Autor Wątek: Zakup Busa dla kapeli. Opinie i Porady  (Przeczytany 5224 razy)

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
Zakup Busa dla kapeli. Opinie i Porady
« 17 Sie, 2011, 15:35:40 »
Siemka. Od jakiegoś czasu noszę sie z zamiarem kupna busa - na potrzeby transportu kapeli.

Myślę o zakupie VW T4  Wersja Long -z okolic 1995 r -  wersja 5 os + paka  albo wersja 9 osób .

Dużo dobrego słyszałem też o Fiatcie Ducato do rocznika 1999r .


O ile z VW t4 miałem styczność i kilka razy takim na koncert jechaliśmy to z Ducato styczność miałem tylko wzrokową :)


Czy ktoś z forumowiczów ma busa na użytek zespołu? Jesli tak to jakiego  - jakieś wady i zalety? Co polecacie? Na co koniecznie zwrócić uwagę? Może macie sprawdzonych "dilerów" samochodowych którzy mogą ściągnąć jakies fajne i nie drogie busidło.


Pozdro Kędzior

Cloud9
HeadUp

Offline Thoth

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 434
  • Król djentu i chujowych piosenek
Znam kapele, która jeździ T4 i nie narzekają. Więcej nie powiem bo nie wiem ;)
Koko dżambo i do przodu!

https://www.facebook.com/elinband/

Offline motyl

  • Gaduła
  • Wiadomości: 272
jezdzimy t4 wersja na 9 osob (jeden rzad siedzen wywalamy) - pakujemy cala dosc duza perkusje , dwie 412 gitarowe, 410 + 210 basowe, 2 heady, rack basowy 4u , 4 gitaryw twardych case`ach , dwa duze pudla z merchem, dywan, torby itp pierdoly - wszystko sie miesci, a do srodka czasem 6 osob i jedziemy :) klima jest i to nawet dwustrefowa (mozna zarty robic) , silnik 2.5d , nawet mozna inne auta wyprzedzac :).

Kiedys jezdzilismy t4 w wersji caravelle i tam juz bylo naprawde duzo miejsca :D
myspace.com/drownmyday

Offline Tadeo

  • Pr0
  • Wiadomości: 625
  • Sie gra sie ma
    • Fraktale
Dobry temat - mam ten sam dylemat.

Ile średnio trzeba wyłożyć na T4, który się nie rozjebie przy pierwszej lepszej podróży?

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
Motyl - to jest wasz bus? czy wypożyczacie ? Ile kosztuje was utrzymanie ?  Czy jak wywalacie jeden rząd siedzeń nie macie problemu z brakiem zabudowy? (graty nie latają po aucie przy gwałtownym hamowaniu?) Ile średnio spala wam na 100 km?

T4 rocznik 1995 9 osobowy - w okolicach 7 tyś już można dorwać , więc chyba nie jest to głupią opcją posiadanie własnego busa..
Cloud9
HeadUp

Offline motyl

  • Gaduła
  • Wiadomości: 272
Bus nie jest nasz, wypozycza nam go kolo ktory jest wlascicielem warsztatu samochodowego :D tak wiec ŻUK jest zawsze sprawny i daje rade. Po wyjeciu rzedu siedzen nie ma problemu, mozna wszystko ladnie ulozyc (tetris). W trasie pali cos kolo 8 litrow ropy.
myspace.com/drownmyday

Offline Dale Cooper

  • American Pro Hater
  • Pr0
  • Wiadomości: 2 363
    • CTG TV
5 osobowa kapela, 5 miejsc siedzących - za mało. Tyle mogę powiedzieć ;)
mniut i piah

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
5 osobowa kapela, 5 miejsc siedzących - za mało. Tyle mogę powiedzieć ;)

Nie rozumiem?
Cloud9
HeadUp

Offline wuj Bat

  • Pr0
  • Wiadomości: 8 760
Znaczy nie byłeś 5 osobowym autem w trasie z 5 osobami ;).

Spoiler
« Ostatnia zmiana: 18 Sie, 2011, 08:29:42 wysłana przez wuj Bat »
Paczki z głów!

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Znaczy nie byłeś 5 osobowym autem w trasie z 5 osobami ;).
Noooo, pierwsz trasa OS - Civic kombi z przyczepą :P
Dobrze chociaż, że 2.0 TD bo by wogóle nie jechał...

Teraz mamy Toyotę Previę, czyli na bogato. Klima, cruise control, full elektryka, obracane fotele. Tyle, że z 7 osobami na pokładzie i przyczepą wpierdala 18 - 20 gazu. Ale i tak się opłaca. Na przyzwoite T4 trzeba wydać faktycznie 7 do 10 tys ale jest alternatywa.
Ford Transit.
Można 9 - osobowego z rocznika '94 - '95 wyjąć nawet za około 4 - 4,5 tys, części tanie jak barszcz i dostępne w każdej mieścinie powyżej 50 tys mieszkańców. Długo o takim myślałem. W zasadzie to dalej myślę.

Offline motyl

  • Gaduła
  • Wiadomości: 272
Eh raz jachalismy na slowacje w 4 osoby fiatem punto, gitary z tylu na kolanach :) tragedia. Ogolnie zwykla osobowka w 5 osob na dluzsza trase jest ciezko, w busie nawet jak masz 5 miejsc to jest zdecydowanie wygodniej. Z drugiej strony jezdzilismy tez moim dresowozem (5 touring) w piec osob i nikt nie narzekal.

Swego czasu jezdzilismy tez Grand Voyagerem z przyczepa - to bylo bogactwo :) z przodu i w srodku po dwa wielkie fotele, z tylu kanapa na ktorej mozna na luzie spac - graciarnia w przyczepie.
myspace.com/drownmyday

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
heheh sam nie raz Przerabiałem wyprawe - 5 osób w audi 80 ( 25 letnim) + zajebana przyczepka gratami.


A te transity dają radę ?? ktoś użytkował?
Cloud9
HeadUp

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Cała Europa uzytkuje. To jest najpopularniejszy dostawczak na starym kontynencie i 3 na świecie po F150 i Transporterach. Przede wszystkim auta z lat 90-tych mają jedną zaletę. Prostotę konstrukcji. Nie będzie w nim wodotrysków jak w T4 (choć są i wersje na wypasie, Turneo czy Euroline) ale podtsawowe zadanie spełnia. Czyli umi ciężko pracować.

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
Kurde. Może, mam dziwne odczucia ale wydaje mi się ze te transity Porównując rocznikowo z t4 wydają się duzo bardziej zajechane, Rozklekotane.   Inna sprawa że T4 też ma wyższą cenę W stosunku rocznik cena ,   T4 do transita jest o 2-3 tys droższy. Przeprowadzając obserwacje to T4 jest w chuiiii na polskich  drogach , transity tez sie pojawiaja  :)
Cloud9
HeadUp

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
T4 jest droższy. W związku z tym, mając na wydanie 9 tys możesz kupić w dobrym stanie powiedzmy 1994 r T4 i 1997 Transita z niższym przebiegiem niż T4 za analogiczne pieniądze.
Ja się rozglądałem z kolei za Vito, do czasu, gdy okazało się, że za te same 14 tys mam 1998 r MB i 2003 Peugeota Boxera...

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
Kurde Prześledziłem te Transity i faktycznie różnica jest spora w cenie, i można dorwać nawet niezłe okazy.

Co do merców to Vito mi odradzano ponoć są awaryjne  i chyba nie aż tak pakowne jak Transit czy t4.

Ktoś się orientuje jakiego rzędu są opłaty roczne pojemności około 2,5 L ? Nie miałem żadnej fury dotychczas na siebie , mam powyżej 25 lat itd:)
Cloud9
HeadUp

Offline motyl

  • Gaduła
  • Wiadomości: 272
Za auto z silnikiem 2,5 tyle ze benzyna, ze znizka 60%, tez powyzej 25 lat place okolo 550 zl rocznie.
myspace.com/drownmyday

Offline Vertigo

  • Pr0
  • Wiadomości: 683
  • I'm here to solve problems.
    • Good Girl Maggie
To ode mnie tyle :

Vito jest drogi jak cholera, wygodny, elegancki, awaryjny i gnije gorzej niż przekwitła brzoskwinia na słońcu.

T4 jest świetny w 2.5TDI i w roczniku powyżej 97, bo jak każdy VW dostał wtedy ocynk. Są ładne okazy ponizej 97 roku i kiepskie powyżej, owszem, ale generalnie wczesne roczniki lubi zjadać rdza, ciężko też znaleźć nie zajeżdżony egzemplarz. W 1.9D / TD / TDi chodzi ładnie, ale już nie tak szybko, za to jest to prawie niezniszczalna jednostka. Trzeba jednak mu obeznanego drivera (na mnie wołali "Kierowca Bombowca" ;)) bo jak ktoś szarpie to przeguby potrafią polecieć w ciągu roku, a to duży koszt, generalnie całe zawieszenie z przodu jest dość delikatne - ale jak ktoś jeździ normalnie to jest nie do zabicia. Polecam dwoma rękami wersje 9os i jak macie dużo paczek to wersję Long. To w sumie wybór idealny - dobra cena, bezawaryjność i wygoda, ale trzeba jeździć z głową i znaleźć 'sztukę'. Pali to od ok. 6-8 pusty, ok 7-9 ON pełny, do 10 ON z przyczepką.

Transit - (stary) Buahahaha. Chcecie na te koncerty dojechać ;)? (nowy) na pewno taki tani ;)? ... Opel Vitaro i Renault master lubią się zapalać od tak sobie. Tak dla jaj, na firmy się nam 2 wypaliły.

Chrystler Vojadżer / Grand Vojadżer + przyczepa - bardzo dobry pomysł, sam się do niego przymierzam - dlaczego? Bez garów się zapakujecie z pakami, z garami bierzecie przyczepkę.

Sama przyczepka - OGROMNY PLUS to tylko ok. 50 zł / rok opłat. Miałem Busa, sprzedałem busa, mam przyczepkę, jestem szczęśliwy :) Jaką? Zajebistą! pokażę jak ją wypicuję :)

Aktualnie rozbijamy się Audi 100 C3 2.0TD + przyczepka, palimy na full wyładowani w trasie ok. 7, w porywach do 8 ON / 100km. Chcemy się przesiąść na Audi 100 C3 100+ Km lub C4 2.5TDi lub BG w 2.3 lub V6 + przyczepa. jak jest więcej ludzi to ten Chrystler jest zajebistą opcją.

Offline Yony

  • Predator
  • Administrator
  • Wiadomości: 1 842
  • I tak stroję najniżej!!!
Transit - (stary) Buahahaha. Chcecie na te koncerty dojechać ;)?
mate, zawsze jak takie teksty czytam t się zastanawiam... jak Wy te auta kupujecie? Przecież wystarczy dokładnie obejrzeć sztukę przed zakupem i wybrać dobry egzemplarz? Transit IV i pozamiatane.

Cytuj
Chrystler Vojadżer / Grand Vojadżer + przyczepa - bardzo dobry pomysł, sam się do niego przymierzam - dlaczego? Bez garów się zapakujecie z pakami, z garami bierzecie przyczepkę.
Tylko od razu się przygotuj na remont skrzyni. Bo z mojego doświadczenia (a pracowałem w dwóch serwisach aut z USA) wynika, że jak chcesz kupić z na bank dobrym automatem to kupuj z rozjebanym i sam go wyremontuj od podstaw. Tyle, że taka naprawa z gwarancją to od 5,5 kPLN w górę. A od diesla to się trzymać należy z daleka, bo to kurwstwo od VM z osobną głowicą na każdy gar. Dramat. No chyba, że mamy ponad 30 tysi na CRD...

Offline motyl

  • Gaduła
  • Wiadomości: 272
ten chrysler ktorym jezdzilismy, to bylo auto jednego ziomka od nas, tez byl tragicznie awaryjny. Co chwile wypadala jakas laska popychacza hudraulicznego (?:D), akcje typu zacinajacy sie reczny na tylnym prawym kole, notorycznie przestajace dzialac turbo, co chwile sie przegrzewal, nawet po naprawie glowicy, ogolnie to czasem strach byl gdzies dalej jechac. A auto rocznik 2000 , na oko stan bardzo dobry itd. To byla wersja 2.5d z manualem, wlasnie z 4ma glowicami. Ale fakt ze mega wygoda i komfort :)
myspace.com/drownmyday

Offline Hesu

  • Gaduła
  • Wiadomości: 266
    • www.HESU.pl
Chrysler odpada. Ja z kolei polece Fiata Ducato.

Offline Vertigo

  • Pr0
  • Wiadomości: 683
  • I'm here to solve problems.
    • Good Girl Maggie
Wiesz, określmy max ceny i będzie od razu wiadomo na co się kolega może porwać.

Ja mówię o zwykłym Chystlerze Vojager, a najlepiej jakby to był Dodge Caravan, najlepiej składany w Austrii, nie Grand Vojadżer czy Plymucie USA - Grandy się lubią sypać - zwykłe Vojagery (kanciaki) u nas mają dwie osoby na firmach i mają przebiegi ok. 450 i 620 tysięcy - oba na dieslach, w tym jeden z Toyotowskim 2.0TD. Grand lubi się jebać, to powszechnie wiadome :) Tak samo jak to, że Transit na 2.5 dieslu muli potwornie gdy T4 nawet na 1.9TDi daje się jeździć po ludzku :) Do tego transit gnije liniowo zależnie od rocznika... Jak dla mnie T4>Transit.

Offline kedzior

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 81
Myślę że cena okolice 7000 tyś . 9 cio osobowy. Wersja "long" najlepiej
Cloud9
HeadUp