Forum Sevenstring.pl
Inne => Warsztat => Wątek zaczęty przez: Nekromancer w 04 Lut, 2014, 23:15:38
-
Witam forumowiczów
Całkiem niedawno dorwałem się do bardzo okazyjnej oferty i kupiłem sobie maszynkę Schecter Demon 7 SBK. Teraz szukam ciekawych patentów oraz zespołów wykorzystujących możliwości siódmej struny w ciekawy sposób.
Cały czas męczę wszystkie ciekawsze piosenki Dream Theater (dark eternal night, outcry, enemy inside) jednak szukam też innego spojrzenia na ten temat. Polecicie coś?
-
Chociażby: Fear Factory, Korn, Deftones, Meshuggah, Steve Vai, Nevermore, Periphery, Morbid Angel, Textures...
-
ociec siódemek to Vai :)
-
ociec siódemek to Vai :)
Tylko on jakby w zla stronę te siódme strunę używał.
-
Vaia dużo słucham, ale niestety - to nie mój poziom gry na gitarze :). Resztę zespołów już przesłuchuję
-
ociec siódemek to Vai :)
Ar ju siur?
-
Tesseract i Vildhjarta wykorzystują siódemki w bardzo ciekawy i specyficzny sposób :)
-
Obscure Sphinx , ale nie jestem pewien.
-
majkel...wstyd...MO NUMENTS!
-
ociec siódemek to Vai :)
Ar ju siur?
ociec siódemek to Vai :)
Tylko on jakby w zla stronę te siódme strunę używał.
idea używania 7 strun przez Vai'a to używanie poszerzenie zakresu dźwiękowego. niby nic nowego - gitary 7strunowe były w jazzie i w latach 30tych, a pewnie jak się poszuka to i wcześniej. Nie używa tego nonstop - ale też nie siedzę na bierząco w tym co robi/robił. 7ki dla niego wystrugali pod konkretne kompozycje/płytę/trasę koncertową. Jak go widzę na różnych nagraniach na żywo to jedzie raczej 6tkami swoimi.
Natomiast to co dla mnie istotne, to to, co zrobiła ekipa Hoshino dla Vai'a od połowy lat 80tych, pod jego dyktando - to jest nasza współczesna 7ka z wyścigowym gryfem. Ibanezy Universe czyli de facto Vai'owskie sygnatury z lat 89-94 (plus późniejsze) to pierwsze 7strunówki produkowane seryjnie. i w tym sensie Vai jest ociec 7ki. Rozkładał swoje gitary na części pierwsze, czasem coś poprawiał sam w prototypach i wracało to do Hoshino na dalsze prace. Te Universy (lochnesy, greendoty, etc.) to były te 7ki, które potem katowali w Kornie czy na pierwszych płytach Machine Head. Potem historia jest znana - zainteresowanie muzyków spowodowało że z greendota wykastrowano z zieleni. To już nie jest pomysł Vai'a - tylko potrzeba od strony właśnie takich ludzi jak m.in. muzycy wspomnianych zespołów.
http://www.vai.com/ibanez-guitars/ (http://www.vai.com/ibanez-guitars/)
nazwiska z tej historyjki łatwo wygooglać i znaleźć wywiady, wypowiedzi i całą historię w szerszym kontekście.
czy Vai używa dużo 7 struny? nie. miał okres kiedy używał. nie djęci. ma fajne frazowanie, zajebistą technikę - napewno można się od niego nauczyć 3%, które zmienią nasze 50% :P
natomiast - 90% zespołów grających na 7 czy 8 strunach można spokojnie zamknąć na 6 strunowym barytonie strojonym odpowiednio w dół tak, aby ogarnąć dolny rejestr 7ki czy 8ki. Sam tak zresztą grałem w 94tym, bo w polandii nikt o 7 strunowej gitarze nawet nie chciał gadać. Tak więc jak zwykle kwestia doprecyzowania czy wykorzystanie 7ki to granie na 7mej strunie czy w ogóle na niższym strojeniu (nie jestem na bieżąco, ale chyba Machine Head wróciło do 6 strun, tylko stroją w dół) czy wykorzystywanie 7 strun jako poszerzonej rozpiętości dźwiękowej:)
-
Machine Head obecnie jedzie na 6 w stroju C#
-
Nope. Drop B i ze słów Flynna "40 cents sharper". Ale to od Blackening. od The More... do Ashes był drop B. A na Burn My Eyes drop C. (wyjątek "Old")
Z siódemek to jeszcze Devin Townsend i pewnie SYL, ale tam to lecą otwarte G i chyba F#
-
Aghora
-
Coma
-
Whitechapel. Głównie drop A i drop G ;)
-
REFLUX!
-
wiecie co? tak szukam i szukam i znaleźć nie moge...
zapodajcie jakimś kawałkiem Vaia na 7ce ;)
-
i tyle? ojciec kurwa sevenstringow i jeden kawałek 63 sec ?:D
-
sify, poklikaj w necie po tabach Vai'a to znajdziesz. Passion and Warfare to jest album na którym debiutują siódemki ibka (bodajże od 89 trzepane są signatury Vai'a).
-
Unearth
-
Emperor na "Prometheus - The Discipline of Fire & Demise" używa siódemek
Anathema na "Serenades"
-
Behemoth, Whitechapel, Conquering Dystopia, Oceano, Carnifex, Fallujah, King Conquer, Circles
-
Semantik Punk - Dżentowa Avangarda z Polski.
Kto usłyszy znienawidzi.
Ale mie się podoba ;_;
-
Trivium machnelo jeden album na siodemkach, Shogun - odkrywcze mega nie jest, ale prawa reke na tym pocwiczyc mozna :D Paradise Lost obecnie gra na siodemkach w A. Chyba mi sie kiedys przywidzialo, ze Dan Swano uzywal w Bloodbath siodemki - ogolnie na ostatnich studyjnych nagraniach chlopaki graja w H albo drop A na szostkach, wiec pobawic sie w covery mozna :D Poza tym Tony MacAlpine sporo gra na siodemkach i osemkach, w Planet X tez czasem to slychac, np. w kawalku Clonus. Haken tez gra na siodemkach, jak juz mowa o progowym graniu
-
ociec siódemek to Vai :)
Ar ju siur?
ociec siódemek to Vai :)
Tylko on jakby w zla stronę te siódme strunę używał.
idea używania 7 strun przez Vai'a to używanie poszerzenie zakresu dźwiękowego. niby nic nowego - gitary 7strunowe były w jazzie i w latach 30tych, a pewnie jak się poszuka to i wcześniej. Nie używa tego nonstop - ale też nie siedzę na bierząco w tym co robi/robił. 7ki dla niego wystrugali pod konkretne kompozycje/płytę/trasę koncertową. Jak go widzę na różnych nagraniach na żywo to jedzie raczej 6tkami swoimi.
Natomiast to co dla mnie istotne, to to, co zrobiła ekipa Hoshino dla Vai'a od połowy lat 80tych, pod jego dyktando - to jest nasza współczesna 7ka z wyścigowym gryfem. Ibanezy Universe czyli de facto Vai'owskie sygnatury z lat 89-94 (plus późniejsze) to pierwsze 7strunówki produkowane seryjnie. i w tym sensie Vai jest ociec 7ki. Rozkładał swoje gitary na części pierwsze, czasem coś poprawiał sam w prototypach i wracało to do Hoshino na dalsze prace. Te Universy (lochnesy, greendoty, etc.) to były te 7ki, które potem katowali w Kornie czy na pierwszych płytach Machine Head. Potem historia jest znana - zainteresowanie muzyków spowodowało że z greendota wykastrowano z zieleni. To już nie jest pomysł Vai'a - tylko potrzeba od strony właśnie takich ludzi jak m.in. muzycy wspomnianych zespołów.
http://www.vai.com/ibanez-guitars/ (http://www.vai.com/ibanez-guitars/)
nazwiska z tej historyjki łatwo wygooglać i znaleźć wywiady, wypowiedzi i całą historię w szerszym kontekście.
czy Vai używa dużo 7 struny? nie. miał okres kiedy używał. nie djęci. ma fajne frazowanie, zajebistą technikę - napewno można się od niego nauczyć 3%, które zmienią nasze 50% :P
natomiast - 90% zespołów grających na 7 czy 8 strunach można spokojnie zamknąć na 6 strunowym barytonie strojonym odpowiednio w dół tak, aby ogarnąć dolny rejestr 7ki czy 8ki. Sam tak zresztą grałem w 94tym, bo w polandii nikt o 7 strunowej gitarze nawet nie chciał gadać. Tak więc jak zwykle kwestia doprecyzowania czy wykorzystanie 7ki to granie na 7mej strunie czy w ogóle na niższym strojeniu (nie jestem na bieżąco, ale chyba Machine Head wróciło do 6 strun, tylko stroją w dół) czy wykorzystywanie 7 strun jako poszerzonej rozpiętości dźwiękowej:)
Jeżeli masz więcej o tych pierwszych siódemkach w Jazzie to nie pogardzę :)
-
z rodzimych produkcji szczerze polecam zespół Bright Ophidia. Szczególnie polecam płyty Red Riot oraz Set Your Madness Free
Bright Ophidia - Set Your Madness Free (http://www.youtube.com/watch?v=rr1h1sKUph4#)
-
Jeżeli masz więcej o tych pierwszych siódemkach w Jazzie to nie pogardzę :)
zakładam, że tych ludków już przeklikałeś w necie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seven-string_guitar#Jazz (http://en.wikipedia.org/wiki/Seven-string_guitar#Jazz)
???
-
To i ja coś wrzucę ;)
DREAMSCAPE - 2004 - WHEN SHADOWS ARE GONE - DRUMS (http://www.youtube.com/watch?v=a33iGijnm-M#)
-
Jeżeli masz więcej o tych pierwszych siódemkach w Jazzie to nie pogardzę :)
zakładam, że tych ludków już przeklikałeś w necie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seven-string_guitar#Jazz (http://en.wikipedia.org/wiki/Seven-string_guitar#Jazz)
???
Nie no, wszystkich nie. Szukam protoplastów 7 strun.
-
budowniczych czy muzyków?
-
Ruskie fchooi czasu temu robiły pudła-akustyko-klasyki 7mio strunowe. Nie wiem czy to w związku z ich jakimś charakterem folkloru i harmonii ale widziałem tego sporo w swym życiu.
-
budowniczych czy muzyków?
czasami jeno z drugim jest powiązane
Ruskie fchooi czasu temu robiły pudła-akustyko-klasyki 7mio strunowe. Nie wiem czy to w związku z ich jakimś charakterem folkloru i harmonii ale widziałem tego sporo w swym życiu.
to wiem, uważa się ich za "propagatorów" siedmiostrunowego klasyka
a rozwój pierwszych elektrycznych siódemek to podobno zasługa czarnych jazzmanów z lat 30
Ale już, kto, co, gdzie i jak to konkretnie nie ma. Nie wiadomo kto był pierwszy.
-
Nie wiadomo kto był pierwszy.
Pierwszy był na pewno chaos i brak siódmej struny, potem był George Van Eps, a potem długo długo 'nic' i dopiero Steve.
http://www.allmusic.com/artist/george-van-eps-mn0000540103 (http://www.allmusic.com/artist/george-van-eps-mn0000540103)
-
Nie wiadomo kto był pierwszy.
Pierwszy był na pewno chaos i brak siódmej struny, potem był George Van Eps, a potem długo długo 'nic' i dopiero Steve.
http://www.allmusic.com/artist/george-van-eps-mn0000540103 (http://www.allmusic.com/artist/george-van-eps-mn0000540103)
obadam co tam jest w linku, dzięki
-
Anytime :kaplan:
Ruskie fchooi czasu temu robiły pudła-akustyko-klasyki 7mio strunowe. Nie wiem czy to w związku z ich jakimś charakterem folkloru i harmonii ale widziałem tego sporo w swym życiu.
Folkor, kultura. Początek XIX stulecia, najprawdopodobniej jako 'ewolucja' instrumentów wywodzących się z rodziny 'lutniowatych', takich jak:cytra, kobza i torban.
http://www.luth.org/plans/instrument_plans.html#plan48 (http://www.luth.org/plans/instrument_plans.html#plan48)
-
Cannibal Corpse, Strapping Young Lad, Gorguts, MAN, Nevermore, Rivers of Nihil, z polskich Yattering, Lost Soul, Decapitated :)
-
Napisałbym, że Beyond Creation, ale oni zdaje się na ósemkach łoją.
-
Napisałbym, że Beyond Creation, ale oni zdaje się na ósemkach łoją.
Też na 7kach, napewno pierwsza płyta
[edit]
Jeden gra na 7ce, drugi na 8ce :)
-
Ale też z drugiej strony i tak wszystko się zgadza. "Ciekawe zespoły wykorzystujące 7 strun", a nawet i 8!
-
SPAWN OF POSSESSION :headbang:
-
Trivium machnelo jeden album na siodemkach, Shogun - odkrywcze mega nie jest, ale prawa reke na tym pocwiczyc mozna :D Paradise Lost obecnie gra na siodemkach w A. Chyba mi sie kiedys przywidzialo, ze Dan Swano uzywal w Bloodbath siodemki - ogolnie na ostatnich studyjnych nagraniach chlopaki graja w H albo drop A na szostkach, wiec pobawic sie w covery mozna :D Poza tym Tony MacAlpine sporo gra na siodemkach i osemkach, w Planet X tez czasem to slychac, np. w kawalku Clonus. Haken tez gra na siodemkach, jak juz mowa o progowym graniu
ostatnio to ja nawet gitarzystę Sabatona z siódemką widziałem. Chuy z tym że pierdział na wszystkich 6, ale co tam. Miał :D
@hub (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=2226), Nevermore to już niestety stare czasy. A szkoda.
-
Coma
wygrales.
All Shall Perish :>
-
searching--Joe Satriani(G3.Live.in.Tokyo)—在线播放—优酷网,视频高清在线观看 (http://v.youku.com/v_show/id_XMjUxMjI0Mjg4)
trzeba odczekać 10 sekund i zniknie to gówno
-
to sie za h.. nie chce załadować :/
-
to sie za h.. nie chce załadować :/
za dużo pornosów
-
Slayer :-)
W paru utworach z God Hates Us All
-
Red Seas Fire, Intervals, Born Of Osiris:-)
-
Hour of penance, archspire, monumental torment (drop g, chyba), Allegaeon (grajo na 8mkach, ale wiele kawałków jest na 7 strunach), Devine heresy
-
Arcturus, Fred Brum.
-
Withwin Tempantion