Autor Wątek: Reamping [Poradnik konfiguracji]  (Przeczytany 11493 razy)

Offline sinquestsound

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 179
  • Tekst osobisty
    • SinMix
Odp: Reamping [Poradnik konfiguracji]
« 06 Paź, 2013, 19:59:15 »
Moje 3 grosze, :)

1. Reamping można oczywiście ogarnąc na najprostszym interfejsie, aczkolwiek wymaga to wymutowania wszystkich innych sygnałów wysyłanych do wyjścia, poza sygnałem DI (lub klkniecia 'solo; na sciezce DI :) ). Warto pamiętać o wyłączeniu metronomu, bo może być zabawnie :).
2. Powyzszą techniką można popełnić reamp nawet na najbardziej okrojonym DAW typu Cubase LE, która udostępnia jednoczesne nagrywanie i wysylki tylko na 2 kanały.
3. Reamp na urzadzeniach typu AXE, Kemper, PODy można ogarnąć bez użycia reampboxa. Słowo klucz: poziom na wyjściu.    BTW - definicja reampingu to dla mnie użycie dodatkowego urządzenia sprzętowego do modyfikacji sygnału. Czyli konieczna jest konwersja D/A i A/D. A czy użyjesz gołego preampu, kompresora, kostki czy innych klocków, to już zupełnie nieistotne.


Pytanie: jak udaje Ci się zapanować nad poziomem wyjściowym sygnału do reampu. 

Bardzo słuszne uwagi! p[ozwól że się do nich odniosę na ile potrafię ;)

Cytuj
1. Reamping można oczywiście ogarnąc na najprostszym interfejsie, aczkolwiek wymaga to wymutowania wszystkich innych sygnałów wysyłanych do wyjścia, poza sygnałem DI (lub klkniecia 'solo; na sciezce DI :) ). Warto pamiętać o wyłączeniu metronomu, bo może być zabawnie :).
no pewnie że można ale wszystko wiąże się z wygodą całego procesu. W inetrfejsach o większej ilości wyjść mamy idealne rozwiązanie, nie jesteśmy zmuszeni do przepinania się co chwilę między monitorami słuchawkami żeby zobaczyć co tak naprawdę wbiliśmy. niektóre tańsze interfejsy mają wyjścia na "czinczach" czyli potrzebny jest kolejny kabelek przelotka żeby doprowadzić sygnał do reampboxa. Pozostaja jeszcze kwestia kabli symetrycznych/niesymetrycznych. Ale tak jak najbardziej, na około da się wysłać sygnał nawet wyjściem słuchawkowym ;)

Cytuj
2. Powyzszą techniką można popełnić reamp nawet na najbardziej okrojonym DAW typu Cubase LE, która udostępnia jednoczesne nagrywanie i wysylki tylko na 2 kanały.

Cubase LE z tego co pamiętam miał ograniczenie do wbijania 8 śladów jednocześnie, chyba że przecinka nie wstawiłeś i 2 kanały odnoszą się wyjść - wtedy jest tak jak napisałeś.

Cytuj
3. Reamp na urzadzeniach typu AXE, Kemper, PODy można ogarnąć bez użycia reampboxa.
No pewnie że tak! tylko czy aby to dalej można podciągnąć pod "reamping"? nie wiem i się nie spieram dla mnie jest to modelowanie brzmienia i bardziej bym stawiał na ampmodeling (pomijając kempera - gdzie mamy do czynienia z klonowaniem sygnału). Wogóle jak dla mnie super było to rozwiązane w Podzie XT, tam żeby "zreampować" dowolny DI nie potrzebny był dodatkowy interfejs, wszystkie ustawienia były dostępnę odm ręki, dodawaliśmy nowy ślad tym pod DI wybieraliśmy tryb reamping i zgrywał się tam DI po podzie. POD HD to dla mnie porażka - brak tak oczywistej opcji w nim? no bez jaj...

Cytuj
Słowo klucz: poziom na wyjściu. Pytanie: jak udaje Ci się zapanować nad poziomem wyjściowym sygnału do reampu. 

No i właśnie to jest najfajniejsze pytanie ;) Masz rację mamy wbity DI z jakimś poziomem z jakim? a no ten facet wbije z takim ten z takim, poda xt wbija z jakimś swoim, i tak naprawdę jaki on powinien być? i jaki wysłać do reampu? W sumie ten temat załatwia coś takiego jak DAWAMP o którym już wspomniałem i pisałem tu na forum. Ten dibox/reampbox pozwala na wbicie sygnału z gitary z takim poziomem jaki ona naprawdę daje i z takim samym poziomem wysyła go podczas reampingu. Dawamp ma 2 tryby pracy podczas wbijania DI - jeżeli widzimy że sygnał z gitary jest za mocny obniżamy ten sygnał o stałą wartość jeśli jest za cichy podnosimy go o pewną stała wartość. Ważne jest to że podczas reampingu nasz DAWAMP automagicznie wzmocni lub osłabi ten wbity DI o tą samą wartość jaka była przy wbijaniu DI ;) Oczywiście nasuwa się pytanie - no ale jak wysterować interfejs żeby był na umówione "0" względem którego będziemy podbijać lub osłabiać sygnał? Wszystko łądnie wyjaśnił Przemak na stronie o DAWAMPIE.

I teraz tak:

Najlepiej by było gdyby sygnał DI z interfejsu wypadał niezmieniony (cichszy głośniejszy) zobacz że w audioboksie na kanale DAW 3 czyli na tym co wypada DI mam pod przyciskiem SELECT "3" w moim wypadku ustawione na 0 dB czyli "nie ściszam" nic na wyjściu interfejsu wypuszczam takie DI jakie mam nagrane... Wiadomo że teraz jak dam ciszej to aby wydobyć większy przester muszę dać więcej gain we wzmaku, tak jakbym kręcił potencjometrem w gitarze;) Ja zostawiam to na "0" można zawsze suwakiem w DAW zmieniać poziom na wyjściu wtedy też trzeba "gejnem" kręcić we wzmaku. No niestety inaczej się nie da. Używając DAWAMPA ustawiam najczęściej go w tryb HI - który i tak zmniejsza mi poziom na wyjściu o 3 dB) czyli tak naprawdę też oszukuje...

Jęzeli chciałbym idealnie wysłać nagrany ślad DI do reampu to muszę nagrać go na DAWAMPIE i zreampować na nim!!! nie znam innego rozwiązania - dlatego DAWAMP jest taki fajny ;) Baaaa. gdyby każdy z nas miał dawampa w domu i wbijał na nim swoje DI na odpowiednio skalibrowanym interfejsie to można by mówić już o pewnej standaryzacji sygnału do Reampingu. Wtedy ktoś wysyła mi taki DI mówi że wbijał go w trybie HI albo LOW - ja ustawiam swojego w ten sam tryb i w nim i reampuje wysyłając identyczny sygnał.


Jeżeli używamy np. PALMERA To jest "kolejny" problem bo on ma wbudowany potencjometr Level hehehe którym tez możemy regulować poziom wysyłanego DI. Ja zrobiłem sobie to w ten sposób że:

1. Skalibrowałem najpierw interfejs (to co z niego wypada ma w niego wpadać z takim samym poziomem) zrobiłem pętlę spinając 3 wyjście z wejściem 1 interfejsu. Na wyjściu dałem generator szumu różowego i ten szum wpuszczałem w 1 kanał interfejsu na kanale 1 i 3 miałem załączony miernik rms jeżeli wypluwało mi powiedzmy -10 to kręcał gałką gain od 1 kanału ustawiłem taki poziom żeby mi wpadło -10. I wtedy tak skalibrowany interfejs można już używać z DAWAMPEM!

2. No ale co z Palmerem? Też nie chciałem żeby on mi ciął sygnał ;) Wpinamy zatem we wcześniej skalibrowany interfejs palmera. Czyli sygnał leci z line out 3 wpada do palmera a z palmera znowu w 1 wejście interfejsu. Wiedząć że mamy już skalibrowany interfejs kręcę gałką Volume w Palmerze żeby stał się przeźroczysty i już wiem że leci sygnał przez niego niezmieniony (mówię o poziomach) bo niestety/stetry ma wbudowany filtr który tnie nieco pasmo z sygnału DI...

Oj wszystko to już wraz z kalibracją opisałem tutaj: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/dawamp-reampbox-ko%C5%84cowe-podsumowanie.347/

Tak naprawdę jak mówi Przemak twórca DAWAMPA. W chwili obecnej tylko on pozwala wbić i wysłać sygnał do reampu z tym samym poziomem jakbyśmy wpinali naszą gitarę. Inna sprawa że jak wspomniał inny kolega reamping nie jest tylko po to żeby odtworzyć to samo brzmienie? Wieć czy podkręcę więcej gain we wzmaku czy dam głośniej/ciszej w DAW nie ma dla mnie znaczenia. Znaczenie natomiast ma jakość śladu DI Bez przesteru, bez szumu, bez przesłuchów (czasami metronom mam na śladzie DI - masakra).

Dla mnie naprawdę idealnym rozwiązaniem był POD XT - nie wiem co robił ale zawsze wbijał fajne DI i nigdy ich nie przesterował, a przecież poziomy z przetworników są różne EMG,SD itd... nie wiem co robił;) Ale ślady wbite na nim są zajebiste i już.

Nie wiem co jeszcze mogę dodać...

Pozdrawiam,



 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
12486 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 02 Lut, 2009, 12:02:57
wysłana przez wuj Bat
20 Odpowiedzi
13619 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Lut, 2009, 17:43:14
wysłana przez dom?n
9 Odpowiedzi
6067 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 17 Gru, 2010, 11:23:19
wysłana przez Pan Sinner
18 Odpowiedzi
41811 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 13 Mar, 2014, 00:44:25
wysłana przez mondomg
49 Odpowiedzi
27496 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Sty, 2017, 20:07:28
wysłana przez eventched