wirtuozerski wręcz dostęp do najwyższych pozycji. Mostek mono-rail daje się bezproblemowo regulować. Z dechy brzmi wyraźnie i równo, z duża ilością alikwotów. W trybie pasywnym działa bez baterii - jest sporo ciemniejszy niż aktyw.

Jeśli ktoś knuł do tej pory, jak uzyskać dobry sound w ekstremalnie niskim strojeniu, to ten badyl jest wart każdej złotówki.

https://www.gear4music.pl/pl/Gitara-i-instrumenty-basowe/RedSub-Coliseum-Fanned-Fret-5-String-Bass-Blue-Burl-Burst/31J3

« Ostatnia zmiana: 14 Maj, 2021, 09:36:06 wysłana przez OMSON »

Offline Mat

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 564
  • Join the Dark Side and get a free cookie!
Przyszedł mi taki RedSub Coliseum 5, jak na wrzuconym filmiku. To jest badyl robiony w Wietnamie, progi wykończone bardzo komfortowo, gryf z prażonego klonu - jest kurewsko przyjemny pod łapą i świetnie wygląda, ale co najważniejsze - konstrukcja jest mega sztywna. Na fabrycznym secie 45-135 zjechałem spokojnie do subkontry E i (o dziwo!) nadal brzmiał bez wspomagaczy (przeważnie ładuje się kompresje i przester, żeby ratować sytuację wyższymi harmonicznymi, szczególnie siada w takich sytuacjach brzmienie najgrubszej struny)! :)

Setup instrumentu do ustawienia - nie był zadowalający - poza tym był fabrycznie strojony do klasycznego B-E-A-D-G, także i tak trzeba to było korygować. Potencjometry chodzą stabilnie i ciasno - nie czuć jakiejkolwiek taniości. EQ onboard zestrojony dość fajnie/użytecznie w sensie muzycznym - przypomina mi bardzo ten od EMG (BQC System) którego mam w Spectorze. Gniazdo jack porządne,nic nie trzeszczy. Natomiast ekranowanie fatalne (jak w większości gitar i to wielokrotnie droższych) i coś ma z masą, bo przestaje szumieć tylko po dotknięciu jacka ręką. Dla mnie to nie problem, bo każdy swój instrument ekranuje od zera folią miedzianą, także mankament masy ogarnę przy okazji.

Ogólnie klucze chodzą pewnie i stabilnie, siodełko docięte bez zastrzeżeń, gryf przykręcony na 7 śrub w taki sposób, ze jest bardzo sztywno osadzony, a jednocześnie umożliwia wirtuozerski wręcz dostęp do najwyższych pozycji. Mostek mono-rail daje się bezproblemowo regulować. Z dechy brzmi wyraźnie i równo, z duża ilością alikwotów. W trybie pasywnym działa bez baterii - jest sporo ciemniejszy niż aktyw.

Jeśli ktoś knuł do tej pory, jak uzyskać dobry sound w ekstremalnie niskim strojeniu, to ten badyl jest wart każdej złotówki.

https://www.gear4music.pl/pl/Gitara-i-instrumenty-basowe/RedSub-Coliseum-Fanned-Fret-5-String-Bass-Blue-Burl-Burst/31J3


O kurde, fajny bas za fajne pieniadze!

Offline OMSON

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 106
  • A-zero
No dokładnie. Posłuchaj testu multiskali:

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
19017 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Mar, 2008, 09:51:55
wysłana przez nikt
18 Odpowiedzi
10279 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 12 Kwi, 2010, 19:01:03
wysłana przez Donnie
7 Odpowiedzi
4754 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 18 Paź, 2012, 11:53:10
wysłana przez Dale Cooper
10 Odpowiedzi
6855 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Paź, 2017, 21:47:49
wysłana przez wzh
4 Odpowiedzi
6321 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 18 Sie, 2018, 12:11:57
wysłana przez OMSON