To taki szybki Tech-talk :
Owszew - nie będą odbiegały - bo procki Cella to procesory specjalizowane i ich architektura nie jest taka sama jak intela czy AMD - to logiczne. Jakbyś chciał na Cellach puścić jakąś grę to by się wieszała - ale jakbyś chciał zrobić serwer na PS3 który wykonuje zadania Cella to musiałbyś ich mieć kilkaset. To zagadnienie raczej logiczne dla każdego kto się otarł o 'szersza' informatykę. Tak samo jak Fermi nie będzie dobrym serwerem - pomimo wydajności w innych zastosowaniach
Pisanie gier na PS3 jest utrudnione ze względu na właśnie - architekturę Ps'a - dlatego więcej i szybciej gry pojawiają się na X360 - bo to taki wyspecjalizowany PC do gier oparty na normalnej architekturze
Sony nie bało się o serwery bo mają dość zmartwień z Intelem i NVidią - raczej tego, że instalując system można zrobić z niego komputerek i odpalać inne oprogramowanie niż przeznaczone do PS3 - w tym pirackie. A na tym to sony straci - nie mają abonamentu do Multi jak X360, więc muszą dbać o 'bezpieczeństwo' swojej konsoli.
Po za tym ... wikipedia
Wydajność to statystyka - jak z bikini - zakrywa najważniejsze części
Jeżeli lubisz postnukleary z fabulą - typu Fallout, New Vegas - to koniecznie zagraj w cały cykl STALKER - to MUST HAVE dla tych klimatów, zaraz po nim przychodzi Metro2033
Nie dziwię się, że masz dość typowych FPS jeżeli grałeś na PSie. To tak jakbyś cały czas jechał zajebistą laskę z kartonowym workiem na głowie i do tego w potrójnym kondonie. Można - ale to nie to samo