Autor Wątek: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o wzmacniaczach Mesa Boogie!  (Przeczytany 18447 razy)

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band
Da się inny komplet lamp dopasować, racja. Trzeba mieć jedynie doświadczenie, odpowiedni sprzęt pomiarowy, kilka kompletów nowych lamp z których jakiś powinien mieć odpowiednie parametry dla mesy, przy czym możliwe że taki się jedbak nie trafi i trzeba kolejne kupować. Łatwo i przyjemnie.

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Wystarczy po prostu inny sparowany komplet. Nie ma czegoś takiego jak np. Lampy 6L6 spejalnie dla Mesy. To bullshit wymyślony przez nich i napisany w manualu. Po prostu kupujesz sparowany komplet 6L6 albo kwartet i gotowe. Pomysl tylko -
Peavey 6505 tez ma stały Bias a nie ma jakoś lamp peaveya na sprzedaż :)

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 12 Wrz, 2018, 17:17:51 wysłana przez Chomick »

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band
Po co w ogóle parować, wsadź 4 różne 6L6 i też pewnie będzie działać.

Wbrew temu co ci internetowi znafcy naopowiadali dopasowanie prawidłowego prądu spoczynkowego lamp mocy jest bardzo istotne dla brzmienia i żywotności lamp. A Peavey jest tu kiepskim przykładem bo tam bias jest zawsze na zimno ustawiony przez co każde lampy będą grać i to pewnie dość długo, tyle że chłodno i nie za dobrze. Jak myślisz czemu bias mod do 5150 ocieplający brzmienie jest taki popularny?



Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Dla mnie ustawianie biasu kosztuje więcej niż lampy jak muszę zawozic wzmaka 180 km w jedną stronę do innego miasta, więc wolę tak

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Zomballo

  • Gość
Aaaaa stary dobry @pudl powrócił! No może jednak forum nie zginie. Jakieś nowe palniki na warsztacie? ;)

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band
Czasem tu zerkam i jak jest okazja to pomarudzę. :P
A że bawię się od kilku lat w serwisanta w bawarskim sklepie z gitarami to dosyć dużo sprzętu przez moje łapska się przewija, nie mogę narzekać 😉

Zomballo

  • Gość
Wiesz może jakie konkretnie CTSy wsadza Mesa na potki? Zamówiłem już prawie rok temu 1M na gain i czekam, czekam, czekam... :P

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band

Offline Rectifier

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 94
Doleje troche oliwy...chaotycznie troche, ale moze do ogarniecia (zadnego hejtu - kontynuacja dialogu mile widziana):

- prawidlowy prad pracy lamp koncowki mocy (w uproszczeniu bias) to wymog fizyczno-elektryczny, i nie ma nic wspolnego ze stanem naszych mozliwosci finansowych lub naszego "widzi mi sie".
Jakiekolwiek tlumaczenia typu: nie stac mnie, za drogo, moglbym miec za pol ceny,
sam sobie zrobie, itp. nie maja przeniesienia na rzeczywistosc i w ogole sa troche z "kosmosu".
- bias fixed albo bias adjusted, nie dzieli wzmacniaczy na lepsze lub gorsze.
- staly bias ulatwia obsluge/konserwacje nieobeznanemu uzytkownikowi - i chyba o to chodzi.
- 5150 ma "zimny" bias nie bez przyczyny - tak byl zaprojektowany, i przecietny "internetowy fachowiec" nie jest madrzejszy od inzynierow Peavey'a, a jesli twierdzi odwrotnie, to jego indywidualna opinia. A jesli upiera sie przy swoim, to niech zbuduje lepszy, albo wytknie to rzeszy profesjonalnych muzykow ktorzy z sukcesem uzywaja te wzmaki od kilkudziesieciu lat i jakos nie slychac zeby Im to szczegolnie przeszkadzalo.
- jest cos takiego jak "specjalne lampy do Mesy" - to sa lampy odpowiednio wybrane pod katem spelnienia wymogow elektrycznych i dostosowane do warunkow pracy w Mesowych urzadzeniach.
- sparowane lampy, to nie oznacza ze sa to lampy dobrane do MB.
- wiekszosc wspolczesnie budowanych wzmacniaczy ma "zimny bias" z fabryki (obecnie produkowane lampy nie sa tak zywotne jak te z przed lat) - dziwne ze nikt o tym nie mowi. Dziwne tez, ze mamy ogrom internetowych dywagacji na temat biasowych problemow zaledwie kilku wzmacniaczy.
- wady pojedynczych egzemplarzy niczego nie dowodza - w koncu kazdy wzmak kiedys padnie. Liczy sie ogolna statystyka ilosci wadliwych do sprawnych i to w przypadku wziecia pod uwage innych czynnikow jak: warunkow urzywania, czasu pracy i ogolnej exploatacji.
Uwazam ze Mesy to najwytrwalsze w bojach wzmaki. W dodatku to przeklada sie na roznorodnosc modeli i lata bezawaryjnej pracy, a nie jak u innych producentow ktorym "udal sie" jeden wzmacniacz z posrod np. pieciu.
- Mark 5 to bardzo dobry wzmacniacz i nie spotkalem sie z przypadkiem glosnego przelaczania (posiadam/posiadalem osobiscie trzy egzemplarze). Nie oznacza to oczywiscie ze jakis inny egzemplarz nie ma takiego problemu, ale oznacza, ze nie mozna przekreslac produktu bazujac na pojedynczym przypadku.
- serwisowanie MB nie jest trudniejsze niz jakiegokolwiek innego wzmacniacza - a jesli sie wie co i jak to jest w wielu przypadkach nawet latwiejsze.
- problemy brzeczenia i mikrofonowania, jesli zaistnieja, to zazwyczaj wynikaja z uplywu czasu i z naturalnego starzenia sie elementow i sa bardzo latwo naprawialne jesli zna sie specyfike prowadzenia masy i blokowania AC w tych wzmakach.
- walory brzmieniowe i indywidualne opinie nie przekladaja sie na mysl technologiczna i jakosc wykonania - "gorzej" zbudowany wzmacniacz moze brzmiec lepiej od wzmacniacza zbudowanego "lepiej" - w koncu co taki muzyk moze wiedziec o wnetrznosciach grata i dlaczego mialby sobie tym zawracac glowe.
- cena wzmacniacza ma sie nijak do rzeczywistosci w sferze doznan i uzytkowania danego urzadzenia - twierdzenie ze za xxx PLN dany wzmacniacz powinien robic "to i tamto" i ma brzmiec "tak a nie inaczej" to bardzo chybione podejscie do tematu.
- padlo kilka nazw producentow ktorzy: 1 - raczkuja i nie maja 30 letniego przemialu na najwiekszych scenach swiata; 2 - sa firemkami butikowymi i co najwyzej mogo probowac sie przyblizyc do wzorca jaki lata temu wyznaczylo MB: 3 - kilka z tych "manufaktur" to so produkty budowane w tej samej szopie i stoi za nimi ten sam "mozg i kieszen" wiec wyliczanie ich jako odrebnych, swiadczy o niedoinformowaniu niektorych uzytkownikow tego forym; 4 - padly tez nazwy producentow (i nie chodzi tu o MB ;-)) ktorzy sa wzorcowym przykladem "taniego i niechlujnego" budowania kiepskich wzmacniaczy ktore sa sprzedawane za ogromne pieniadze, sa bardzo popularne i brzmia wcale nie gorzej niz konkurencja.
- modowanie urzadzen i tego typu uslugi to w wiekszosci przypadkow tylko "dzialalnosc biznesowa", oparta na marketingowej strategii i wykorzystywaniu niewiedzy innych i nie ma za wiele wspolnego z "ulepszaniem" tych urzadzen. Czesciej jest to degradacja, niszczenie, i inne nieuzasadnione dzialania i to wszystko za nasze pieniadze i nasza naiwnosc...
Odbior....






 

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
No to zmieniam swoją wypowiedź na   "Wolę stały Bias bo ułatwia mi to obsluge i konserwację jako nieobeznanemu uzytkownikowi" czyli zwał jak zwał ale w praktyce wychodzi na to samo   A z tym modowaniem to bym nie przesadzal - znajdźcie w światowych studiach lub rigach ikon gitarowych Plexi lub JCM 800 w ktorych ktos nie grzebal...

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 15 Wrz, 2018, 23:46:01 wysłana przez Chomick »

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band
Doleje troche oliwy...chaotycznie troche, ale moze do ogarniecia (zadnego hejtu - kontynuacja dialogu mile widziana):

- prawidlowy prad pracy lamp koncowki mocy (w uproszczeniu bias) to wymog fizyczno-elektryczny, i nie ma nic wspolnego ze stanem naszych mozliwosci finansowych lub naszego "widzi mi sie".
Jakiekolwiek tlumaczenia typu: nie stac mnie, za drogo, moglbym miec za pol ceny,
sam sobie zrobie, itp. nie maja przeniesienia na rzeczywistosc i w ogole sa troche z "kosmosu".
- bias fixed albo bias adjusted, nie dzieli wzmacniaczy na lepsze lub gorsze.
- staly bias ulatwia obsluge/konserwacje nieobeznanemu uzytkownikowi - i chyba o to chodzi.
- 5150 ma "zimny" bias nie bez przyczyny - tak byl zaprojektowany, i przecietny "internetowy fachowiec" nie jest madrzejszy od inzynierow Peavey'a, a jesli twierdzi odwrotnie, to jego indywidualna opinia. A jesli upiera sie przy swoim, to niech zbuduje lepszy, albo wytknie to rzeszy profesjonalnych muzykow ktorzy z sukcesem uzywaja te wzmaki od kilkudziesieciu lat i jakos nie slychac zeby Im to szczegolnie przeszkadzalo.
- jest cos takiego jak "specjalne lampy do Mesy" - to sa lampy odpowiednio wybrane pod katem spelnienia wymogow elektrycznych i dostosowane do warunkow pracy w Mesowych urzadzeniach.
- sparowane lampy, to nie oznacza ze sa to lampy dobrane do MB.
- wiekszosc wspolczesnie budowanych wzmacniaczy ma "zimny bias" z fabryki (obecnie produkowane lampy nie sa tak zywotne jak te z przed lat) - dziwne ze nikt o tym nie mowi. Dziwne tez, ze mamy ogrom internetowych dywagacji na temat biasowych problemow zaledwie kilku wzmacniaczy.
- wady pojedynczych egzemplarzy niczego nie dowodza - w koncu kazdy wzmak kiedys padnie. Liczy sie ogolna statystyka ilosci wadliwych do sprawnych i to w przypadku wziecia pod uwage innych czynnikow jak: warunkow urzywania, czasu pracy i ogolnej exploatacji.
Uwazam ze Mesy to najwytrwalsze w bojach wzmaki. W dodatku to przeklada sie na roznorodnosc modeli i lata bezawaryjnej pracy, a nie jak u innych producentow ktorym "udal sie" jeden wzmacniacz z posrod np. pieciu.
- Mark 5 to bardzo dobry wzmacniacz i nie spotkalem sie z przypadkiem glosnego przelaczania (posiadam/posiadalem osobiscie trzy egzemplarze). Nie oznacza to oczywiscie ze jakis inny egzemplarz nie ma takiego problemu, ale oznacza, ze nie mozna przekreslac produktu bazujac na pojedynczym przypadku.
- serwisowanie MB nie jest trudniejsze niz jakiegokolwiek innego wzmacniacza - a jesli sie wie co i jak to jest w wielu przypadkach nawet latwiejsze.
- problemy brzeczenia i mikrofonowania, jesli zaistnieja, to zazwyczaj wynikaja z uplywu czasu i z naturalnego starzenia sie elementow i sa bardzo latwo naprawialne jesli zna sie specyfike prowadzenia masy i blokowania AC w tych wzmakach.
- walory brzmieniowe i indywidualne opinie nie przekladaja sie na mysl technologiczna i jakosc wykonania - "gorzej" zbudowany wzmacniacz moze brzmiec lepiej od wzmacniacza zbudowanego "lepiej" - w koncu co taki muzyk moze wiedziec o wnetrznosciach grata i dlaczego mialby sobie tym zawracac glowe.
- cena wzmacniacza ma sie nijak do rzeczywistosci w sferze doznan i uzytkowania danego urzadzenia - twierdzenie ze za xxx PLN dany wzmacniacz powinien robic "to i tamto" i ma brzmiec "tak a nie inaczej" to bardzo chybione podejscie do tematu.
- padlo kilka nazw producentow ktorzy: 1 - raczkuja i nie maja 30 letniego przemialu na najwiekszych scenach swiata; 2 - sa firemkami butikowymi i co najwyzej mogo probowac sie przyblizyc do wzorca jaki lata temu wyznaczylo MB: 3 - kilka z tych "manufaktur" to so produkty budowane w tej samej szopie i stoi za nimi ten sam "mozg i kieszen" wiec wyliczanie ich jako odrebnych, swiadczy o niedoinformowaniu niektorych uzytkownikow tego forym; 4 - padly tez nazwy producentow (i nie chodzi tu o MB ;-)) ktorzy sa wzorcowym przykladem "taniego i niechlujnego" budowania kiepskich wzmacniaczy ktore sa sprzedawane za ogromne pieniadze, sa bardzo popularne i brzmia wcale nie gorzej niz konkurencja.
- modowanie urzadzen i tego typu uslugi to w wiekszosci przypadkow tylko "dzialalnosc biznesowa", oparta na marketingowej strategii i wykorzystywaniu niewiedzy innych i nie ma za wiele wspolnego z "ulepszaniem" tych urzadzen. Czesciej jest to degradacja, niszczenie, i inne nieuzasadnione dzialania i to wszystko za nasze pieniadze i nasza naiwnosc...
Odbior....






 


Ok rectifier, spróbujem to ogarnąć 😀 zacznę może od tego że nie zgadzam się z większą częścią Twojej wypowiedzi😀 ale vice versa, żadnego hejtu tu nie będę siał.

Zacznijmy od biasu. Wiadomo że nie można zaszufladkować wzmacniaczy  na  gorsze i lepsze ze względu na fixed czy regulowany bias. Jednak biorąc pod uwagę tylko sam bias to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest regulowany bias gdzie można lampy do wzmacniacza idealnie dopasować. To jest chyba dość oczywiste. Fajnie że lampy mesy można samemu wymienić ale za to kosztują one 2 razy więcej niż jakiekolwiek inne. Nie wiem czy jest to taką zaletą. Można za te same pieniądze kupić jakiekolwiek inne lampy i dać specjaliście wzmaka idealnie ustawić.. no ale co kto woli.

Peavey... Tu powiem tak: przesadnie idealizujesz inżynierów peaveya czy innych producentów. Nie zrozum mnie źle, nie chce im niczego ujmować ale umówmy się że lampowe wzmacniacze gitarowe nie są żadnymi cudami inżynierii. Mało tego, wiele kultowych wzmacniaczy jest po prostu źle zaprojektowanych a ich konstruktorzy nie mieli zbyt dużego pojęcia o elektronice (patrz Leo Fender). Fakt, nagrano na nich najlepsze płyty rocka czy metalu i przeciętnego muzyka mało obchodzi jak są one zbudowane. Ale jako że my (ja) się tu skupiamy właśnie na technicznej stronie to w tej kwestii można bardzo wiele poprawić. I z całą pewnością powiem też że niektórzy internetowi specjaliści mają pomysły lepsze niż inżynierowie peaveya. Bias mod jest tego idealnym przykładem, 5150 brzmi po prostu lepiej z ciut cieplejszym biasem. Innym przykładem może być tragiczna konstrukcja classica 30 za którą mam ochotę tych inżynierów serdecznie pozdrowić czy też pętla efektów kultowego też Soldano.. Naprawdę da się robić produkty lepsze niż wielkie marki, da się skutecznie poprawiać produkty tych marek i to wcale nie jest trudne. Sam mam kilka takich wzmaków na sumieniu i mogę je śmiało koło Mesy czy Peaveya postawić. Napisałbym nawet więcej ale przechwałki są be. Trudnym natomiast jest wybić się na obecnym rynku ze swoim produktem ale to inny temat...

Wracając do mesy. No niestety jak się wyjmuje nowiutki wzmacniacz z kartonu który ma problem, zamawia się kolejny z innym problemem i tak sie to kilka razy powtarza to można sobie opinie wyrobić. W moim przypadku to nie są jednostkowe przypadki (nie lubię generalizowania także możesz mi zaufać że moje opinie są poparte doświadczeniem). Dotyczy to też nie tylko jednego modelu. Do tego miałem kilka Marków V na stole i większość miała problem z przełączaniem kanałów, także też nie bazuje tu na jednym przypadku. Cena ma tu zdecydowanie znaczenie i tutaj w ogóle nie rozumiem twojego podejścia. Gdyby to była bugera za 50zl to jestem w stanie przymknąć oko na pewne niedoskonałości, ale im więcej płacę tym lepszej jakości wymagam. Jeśli head kosztuje tyle co samochód to oczekuje że wszystko działa perfekcyjnie. Brzmienie to naturalnie inna sprawa, ale podstawowe funkcje muszą działać bez zarzutu.

Z serwisowaniem nie będę się długo rozwodził, nikt mi nie powie że serwisowanie upakowanej na maxa płytki drukowanej mesy jest łatwe. Ostatnio miałem na stole 3 kanałowego rectifiera z uszkodzonym ldrem. Prześwietna była zabawa z szukanie usterki. Zdecydowanie wolę przejrzysty design Friedmana.

No a jak już jesteśmy przy Friedmanie czy innych producentach. Nie obchodzi mnie szczerze ile lat jest na rynku ta czy inna firma. Jeśli jakiś nieznany mi pan x wypuści na rynek produkt który jest dobrze zrobiony i dobrze brzmi to nie będę mu przecież marudził że nie ma 30 lat doświadczenia i niemożliwe żeby zrobił coś fajnego jak mesa. Wielkie marki nie mają monopolu na dobre wzmacniacze, jest wręcz odwrotnie.

Te powiązania między jedną a drugą firmą.. Też wiem ze Friedman i Morgan i Tone King i kilka innych to jedna stodoła Boutique Amps ale w tym kontekście nie ma to żadnego znaczenia, nie bardzo rozumiem po co się do tego odnosisz.. te nazwy mi przyszły na myśl jak pisałem posta..

No i na koniec modyfikacje.. czy przypadkiem mesa nie zaczynała od modyfikowania Fendera? Czy słynny rectifier nie jest aby modyfikacją Soldano? A sprzedaż wzmacniaczy nie jest też 'działalnością biznesową'? Wszystko zależy od konkretnego przykładu, są mody lepsze i gorsze, użyteczne bardziej bądź mniej. Nie możesz tego jednak generalizować że wszystkie są złe bo jak już pisałem wiele wzmacniaczy ma swoje niedoskonałości i nie widzę powodu żeby nie można było ich poprawić. No i jak Chomick pisał, wielu artystów używa specjalnie dla nich robionych customow, także w najmniejszym stopniu nie rozumiem twojej niechęci do modów.

Tyle ode mnie




Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Z tym ustawianiem Biasu to łatwo mówić komuś kto mieszka w większym mieście, gdzie takie usługi można załatwić na miejscu. Para 6L6 Mesy kosztuje dwa razy drożej (ok. 300 zł ?) niż inny sparowany komplet (np. JJ za 159 zł). Ok, tylko robi się mniej przyjemnie jak mieszkasz w disco polo zadupiu i na regulacje biasu musisz jechać 150-180 km w jedną stronę - wtedy samo paliwo i usługa może wynieść prawie tyle co te znienawidzone lampy mesy. Tak, więc sorry ale z tego właśnie user-friendly powodu lubię mesy i 6505/5150 oraz terrory Orange'a...

Co do modów kilka przykładów z kapelusza:
- Wzmak na którym Slash nagrywał Apetite for Destruction był wypożyczonym modwanym Marshallem. Tak, się wszyscy w nim zakochali, że został kupiony i stał się potem "tym legendarnym" wzmakiem.
- Dino Cazares zanim poszedł na dobre w cyfrę napierdalał na modowanym JCM800, kiedy mu go ukradli nie mógł nic znaleźć co by dawało to samo brzmienie.
- Ross Robinson po dziś dzień ma w studio modowanego plexi którego wrzuca na każdą płytę łącznie z Kornem i Roots Bloody Roots Sepultury.
- Josh Middletone z Sylosis jedzie na modwany JMP 1977 i JCM 2203
- Brent Hinds cały czas tam gdzie może tacha ze sobą starego, modowane JCM2203 jeszcze w obudowie Plexi.

I teraz co, należało by im wszystkim powiedzieć, że zjebali sobie wzmaki i ponagrywali legendarne płyty na zjebanych wzmakach ?:)

Reinhold Bogner, Dave Friedman...przecież oni wszyscy zaczęli od modowania Marshalli bo na szerszą skalę tylko takie "HI GAINOWE" wzmaki były dostępne i nie było zbyt wiele możliwości kreowania własnego brzmienia niż przerabianie sprzętu.

Offline Rectifier

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 94
Nie mam uprzedzenia do modowania gratow - mam uprzedzenia do praktyk i ludzi ktorzy pod przykrywka "znaffcoff", wykorzystuja niewiedze innych i nakrecaja propagande o wspanialosci takowych poczynan, a w rzeczywistosci nie ulepszaja nic lub wrecz degraduja oryginalne konstrukcje. Wiele razy widze/poprawiam/odwracam efekty modowania i nierzadko da sie zobaczyc modyfikacje ktore nadwerezaja strukture elektryczna/mechaniczana urzadzenia albo wrecz sa niebezpieczne dla zycia uzytkownika.

Liczba muzykow ktorzy uzywali/uzywaja "przerobek" do liczby tych ktorzy uzywaja stokowe wzmacniacze jest znikoma i wcale nie oznacza ze te "wyjatkowe dla nich" pojedyncze egzemplarze rzucaja cien na reszte.

Serwisowanie MB nie nastrecza wiekszych trudnosci - po pierwsze Mesy bardzo rzadko sie psuja, po drugie sa pomyslowo zbudowane i odrobina wiedzy o specyficznosci tej budowy pozwala latwo ogarnac potencjalne problemy w wiekszosci ich konstrukcji.

Wzmacniacze nie sa produkowane z "wadami" bo ich konstruktorzy "nie wiedzieli" o tym co domowi elektronicy ogarniaja z latwoscia i pozniej sie dziwia i wymadrzaja "ze jak to mozliwe i ze ja to bym zrobil lepiej". Wzmacniacze jako koncowe produkty sa jakas wypadkowa kompromisow pomiedzy strona marketingowa, finansowa, projektowa, inzynieryjna itp. dlatego sa wzmacniacze np. z: za zimnym/za goracym biasem, dobra/zla petla fx lub jej brakiem, za jasno/za ciemno brzmiace, za duzym/za malym gejnem, za silnym/ za slabym OT, za niskim/za wysokim HT, nie mowiac juz o kwestiach estetycznych i ilosci przelacznikow i pokretel. W koncu zeby jakos dotrzec do indywidualnych potrzeb konsumenta trzeba albo nastukac wiele wariantow danego produktu swiadomie uwydatniajac jedne cechy kosztem drugich, albo wplynac na percepcje tegoz konsumenta i "wmowic" mu, ze ten konkretny produkt jest to czego zawsze poszukiwal (za rok trzeba bedzie temu konsumentowi wytlumaczyc, ze ten produkt jest beee, i w ogole porazka, i ze mamy dla niego kolejny - lepszy)........

Do powyzszego podlaczam tez OSOBISTA opinie, ze wiele z tych wspolczesnych "wspanialych" i "nowatorskich" firm to efekt dobrze zaplanowanej strategii marketingowej i sukcesywnego wplywu na nasze postrzeganie i ocene rzeczywistosci. Firmy te nie buduja lepszych wzmacniaczy - firmy te wpajaja nam ze mamy myslec o ich wyrobach w ten sposob. W najlepszym wypadku ich produkty jakoscia wykonania i podzespolow moga sie przyblizyc do jakosci produktow powstalych np 20 lat temu. Musze tez przyznac ze w jednym aspekcie ich produkty sa lepsze - ilosci kolorowych lampek, wyswietlaczy i podobnych bajerow.

Wymiana lamp z przeprowadzeniem pomiaru pradu we wzmacniaczu "fixed bias" lub "adjustable bias" wymaga uzycia tych samych przyrzadow i tej samej procedury, wiec osobiscie nie widze wyzszosci jednej opcji nad druga. Fixed bias jest bardziej "user friendly" w przypadku gdy "user" nie jest zainteresowany wglebianiem sie w swiat propagandy dotyczacej ustawiania biasu.

CHOMICK - nie musisz kupowac lamp z logo MB. Wielu dostawcow lamp oferuje oprocz "parowania", komplety lamp dobranych pod wzgledem biasu do danych piecow w tym do MB.


PS. Cieszy tresciwa wymiana spostrzezen bez niepotrzebnych krzykow.



Zomballo

  • Gość
Pięknie! A teraz wracamy na tory Mesa Boogie.
"Każdy prawdziwy zabójca kiedy wziąłby do ręki Miśkę DT/TR zapytałby się po co jest mały przycisk spongy/bold na spodzie broni?"


Wg. mnie bardziej ubija lampy wbudowany variac niż niedopasowany bias. Dlatego np. wolę Single Recto. Dodatkowo małe trafo głośnikowe daje to magiczne cuś szybciej, pełniej i więcej już na łóżkowej głośności.

Offline pudl

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Melancholy band
Rectifier zgodziłbym się z pierwszym akapitem, co do reszty jak zwykle totalna niezgoda.
Tworzyli byśmy razem świetną drużynę ;D ;D
OK, back to mesa
« Ostatnia zmiana: 18 Wrz, 2018, 08:37:49 wysłana przez pudl »

Offline Razor89

  • Gaduła
  • Wiadomości: 383
Na pcb we wzmakach Mesy brakuje miedzi. Stosują strasznie małe pola lutownicza nawet wtedy jak jest miejsce. Upakowanie części też czasami nie potrzebne. W tych wzmacniaczach są stosowane dobrej jakości części, za to trzeba ich pochwalić :)

Zomballo

  • Gość
Na pcb we wzmakach Mesy brakuje miedzi. Stosują strasznie małe pola lutownicza nawet wtedy jak jest miejsce. Upakowanie części też czasami nie potrzebne. W tych wzmacniaczach są stosowane dobrej jakości części, za to trzeba ich pochwalić :)
No i te upchane piętrowo LDRy!  >:( Jeden dosłownie rozsypał mi się w rękach. Ponoć stosowali od dwu różnych producentów i jedne wiały chalą (ponoć te te bez napisów hihi). Pamiętasz moją byłą dwukanałówkę?

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Dick Retard - apropo "zbędnych" funckji MB, jest ktoś kto do ostrego grania używa ustawienia z lampowym prostownikiem ? :)

Offline gizmi7

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 510
  • Venus as a goodboi
Jacyś puryści na pewno xD

Offline Razor89

  • Gaduła
  • Wiadomości: 383
No i te upchane piętrowo LDRy!  >:( Jeden dosłownie rozsypał mi się w rękach. Ponoć stosowali od dwu różnych producentów i jedne wiały chalą (ponoć te te bez napisów hihi). Pamiętasz moją byłą dwukanałówkę?
Pamiętam :) Jeden z LDR przestawał działać jak się zagrzał. Znalazłem go dopiero podgrzewając je po kolei suszarką.

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Jedno pytanie z kategorii tych głupich - skoro oficjalnie lampy mocy do  Mesy muszą być robione wg ich specyfikacji to jak z lampami przedwzmacniacza ?

Zomballo

  • Gość
Jedno pytanie z kategorii tych głupich - skoro oficjalnie lampy mocy do  Mesy muszą być robione wg ich specyfikacji to jak z lampami przedwzmacniacza ?
W Rectumie trzymaj się raczej ECC83/12AX7 i masz wolną rękę. No na inwerter bym dał bym zbalansowaną ale to mój osobisty fetysz.

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
W singlu jest oznaczone ktora to idzie inwerter ?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Zomballo

  • Gość
W singlu jest oznaczone ktora to idzie inwerter ?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka



Tak. Masz w manualu opisane wszystkie stopnie i połówki. Inverter w Single to V5. :)

Offline Chomick

  • Pr0
  • Wiadomości: 573
Nie wiedziałem że na preamp można dawać co innego niż 12ax7

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
12554 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 15 Lut, 2010, 15:01:13
wysłana przez mondomg
7 Odpowiedzi
5505 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Lip, 2010, 16:13:57
wysłana przez sobek
14 Odpowiedzi
5578 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 12 Kwi, 2012, 12:05:23
wysłana przez theremin
6 Odpowiedzi
2779 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 30 Paź, 2016, 00:01:02
wysłana przez przemak