Skuteczność 95% (nie dotyczy operatorów, z którymi podpisaliśmy umowy abonamentowe). Pozostałe 5% wkracza na grząski grunt i ryzykuje romans z GIODO.
Operatorów też to tyczy. W umowie jest (musi być) klauzula zgody na przetwarzanie DO w celach marketingowych. Podstawą przetwarzania DO jest właśnie ta zgoda, a zgodę zawsze można wycofać.
Nie jestem w stanie zrozumiec jak w tym pieprzonym kraju osoby prowadzace sklepy internetowe musza zmagac sie z chora papierologia GIODO (niewielu o tym wie, ryzykujac tak na prawde zaplacenie ogromnych kar finansowych) podczas gdy ja co jakis czas dostaje jakies kretynskie smsy z promocjami do sklepow, w ktorych w zyciu nie robilem i nie bede robic zakupow. Ja rozumiem, tel kom to nie adres zamieszkania etc. ale do cholery skads moj numer maja, ktos im dal i raczej to nie bylem ja...
Nie to że sklepy, każde przedsiębiorstwo, nawet osoby wykonujące jednosobowe działalności gospodarcze muszą wdrożyć system ochrony danych osobowych.
Apropo tego, ciekawostka z ostatnich dni:
Jest tak, że jeśli dostajesz smsy to gdzieś kiedyś mogłeś wyrazić zgodę na wykorzystanie nr telefonu w celach marketingowych. Niekoniecznie u tego sklepu od którego sms dostałeś. Inny podmiot mógł przekazać Twój nr jakiemuś innemu podmiotowi. Możesz zgłosić się do podmiotu aministrującego DO i dowiedzieć się komu przekazali Twoje DO (jesli to zrobili to - chyba - bezprawnie, nie pamietam...), oni mają obowiązek odpowiedzieć Ci na Twój wniosek.