Autor Wątek: Dożywotnia gwarancja a paragon  (Przeczytany 3434 razy)

Offline jaco

  • Gaduła
  • Wiadomości: 202
Odp: Dożywotnia gwarancja a paragon
« 27 Maj, 2015, 22:45:09 »
Coś takiego znalazłem:
"Kupujący ma prawo żądać potwierdzenia wszystkich niezbędnych warunków transakcji. W przypadku sprzedaży najistotniejsze są dla nas:

    określenie rodzaju towaru,

    datę sprzedaży,

    cenę

    sklep, w którym dokonaliśmy zakupu.

Wszystkie te elementy zawarte są w paragonie. Jest to dokument wydrukowany z kasy fiskalnej. Sprzedawca ma obowiązek go wydać konsumentowi. Poza tym konieczność rejestrowania przez przedsiębiorcę transakcji sprzedaży wynika z przepisów podatkowych

W przypadku natomiast reklamowania towaru posiadanie paragonu nie jest niezbędne. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wprowadza takiego wymogu. Jeżeli chcemy złożyć reklamacje do sklepu możemy posłużyć się wszelkimi dowodami poświadczającymi, że kupiliśmy dany produkt, kiedy miało to miejsce, jaka była cena produktu i w jakiej ilości został nam sprzedany. Wszystkie te elementy znajdują się również w wyciągu z karty kredytowej, fakturze VAT, wydruku zamówienia złożonego w sklepie internetowym itp. Należy pamiętać również o tym, że sklep ma obowiązek przechowywać dokumentację dotyczącą sprzedaży. Dlatego też uzależnianie przyjęcia reklamacji od konieczności przedstawienia przez konsumenta paragonu jest bezzasadne."

Ma to sens? Mam potwierdzenie przelewu, datę zakupu, wycenę od sklepu itd. Nic nie wskóram?