Autor Wątek: Skurcze mięśni śródrecza  (Przeczytany 4254 razy)

Offline mlodysatan

• Pr0
  • Graj to co czujesz, to jest najlepsze !
    • KOZI RECORDS
Odp: Skurcze mięśni śródrecza
« 09 Maj, 2011, 22:53:23 »
W razie skorzystania z poniższej porady i złych rezultatów: nie jestem lekarzem i zrzekam się jakiejkolwiek odpowiedzialności :P

Miałem jeszcze 2-3 lata temu podobny efekt do tego, co opisujesz, po czym przesiadłem się na gryfy typu Ibanez Wizard. Żadnych problemów od tego czasu.

Poza tym - obstawiłbym, że za mocno ściskasz gryf.

Mam lutnicze wioslo wiec lipa mala zeby na nim nie grac :D

1. Jak trzymasz lewą rękę? Dokładnie klasycznie, bez odchyleń od wzorca, z zawieszonym kciukiem, czy może jest to jakaś Twoja wariacja na któryś z tematów? Jeśli tak, to jak opierasz kciuk?

2. Jak ćwiczysz na siedząco, a jak trzymasz wiosło na stojąco?

3. Czy miałeś jakieś urazy lewej ręki, od ramienia i obojczyka w dół do końca? Czy miewałeś problemy ze stawami, bądź masz jakieś zniekształcenia w rączce?

4. Jakich strun używasz, jaką masz akcję strun?

5. Mniej ważne: jak grasz - młoteczkowo, czy bardziej na płasko palcami? Czy Twoje śródręcze dotyka gryfu i podstrunnicy? Grasz często w dropie?

Odp :)
1. Tutaj sa to moje warjacje (jak mi wygodniej, choc wiem ze zle trzymam, ale nigdy tak od kad gram nie mialem). Kciuk czasmi zawiesza, czasmi opieram o gryf wzdluz gryfu (czyli linia prosta idaca z gryfem - baaardzo zadko, ale sie zdarza)

2. Jak gram na siedzaco, to gitarka na prawym udzie oparta i krzeselko jak najnizej sie da. Grajac na stojaco gitarke mam przy klatce piersiowej prawie (wygodniej mi nie lubie sie lansowac ze mi cos tam zwisa i jaja obija)