Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Ogólnie => Wątek zaczęty przez: Mat w 04 Kwi, 2013, 13:20:36
-
Tym razem pytanie troche noobowe ale licze, ze pomozecie. Nagralim sobie z chlopakami zywa perke (tak garazowo na cztery mikrofony) no i mam problem z dograniem reszty. No i o ile zrobie pere z MIDI, potem dogram gitary, to wszystko jest OK, to za chuja nie kumam jak skleic zywe gary z gitarami nagranymi na kompie. Nie wiem jak to okresiic. Bardzo slychac, ze gary sa w pomieszczeniu, zywe, brudne a gitary sterylnie czyste. Matt-Carnage zrobil zajebisty miks zywej perki (no troche podsamplowanej) z gitarami, ja wlasnie w cos takiego chce uderzyc. Pytanie tylko jak to ogarnac, w sensie miksu?
-
A jestes przekonany, ze masz bebny rowno zagrane?
-
Lothar tutaj raczej nie chodzi o rownosc perki, a o jej sterylnosc i sterylnosc gitar w stosunku do perki.
-
A jestes przekonany, ze masz bebny rowno zagrane?
Pera jest zajebiscie nierowna ale to nie o to chodzi.
Lothar tutaj raczej nie chodzi o rownosc perki, a o jej sterylnosc i sterylnosc gitar w stosunku do perki.
Egzakly. I takie jest moje pytanie, jak zrobic zeby sterylne, cyfrowe gitray spasowac brzmieniowo z brudna, garazowa perka?
-
Imo, pierwszą sprawą jaką powinienes zrobic to wyrownac perkusje. Nie mam prawie zadnego doswiadczenia jesli chodzi o mixowanie ale to moim zdaniem da podstawe do pracy, bo sorry ale jak cos jest nierowno to nie ma prawa brzmiec dobrze.
-
Nie no ja wiem, tylko to jest probne nagranie. I w tym momencie nie ma az takiego znaczenia, czy pera jest idealnie rowna, czy nie. Na chuj mam siedziec 5 godzin i rownac perke jak i tak nie wiem jak ugryzc miks? Co z tego, ze bedzie zajebiscie rowna, jak dalej jest ta dysproporcja w brzmieniu?
-
Yyy... a próbowałeś dać reverb na gitary? :D
-
No jasne :) Ale dalej to nie daje wystarczajacej "garazatowosci", bardziej mnie potrzeba sie dowiedziec, jak zdjac troche "garazu" z pery :)
-
Użyj jakiegoś tape saturatora żeby wiosła przybrudzić, lekkiego reverbu, vintage warmera i powinno się skleić ładnie.
a co do zdjęciu "garażu" z pery - pobramkuj każdy mikrofon z osobna żeby grało tylko to, co ma grać. tylko trzeba to zrobić umiejętnie żeby nie ujebać translejtów, albo zostawić za dużo brudu wokół.
-
translejtów
:D :D
Ale tak, delikatna bramka szumów na mikrofonach powinna pomóc. A może byś zapodał ślady, żeby sie pobawić?
-
Jasne, gdzie je wrzucić?
-
dropbox, dysk google
-
Mi to obojętne, jakiś dropbox czy cuś.
-
Dropbox odpada, dziadostwa nie znosze (albo za tepy jestem aby obsluzyc). Moge przez wyslijTo albo google drive wyslac, tylko maila potrzebuje. PM mozesz wyslac.
-
A nie możesz tutaj wrzucić linka? Też bym zobaczył co tam uda mi się wykręcić i pewnie nie tylko ja :)
-
Spoko, tu jest link. Tylko warto wspomniec, ze to takie troche bardziej testowe nagranie jest, wiec nie jest jakos idealnie rowno czy cos. Jak juz sie naumiemy krecic galami i ustawiac dobrze w tym pomieszczeniu, to wtedy zagramy to jak nalezy.
http://www.mediafire.com/?8vddvb5863p9w5p (http://www.mediafire.com/?8vddvb5863p9w5p)
-
Nie do konca kumam jaki jest cel - w koncu i tak beda bebny z midi, czy chcesz korzystac z tego, co nagrasz na mikrofonach?
Może masz ucho przyzwyczajone do bebnow z VSTi, wiec teraz inne wydaja Ci się trochę dziwne.
EQ jest twoim najwazniejszym sprzymierzeńcem, tak samo jak ustawienie mikrofonów od OH wyzej i ustawienie blach wyzej niz zwykle (ograniczenie bebnow z OH).
Albo wlacz sobie OH ze swojego ulubionego samplera (ezdrummer, etc etc) i krec swoje pod nie.
Z drugiej strony brzmienie pomieszczenia dodaje naturalnosci do brzmienia bebnow, co w przypadku niektorych gatunkow jest mile widziane w mixie.
Albo zmien symulacje/impulsy od wiosla i dostosuj je pod bebny, nawet jesli maja brzmiec 'gorzej' niz takie, jak zwykle ustawiasz.
-
Bardzo dużo zależy od pomieszczenia tak naprawdę.
Taka tam moja zabawa:
https://dl.dropbox.com/u/20435900/bebny_ss.mp3
Tutaj zero sampli, dlatego stopa brzmi jak brzmi, no ale to już w kontekście całego miksu trzeba by dobrać jakiś sampel odpowiedni, bez reszty śladów ciężko powiedzieć w jaką stronę to kręcić.
Brzmi to jakoś? :D
-
Nie do konca kumam jaki jest cel - w koncu i tak beda bebny z midi, czy chcesz korzystac z tego, co nagrasz na mikrofonach?
Chcialbym miec zywe gary na nagraniach, nawet kosztem troche gorszej jakosci niz MIDI. Takie troche surowe, niby lekko garazowe, jednak sensownej jakosci nagranie. To jest moj cel, przynajmniej na razie.
Może masz ucho przyzwyczajone do bebnow z VSTi, wiec teraz inne wydaja Ci się trochę dziwne.
EQ jest twoim najwazniejszym sprzymierzeńcem, tak samo jak ustawienie mikrofonów od OH wyzej i ustawienie blach wyzej niz zwykle (ograniczenie bebnow z OH).
Albo wlacz sobie OH ze swojego ulubionego samplera (ezdrummer, etc etc) i krec swoje pod nie.
Z drugiej strony brzmienie pomieszczenia dodaje naturalnosci do brzmienia bebnow, co w przypadku niektorych gatunkow jest mile widziane w mixie.
Cenne rady, dzieki!
Albo zmien symulacje/impulsy od wiosla i dostosuj je pod bebny, nawet jesli maja brzmiec 'gorzej' niz takie, jak zwykle ustawiasz.
O tym nie pomyslalem. Pokombinuje.
Bardzo dużo zależy od pomieszczenia tak naprawdę.
Taka tam moja zabawa:
https://dl.dropbox.com/u/20435900/bebny_ss.mp3
Tutaj zero sampli, dlatego stopa brzmi jak brzmi, no ale to już w kontekście całego miksu trzeba by dobrać jakiś sampel odpowiedni, bez reszty śladów ciężko powiedzieć w jaką stronę to kręcić.
Brzmi to jakoś? :D
Brzmi calkiem spoko :)
Zdaje sobie sprawe, ze pomieszczenie duzo robi. O Grammy jednak nie walcze (co nie znaczy, ze nie chce miec dobrze brzmiacego nagrania), nie obawiam sie uzywac drumagoga, bo i tak wole feeling zywych, nawet troche podsamplowanych garow, niz sterylnosc MIDI. Wiecie, cos jak te niektore stare nagrania Korna, czy Limp Bizkita. Nie sa to mega produkcje a urywaja dupe.
-
https://widek.minus.com/l7PZ8GdazrVyO
Tak na szybko ;)
-
Normalnie czarodziej! :D
-
Czad!
-
Witam,
Bo takie kręcenie samych garów to chuj nie kręcenie - trzeba ze wszystkim można wtedy pokombinowac z doborem sampli srampli itd..., najlepiej przerobić gary na midi i pojechać [po nich jakims superiorem czy EZ zostawiając zywe blaszki itd...
Moja sklejka:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/67037385/ANIMA_SINMIX.mp3
tomy dodałem słuchając tego co się dzieje w OH przy takim bicie da rade ale jak napierdalacie sieczke to ja bym sie poddał ;)
Pozdrawiam,
-
A jest jakis wygodny sposob na podmiane garow na MIDI? Stopa i werbel wystarcza, tomy se wtedy sam dorobie a blachy zywe zostana.
Fajnie te tomy zrobiles sin.
-
A jest jakis wygodny sposob na podmiane garow na MIDI? Stopa i werbel wystarcza, tomy se wtedy sam dorobie a blachy zywe zostana.
Fajnie te tomy zrobiles sin.
kiedyś zrobiłem filmik o tym:
Drums Multitrack Audio to Midi [Drumagog + Superior] (http://www.youtube.com/watch?v=zKiW0uCGDmM#ws)
oczywiście sposobów jest więcej ja zrobiłem z wykorzystaniem tego co wtedy posiadałem ;) Jak dla mnie masz takie opcje:
1. jednak pojechać i ułożyć całe gary w midi ;)
2. nagrać żywe całość - wyrównać i potem ewentualnie podsamplować,
3. przerobić żywe na midi zostawiając tylko blaszki ;)
4. zrobić gary w midi i dograć do nich żywe OH i jeszcze ci 2 miki zostaną na osobno hihat i ride np ;)
Ja bym wybrał opcję 1 ewentualnie 3 ;)
Powodzenia !
-
Ukladanie garow w MIDI jest spoko, ale nie zawsze sie to sprawdza, tym bardziej ze palker duzo fajnych rzeczy gra i zajebac by sie mozna bylo gdyby to wszystko chciec rozpisac. Nie wspominajac, ze zajebista satysfakcja, jak sie uda cos samemu ukrecic :) Dzieki za rady, bede cos probowal (chociaz przy "oficjalnym" nagraniu i tak pewnie zglosimy sie do ktoregos z forumowych magikow).