Autor Wątek: Pierwsza nagrywka DIY - czyli jak nie narobic wiochy. Tips and tricks anyone ?  (Przeczytany 2729 razy)

Offline Page_Hamilton

  • Pr0
  • Wiadomości: 863
Hej
Po raz pierwszy bedziemy sie nagrywac z zespolem. Przewidujemy 2-3 kawalki, mamy na to jakis tydzien w ferie.

Bebny z EZ Drummera. Beda na tym jakies efekty typu LM Amplifier, EQ, Reverberate, na tym moja wiedza odnosnie drumow sie konczy.

Gitary pojda tak:
1. LP custom -> Mesa TR -> Marshall jcm800 B -> SM57 -> Toneport/E-mu -> komp
2. SG '61 -> Marshall 2204 -> Orange prosta -> SM57 -> Toneport/E-mu -> komp
3. Fender Aerodyne Jazz -> Ashdown MAG/Warwick Profet i tu problem bo paka to 4x10 Ashdowna i nie mamy mikrofonu do basu. Mozemy albo brac bas z Tone Porta albo nagrywac liniowo i wrzucic pake z Recabineta.
4. Wokal z TP przez SM57/58

Macie jakies sugestie odnosnie nagrywania ? Nasza sala ma niecale 100m2, w ksztalcie |_, wykladzina na podlodze, troche dywanu na scianie, sufit goly, 3 kolumny na srodku. Wiele odnosnie akustyki zdzialac nie mozemy. Chodzi mi o ustawienia paczek, czy pod sciana, czy na srodku, czy bron boze nie w rogu itp.
wearehelp.bandcamp. com

Offline Mery

  • Mr. Autorefresh
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 022
  • الحرية في سوريا
Kilka krótkich uwag.
Sala bardzo duża - normalnie jest jakieś echo/pogłos?
Gitary i tak zbiera się w polu bezpośrednim, więc paczka na środek i powinno być okej. W żadnym wypadku nie do rogu (zazwyczaj nie daje to dobrych efektów, a basu przeważnie wystarcza).
Bas proponowałbym nagrać i z linii i mikrofonem jaki tam macie pod ręką. A poźniej obrobić i zmiksować. On może się snuć po pomieszczeniu i z nim mogą być problemy.
www.baasa.pl - hałas, pomiary hałasu, mapy akustyczne, analizy akustyczne, projekty akustyczne, farmy wiatrowe, raporty oddziaływania na środowisko w zakresie hałasu, programy ochrony przed hałasem, akustyka budowlana, wibracje.

Offline Page_Hamilton

  • Pr0
  • Wiadomości: 863
No sala z grubsza wyglada tak jak ponizej. Poglos wg. mnie nie jest jakis wielki. Jak kiedys nagrywalem probki, to bylo w miare ok, no ale wtedy mikrofon byl przy samej siatce. Myslicie, ze warto nagrac gitare z 2 perspektyw ? W sensie np. SM57 przy siatce i jakis inny kawalek dalej od paczki ?   



wearehelp.bandcamp. com

Offline Vertigo

  • Pr0
  • Wiadomości: 683
  • I'm here to solve problems.
    • Good Girl Maggie
Jak macie tyle paczek to możecie zrobić tunel akustyczny - tzn. paczka do środka + mikrofon(y), a po bokach z reszty paczek robicie taki kwadracik. Daje to ładny efekt. Polecam jeżeli macie 2xSM to gitarę od razu ściągać każdą na podwójnych ścieżkach (np. górny lewy / prawy dolny głośnik). Macie w ten sposób 2 różne ścieżki na każdej gitarze. U nas to się sprawdziło :)

Jeżeli nie macie mikrofonu do basu to tak jak mówi Mery - lepiej ściągać go z linii. Ale można też (żeby od razu widzieć co jak wychodzi) ściągnąć bass na linii i SM57. Jeżeli macie pojemność to w odległości ok 1-1,5m w zależności od ustawienia może dać dobre efekty. Wszystko zależy jaki bass preferujecie, jeżeli niski walking czy jakiś wyśmienity dynamiczny klang to będzie cieżko, jeżeli trashowy środek to spokojnie można ciągnąć tylko z linii.

Aha, jeżeli nagrywacie pierwszy raz to najważniejsza zasada : słuchajcie tego co macie w odsłuchach a nie tego co leci z paczek :P Często zdarza się tak, że na wzmachu macie totalną siąrę albo muł, a odsłuchy mówią zupełnie co innego - i to ONE mają rację.

Powodzenia w nagraniach :)

Offline Page_Hamilton

  • Pr0
  • Wiadomości: 863
Dodam, ze obie paki maja rozne glosniki. Marshall ma Jensena C12k +G12t75 a Orange ma Governora + G12t75. Czyli maximizera nie potrzebujemy ;)
wearehelp.bandcamp. com

Offline mondomg

  • Uroczy Troll Maruda
  • Pr0
  • Wiadomości: 3 293
    • mondomg blog
Wprawdzie gówno się znam, ale też doradzam po jednym mikrofonie na dwa różne głośniki w pace.

Poza tym zadajesz dużo pytań, na które tak naprawdę odpowiesz sobie sam przy nagrywaniu - co z tego, że ktoś Ci tu powie "nie stawiaj paki w rogu" skoro Tobie wpadnie do łba postawić i na nagraniu będzie brzmieć lepiej w porównaniu do pozycji na środku sali?

Radzę więc spędzić jeden dzień tylko i wyłącznie na ustawianiu sprzętu i szukaniu brzmienia. Potem do domu, spać, a następnego dnia sprawdzić czy wszystko gra jak ostatnio i dopiero nagrywać.

Offline Page_Hamilton

  • Pr0
  • Wiadomości: 863
No wlasnie. Krecac toneportem nauczylem sie, ze jak sie dlugo kreci, to mozna sie w koncu zupelnie "rozstroic" i poszukiwane pierwotnie brzmienie zostaje gdzies hen daleko a my krecimy zupelnie cos innego :D
wearehelp.bandcamp. com

Offline Dexterek

  • Fanboy Mesy w niepomiętej kurtce
  • Pr0
  • Wiadomości: 1 838
  • Pan Mroku
Ja bym polecił na początek zrezygnować z rejestracji przez TP. On jakoś tak zamula trochę sygnał z mikrofonów.
Jeżeli macie alternatywę to zapewne będzie lepsza ;)
Don't stick with your girl - that is gay and lame.
Rape some sluts who worship Satan's name!