Autor Wątek: Reaper nagrywanie przez mikrofon  (Przeczytany 8289 razy)

Offline rafalek

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
Reaper nagrywanie przez mikrofon
« 27 Paź, 2012, 09:35:19 »
Witam.
Właśnie postawiłem swoje pierwsze kroki w nagrywaniu przez mikrofon. No i jak zwykle problem. Ścieżki nagrywane przez bez mikrofonu przez UX2 o POD FARM jako wtyczkę są graficznie bardziej wyraźne, widać każdy dźwięk co bardzo ułatwia ewentualną obróbkę i poprawki. Dźwięk nagrywany przez mikrofon w następujący sposób. Mikrofon do UX2 w kompie otwarty POD FARM ale nie jako wtyczka tylko normalnie. Pusty preset tylko przełączone wejście na mic. No i reper nagrywa. No i na jakość dźwięku nie mogę narzekać ale niestety obraz graficzny ścieżki to jedna wielka plama. Niestety nie jestem na tyle dobry żeby z łapy nagrać idealną ścieżkę więc czasem coś tam trzeba skorygować a przy takiej plamie jest to praktycznie niemożliwe. Jest na to jakiś sposób, żeby ścieżki nagrywane przez mikro były graficznie równie łądne jak te nagrywane przez POD farm jako wtyczkę?
Mikrofon LD SYSTEMS D1057
Poniżej zrzutka. Dwie górne ścieżki pięknie widoczne to te nagrywanie przez POD FARM wtyczkę a ta na samym dole to plama po nagrywaniu przez mikrofon.

Offline g-zs

  • Pr0
  • Wiadomości: 4 305
  • got beagle?
Jaki mikrofon? Jak masz go ustawionego przy głosniku? najlepiej strzel fotę. Jest ryzyko, że mikrofon zbiera Ci jeszcze jakiś sył, szum ze wzmaka etc
B ( o ) ( o ) B S

Offline rafalek

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
Mikrofon LD SYSTEMS D1057 to taka podróbka Szczura. Podobno dość udana
Mikrofon umieszczony prostopadle do głośnika w mniej więcej równo z krawędzią w odległości jakieś 1,5 do 2 cm od głośnika nagrywane na paczce Randall 412 głośnikach Seventy 80 + Jakaś głowa Randall nie pamiętam modelu oraz na Paczce Randal z V30+Sidewinder Dorico oba nagrania dobre jakościowo w odsłuchu ale jedna wielka plama graficznie. Pomieszczenie całe wyklejone gąbką dywany na podłodze. Podczas grania bębny przykryte kocem żeby się nie wzbudzały.

Offline Mordimer

  • Gaduła
  • Wiadomości: 298
    • PMH
Jeżeli dźwięk jest ok, to niestety nie ma tutaj problemu do rozwiązania - waveform tego pliku jest taki a nie inny i nie ma tu wpływu użyty DAW (jak masz możliwość, to wczytaj sobie tego wave'a do innego programu - będzie to samo).
Ja mam to samo jak nagrywam sygnał z prawdziwego pieca, a nie VST:

Wydaje mi się, że to nie kwestia szumów (te przecież byłyby słyszalne na nagraniu), ale tego co wzmacniacz robi z sygnałem z gitary, tj. przesterowanie, kompresja itd.

Jeszcze dla testu zrób sobie render ścieżki nagranej przez poda - zobaczysz jak wygląda waveform po przejściu sygnału przez VST.
« Ostatnia zmiana: 27 Paź, 2012, 11:09:24 wysłana przez Mordimer »

Offline rafalek

  • Gaduła
  • Wiadomości: 288
Chyb masz rację. Przecież sygnał nagrywany przez poda to gitara "czysta" i potem na nią nakładam symulacje. Może sygnał czystej gitary jest bardziej selektywny niż przesterowany z pieca i stąd takie a nie inne efekty graficzne. Spróbuję trochę odsunąć mikrofon od głośnika może to coś pomoże.

Offline mattuck

  • Gaduła
  • Wiadomości: 140
  • troche troll
na pewno ma racje... ja jak sfreezuje scieżki w reaperze to nie mogę się odnaleźć, bo podobnie jak u ciebie pojawia sie plama... a wczesniej wszystkie peaki ulatwialy mi nawigacje
kupie pasywny pickup brige do 7

Offline sinquestsound

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 179
  • Tekst osobisty
    • SinMix
Chyb masz rację. Przecież sygnał nagrywany przez poda to gitara "czysta" i potem na nią nakładam symulacje. Może sygnał czystej gitary jest bardziej selektywny niż przesterowany z pieca i stąd takie a nie inne efekty graficzne. Spróbuję trochę odsunąć mikrofon od głośnika może to coś pomoże.
No ale o co kaman, przecież to oczywiste tak jak napisał rafalek - ścieżki na górze to ślad DI i tak wygląda jego "obraz graficzny" waveform, sygnał z mikrofonu będzie tak wyglądał bo jest już po przesterze, który im ustawimy większy tym bardziej płaski będzie waveform bo "zabijamy" dynamikę ;) i tyle w temacie ;) To ma gadać i zapierdalać a nie wyglądać !

Pozdrawiam,
« Ostatnia zmiana: 28 Paź, 2012, 08:54:02 wysłana przez sinquestsound »

Offline Vicol

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 057
    • Nakvrw und Śmierćmetal
Grać z metronomem, kurwa.
synkopy to guwno

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3962 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Lut, 2012, 21:12:04
wysłana przez lord_awesomeguy
32 Odpowiedzi
8823 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Sty, 2014, 10:02:43
wysłana przez BetoNova
1 Odpowiedzi
1713 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 22 Sie, 2013, 18:42:04
wysłana przez Sali
4 Odpowiedzi
5030 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Lut, 2018, 19:47:38
wysłana przez blendamed
1 Odpowiedzi
1715 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 05 Kwi, 2022, 09:13:42
wysłana przez Aremenius