Nikt mi nic nie naopowiadał tylko widzę co się dzieje z 7demką w 24,75 przy strunie 59 w stroju do B (stroi) a co się działo z 6 pozostałymi gitarami w tej samej menzurze jakie miałem, przy czym były różnej jakości, jedne lepszej drugie gorszej a odchylenia byly mniej wiecej takie same (sam fakt ze byly wogole).
Co do tego ze ktos zakłada 11-56 do C i smiga to zgodze się w całej rozciągłości - dlatego ze mimo ze to tylko poł tonu wyzej od B to jednak roznica jest sporo wieksza niz te pol tonu od Cis czy pol tonu od Cis do D etc. Nie wiem z czego to wynika, ale zauwazcie ze od tego momentu dzwiek nie tylko juz dolu tak jak wczesniej stopniowo obzniazajac, ale juz takie charaktrstycznego brzmienia, którego trudno z czymkolwiek pomylic. Czy zagrasz w D czy w C# czy tez Czy w C# czy C to bedzie po prostu inna tonacja majaca wiecej lub mniej dolu, ale za to dzwieki od B nizej wyraźnie juz odcinają sie charakterem od reszty, od tego C które "stoi obok". Sami slyszycie jakis kawałek i wiecie ze musi byc to conajmniej stroj do B i nie mylicie tego z zadnym C....
Nie zastanawiało was nigdy ze nie ma fabrycznych setów do 6 z normlanymi skalami dedykowane do B ?? Czy to nie dziwnie ze od X lat dedykowane jakims strojom sety konczą sie na dedykacji do C ??
P.S. Sorry ze nie znam na pamiec akurat tej konkrenej skali jakiej zastosował w swej 8 ibek, gdzie sensem mojej wypowiedzi bylo to ze rozne firmy daja rozne skale...coż za "fo pa"