Widziałem komentarz na yt, że brzmieniowo to prawie to samo co POD X3.
Widać kto wchodzi na gówną :) Nawet o tym niusa pisałem w okolicach października bo Digidesign to marka Music Toolz :]rzeczywiście
Od kilku dni mam na chacie toto. Jak dłużej pogram, to podzielę się wnioskami. Ale już dzisiaj powiem, że jakikolwiek POD mógłby mu obciągnąć pytonga, gdyby ER takowego miał :D
Pisz pan, bo to baaardzo ciekawie się prezentuje, a weryfikacja w realu może strącić z marketingowego piedestału każdego. Podejrzewam, patrząc po necie, że to takiczarnypomarańczowy konik może być.
A tutaj jadą (jedzie) po Eleven: http://forum.sevenstring.pl/efekty/fractal-audio-axe-fx/msg83653/#msg83653
Pewnie trzeba lapsa przykręcić na górze racka, coś jak tu: http://www.youtube.com/watch?v=fRfYSwi3dQY
To jeszcze raz: Eleven kostet 900 doljar, right?No to po cholerę pisałeś, że jak będziesz bogaty? :P sprawdź sobie lexicona mpx g2 jak chcesz mieć tanio a naprawdę przyzwoicie (wszystkie majory i.t.p. wysiadają) Oczwiście mam eventide dsp4000 i miałem g-system (co prawda tylko jeden dzień ale miałem). Eclipse ma efekty na bardzo podobnym poziomie co dsp4000 więc wiem co piszę. Gdyby różnica była nie wielka mógłbym się pokusić o stwierdzenie, że można g-system lepiej ukręcić ale różnica jest ogromna.
Nie chcem symulacji, więc je wyjebuję i teoretycznie mam o połowę opcji uboższy klocek, czyli (znów) teoretycznie powinien być tańszy. Nie mówię, że o połowę, ale z 20-30%.
Tymczasem nadal najtaniej wychodzi kupić Elevena i się wkurwiać, że połowa siedzi w nim odłogiem ;)
No to po cholerę pisałeś, że jak będziesz bogaty?
różnica jest ogromna
Napisał "jak już będę duży i bogaty"
Kongczulejszyn dla Yonego... a ja tak z ciekawosci zapytam, na jakiej Yony koncowce jedziesz? Ew. na jakiej najlpeiej 11R pociagnac?
Bo tak szczerze, to Was nienawidze - zGASowalem sie strasznie na tego 11R i mysle, zeby pozbyc sie ampa, efektow i domowego POD'a celem zakupienia 11R, racka, koncowki i sterownika :/ Z tego co czytam, to 11R ma wszystk oczego potrzebuje, a potrzebuje duzej uniwersalnosci, jako ze gram w dwoch zespolach o skrajnie roznych profilach.
Lol nie wieidziałem, że Yony założył Rootwater :DZnaczy że jak to? No współzałożyłem, z Zusinem i Pablem.
Kongczulejszyn dla Yonego... a ja tak z ciekawosci zapytam, na jakiej Yony koncowce jedziesz? Ew. na jakiej najlpeiej 11R pociagnac?Koniec jadę z Cresta CPX 900 ale robiłem testa na Marshallu Vintage Modern i działało zajebiście, więc myślę, że po trasie zamówię u Basha/kupię Marshalla 9100.
Bo tak szczerze, to Was nienawidze - zGASowalem sie strasznie na tego 11R i mysle, zeby pozbyc sie ampa, efektow i domowego POD'a celem zakupienia 11R, racka, koncowki i sterownika :/ Z tego co czytam, to 11R ma wszystk oczego potrzebuje, a potrzebuje duzej uniwersalnosci, jako ze gram w dwoch zespolach o skrajnie roznych profilach.
Dziś założył Sweater.Oooo, wypas! Zakładam projekt grający grunge dla nastolatek :D
Lol nie wieidziałem, że Yony założył Rootwater :DWoo ja tez :D Respect...
11 marca będzie premiera płyty Obscure Sphinx
Nie śmieję się z tego, że współzałożyłeś, tylko z tego, że nie wiedziałem :)Lol nie wieidziałem, że Yony założył Rootwater :DZnaczy że jak to? No współzałożyłem, z Zusinem i Pablem.
11 marca będzie premiera płyty Obscure Sphinx
No nie wiem, moim zdaniem to nagłośnienie było po kiju trochę, Malta słabo się postarał ;)Bo jak wokalista z Blindead mu machał, to ten gadał z jakąś laską ;)
Odradzam zakup 11R, bo to pieniądze wywalone w błoto. Jakoś przesterów gorsza od AXE FX, ale za to porównywalna z HD500.Och, to dobrze, że jeszcze Elevena nie spłaciłem, będę musiał go oddać i kupić sobie znów POD'a. Ufff.
11R to taki droższy, ale uboższy Line6, tylko że logo inne. Więc jeśli ktoś nie ma kasy na Fractala to niech bierze Line6, który jest tańszy od 11R i ma bez porównania więcej możliwości kreowania barw.
I tak raczej nikt normalny nie kupi bez wcześniejszego obmacania, ja zachęcam do porównania z nowym PODem i zastanowienia się czy różnica w brzmieniu jest adekwatna do różnicy w ceniew pełni się zgadzam, poza tym, że PODa zamieniłbym na Fractala ;) na prezentacji Elevena te trzy zabawki trzymały bardzo wysoki poziom, a między Elevenem a Fractalem nie słyszałem takiej różnicy, żeby stwierdzić, który z nich "brzmi lepiej". imo wybór między nimi to kwestia potrzeb - nawet pomijając różnicę w cenie, to gdybym miał wybierać to postawiłbym na Elevena, bo ma dokładnie to, czego potrzebuję.
Ay... Nie bywam na stronie głównej
A ja wiem coś z pierwszego źródła o czym Wy nie wiecie :P Nie powiem, bo to tajne przez poufne, ale Yony szykuje zajebistą rzecz!
Zapominacie chyba, że 11R jest wysokiej klasy, bezlatencyjnym przetwornikiem do protoolsa, którego dostajemy w komplecie. Bawiąc się w nagrywanie nie potrzebujemy już innych klocków. W tym wypadku twierdzenie, że powinien być tańszy od poda, to jest, jak mniemam, żart.
Na HD500 nie uruchomisz Pro Tools. Kupując 11R dostajesz Pro Tools 8 LE za darmo, płacisz tylko za unit. Normalnie wersja ta kosztuje około 1000 zł.
Na HD500 nie uruchomisz Pro Tools.
Pomijam tutaj kwestie jakości tych procesorów, bo powszechnie wiadomo, że oba ssą i liczy się tylko Digitech ;).Mozna spotkac takich, ktorzy tak uwazaja na powaznie :facepalm:
Jakie to "nasze": Po co to kupił? Przecież nigdy nie wykorzysta wszystkich możliwości!
Ale, że tak zapytam: po co ma wykorzystywać wszystkie możliwości? Jakiś obowiązek jest? Ja korzystam z powiedzmy 15% możliwości Photoshopa z pakietu Adobe Web Premium. Z całego pakietu to pewnie korzystam w 5% (w Illustratorze na kopertach drukuję adresy do klientów jak faktury wysyłam) - ale kupiłem cały pakiet. Niemądrze? Mieszkam w Polsce, więc - pewnie, też żal mi było kasy - skoro jednak potrzebuję tych 15%, to kupiłem. I nie stresuję się tym wcale, że "reszta pakietu" leży odłogiem.
.......
po prostu nie wieże że tyle potrzebujeAle z tego co czytałem (bo na posiadanie mam chęci ale nie mam pieniędzy) to Axe nie ma możliwości podpięcia pod komputer? A 11R takie możliwości ma - i wygląda na to, że całkiem niegłupie. I w tym momencie tworzą niezły duet. Drogo? Ale fajnie - luksusowe panny luksusowo kosztują ;-)
kupiłbym Axe dla delaya, reverbu i chorusa. Nic więcej z niego nie potrzebuje a te 3 efekty chcę mieć najwyższej jakości w kompaktowej obudowie z dużymi możliwościami kreacji i szybkiej zmiany na scenie. [...] Nie warto dla tego jednego idealnego brzmienia kupować kombajnu? Dla brzmienia które mnie inspiruje?
Axe nie ma możliwości podpięcia pod komputerOczywiście, że ma. Do nagrywania używa się wyjścia cyfrowego, a do Software Editor http://www.fractalaudio.com/products-axe-edit.html używa się midi, ale jeśli czyjaś karta nie posiada midi, to za niecałe 26 zł można nabyć kabel/przejściówkę midi-usb http://www.hitelektro.pl/adapter-usb-do-midi-din5-din5.html i po problemie :)
No co za brednie tu piszecie to się załamać można, kupiłbym Axe dla delaya, reverbu i chorusa. Nic więcej z niego nie potrzebuje a te 3 efekty chcę mieć najwyższej jakości w kompaktowej obudowie z dużymi możliwościami kreacji i szybkiej zmiany na scenie. No i co pojedziecie mnie, że jestem debilem i lepiej żebym sobie 3 kostki kupił bo go nie wykorzystuje w 100%. Ja nie chcę 3 kostek bo nie mam takich możliwości edycyjnych i zapisywania presetów. No i co teraz mam zrobić? nie kupować bo jakiś pan ... będzie mi pierdolił, że to bez sensu i nie warto kupować sprzętu z którego się korzysta tylko w kilku %? Błagam kurwa błagam litości.
ps. kupiłem Eventide dsp 4000 przede wszystkim dla genialnego presetu gdzie mam reverb z dodatkiem chorusa i pitch shiftera, brzmi to tak, że jeszcze w żadnym urządzeniu u nikogo czegoś takiego nie słyszałem. Nie warto dla tego jednego idealnego brzmienia kupować kombajnu? Dla brzmienia które mnie inspiruje?
I za pomocą tego maleńkiego wynalazku Fractal przekształca się w interfejs audio?
boli Cie moja opinia?:)Nie, nie boli a swojego posta pisałem w odniesieniu między innymi do tego
Uważam, że tak uzasadnienie podałem wyżej.
co nie zmienia faktu że to bez sensu , naprawdę uważasz że warto kupować sprzęt z którego się korzysta w (dajmy na to) 15%?
Jak kupowałem dsp 4000 to AXE nie był tak popularny a szkoda bo sądzę, że mogłoby się to udać acz czy na pewno nie wiem. Przyznam, że z chęcią bym wymienił dsp na coś innego bo ma on pewne bardzo denerwujące podczas gry live ograniczenia. W 11r czytając wasze i nie tylko opinie o jego efektach sądzę, że czegoś takiego nie osiągnę ale nie sprawdzałem. Jednak żeby nie zostać źle zrozumianym to ja nie napisałem, że nie da się takiego soundu osiągnąć na innym urządzeniu tylko, że jeszcze nigdy u nikogo czegoś takiego nie słyszałem. Z chęcią posłucham jakiejś Holdsworthowskiej progresji akordów nagranej na Axe z mega długim i przestrzennym reverbem, chorusem i lekkim pitch shifterem. Ewentualnie jakiś kompressor jeszcze. Aha dodam, że ja ten reverb osiągam ustawiając jednocześnie 8 delayów szeregowo.
a propos ps. próbowałeś ustawić coś takiego w 11R lub AXE ? A czytałeś dlaczego kupiłem właśnie kombajn i do tego Axe?
Jak kupowałem dsp 4000 to AXE nie był tak popularny a szkoda bo sądzę, że mogłoby się to udać acz czy na pewno nie wiem. Przyznam, że z chęcią bym wymienił dsp na coś innego bo ma on pewne bardzo denerwujące podczas gry live ograniczenia. W 11r czytając wasze i nie tylko opinie o jego efektach sądzę, że czegoś takiego nie osiągnę ale nie sprawdzałem. Jednak żeby nie zostać źle zrozumianym to ja nie napisałem, że nie da się takiego soundu osiągnąć na innym urządzeniu tylko, że jeszcze nigdy u nikogo czegoś takiego nie słyszałem. Z chęcią posłucham jakiejś Holdsworthowskiej progresji akordów nagranej nagranej na Axe z mega długim i przestrzennym reverbem chorusem i lekkim pitch shifterem. Ewentualnie jakiś kompressor jeszcze. Aha dodam, że ja ten reverb osiągam ustawiając jednocześnie 8 delayów szeregowo.No i teraz piszesz fajnie :)
Ktoś kto kupuje sprzęt za 8-9 kawałków z myślą między innymi o nagrywaniu, to chyba nie używa karty zintegrowanej, ale ma jakiś interfejs audio?I w tym momencie wkracza 11R jako wysokiej klasy interfejs z dedykowanym softem. Z softem będącym przecież standardem. Ale znów dochodzimy do bariery ceny - że za drogo jak na dedykowany do Pro Toolsa interfejs dla gitarzysty. Ale PT znany jest przecież z tego, że jego hardware kosztuje krocie :-)
No i teraz piszesz fajnie :)W sumie bardziej na zachód (Panki) do Wojkowic mam jakieś 100km patrząc na mapę czyli w sumie spoko. Chętnie skorzystam z zaproszenia ale bardziej latem jakoś jeżeli będzie nadal aktualne :)
A nie usłyszałeś bo nikt (być może nikt) nie kręci tego czego czego potrzebujesz tylko inne sound`y.
Jesteś z prawie Częstochowy od której strony? Jeśli od Katowic to zapraszam na kręcenie z wiosłem do mnie. Sądzę ze odrobina pracy nad Axe i wykręcimy coś takiego ;)
naprawdę uważasz że warto kupować sprzęt z którego się korzysta w (dajmy na to) 15%?Ja używam może 5% możliwości Fractala. Jeśli ktoś zaproponuje mi urządzenie, które posiada taką samą jakość co AXE FX i te brzmienia, które używam, a zaproponuje dużo niższą cenę, to chętnie wymienię AXE na coś takiego. Jak na razie niczego takiego nie spotkałem, ale z niecierpliwością czekam na nowego Fractala, który ma być dużo tańszy, jeśli będą tam brzmienia, których używam, to ULTRA pójdzie na sprzedaż.
Ja nie mam żadnego z wynalazków o jakich rozmawiamy, ale gdyby nie bariera pieniędzy, to zamiast PT HD do domowego studia wybrałbym właśnie 11R, a jako procesor efektowy i "symulant" wzmacniaczy wziąłbym Axe. Dokładnie tak, jak gość na zdjęciu.Za cenę 11R kupisz RME Fireface 400 (http://www.audiostacja.pl/index.php?le=produkty&pr=produkty&numer=290&kryterium=RME) za połowę tej ceny MOTU Audio Express (http://www.infomusic.pl/serwis/studio/artykul/view/31606,nowy_interfejs_firmy_motu_-_audio_express,motu) a to inna klasa interfejsów, o możliwościach nawet nie wspomnę. Więc poronionym pomysłem jest kupowanie 11R jako tylko interfejs audio :facepalm:
naprawdę uważasz że warto kupować sprzęt z którego się korzysta w (dajmy na to) 15%?Ja używam może 5% możliwości Fractala. Jeśli ktoś zaproponuje mi urządzenie, które posiada taką samą jakość co AXE FX i te brzmienia, które używam, a zaproponuje dużo niższą cenę, to chętnie wymienię AXE na coś takiego. Jak na razie niczego takiego nie spotkałem, ale z niecierpliwością czekam na nowego Fractala, który ma być dużo tańszy, jeśli będą tam brzmienia, których używam, to ULTRA pójdzie na sprzedaż.
W pewnej półce cenowej sprzętu jest to wybór jak miedzy AMG Merca i M-5 be emki. Są już tylko preferencje, przekonania i sympatia. I jeden nie przekona drugiego :)Masz całkowitą rację, ale ten przykład jest dobry gdy porównujemy 11R z L6, bo AXE to jednak zupełnie inna półka cenowa 8)
No i teraz piszesz fajnie :)W sumie bardziej na zachód (Panki) do Wojkowic mam jakieś 100km patrząc na mapę czyli w sumie spoko. Chętnie skorzystam z zaproszenia ale bardziej latem jakoś jeżeli będzie nadal aktualne :)
A nie usłyszałeś bo nikt (być może nikt) nie kręci tego czego czego potrzebujesz tylko inne sound`y.
Jesteś z prawie Częstochowy od której strony? Jeśli od Katowic to zapraszam na kręcenie z wiosłem do mnie. Sądzę ze odrobina pracy nad Axe i wykręcimy coś takiego ;)
Trochę za bardzo się spinacie - zamiast zrobić solidne zestawienie korzyści i minusów, to mam wrażenie, że to kłótnia o to, kto ma lepsze grabki do swojej piaskownicy.
No właśnie Lechu! Zamiast się tutaj spinać, zagralibyście jakąś sztukę w pobliżu Kato!! Nowy klawisz, nowy basista (pozdrowienia dla Piotrka hehe), więc działać!!! :)
Aerosmith nie wiem czy tylko ja odnoszę takie wrażenie ale z Twoich wszystkich wypowiedzi na temat Axe'a, 11R i Pod'a bucha mi takim usprawiedliwianiem przed samym sobą (i chyba całym forum), że zakup Fractal'a był wart tych pieniędzy :p ważne, że Ty w to wierzysz, nie musisz wszystkich innych na siłę przekonać, że tak jest ;) zresztą każdy ma inne potrzeby jak już parę osób napisało :)
A prawda jest jak dupa - każdy ma własną.
Czy da się rozdzielić sygnał na taki z symulacją kolumny i bez?
Jak wygląda programowanie presetów?
Jak brzmią podstawowe efekty (delay, phaser, reverb...)?
Mocno się zastawiam nad wywaleniem PODa, bo już mnie strasznie wkurfia ostatnio ;).
Jeśli ktoś jest ciekaw, jak brzmi 11R na hajgeju na siódemce do A, to nagrałem naszemu drogiemu Lotharowi próbkę.
O, ktoś tego posłuchał.
Pozdrawiam ludzi, którzy słyszą jakieś różnice :D
Custom IR loading is definitely techinically feasible, and we'd very much like to add to this feature. I even looked into adding it for the exapansion pack firmware, but it was more work than we wanted to bite off right now.
__________________
Chris Townsend
Guitar Products Architect
Digidesign, A Division of Avid, Inc.
Jak mi dacie na tydzień na testy do studia....i pobije overlouda to się zastanowię:D
Dzięki mondomg za próbki, bardzo pomogły ;)
Nie wiem czy już ktoś donosił. Znalazłem coś ciekawego:CytujCustom IR loading is definitely techinically feasible, and we'd very much like to add to this feature. I even looked into adding it for the exapansion pack firmware, but it was more work than we wanted to bite off right now.
__________________
Chris Townsend
Guitar Products Architect
Digidesign, A Division of Avid, Inc.
Ogłaszam, że Wujo Bat oficjalnie dołączył do grona userów 11R. Kto następny? :)
Hej,
Dzisiaj właśnie przyszedł do mnie 11r.
Ogłaszam, że Wujo Bat oficjalnie dołączył do grona userów 11R. Kto następny? :)Ja! Ale jeszcze nie teraz.
Imo próbki czegokolwiek w postaci surowych wioseł to coś o kant dupy potłuc, przecież to z zespołem, w miksie, zawsze brzmi inaczej. Jakie było moje zdziwienie jak usłyszałem zajebiste brzmienie JVM 410H w zespole Tech-deathowym, a potem nie kręcąc gałami i na tym samym wiośle grałem sam sobie, brzmiało nie dość, że inaczej, to jeszcze imo dużo gorzej.
Pierwsza, bardzo ważna moim zdaniem rzecz, to uczucie, że nie gra się na urządzeniu cyfrowym, tylko na najprawdziwszym lampowym wzmacniaczu
Mondo i jak tam te obiecane dumsladżowe próbki?
U mnie po podłączeniu do usb wszystko hula, nie sprawdzałem jeszcze z Pro Tools-em, używam na razie Reaper.
Kogoś przeoczyłem?
[...] nawet nie zwalnia. Tylko procek ma 97 stopniOd razu zapytam - a słychać go? Przyznam, że cichy komputer to mój priorytet (jak wielu siedzę po nocy i hałas przeszkadza.)
Melduję, że na lenovo y550 (windows 7 32bit) instalacja przebiegła bezproblemowo (choć trwało to dobre 20-25 minut).
Klawiaturę sterującą chcesz podpiąć do 11R? W jakim celu? Miałem Keystation i podpinałem przez USB do kompa.Hmm skoro kupujemy interfejs który ma midi to chyba możemy je wykorzystać? np. mój wcześniejszy fatar nie miał USB więc podpinanie klawiatury do midi w interfejsie było dobry rozwiązaniem. W ogóle CME mi się na USB wiesza, pogra 5min i tyle a na midi chodzi normalnie.
Pan Zorro
Pamiętam jak pracowałem w Audio Factory, to mieliśmy non stop problemy z klientami, którzy kupili jakiś interfejs, a potem okazywało się, że nie bangla toto z kompem. Okazywało się potem zazwyczaj, że mieli jakiś komp z mediamarktu i były konflikty sprzętowe. Szczególnie wymagające były karty ECHO, które kłóciły się z czym się dało, a w szczególności z wielce popularnymi wówczas chipsetami VIA. Dlatego często klienci przychodzili z prośbą o konfigurację kompa pod zastosowania audio. Mieliśmy swoje sprawdzone rozwiązania i potem nigdy nie było problemów (np. kompletnie bezkonfliktowe były płyty z chipsetem Intela 845).
Tutaj może być podobnie, specem nie jestem, ale znając życie amerykańce testowali to na Makach, a jak przyszło to spinać z pecetem, to pewnie spinali to z jakimś porządnym ustrojstwem, a nie Asusem z Reala (nie żebym chciał kogoś obrazić, sam mam dwa takie). U mnie na VAIO hula bez problemu.
zietek
Ja na razie bawię się w Cool Edit Pro. No i dupa, nie wiem gdzie kliknąć by grało jak powinno.
OK, rośniemy w siłę :) Do grona ERU (Eleven Rack Users) doszli Hader i Ziętek. Lada moment dołączy do nas Donnie. W sumie pogubiłem się już ilu nas tutaj...
1. Yony
2. Zorro
3. Mondo
4. Domaś
5. Wujo
6. Hader
7. Ziętek
8. Waluś
9. SakulK
10. Gladiator
Kogoś przeoczyłem?
What’s included
Eleven Rack interface
Pro Tools software activation (software download required)
Eleven Rack Expansion Pack (preinstalled in Eleven Rack)
Power cable
iLok USB Smart Key
USB cable
User documentation
Pro Tools software activation (software download required)miło, że zauważyli, że nie umieją wytłaczać płyt :P szkoda, że tak to rozwiązują
Korektor parametryczny znajdziesz w dodatku, do którego się przymierzam, a już ma go mondomg.
Ja przesiadłem się na Axe-Fx II, ale jeśli miałbym kupić coś tańszego i nie byłby to Kemper, to raczej wziąłbym PODa HD500, a resztę kasy zainwestował w inne graty.
11R jest fajny jako interfejs i ma przyzwoite symulacje wzmaków oraz niektórych efektów, ale producent to zbój (płatny update), konieczność posiadania Pro Tools do edycji presetów na kompie to draństwo, a ilość paczek do łojenia oraz (nie)możliwości w układaniu śmiesznej zresztą do wyboru ilości bloków powodowały u mnie jedynie frustracje.