Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Ogólnie => Wątek zaczęty przez: Palut w 04 Cze, 2016, 14:48:51
-
Hej , interesuje mnie bardzo temat wykorzystania Macbooków z odpalonym Logic Pro (lub jakiegokolwiek innego kompa z DAWem) na koncertach.
Otóż planuje zrobić następująca rzecz w zespole:
1.Mamy kawałek pt. "X"
2.Wszystkie synthy w kawałku , sample i inne drobne efekty umieszczam w projekcie w Logicu , z myślą żeby odpalić je jako playback na koncercie i grać na żywo jedynie perkusję , gity oraz wokal.
3.Oczekiwany efekt : perkusista dostaje do ucha metronom , a w przodach lecą same ścieżki synthów/sampli bez metronomu.
Czy ktoś ma doświadczenie jak przygotować się do takiego liveu? Co z hardwareu i softwareu jest potrzebne?
Sprzęt którym dysponuje to: Macbook Air 13'' 2014 , Focusrite 2i2
-
Zawsze można zrobić bounce podkładu w jeden track, żeby nie ryzykować tym, że np. Logic się wysypie/ogólnie oszczędzić w ten sposób zasobów komputera, dograć osobny track z klikaniem metronomu, który puścić go tylko w odsłuch i voila.
-
Gramy tak od dłuższego czasu z Daimą. Używamy Cubase'a na starym MacBooku z C2D.
Po pierwsze robisz routing - tworzysz Stereo Out 1 (to będzie ten z samplami), do którego przyporządkowujesz dwa Line Outy z tyłu interfejsu, potem tworzysz Click Out i przyporządkowujesz mu wyjście słuchawkowe. Potem wysyłasz ścieżki sampli do Stereo Out 1, do drugiego ścieżkę metronomu (lub zaznaczasz "Click" w opcjach tego kanału, przy czym musisz wtedy robić tempo tracka na cały set koncertowy).
I to tyle.
Aha, rada jest taka, żeby jednak wysłać na Click Out ścieżki z samplami, może nawet omikrofonować wzmak i zrobić wysyłkę dla drummera - żeby się formy nie popierdoliły, jak już się odseparuje od otoczenia i zamknie w świecie metronomu.
Jeśli to zbyt mgliste wyjaśnienie - mogę wytłumaczyć krok po kroku. Ewentualnie, jakby było więcej chętnych, zrobię tutorial.
Hardware masz wystarczający, soft - zależy czym dysponujesz, w zasadzie wystarczy każdy pełnoprawny DAW.
-
Rob tutorial!
-
2i2 nie wystarczy, słuchawki mają to samo co main out, musi to być conajmniej 2i4, albo podkład mono.
-
Gramy tak od dłuższego czasu z Daimą. Używamy Cubase'a na starym MacBooku z C2D.
Po pierwsze robisz routing - tworzysz Stereo Out 1 (to będzie ten z samplami), do którego przyporządkowujesz dwa Line Outy z tyłu interfejsu, potem tworzysz Click Out i przyporządkowujesz mu wyjście słuchawkowe. Potem wysyłasz ścieżki sampli do Stereo Out 1, do drugiego ścieżkę metronomu (lub zaznaczasz "Click" w opcjach tego kanału, przy czym musisz wtedy robić tempo tracka na cały set koncertowy).
I to tyle.
Aha, rada jest taka, żeby jednak wysłać na Click Out ścieżki z samplami, może nawet omikrofonować wzmak i zrobić wysyłkę dla drummera - żeby się formy nie popierdoliły, jak już się odseparuje od otoczenia i zamknie w świecie metronomu.
Jeśli to zbyt mgliste wyjaśnienie - mogę wytłumaczyć krok po kroku. Ewentualnie, jakby było więcej chętnych, zrobię tutorial.
Hardware masz wystarczający, soft - zależy czym dysponujesz, w zasadzie wystarczy każdy pełnoprawny DAW.
2i2 nie wystarczy, słuchawki mają to samo co main out, musi to być conajmniej 2i4, albo podkład mono.
Powiem wam , że grzebie przy projekcie w Logicu i niespecjalnie mogę wysłać sample na Line Outputs (L+R) z tyłu Focusrite oraz sam metronpm na wyjście słuchawkowe z przodu interfejsu.
Przemak może mieć racje że 2i2 nie wystarczy. Chyba że ktoś ma jakieś pomysły?
-
Możesz zawsze spróbować zrobić merge sampli i clicka do jednego wave i jemu dać split na left/right, ale wtedy sample na FOH pójdą mono.
-
Teraz doczytałem, 2i2 faktycznie ma line outy i słuchawy na jednej szynie.
Tak jak pisze @Nightmarishreaper (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=487), możesz zrobić wave'a stereo, gdzie na jednym kanale (np lewym) lecą same sample, a na drugim np sample + click. Ale imo nie po to się robi fajne sampelki, żeby publika dostała je potem w mono. ;)
Będzie tutek zatem. :P
-
Mimo wszystko sporo kapel tak właśnie robi i sample idą w mono. Ja na FOH mam wyprowadzony ogólny mix wraz samplami stereo, a w uchach każdy ma swój indywidualny mix instrumentalny wraz klikiem. Zero paczek, cicha scena, amen.
-
Dzięki za pomoc ;) Na razie zrobię tak jak mówicie, jeśli zainwestuje w lepszy interfejs to uraczę ludzi synthami w stereo :D
@Dun (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=3120) jakby kiedyś pojawił się tutorial byłoby super ;)
-
Mimo wszystko sporo kapel tak właśnie robi i sample idą w mono. Ja na FOH mam wyprowadzony ogólny mix wraz samplami stereo, a w uchach każdy ma swój indywidualny mix instrumentalny wraz klikiem. Zero paczek, cicha scena, amen.
Mamy identyczną sytuację. Focusrite Saffire Pro 40, sample w stereo na FOH, każdy dostaje swój osobny mix stereo do ucha = szczęście pierdyliard. Od razu gramy równiej :d
Natomiast sample w mono, tak jak piszesz (i tak jak planuje aktualnie Palut) mogą iść nawet z telefonu czy innego iPada. Kwestia kupienia kabla mini jack TRS -> 2x duży jack TR / 2xRCA. Zawsze to mniej targania sprzętu. I powinno być mniej awaryjnie.
@Palut (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4397) - screeny już zrobiłem, niebawem złożę tutka do kupy. ;)
-
Mimo wszystko sporo kapel tak właśnie robi i sample idą w mono. Ja na FOH mam wyprowadzony ogólny mix wraz samplami stereo, a w uchach każdy ma swój indywidualny mix instrumentalny wraz klikiem. Zero paczek, cicha scena, amen.
Mamy identyczną sytuację. Focusrite Saffire Pro 40, sample w stereo na FOH, każdy dostaje swój osobny mix stereo do ucha = szczęście pierdyliard. Od razu gramy równiej :d
Natomiast sample w mono, tak jak piszesz (i tak jak planuje aktualnie Palut) mogą iść nawet z telefonu czy innego iPada. Kwestia kupienia kabla mini jack TRS -> 2x duży jack TR / 2xRCA. Zawsze to mniej targania sprzętu. I powinno być mniej awaryjnie.
@Palut (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4397) - screeny już zrobiłem, niebawem złożę tutka do kupy. ;)
Czekam z niecierpliwością na tutorial :headbang: Pozdro!
-
Mimo wszystko sporo kapel tak właśnie robi i sample idą w mono. Ja na FOH mam wyprowadzony ogólny mix wraz samplami stereo, a w uchach każdy ma swój indywidualny mix instrumentalny wraz klikiem. Zero paczek, cicha scena, amen.
Mamy identyczną sytuację. Focusrite Saffire Pro 40, sample w stereo na FOH, każdy dostaje swój osobny mix stereo do ucha = szczęście pierdyliard. Od razu gramy równiej :d
Natomiast sample w mono, tak jak piszesz (i tak jak planuje aktualnie Palut) mogą iść nawet z telefonu czy innego iPada. Kwestia kupienia kabla mini jack TRS -> 2x duży jack TR / 2xRCA. Zawsze to mniej targania sprzętu. I powinno być mniej awaryjnie.
@Palut (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4397) - screeny już zrobiłem, niebawem złożę tutka do kupy. ;)
Z czystej ciekawości, bo kiedyś podchodziłem do tematu IEM i zrozumiałem, że to może być bardzo droga zabawa - czy mógłbyś opisać czego używacie jako nadajnika do IEM (który rozumiem, że jest podłączony do miksera zbierającego tory sygnałów ze wszystkich instrumentów), a czego jako odbiornika ?
-
Jeśli o nas chodzi, to póki co po kablu, docelowo pewnie Shure PS200 lub coś podobnej klasy. Ofc aktualnie brak funduszy...
-
A sound jak zbieracie ? Rozumiem, że każdy instrumentalista (zakładam, że perkusja na 2-3 mikrofonach, 2 x gitara, 1 x bas, 1 x wokal - łącznie 6-7 mikrofonów) jest puszczony do miksera, a stamtąd wychodzi sygnał stereo do 5 par słuchawek ?
-
Focusrite Saffire 40 Pro robi za cos na kształt miksera.
Pałker na mikrofonach (stopa werbel), gitary z Fractali, bas z DI Outa Darkglassa. Gdybym miał to ogarnąć bez Fractali, to na 4 mikrofony (stopa, werbel, 2x gitara, bas spokojnie jako DI do kompa i tam mozna wrzucić jakiegos ampsima), ale moim zdaniem to już nie jest wtedy takie wygodne, chyba że akustyk bedzie tak łaskaw, zeby zrobić wysyłkę od siebie z konsolety do interfejsu. Wtedy bajeczka.
Wokalu nie mamy.