Autor Wątek: Pierwsze samodzielne nagrywki i miksy  (Przeczytany 6491 razy)

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
Pierwsze samodzielne nagrywki i miksy
« 16 Gru, 2012, 18:10:34 »
Cześć!

Chciałbym podzielić się z Wami moimi pierwszymi samodzielnymi miksami bębnów. Przedwczoraj nagrałem kilka krótkich fragmentów z basem. Liczę na Wasze sugestie dotyczące miksu.
Brzmienie basu nie ruszane, surówka z pieca. Perka po miksie, całość nie masterowana.

Wlacz osadzony player soundcloud

Offline Thoth

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 434
  • Król djentu i chujowych piosenek
Stopa za głośno, blachy za cicho, chujowo nagrane.
Koko dżambo i do przodu!

https://www.facebook.com/elinband/

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
Co rozumiesz, przez 'chujowo nagrane'?
Blaszki wyjdą na wierzch na masteringu - czy mimo to  uważasz, że powinny być głosniej?

Offline Thoth

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 434
  • Król djentu i chujowych piosenek
Jakoś tak zajeżdża mi nagraniem jednym mikrofonem. Możliwe, że tak mi się wydaje tylko przez tą stopę i blachy. W sumie to bez mastringu, masz rację. Wszystkie beczki łącznie ze stopą i werblem zrobiłbym bardziej otwarte i punktowe. Blachy też i w większym pazurem. Stopa ciszej, blachy głośniej i myślę, że wtedy by brzmiało ok. Bas bardzo fajnie chodzi.
Koko dżambo i do przodu!

https://www.facebook.com/elinband/

Offline cielski

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • stay eXsagor !!
Ja się nie zgadzam z przedmówcą ze jest chujowo, jest do przyjęcia.
A co do tego że brzmi jak nagrane 1 mikrofonem to kolega chyba przesadził ;)

Bas fajnie gada, co do bębnów to nie mają powietrza, używałeś mikrofonów do nagrania ambientu? Stopa faktycznie trochę za bardzo z przodu i płaska, podejrzewam że była wytłumiona - to zabieg dobry do sali prób - do nagrania osobiście nie używam. Ogólnie przy pierwszym przesłuchaniu myślałem że to tłumienie slapu basisty a nie stopa i w sumie to nie jestem do końca przekonany co jest co ;) Następnym razem spróbuj nagrać 2, 3 mikrofonami jeśli masz. Przystaw typowy do stopy, sm57 i pojemnościówke mało-membranową (złap z niej sam kilk, lekko wysterowując).
Miks mi się nie podoba bo nie ma w tym życia i przestrzeni wszytko jest na jednym planie, poniekąd związane jest to z błędami przy nagraniu, ale jak na początek to całkiem nie najgorzej, kolega ma talent, z czasem może być tylko lepiej ;)

Poza tym wydaje mi się, że miałeś koncepcje mocnych, niskich bębnów i trochę pochrzaniłeś korekcję (tak strzelam) korekcje rób strojeniem baniaków i ustawieniem mikrofonów a nie 'eq' (to Ci przyjdzie z czasem - na początek tnij tylko z dołu końcówki pasma max do 60-100 hz). To co później da Ci 'dół' to subtelne szczegóły a nie w całości dołem grające instrumenty.

Nie chce wyjść na wujka dobra rada albo najmądrzejszego na świecie bo jeszcze sam wiele nie umiem, ale polecam spróbować jeśli będziesz miał możliwość i czas ;)

pozdro!

Offline Thoth

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 434
  • Król djentu i chujowych piosenek
O to to. O to mi chodziło, ale nie umiem przelać tego na klawiaturę. Subkick też możesz spróbować. Weź jakiś głośnik podstaw pod centrale i podłącz jak mikrofon. No i overheady można by jeszcze jakieś ustawić gdzieś.
Koko dżambo i do przodu!

https://www.facebook.com/elinband/

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
No właśnie wszystko rozchodzi się o kanały. Mam osiem gniazd w profire 2626 - stopa, werbel, 4 tomy, 2 overheady. Chciało by się werbel dwoma mikrofonami zrobić i stopkę jeszcze z subem, ale kanałów brak. Może faktycznie kosztem tomów?

Zaczynam dopiero; to co wrzuciłem, to nie przymierzając trzeci miks perki jaki w ogóle zrobiłem. Cenne są dla mnie każde uwagi, nawet takie, które możecie uznać za 'oczywistości'.

Na wszystkie kanały założyłem filtr górnoprzepustowy <100hz, na stopke od 30hz.
Co z tym 'powietrzem'? Zdjąć jeszcze dołów z kanałów, żeby to rozjaśnić? Czy raczej minimalnie wyciągnąć coś z overheadów? Czy warto dodawać do miksu jeszcze jeden track z wielkomembranowej pojemnościówki zciągającej całe pomieszczenie? Mam jeszcze jeden taki mikrofon nie użyty, na interfejsie usb, mogę to dołożyć do miksu. Warto?

[edit:]

Centralę mam faktycznie wytłumioną - na dnie leży pojedyńcza warstwa porosa - około 40cmx40cm ,dodatkowo naciąg jest stosunkowo spuszczony. Faktycznie bębdny mam raczej do grania live. DOtychczas tylko tak ich używałem. Pokombinuję ze strojeniem centrali...
« Ostatnia zmiana: 16 Gru, 2012, 19:39:11 wysłana przez Al »

Offline cielski

  • Nowy użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • stay eXsagor !!
Jeżeli brakuje Ci kanałów to możesz zastanowić się nad rezygnacją z tomów, ale będziesz miał słabą kontrole nad ich mixem nawet jeżeli z overheadów dobrze zabrzmią ;) pewnych spraw nie da się przeskoczyć, pogadaj z drummerem może zrezygnuje z dwóch :p hehe

ad. filtrów dolnozaporowych to ostrożnie, bo przez użycie filtra może Ci wyleźć dolny środek - w przypadku bębnów będzie to tzw. karton ;) czego byśmy nie chcieli zapewne..

najlepiej odpuść korekcje stary, powyłączaj eq na stole albo ustaw wszystko na 0 i kombinuj strojeniem bębnów i ustawieniami mikrofonów da Ci to w takich warunkach jakie przedstawiłeś zdecydowanie lepsze efekty - ręczę ;)

korekcji użyj w ostateczności kiedy coś ewidentnie wyłazi i Cie wkurwia a inną metodą tego nie możesz wyeliminować ;) bo.. korekcje możesz zrobić sobie później podczas edycji, na tym etapie nagraj jak najwięcej i możliwie jak najbardziej naturalnie

dziel się spostrzeżeniami ciekaw jestem jak Ci będzie szło, ja też chętnie posłucham nowych opinii w celach edukacyjnych :)


Posty połączone: 16 Gru, 2012, 21:01:15
a i ad. tej pojemnościowi jeśli masz jedną to pewnie że daj sobie ją na pomieszczenie, ale najlepiej robić to dwoma wtedy masz panoramę, która jakże dodaje "przestrzeni" ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Gru, 2012, 21:01:15 wysłana przez cielski »

Offline mlodysatan

  • Pr0
  • Wiadomości: 633
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
Nie patrz sie ze na masterze blachy wyjda, mix jest najwazniejszy ! Masz chujowy mix bedzie chujowy master prosta zasada.
Scisz stope, i wyrownaj sobie wszystko glosnoscia tak, aby kazdy instrument dobrze byl slyszany.
Jak to zrobisz wrzuc i wtedy powinno byc git :)

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
Co do tomów to nie muszę gadać z pałkerem, bo sam nim jestem - to moje nagrania.

Zdejmę po prostu dwa tomy całkowicie z zestawu. Zostawię dwa omikrofonowane, a dwa wolne kanały posłużą na dodatkowe ścieżki stopy i werbla.


Co do eq - całość nagrałem na zero - nie mam żadnego miksera na wejściu - nagrywam czyste brzmienie jakie mam z bębnów. Jedyną ekualizację jaką robiłem to filtry i wąskie zdejmowanie upierdliwych przydzwięków - po nagraniu.

Mówisz, żeby nie robić górnych filtrów, ale bez nich nawet na tej ścieżce (bębny i bass) zaczyna się robić mało miejsca dla gitary basowej, 'pokazuje się' dopiero jak te filtry pozakładam. Zobacz też, że bas wyłazi jak kończy się dwukop. To, że stopa jest za głośno to jedno, a to, że częstotliwością nachodzi na linię basu to drugie - jak sobie z tym poradzić nie wiem, nie mam doświadczenia.

Mówisz również, żeby bardzo oszczędnie albo wręcz w ogóle unikać equalizacji - zatem jak uzyskać to 'powietrze' o którym mówimy? Jak to brzmienie rozjaśnić? Manipulując poziomami overheadów i ambientowych mikrofonów? Tego po prostu nie rozumiem.

Twoje uwagi odnośnie strojenia biorę bardzo serio i od tego zacznę.


Offline OfensywnyRondel

  • Gaduła
  • Wiadomości: 412
  • podstępny wysłannik kalafiora
Może zapodasz ślady? Zobaczymy co można z tego zrobić. Miks i edycja perki to jeden z najtrudniejszych etapów całego miksu.
nie lubie placki

Offline mlodysatan

  • Pr0
  • Wiadomości: 633
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
Dokladnie tak ! Slady jesli mozna !


Offline Semedi

  • Pr0
  • Wiadomości: 556
  • Klucze krzywo!
    • Karcer
Potrzebujesz:
1. Ciszej stopa
2. Więcej werbla
3. Więcej blach
4. Więcej dołu w tomach, bo brzmią jak kartony
Następnie:
Potrzebujesz to zmiksować raz jeszcze + eq i saturacja (kompresja równoległa może też być) na grupie bębnów. Nie wspominam o efektach na ścieżkach, bo to normalne.
Jeżeli masz ujęcie pomieszczenia nim zrobisz moc. Przydałby się jakiś reverb na te bębny, ale nie wiem, nie na całość. Tu trzeba by było poeksperymentować. W obecnym pokazie bębny w ogóle nie gadają, "nie oddychają". Nie wiem coś tam z nimi zrobił, ale to nie tak.
Masz typowy syndrom bębniarza. Ja się go wyzbyłem i teraz mam syndrom basisty :D
Od miksu bębnów tak na prawdę zależy jak będzie gadał kawałek. Powodzenia chłopie!

PS. Także jestem perkusistą.
Yes! I'm inspired by the Devil!
http://semdedi.soup.io/

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
Dla zainteresowanych przesyłam link do osobnych, gołych ścieżek. Może znajdziecie chwilkę, żeby nad tym się pochylić, choćby po to, by podpowiedzieć co jest źle nagrane. Bardzo cenne będą każde spostrzeżenia dotyczące jakości nagrania.

http://www.sendspace.pl/file/09380065905fb4019ac121d

Nie mam takiego doświadczenia jak Wy, ale sądzę, że faktycznie trzeba by było troszkę poprzestawiać mikrofony, głównie overheady i werbel. Mam wrażenie, że prawy jest źle ustawiony, bo ma o wiele niższy sygnał. Wysokość i kąt jest taki sam jak w lewym, ale może miejsce nad zestawem nie trafione? Jak będzie taka potrzeba to wstawię zdjęcia jak to teraz wygląda.


Offline OfensywnyRondel

  • Gaduła
  • Wiadomości: 412
  • podstępny wysłannik kalafiora
Myślę, że same ślady są całkiem nieźle nagrane, przesłuchy na tyle ciche że łatwe do "obramkowania". W automatykę się nie bawiłem.

Tak na szybko:
Wlacz osadzony player soundcloud
nie lubie placki

Offline mlodysatan

  • Pr0
  • Wiadomości: 633
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
A mi sie nie udalo jeszcze pobrac :/ nie ma to jak Sendspace w wersji polskiej... Jak sciagne i zrobie od razu tez moja prubencje dam !

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 824
Ja sobie takie wykręciłem, ślady spoko , można pobawić się w kręcenie :)

Wlacz osadzony player soundcloud
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
O kurcze, super że chciało się Wam nad tym posiedzieć.
Różnica jest diametralna.
Bardzo bałem się dużego reverba, a tu widzę w obu wersjach jest tego niemało. Swoją drogą, jest tylko na overchedach czy na osobnych trackach werbla i tomów też nakładacie? Ja tego dałem bardzo oszczędnie na overach, a na werblu jeszcze mniej...
Wersja Lecha_ bardziej mi się podoba chyba głównie ze względu na brzmienie werbla - ten instrument, który mam ma wyjątkowo paskudny przydźwięk... ; chociaż mam wrażenie, że release u Lecha_ na bramce werbla trochę za mały, ścina za szybko - ale  może to tylko moje odczucie?

W każdym razie bardzo Wam dziękuję, za poświęcony czas - już teraz inaczej na to wszystko patrzę...
W czwartek sobie usiądę do tego, mam jeszcze 2 inne kawałki po około minutkę, wrzucę jak tylko coś ukręcę.



p.s

Podbudowaliście mnie słowami, że dobrze nagrane - martwiłem się o to...
Dzięki!
« Ostatnia zmiana: 18 Gru, 2012, 21:55:24 wysłana przez Al »

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 824
Jeśli mogę co nieco podpowiedzieć - podstawa to dobry ślad , dobry ślad=dobry sound a ten da się uzyskać solidnie i techniczne wydobywając dźwięk. Popatrz na YT filmiki różnych bębniarzy ze studia .  W mocniejsze muzie trzeba wydobyć dźwięk z bębnów solidnym graniem. Jak grasz np werbel z mocniejszym atakiem to w mixie sound będzie prościej uzyskać :-)
« Ostatnia zmiana: 19 Gru, 2012, 10:59:41 wysłana przez Lechu_ »
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
To bardzo cenne, co mówisz. Ja gram bardzo mocno, a zwykle w studio bardziej się 'hamowałem', z naciskiem na równą ale niższą dynamikę.

Powiem Wam, że to naprawdę duży komfort mieć takie mini studio u siebie. Nagrywać bez żadnego stresu, że każda godzina kosztuje grube pieniądze... Nie ma mowy o przymykaniu oka na jakieś drobne wpadki 'bo nie ma czasu'. Świetna sprawa! Szkoda, że nie miałem takiego narzędzia jak paradoksalnie 'było więcej czasu' na muzykę...


Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 824
Tutaj , dobra dynamika, fajny sound i zajebisty skill , akcja od 1:00



swoją drogą , nie znałem tego fragmentu a numerek zajebisty.

Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

Offline mlodysatan

  • Pr0
  • Wiadomości: 633
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
Al to zle robiles ze sie tak stopowales z mocniejszym graniem. Czesto przez takie hamowanie tracisz smaczki jesli chodzi o sama dynamike, do tego jesli juz nagrywasz w studio to realizator dostosuje ustawienia pod Ciebie, a nie odwrotnie - za to mu placisz kase :)
A typowe domowe studio to dla Ciebie np to elektroniczna pera, tak wiem to nie to samo, ale jakies rozwiazanie czasowe problemu.
Dobrym tez patentem przy nagraniach jest zainwestowanie w Ddrumy i nagrywanie na dwa sposoby jednoczesnie. Czyli zywa pere jak i slad midi, wtedy mamy sporo mozliwosci do zabawy.

Pozdro !

Offline Al

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 18
Hejka!

Dzięki za filmik - faktycznie - szacun, technicznie bardzo ładnie zagrane.

btw, jestem w końcu przy moim kompie; siadam do miksów...

Posty połączone: 21 Gru, 2012, 13:36:11
Tym razem inny fragment, z tej samej nagrywki, uwzględniający w miarę moich umiejętności - wasze podpowiedzi.

Wlacz osadzony player soundcloud



Co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: 21 Gru, 2012, 13:36:11 wysłana przez Al »

Offline Lechu_

  • Pr0
  • Wiadomości: 824
daj ślady :)
Gram tylko 15 min dziennie. Czasem nawet na gitarze.

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
1841 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 16 Lip, 2010, 22:49:38
wysłana przez ChopZeWsi
13 Odpowiedzi
7268 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 11 Wrz, 2010, 21:18:10
wysłana przez Pan Sinner
5 Odpowiedzi
1915 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Sie, 2011, 23:27:34
wysłana przez sylkis
9 Odpowiedzi
2541 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 24 Lut, 2014, 11:25:50
wysłana przez Stivo2005
1 Odpowiedzi
1738 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 11 Maj, 2016, 22:52:29
wysłana przez Pronounce