Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Pickupy, dechy, gryfy, struny i akcesoria => Wątek zaczęty przez: zerodead w 07 Kwi, 2009, 02:15:21
-
będziem potrzebować waszej pomocy. na razie enigmatycznie bo gówno jeszcze wiadomo, ale musimy wymyślić rozmiarówki do niskich strojów.
wersja light, medium i heavy.
do wszystkich popularnych niskości.
wiem, że to głupie pytanie bo każdy ma swoje preferencje ale może uda się dojść do jakiegoś porozumienia?
edit: w sumie do standardowych strojów też chętnie posłucham propozycji, bo grubości dostępne (w setach) częstokroć sie nie sprawdzają...
-
Powiem tak, dużo zależy od menzury, marki strun i grającego.
Ja np do C# używałem przy 25.5" 11-54
niższe stroje ? B w siódemce .60 plus zestaw 9-46 - a niektórzy mówią że i 60 i 9 to flaki - wg. mnie aż tak nie jest - bardziej problematyczne są zestawy 9-46+56 - flaczek (56 to dla mnie jest "ok" w C :) )
Z tym że pewnie moja propozycja potraktowana zostanie jako wersja light :)
-
Ja do mojej zwykłej 6tki używam setu barytonowego EXL 158 D'Addario i jestem rozjebany rezultatem w Drop C i B. Nie ma lepszego setu jak dla mnie
-
W skrócie: set 11-54 lub 12-56 plus najgrubsza 70/72
-
set 11-54 (...) 70
Do zwykłego mało szatańskiego B, ewentualnie A :). I to byłoby lajt.
Poza tym wydaje mi się, że dla "szatańskich" strojów w siódemce wersją light (a nawet "superlight", przyjmijmy, że do standardowego B) powinno być 10 - 52 + 60, a wersja heavy powinna mieć dwie opcje (z owijaną "G" i nieowijaną "G", przecież nie wszyscy rżniemy solówki, a owijka na tej strunie daje czadu strasznego :D). Ale znając życie pewnie nie doczekam takich czasów :D.
-
set 11-54 (...) 70
Do zwykłego mało szatańskiego B, ewentualnie A :). I to byłoby lajt.
Nie pierdul - na takim secie mam G
-
Nie pierdul - na takim secie mam G
Dobra, przepraszam, to ja jestem zboczony :P.
Ale tak serio, to można by pomyśleć o np. lajtach tego typu: 9.5 - 49 + 56 (kłaniają się GHSy, czy stare Roto :) ).
-
do C albo C# 11-54 bedzie wlasnie "light", i mi to bedzie bardzo pasowac. i nie zapomniajcie o G z owijka ;)
-
do C albo C# 11-54 bedzie wlasnie "light", i mi to bedzie bardzo pasowac. i nie zapomniajcie o G z owijka ;)
Jeden mondry :D.
-
w zasadzie Zerodead, to wypadaloby tez zapytac na innych forach. bo tu jest wielu zboczquw w kwestii strun. i nie zeby nam czegos brakowalo, ale nie jestesmy do konca MIARODAJNI.
-
Domin, a dla kogo robi się nietypowe komplety strun? Dla nas zboczeńców :D.
-
no przeciez mowie ;) ale normalnych jest wiecej, na zboczqach sie nie da zarobic, a nie sadze zeby Zero ze swoja eką z FM chcieli prowadzic misje spoleczna.
-
do C albo C# 11-54 bedzie wlasnie "light", i mi to bedzie bardzo pasowac. i nie zapomniajcie o G z owijka ;)
Chłopaki, czy Wy brzdąkacie tylko na pustych cienkich? Powyżej tego setu (np. 12-56) jest ciężko z szybkimi solówkami - zobacz na naszym MSpace solo pod koniec "Chorego Kraju".
-
Ale tak serio, to można by pomyśleć o np. lajtach tego typu: 9.5 - 49 + 56 (kłaniają się GHSy, czy stare Roto :) ).
Ale po co jak sa zestawy i 9-56 i 9-58? 9-60/62 nie ma na rynku w ogole.
Poza tym wydaje mi się, że dla "szatańskich" strojów w siódemce wersją light (a nawet "superlight", przyjmijmy, że do standardowego B) powinno być 10 - 52 + 60,
Wiem ze w to trudno uwierzyc ale są ludzie którzy grają na 9'tkach w E.
-
Wiem ze w to trudno uwierzyc ale są ludzie którzy grają na 9'tkach w E.
Wiem, sam teraz tak gram, bo poprzedni właściciel Martcha używał 9 :). Nie dyskwalifikuję tych, którzy grają na cienkich strunach, każdy gra, tak jak lubi i mu wygodnie :).
A propos strun do solówek napisałem powyżej: niektórzy z nas grają same riffy, np. na barytonowych szóstkach w Fis :). I w ogóle nie grają melodyjek :).
-
A propos strun do solówek napisałem powyżej: niektórzy z nas grają same riffy, np. na barytonowych szóstkach w Fis :). I w ogóle nie grają melodyjek :).
Czyli takie cieniasy, czy że niby tr00 Meshuggasy? ;) Do fast solo druty nidyrydy!
-
tr00 Meshuggasy
O to Wuju, to :D, ale nie tylko. Patrz np. na Lipę. Używa 12-56 (z owijaną G) do droppa Cis. Ale o to mi mniej więcej chodzi. Dobra, Panowie, proponuję skończyć dyskusję na temat naszych upodobań, dajmy szansę innym, którzy chcą tylko wpisać, jakie wersje strun ich interesują :D.
-
Mnie właściwie w pełni zadowala damskie 10-46(chociaż chyba trzeba się będzie przerzucić na 10-52, i to by było we wchuj) + 62 albo 64( z 10-52 to raczej będzie coś koło 66-70) do siódemki strojonej w B.
-
light:
0.009 - 0.013 - 0.017 - 0.026 - 0.036 - 0.050 - 0.066
11,69 - 13,69 - 14,75 - 16,38 - 17,39 - 18,22 - 18,26
medium light:
0.009 - 0.013 - 0.017 - 0.028 - 0.038 - 0.052 - 0.070
11,69 - 13,69 - 14,75 - 18,96 - 19,21 - 19,59 - 20,41
medium heavy:
0.010 - 0.014 - 0.018 - 0.028 - 0.038 - 0.052 - 0.070
14,13 - 15,88 - 16,53 - 18,96 - 19,21 - 19,59 - 20,41
heavy:
0.010 - 0.014 - 0.018 - 0.028 - 0.040 - 0.054 - 0.072
14,13 - 15,88 - 16,53 - 18,96 - 20,27 - 21,93 - 22,21
Wszystkie liczone dla 25,5'. Osobiście używam zestawu 'heavy" i stroję się do B (lubię jak jest sztywny...naciąg oczywiście :D). I to są mniej więcej zdrowe sety, a co do "popularnych niskości"-ludzie będą się stroić nimi jak będą chcieli/preferowali. Takie moje propozycje ;)
Aha do dropów proponuje po prostu najgrubszą strunę wziąć rozmiar wyżej.
EDIT_>skleiłem też light i medium light ;).
-
12-56+72, albo 13-56 +74 mnie interesuje, i tyle ode mnie.
-
ja pitole, jak zwykle mnogość opcji mnie rozjechała.
no nic. będziemy próbować złożyć coś z tej waszej paplaniny.
co do tego że warto zapytać innych - zapytamy. ale potem. tutaj dzięki bogu jest was na tyle mało, że nie ma setek opcji (tylko raptem parenaście). jak już uśrednimy i wymyślimy, to będziemy pytać gdzie indziej na zasadzie ankiety...
musza - w temacie naciągów - masz to jak zmierzyć na naszych strunach? :-)
bo osobiście też odczuwam czasem mocną różnicę przy A/D (czy innych. zależy od kompletu i od producenta) co mnie strasznie wkurza i co chcę w naszych-waszych strunach wyeliminować....:-)
-
musza - w temacie naciągów - masz to jak zmierzyć na naszych strunach? :-)
bo osobiście też odczuwam czasem mocną różnicę przy A/D (czy innych. zależy od kompletu i od producenta) co mnie strasznie wkurza i co chcę w naszych-waszych strunach wyeliminować....:-)
niestety, korzystam z prostych 3ech kalkulatorków D'addario/Mc Donald/"programik znaleziony w necie" i wyciągam z tego średnią arytmetyczną, nie jestem w stanie precyzyjniej Ci pomóc. Tolein kombinował z maszynką, ale eksperymenty chyba zawiesił.
-
Michu, Ty wiesz jakich ja setów używam. Stoję się standardowo na 10-52+70 i dla mnie jest to zestaw pomiędzy light, a medium (na GHS'ach light ;) ) Ijesli chodzi o zestaw hewi, to zostawił bym cztery ostatnie struny z mojego zestawu, bo uważam, że grubsze nie są potrzebne (DO MOJEGO STROJU) i dołożył bym nieowijane z zestwu 11'ek. Gram teraz na 2mm kostkach i set z 10'ek jest nieso niestabilny w tej chwili.
-
12-56+72, albo 13-56 +74 mnie interesuje, i tyle ode mnie.
Ci co grają "na poważnie" widzom, co dobre ;)
Wyciągnijcie średnią między tym co chce Dexterex a 10-52+70 i będzie git. Albo 2 skrajne typy setow i każdemu styknie.
Jakoś mnie wkurza nazywanie strun do grania w G (czyli np. 11-54+72) lightem ;)
-
hm. pytanie dla inżynierów.
dwa przypadki.
1. |------------| <- naprężenie mierzone tutaj
2. |------------|---x <- naprężenie mierzone tu, 10 cm dalej :-)
| to punkt podparcia struny (siodełko)
Czy wynik jest taki sam? czy jak struna jest dłuższa, ale punkt podparcia ma w tym samym miejscu (czyli długość czynna się nie zmienia) to czy naprężenie jest takie samo? (czyli de facto chodzi mi o to czy odległość stoptaila względem mostka ma znaczenie na naprężenie struny).
trudne pytania.
ogólnie jesteśmy dzisiaj o jeden kroczek bliżej sukcesu, także śledźcie wątek z zapartym tchem ;-)
-
Nie ma wpływu. Póżniej to wyjaśnię, albo Tolka naślę ;)
-
Tolek twierdzi, że nie ma wpływu, ja odwrotnie. Z tym, że Tolien ma na to dowody w postaci wykresów ;]
-
: *
Już wiem kto do mnie mejla pisał... xD
Bo się zabierałem do odpisania kilka ładnych dni, ale że nie byłem pewien kto...
Generalnie to jest projekt (Sinner obiecywał pomoc techniczną, w postaci swojej, czy tam swojego wuja), żeby taką maszynkę zrobić. Ktoś jednak słusznie zwrócił uwagę na to, że trzeba by każdego jednego modelu (każdej jednej grubości) wziąć kilka egzemplarzy (5 do 10 powinno starczyć.. na początek), żeby wyniki były miarodajne. Ja jestem jak najbardziej za tym, żeby w wakacje to zrobić, sam się tym z chęcią zajmę, potrzebuję ino jakiegoś wsparcia, zarówno technicznego (jakiś warsztat by się przydał) oraz finansowego (o ile na zestaw 40 strun (jedna z każdej grubości) jeszcze mnie stać, to na zestaw 5-10 szt. z każdej grubości (200-400 strun) raczej mnie nie stać :)).
Jeśli jesteście zainteresowani współpracą - to myślę że nikt się nie sprzeciwi (jemu tylko zależy, żeby to w wersji full trafiło na ss.pl), z tym że nie mamy na razie nic (fizycznie), więc nie wiem czy taka współpraca was interesuje.
Ja w każdym razie, wkrótce, narysuję ze szczegółami to co mam w głowie i skonsultuję się z fizykami których mam pod ręką (nie, Lordzie, Ciebie już nie będę męczył :-* ).
Pozdrawiam Panów Kolegów
P.S. Zdaje się, że nie ma wpływu, to raz; dwa - odnośnie strun, podeślę stosowne tabelki na mejla, z tym że to tylko dane d'Addario.
P.P.S. I błagam, Sinner, tylko nie tolIEn !! :'( :-*
P.P.P.S. Kurwa... :D
-
Nie ma wpływu. Póżniej to wyjaśnię, albo Tolka naślę ;)
dajesz
-
P.P.S. I błagam, Sinner, tylko nie tolIE[/b[n !! :'( :-*
co? :D
-
projekt powoli idzie do przodu. powracam zatem z tematem, ale nieco innym.
niestety prawdopodobnie póki co was nie zadowolimy, siedmiostrunowcy, bo powyżej 60tki nie będziemy mieli. więc jak kto lubi niżej, to będzie lipa...pracujemy jeszcze nad tym, może się uda i grubsze mieć...
tym czasem po pomiarach naprężeń pytanie jakie według was powinny być owe naprężenia w setach:
1) takie same na każdej strunie
2) konsekwentnie rosnące
3) rosnące na wiolinach, spadek, i znowu rosnące na basach (czyli jak menzura)
4) do dropów ostatnia struna bardziej naprężona - wiadomo. ale czy ktoś lubi mieć np. bardziej naprężoną górną E? albo G (na G szczególnie czuć kapcia jak jest za luźna, nie?). czy warto uwzględniać to w setach?
tylko te cztery pytania. 3 zamknięte, jedno półotware. proszę zwięźle ;-)
-
Jak dla mnie wioliny delikatnie luźniej od reszty, czyli chyba opcja 2.
Z drugiej strony racja, czasami mam z G problem bo wydaje się być za luźna w niektórych setach.
-
1) takie same na każdej strunie
2) konsekwentnie rosnące
3) rosnące na wiolinach, spadek, i znowu rosnące na basach (czyli jak menzura)
4) do dropów ostatnia struna bardziej naprężona - wiadomo. ale czy ktoś lubi mieć np. bardziej naprężoną górną E? albo G (na G szczególnie czuć kapcia jak jest za luźna, nie?). czy warto uwzględniać to w setach?
1) nie, trzeba dobrac wg. wygody a nie matematyki
2) j.w.
3) jak dla mnie najmadrzejsza opcja! w sensie - logiczna, jak sie to jasno przedstawi to wiara przyjmie to jako logiczne i naturalne, najbardziej kompromisowe i znow to powiem - naturalne!
4) do dropa roznica jest niewielka, umowmy sie ze bylbym w stanie zaakceptowac jedna wersje dla dropa i niedropa. to jest sporo roznicy i roboty z waszej strony; bylbym wniebowziety gdyby wam sie chcialo ale podejrzewam ze takich jak ja jest niewiele. wiec ja bym zrobil to jakos tak pomiedzy, tu i tu dobrze, ewentualnie ze wskazaniem na standard.
-
projekt powoli idzie do przodu. powracam zatem z tematem, ale nieco innym.
niestety prawdopodobnie póki co was nie zadowolimy, siedmiostrunowcy, bo powyżej 60tki nie będziemy mieli. więc jak kto lubi niżej, to będzie lipa...pracujemy jeszcze nad tym, może się uda i grubsze mieć...
tym czasem po pomiarach naprężeń pytanie jakie według was powinny być owe naprężenia w setach:
1) takie same na każdej strunie
2) konsekwentnie rosnące
3) rosnące na wiolinach, spadek, i znowu rosnące na basach (czyli jak menzura)
4) do dropów ostatnia struna bardziej naprężona - wiadomo. ale czy ktoś lubi mieć np. bardziej naprężoną górną E? albo G (na G szczególnie czuć kapcia jak jest za luźna, nie?). czy warto uwzględniać to w setach?
tylko te cztery pytania. 3 zamknięte, jedno półotware. proszę zwięźle ;-)
Najzdrowiej dla stroju i zdrowia gryfu oczywiście kiedy naciąg jest taki sam wszędzie, ale dla tonu (brzmienia) jednak każda grubsza struna powinna być poparta ciut większym naciągiem. Dlatego uważam, że naciąg powinien bardzo nieznacznie rosnąć, a przy przeskoku na struny basowe powinien wzrosnąć o ok. 1,5-2kg.
-
1) nie, trzeba dobrac wg. wygody a nie matematyki
Z Twoją wygodą polemizować nie będę, dodam jedynie od siebie, że "spece z internetu" polecają używać opcji nr.2, zgodnie z wytycznymi Muszy, ponoć taki układ zdrowszy. Dlaczego - nie wiem.
4) do dropa roznica jest niewielka
Tak dla Twojej wiadomości niewielka różnica, zgodnie z informacjami podawanymi przez d'addario (poprawnymi na pewno dla ich strun, ale myślę, że podobna relacja będzie występowała także dla innych producentów), to bagatela 20%, czyli przykładowo z 10,25kg na 8,14kg.
Szanownych Panów odsyłam do ich własnych wyników pomiarów.
-
no, 56tka w E to 11kg, w D 8,7kg .... także różnica JEST spora.
musza - mówisz że wioliny idą np. 6kg 7kg 8kg a basy 10kg 11kg 12kg ? o taki przeskok Ci chodzi?
nawiasem mówiac, póki co z testów empirycznych dowiedziałem się tyle, że nie wszędzie na gryfie czuć zmianę naprężenia tak samo (tzn. nie na wszystkich strunach tak samo, nie jest to liniowe, wręcz nielogiczne). tzn. pakując strunę G z dość dużym przeskokiem między B i G, nie czuć tego za bardzo w połowie gryfu (5-7 próg), czuć dużo bardziej po 12tym progu...itp itd.
jednak już nawet wstępnie złożony set o rosnących naprężeniach (nawet z pierwszą struną "mocniejszą") jest (subiektywnie) DUŻO wygodniejszy.
-
no, 56tka w E to 11kg, w D 8,7kg .... także różnica JEST spora.
musza - mówisz że wioliny idą np. 6kg 7kg 8kg a basy 10kg 11kg 12kg ? o taki przeskok Ci chodzi?
Mniej więcej właśnie taki, to 1kg dałbym jako maximum przeskoku (analogicznie max. 2 pomiędzy wiol/bas) - bo trochę drastycznie by się zrobiło.
-
Tak dla Twojej wiadomości niewielka różnica, zgodnie z informacjami podawanymi przez d'addario (poprawnymi na pewno dla ich strun, ale myślę, że podobna relacja będzie występowała także dla innych producentów), to bagatela 20%, czyli przykładowo z 10,25kg na 8,14kg.
Szanownych Panów odsyłam do ich własnych wyników pomiarów.
to ja sie juz wiecej nie mądrze, odnosilem do sie empirycznych wrazen a nie naciagow ;) w takim razie sorry, wycofuje.
-
Sory, to nic osobistego. Mogło to trochę źle zabrzmieć, a chciałem po prostu wyprowadzić z błędu.
-
no spoko. ja sie nie obrazilem, za to mialem watpliwosci jak to napisac zeby nie bylo ze sie wypinam teraz ;) wracamy do tematu :)
-
oto najświeższe newsy: dla mnie osobiście matematyka się nie do końca sprawdza. rosnący naciąg to nie wszystko. dość wyraźnie czuję różnicę miedzy G a D (różnica naciągów minimalna (rosnąca), a D dla mnie za twarda). Lepiej się dla MNIE sprawdza twardsza G, spadek, i znowu rośnięcie od D (czyli tak jak menzura...), tak jak dom?n pisał. tak samo pierwsza E, mimo że identyczna jak B, wydaje się dla mnie zlekka za miętka... :-)
No cóż. Nie dogodzi wszystkim. Będą zatem 3 wersje - rosnące, "menzurowe", oraz customowe he he he.
edit: sam już niewiem, pograłem chwilę i jednak poprzednia opcja jest lepsza ;-D zatem obiecuję zamilknąć dopóki nie będzie już wszystko gotowe. nie ma sensu pisać, a pięć minut później odwoływać ;-)
-
są dadario, no i będą nasze ;-) labella też ma ale nie dla wszystkich strun (dla basowych chyba tylko).