Pograjcie razem z metronomem, ważne żebyś wyrobił u chłopaka nawyk kontrolowania tempa (czy gra przed, czy za, czy równo z klikiem, czy w ogóle słyszy takie rzeczy). Pokaż mu na czym tak naprawdę polega ćwiczenie swobody technicznej - stopniowe zwiększanie tempa do miejsca, gdzie wchodzi "spina", jak to pokonać.
Ćwiczenia typu 5678 niech gra sobie z palm mutingiem lub bez - obydwa sposoby przydatne i +10 do swobody.
Uczenie się riffów/piosenek jako takich nie ma sensu, CHYBA że będziesz zwracał przy tym uwagę na poprawną artykulację i rytmikę. I wytłumaczyć z teorii co się w danym kawałku dzieje - dlaczego taki, a nie inny akord występuje po danym funcie, wskazać zastosowanie skali bluesowej czy chromatyzmów. Jeżeli uczeń jest zaawansowany to samo można robić na bazie solówek.
Jeżeli harmonia, to fajnie by było nie tylko wiedzieć, ale i słyszeć.
Więc przydatnym elementem lekcji byłby "sprawdzian" pod tytułem: grasz akord dominantowy/zmniejszony/zwiększony/zawieszony/minorowy/majorowy a chłopak Ci mówi, jaki akord słyszy. To samo z interwałami (skoro już podział na konsonanse/dysonanse był, to interwały z nazwy i z brzmienia + zastosowanie). Ale to na później
Gdybym ja prowadził zajęcia przeszedłbym po prostu do skal modalnych i koła kwintowego (ale nie więcej, niż jedna, dwie skale na lekcje). Po 5 tygodniach (jedna lekcja w tygodniu) chłopak powinien zagrać te 7 skal na bazie skali jońskiej i przenosić to sobie do dowolnej tonacji.
Jeżeli chłopak ogarnie sobie akordy, pokaż mu pentatonikę molową, a potem pentatonikę molową w pozycjach. I ćwiczenia na tym oparte a jest tego od cholery.
Śmiało możesz pokazywać na zajęciach ćwiczenia ze znanych Ci szkółek jeżeli brakuje Ci pomysłów.
Nie wiem jak to jest nie widzieć przydatności nut ( o_0 ) ale jeżeli zamierzacie grać coś więcej niż:
0 000 000 00000 0 000 000 0000 1 1 1
to przydałoby się ruszyć orientację dźwiękową na gryfie i to najlepiej nie z tabelki, bo to idzie jak krew z dupy. A czytanie nut a vista jest świetne i granie na początku nawet z solfeża odbije się później na świadomości i frazowaniu.
Mam nadzieję, że jakiś pomysł Ci podsunąłem
I słuchaj kolegi pivovarita, bo Ci dobrze podpowiadał.