Forum Sevenstring.pl

Home Recording => Hardware => Wątek zaczęty przez: Al w 07 Lis, 2012, 14:45:57

Tytuł: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 07 Lis, 2012, 14:45:57
Jako, ze to mój pierwszy post - witam Was wszystkich serdecznie.

Zaczynam właśnie przygodę z nagrywaniem perkusji - mianowicie, chciałbym zacząć robić to samodzielnie. Pracujemy z zespołem nad drugą płytą. W chwili obecnej jesteśmy na etapie układania materiału. Pozostali muzycy mają już na swoje potrzeby sprzęt, który wystarczy do rejestracji swoich partii w bardzo ładnej jakości. Dotychczas perkusję układaliśmy z automatu (przez klawisz roland fantom 8 ). Chcemy teraz, żeby ostateczny materiał wysłany do producenta brzmiał jednak lepiej/bardziej realistycznie. Dotychczasowe nagrania brzmieniowo rozwala automat... Nie ma to być jakoś super zawodowo - ostatecznie i tak wejdziemy do 'profesjonalnego' studia i całość pójdzie przez fostexy, tak jak poprzednia płyta.

Na dniach odbiorę mikrofony - zestaw Tbone sc4000, na werbel sm57, plus tbone sc450 na całość pomieszczenia.
Czeka tez przygotowany mocny komp z kartą firewite 800.
Pozostaje interfejs audio...

Od basisty pożyczyłem presonus firestudio mobile. Ma on dwa kanały fantomowane  na overheady, jednak pozostałe kanały w tym interfejsie są liniowe. Pojawia się tu pierwsze, zasadnicze pytanie - czy dynamiczne mikrofony w ogóle się nagrają z tych liniowych wejść?

Biorę pod uwagę kupno jakiegoś niedrogiego interfejsu, najchętniej w formie konsoli/miksera z podstawowymi efektami - gdzieś wyczytałem, że xenyx-y behringera mają wbudowany interfejs, ale usb - Kolejna rozterka - czy ten interfejs udźwignie 8-10 ścieżek na raz?

Nie chciał bym wydać na mikserek więcej niż 1200zł.

Nie wiem w sumie nawet gdzie szukać, jak szukać, nie wiem jaki sprzęt odpowie moim potrzebom i ile trzeba na niego wyudać. Proszę Was o pomoc.

MusIy nagrać 8-10 ścieżek na raz.

Pozdrawiam,
Al
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 07 Lis, 2012, 15:20:12
PRESONUS FIRE POD FP 10 , można wyhaczyć za nawet mniejszą kwotę (mi się udało). Dobre preampy, ładnie brzmienie , 8 kanałow (dokładając ADAT można mieć zdaję się i kolejne 8 czy nawet więcej). Do tego DAW który to obsłuży i możesz po lekku nagrywać. 
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: dan777 w 07 Lis, 2012, 15:22:52
Kupcie Mackie Blackbird. Dobry interface z dobrymi preampami i przyzwoitymi konwerterami AD/DA.
Nie nagrasz mikrofonów przez wejście liniowe (hmmm). Znaczy coś tam może się pojawi na wejściu ale raczej będzie to sygnał bezużyteczny. USB 2.0 ze spokojem uciągnie wuchte śladów. Te xenyxy są spoko tylko nie wiem po co Wam mikser jeżeli idzie to dalej na mix do kogoś. Najważniejsze jest nagranie dobrze śladów.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Pneumonia2 w 07 Lis, 2012, 15:24:50
Szukaj tu http://allegro.pl/urzadzenia-rejestrujace-122412?change_view=1&order=pd (http://allegro.pl/urzadzenia-rejestrujace-122412?change_view=1&order=pd) 1200 to trochę mało, ewentualnie jak macie jakiś mikser to możecie wykorzystać jego preampy i spiąć to z tym presonus firestudio mobile ja tak robię tylko z innym interfejsem.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 07 Lis, 2012, 18:52:28
Ok, więc mówicie, że usb2,0 pociągnie cały zestaw?

Słyszałem opinie (od pracownika sklepu muzycznego), że przy dużym obciążeniu - to znaczy przy nagrywaniu wielu scieżek na raz, USB się zapycha i potrafi zgrać ścieżkę szybkiego dwukopu z jakimś tam opóźnieniem... Ile w tym prawdy?

Myślałem pod kątem miksera głównie ze względu na opinię, że oto mix robiony na żywo (na sygnale nagrywania) daje mniej zniekształceń i lepszą jakoś finalną niż mix softwerowy. Stereotyp?

Głównie opieram się tutaj na własnych doświadczeniach w rozmaitych 'profesjonalnych' studiach nagraniowych. Miałem okazję nagrywać rozmaite nagrania (dłóższe i krótsze) w siedmiu różnych studiach na terenie Polski. Wrażenie z robił na mnie szczególnie jeden realizator, który podczas nagrywania długogrającego albumu rocka progresywnego ani na minutę nie włączył komputera. Wszystko robione było 'ręcznie' na stole...

To, plus zasłyszane tu i ówdzie różne informacje dały sumę nieufności softowi, a oparcia na hardwerze...
Dochodzi do tego jeszcze potrzeba swego rodzaju 'stałości brzmienia' - jak mniemam w 100% osiągalna przy mixowaniu i eq softowym, gorzej z mikserem, bo na przestrzeni miesiąca czy dwóch, może się coś przypadkiem 'przestawić' i brzmienie suma summarum będzie finalnie różne w kolejnych nagraniach... i mamy dysonans...

Help


Potrzebuję Waszej pomocy...
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: lord_awesomeguy w 07 Lis, 2012, 20:35:57
Ja bym zaprogramował perkusję w software. Same plusy takiego rozwiązania.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 07 Lis, 2012, 20:42:32
Jesteśmy z zespołem na takim etapie, że praktycznie przestaliśmy koncertować, każdy z członków ma na tyle zobowiązań, że wyjątkowo ciężko zebrać podstawowy skład (5 osób) na raz, w jednym czasie na kilka godzin, kilka razy w tygodniu - jest to nie możliwe, nie mówiąc już o kilkunastu osobach (a tyle jest potrzebnych na drugą płytę). Cały wysiłek idzie w nowy materiał, każdy pracuje nad nim w swoim mini studio, przesyłamy ścieżki, dogrywamy... W związku z tym włąściwie nie gramy razem prób.

Odpadły koncerty, odpadło wspólne próbowanie - cóż mi więc zostało z tego grania? Sampler?

Ty widzisz same plusy, ja same minusy...

Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lothar w 08 Lis, 2012, 13:45:13
Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz nagrać akustyczne beki w domowym studio? To albo wyjebaleś milion złotych na pomieszczenie i sprzęt (a wiem, że nie wyjebałeś bo szukasz interface'u za 1,2) albo nie zdajesz sobie sprawy, że nie nagrasz dobrze śladów beczek w taki sposób.
Tak jak napisał lord - polecam sample, prostsze, tańsze a jakościowo jakies 20x lepsze od tego co nagrasz w domu na tradycyjnych beczkach.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 08 Lis, 2012, 15:09:04
Dobrze rozumujesz, że chcę nagrać akustyczne beczki - właśnie po to założyłem ten temat...
Na wygłuszenie pomieszczenia 'wyjebałem' niecałe 3 tyś zł. Na perkusję 'wyjebałem' w sumię ciut ponad 40tyś zł. Mikrofony, chociaż nie najwyższych lotów, to kolejne 'wyjebane' 2,5 koła. Osobiście nie uważam by całe te wydane pieniądze były zmarnowane, stąd użył bym innego słowa niż 'wyjebane', w polskim słowniku nie brakuje innych wyrazów, które mogą ten wulgaryzm zastąpić...

Pisałem to już wcześniej, jednak być może zbyt mało dosadnie, więc napiszę jeszcze raz:

Nagrania, które chcę zrobić mają być na użytek członków zespołu -> nagrywamy poszczególne pomysły, przesyłamy między sobą dalej, żeby poskładać całość materiału. To nie musi być jakoś 'turbo mega super profesjonalna jakość' - wystarczy mi, że będą to beczki ŻYWE, które sam nagram, a nie plastikowe z sampli. Uważam, że to nie miejsce i czas na tłumaczenie i dyskusję o wyższości jakości perki z automatu.
Nie satysfakcjonuje mnie jakość perkusji z sampli; nie satysfakcjonuje mnie jakość nagrania na cyfrowe rejestratory - przetestowałem ich kilka.
Chcę nagrać przyzwoitej jakości bębny. Jeśi będzie trzeba 'wyjebać' 2tyś na interfejs, to kupie taki za 2 tyś, jeśze li za 4, 'wyjebie 4... Tylko po co? Wiadomo, że można 'wyjebać milion' na sprzęt - tylko po co?
Potrzebuję nagrać 8-10 ścieżek. Taki interfejs można kupić już za 1000-1500zł
Nie znam się na tym dokładnie, nie miałem tego w ręku, nie nagrywałem tego samemu nigdy - dlatego tutaj wszedłem.
Pomożesz mi czy dalej będziesz trollować?
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: dan777 w 08 Lis, 2012, 15:19:55
Sample nie są plastikowe. Sample są z perkusji.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Semedi w 08 Lis, 2012, 15:25:07
Ja nagrywam na E-MU 1212m + ADA 8000 o ile oczywiście nagrywam bębny na żywo. Czynię to niezmiernie rzadko, bo ostatnio nawet wolę zapiąć trigger i zbierać komunikaty midi niźli wav. Do bębnów trzeba mieć fajne pomieszczenie. Wysokie, spore, najlepiej w drewnie i cegle, wtedy te gary oddychają, a nie są stłamszone jak tampon w cipie. E-MU obecnie 300 na allegro, ADAT 900. Nie jest to jakieś pr0, ale daje radę. Fajnie, że Ci się chce! Powodzenia.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Dun w 08 Lis, 2012, 16:48:48
Hej!
W podobny sposób nagrywałem kiedyś piloty swojego bandu na M-Audio Profire 2626. Przy czym ilość mikrofonów nie była wystarczająca, by miało to sens choćby jako demo. Ale żarło, trzeba przyznać, nawet mimo braków sprzętowych. Takie M-Audio 1,8k nówka na alledrogo, jakiś czas temu widziałem używkę za 1400 czy 1500 (pamięć dobra, ale krótka).
Rozwiązania Lecha i Semediego równie dobre, jeśli nie lepsze. Więc już masz coś do wyboru. :) No i szacun za upór!

Co do podwątku - imo trochę niepotrzebna ta spina; w sumie Lord i Lothar dobrze prawią. Bo prawda jest taka, że współczesne nagrania ulegają tak kolosalnym obróbkom softowym, podsamplowaniom (vide post Semediego), że wbicie tej perkusji bez wspomnianej obróbki (bo już o prawidłowym pomieszczeniu nie wspomnę) i tak nie da ci w 100% zadowalającego efektu jak na aktualne standardy. Tak przynajmniej mi się wydaje. Oczywiście, żywe bębny będą miały fajne flow, będą żyć i "oddychać". Pytanie, czy do pilotów jest to niezbędne? Ja szczerze wątpię.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lothar w 08 Lis, 2012, 17:04:48
Al jeśli myślisz, że trolluje to jesteś w błędzie. Powiedziałem swoje zdanie.
Ciągle uważam, że sample lepiej spełnią swoje zadanie. A wydawania 40k na perkę a szczędzenie na interface paruset złotych to już w ogóle dla mnie jakaś abstrakcja. Po co Ci beczki za tyle siana, skoro nawet ich dobrze nie nagrasz?
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 08 Lis, 2012, 19:07:28
No to brawo. Powiedziałeś swoje zdanie nie w temacie - ok.

...a beczki za tyle siana mi były potrzebne na scenę. Sprawdziły się na niemal dwustu koncertach - po to były składane - do grania live. Od dobrego ich nagrania - jak to ująłeś - dotychczas było studio producenta; 'profesjonalne'. Wcześniej tego nie robiłem sam.
Owszem, robiliśmy różne nagrywki w domu, klawiszowiec dotychczas realizował różne nasze wypociny, ale perkusja była zawsze z automatu, a na całą resztę instrumentów i wokale wystarczała jego karta muzyczna (zresztą nie bylejaka). Teraz dopiero zaczynają się schody, bo nikt z naszej ekipy nie nagrywał samemu więcej ścieżek na raz, dźwiękowiec też nie realizował nagrań studyjnych, tylko koncerty... W sprawie nagrywek zawsze chodziliśmy do studia i powierzaliśmy się doświadczeniu realizatorów studyjnych, nikt z nas nie chciał być na siłę mądrzejszy. Wiedzieliśmy jakiego oczekujemy brzmienia i jak ma to wszystko wyglądać, ale nikt nie mieszał się nigdy w czysto techniczne sprawy. Nie zaglądałem za konsole, nie patrzyłam jak to jest wszystko podłączone - teraz żałuję, może było trzeba tak zrobić...

Różnica tych paruset złotych, o których piszesz, w żadnym stopniu nie zmieni brzmienia, nie poprawi go ani nie zrobi nie wiadomo czego z surówką - jestem o tym przekonany. Czy wydam na to 1200, czy 2500zł to i tak różnica sprzętowa będzie nie wychwytywalna.
Poza tym, jestem w stu procentach pewien, że moje domowe nagrania będą lepsze brzmieniowo, niż nie jedno demo ze studyjek, jakich dziś pełno powyrastało. Nie goni mnie czas, nie płacę za każdą minutę, mogę eksperymentować, szukać i nagrywać ile mi się podoba; szukać brzmienia. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł się pochwalić tym, co ugrałem i Tobie (a przede wszystkim SOBIE) to udowodnić.


Z grania mam największą radochę; z grania a nie z układania kwadracików na kompie...

Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: utarefson w 08 Lis, 2012, 20:44:32
Polecam zrobić bębny w midi, dobrze zhumanizować i dograć żywe blachy.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: lupus w 08 Lis, 2012, 21:00:50
kurwa, uwzięliście się na kolesia conajmniej jakby te nagrania miały trafić do waszych osobistych portfolio i miały decydować o waszej karierze w reżyserii dźwięku. chce nagrywać żywe bębny, to chce, chuj go sample to chuj, trudno, kilka osób w temacie poleciło sprzęt, sprawa chyba skończona.

ja rozumiem, że ostatnio jest moda na forumowe flame wars, no ale już może bez przesady, chcecie się wyżyć to głowa-głowa powrócił w temacie o PRS SE 7 string -.-
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 08 Lis, 2012, 22:41:02
Al , gratuluje zacięcia i wrócę ze swoją propozycją Presonusa. Można je fajnie łączyć szeregowo i bardzo przyjemnie ustawiać w DAWie. O 2626 też słyszałem wiele dobrego , do dziś działa na nim ZED i śmiga mu to bez zająknięcia. 
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Pneumonia2 w 09 Lis, 2012, 00:07:24
Miałem okazję nagrywać rozmaite nagrania (dłóższe i krótsze) w siedmiu różnych studiach na terenie Polski. Wrażenie z robił na mnie szczególnie jeden realizator, który podczas nagrywania długogrającego albumu rocka progresywnego ani na minutę nie włączył komputera. Wszystko robione było 'ręcznie' na stole...
Dawaj link do tego studia, w Polsce słyszałem o jednym studiu w którym w obecnych czasach ślady nadal są rejestrowane na magnetofonach, prawie wszędzie tracki nagrywane są na komputer, nawet jeżeli potem w większości obrabiane są przez analogowe urządzenia. Poza tym snujesz tu jakieś teorie, wszystkie liczące się studia na świecie pracują na systemach pro tools i używają całego mnóstwa softwaru do edycji.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 09 Lis, 2012, 09:28:56
PRESONUS FIRE POD FP 10 , można wyhaczyć za nawet mniejszą kwotę (mi się udało). Dobre preampy, ładnie brzmienie , 8 kanałow (dokładając ADAT można mieć zdaję się i kolejne 8 czy nawet więcej). Do tego DAW który to obsłuży i możesz po lekku nagrywać. 
Witam,
Niewiele sie znam ale trochę cos tam ponagrywałem, FP10 niestety nie ma ADAT, więc podpięcie np najtańszego ADA8000 nie jest możliwe, natomiast mając 2 x FP10 można je połączyć przez Firewire i mamy 16 sladów - tyle że to rozwiązanie już chyba nie najtańsze - chociaż... ;) Firestudio Project, Firestudio 2626 - jak najbardziej, sam mam spięte Firestudio 2626 z ADA8000 po adacie, synchronizacja po BNC i działa to bardzo dobrze, z tymi preampami też toczę wojne na innych forach, panowie to wszystko brzmi niemal tak samo (moge wskazać linki do testów porównań i preampów budżetowych i tych łohohoho "PRO" - nie ma co sie pałować moim zdaniem, nagrywająć np OH często mam 1 mik wpięty w firestudio 2 w ADA i co ? i nic ;)

Wracając do tematu:
Kolejny raz tak jak w przypadku gitar, symulacje czy wzmak, tutaj z garami zaprogramować czy nagrać ?, wiadomo ze symulacja klocki z midi prosto szybko przyjemnie, praktycznie bez ponoszenia dodatkowych kosztów i co ? kolejny zespół który będzie brzmiał tak samo jak 99 % tego co ostatnio sie słucha ?, IMO wszystko zalezy od tego jaka muza, wyobrazacie sobie stonera na wtyczkach i superiorze ? pewnie ze sie da ale...

Kolejna sprawa to jednak zdobycie pewnych umiejetności, jestem jak najbardziej za nagrywaniem zywych garow jezeli kogos na to stać, bo właśnie... jaki interfejs zeby wbic gary ?

- a potem trzeba mikrofony, o ile stope mozna przesamplowac tomy i werbel podsamplowac to jednak OH fajnie jak graja zywe i na mikrofony do OH wydalbym najwiecej kasy,
- kolejna kasa na kable, przeciez nawet nagrywajac gary na 8 śladów wydamy na xlere ile 250 zeta ?
- multicore tez by sie przydał ;)
- statywy do mikrofonow - do OH na bank, tomy werbel mozna szukac cos na klipsach, w centrale zawsze wrzucic mika,
- odsluch dla perkusisty, dobrze izolujace sluchawki zamkniete, zaraz jakis przedluzacz do nich itd....
- ktos polecil ulozenie garow z klockow dogranie OH - bardzo dobre rozwiazanie, ale...

Pisze to wszystko z własnego doświadczenie bo przez to przechodziłem, wszystko wydaje sie proste, ale po drodze zbiera sie jeszcze tyle detali, ze te bzdety kosztuja nas tyle co interfejs ;)

Reasumując:

Jeżeli potrzebujesz jedynie 8 śladów do wbicia garów, tak jak koledzy wyżej podpowiedzieli:
1. FP10 - czyli Firepod
2. Firestudio Project, Firestudio 2626, Profire 2626, Focusrite Saffire pro 40, itd...

jeżeli chcesz wbijać na więcej śladów (16)
1. 2xFP10 polaczone przez Firewire i kolejnym firewire do kompa,
2. interfejsy z punktu 2 (maja ADAT) + ADA8000 - to chyba najtansze rozwiazanie na wbijanie 16 sladów

Szukaj uzywek zeby bylo po kosztach, chociaz wszystkie ktore wymienilem sa juz nie produkowane, ADA8000 - dalej jest tluczona, poniewaz to jeden z lepszych gratow od Behringera.

nie zapominaj o kosztach na te duperele, skompletuj wszystko i nagrywaj ;), po jakimś czasie:

1. zaczniesz samplowac stope :)
2. hmmm, zaczniesz podsamplowywac werbel i tomy,
3. hmmmm, jakoś te OH kupiasto gadaja - najpierw zmienisz na drozsze mikrofony ;)
4. potem olejesz wszystko i chyba zaczniesz ukladac z klockow - oby nie, obys mial tyle zaciecia i zaparcia zeby wbijac zajebiste slady czego Ci z całego serca Życzę !!!

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 09 Lis, 2012, 09:40:08
PRESONUS FIRE POD FP 10 , można wyhaczyć za nawet mniejszą kwotę (mi się udało). Dobre preampy, ładnie brzmienie , 8 kanałow (dokładając ADAT można mieć zdaję się i kolejne 8 czy nawet więcej). Do tego DAW który to obsłuży i możesz po lekku nagrywać. 
Witam,
Niewiele sie znam ale trochę cos tam ponagrywałem, FP10 niestety nie ma ADAT,........[ciach]

Sorki miałem na myśli FireStudio. Takowy zakupiłem , ten pierwszy już nie produkowany :)
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 09 Lis, 2012, 10:06:45
PRESONUS FIRE POD FP 10 , można wyhaczyć za nawet mniejszą kwotę (mi się udało). Dobre preampy, ładnie brzmienie , 8 kanałow (dokładając ADAT można mieć zdaję się i kolejne 8 czy nawet więcej). Do tego DAW który to obsłuży i możesz po lekku nagrywać. 
Witam,
Niewiele sie znam ale trochę cos tam ponagrywałem, FP10 niestety nie ma ADAT,........[ciach]

Sorki miałem na myśli FireStudio. Takowy zakupiłem , ten pierwszy już nie produkowany :)
Firestudio też już nie robią, Presonus przerzucił sie na interfejsy USB - niestety, Audiobox 1818vsl, 44vsl itd..., mam ten 44vsl - w sumie spoko sprzecik, bajer taki ze zaimplementowali w ten interfejs technologie VSL - czyli rozwiazanie znane z ich mikserów cyfrowych Studio Live, mamy np na kazdy kanal eq,comp,reverb,delay,gate,limiter z ktorych mozemy korzystac w czasie rzeczywistym bezlatencyjnie !, fajny bajer jak nagrywamy wokal mozemy dac w odsluch wokaliscie sygnal z reverbem np, dla mnie gdyby dodali jeszcze chociaz jakiegos jednego ampsima bylaby rewelacja !, w sumie niby kolejny pod xt (ktory tez jest interfejsem), ale jednak wspomniany 44vsl ma 4 preampy, wykorzystuje go do reampu gitar, czystre slady DI dalej wbijam przez poda ;)

(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.prodjsupply.com%2Fimage%2Fcache%2Fdata%2Fpresonus%2Faudiobox1818vsl-700x700.jpg&hash=19b7bb8338cd16384f0483e6afb340c428609287)

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 09 Lis, 2012, 10:13:12
Wiem że nie produkują i to napisałem, ale są dostępne na rynku wtórnym i działają (jak u mnie) pięknie , sound jest wporzo :)
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Jakub_Z. w 09 Lis, 2012, 10:51:13
To może ja od innej strony dyskusję pociągnę: cóż to za zespół? Linki jakieś?

Bo może muza jest punkowo-garażowa, więc możecie kupić cokolwiek taniego, byleby tą ilość ścieżek uciągnęło. Jakość będzie kiepska, ale może dla muzyki to nawet lepiej, bo będzie oryginalnie, alternatywnie i "brudno"?

Just sayin' - i tak jestem za układaniem perki z klocków :D
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 09 Lis, 2012, 11:00:33
zgadzam się ze wszystkim co napisał kolega powyżej, oprócz układania garów z klocków  ;D, wiem ze postęp wiem ze dostęp, ale stety czy niestety powoli robi sie to standard ;( ze zywe gary saaaa ble ze zywy wzmak jest bleee i teraz "obiektywnie" podoba nam sie ta sztucznosc która postrzegamy za naturalne brzmienie. Szkoda... ale nic na to nie poradzimy, sami sobie taka rzeczywistość zbudowaliśmy a ja z tym nie zamierzam walczyć.

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Jakub_Z. w 09 Lis, 2012, 11:13:11
Nie no wiadomo, że wolę żywą perkę i gitary. Pod warunkiem, że jest to na prawdę dobrze nagrane i zrealizowane. Ale skoro nie mam odpowiedniego sprzętu/pomieszczenia/etc. to lepszą jakość zagwarantują mi pluginy. Nie ma się co oszukiwać.

Podziwiam ambicję założyciela tematu - bo jeżeli przy niezbyt wysokim budżecie i jakości studia da radę zrobić to dobrze ze swoimi umiejętnościami to go dopinguję i czekam na efekty. Wiem jednak po prostu, że często z czegoś takiego gówno wychodzi niestety - nieraz dostawałem ścieżki tak nagrane do zmiksowania i niestety jakość śladów była chujowa (pomijam już fakt, że na każdej ścieżce było świetnie słychać wszystkie elementy zestawu - i weź to potem edytuj!).

W sumie myślę, że temat jest do zamknięcia już - bo propozycje sensowne zakupu padły, a dalej to już będzie tylko dyskusja/flamewar na temat wyższości wtyczek nad normalną perką i odwrotnie - coś jak cyfra vs. lampa :D

Pozdrawiam i powodzenia z nagrywaniem życzę.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 09 Lis, 2012, 11:17:36
....a wiadomo , że cyfra  8)






























































.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 09 Lis, 2012, 12:05:36
Ok, to zamykamy.

Jakub_Z - jak tylko wrócę z pracy, wrzucę kilka nagrań - z prawdziwą perką i z automatem, ale to już nie w tym dziale.

Dziękuję za Waszą pomoc.
Al


[edit]:

p.s.

Pneumonia2
Płyta nagrywana była w studio Lynx Music
http://www.lynxmusic.pl/strony/studio/sprzet.htm (http://www.lynxmusic.pl/strony/studio/sprzet.htm)
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Pneumonia2 w 09 Lis, 2012, 17:29:03

Pneumonia2
Płyta nagrywana była w studio Lynx Music
http://www.lynxmusic.pl/strony/studio/sprzet.htm (http://www.lynxmusic.pl/strony/studio/sprzet.htm)
Ty sobie robisz ze mnie jaja czy z siebie, przecież tam nawet miksera analogowego nie ma, ten tascam to pełna cyfra z wbudowanym "komputerem".
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Lechu_ w 09 Lis, 2012, 17:40:04
Al w czym Ty grasz ?
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 09 Lis, 2012, 18:32:47
No widzisz... jaj sobie nie robię - tak się znam na tym nagrywaniu jak się znam - czyli w ogóle... Wychodzi na to, że z siebie...
Wrzuciłem nagrania do działu z muzyką.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Al w 16 Gru, 2012, 18:00:41
Witam po dłuższej przerwie.

Całość dograna. Wybór padł na M Audio Profire 2626. Nagrałem już pierwsze próbki, zaraz wrzucę do odpowiedniego działu. Po pierwszych nagrywkach już widzę, że osiem kanałów to mało, ale na chwilę obecną musi wystarczyć. Po sylwestrze ruszam z konkretniejszym materiałem. Możliwe, że dokupię jeszcze kolejny 2626, ale to już plany na dalszą przyszłość.

Jeszcze raz dziękuję za waszą pomoc!
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 16 Gru, 2012, 18:16:31
kup se ADA8000 podepnij po adacie i masz luz, zaufaj mi że "jakości" preampów nie odróżnisz, a zaoszczędzisz sporo kasy ;)
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Dun w 17 Gru, 2012, 14:45:04
Yeah, przedmówca ma rację. Szkoda kasy na drugie 2626. A ten Behrek spokojnie wystarczy jako rozszerzenie.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 26 Gru, 2012, 00:43:05
@sinquest - serio twierdzisz, ze nie słychać różnicy miedzy pre z ADA8000 a sprzętem z wyższej półki? Między ADATem Focusrite (Octopre) a Presonusa (Digimax) różnica jest wyczuwalna bez problemu - mimo, że to sprzęt z tej samej kategorii cenowej...
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 26 Gru, 2012, 18:17:51
@sinquest - serio twierdzisz, ze nie słychać różnicy miedzy pre z ADA8000 a sprzętem z wyższej półki? Między ADATem Focusrite (Octopre) a Presonusa (Digimax) różnica jest wyczuwalna bez problemu - mimo, że to sprzęt z tej samej kategorii cenowej...
ale co wyczuwasz ? możesz to określić ?
Bez przechodzenia w głąb tematu(bo później podałem rozwiązania) posłuchaj i napisz mi co słyszysz: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/ (http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/)

Kolejne przykłady:

Microphone Preamp Comparison Test #1 - Guitar (http://www.youtube.com/watch?v=3qFHrsMsQvY#ws)

Microphone Preamp Comparison Test #2 - Cello (http://www.youtube.com/watch?v=NId5dmcpZ4U#ws)

A tutaj test preampów serii 500:

500 Series Preamp Test w/ Vocals (http://www.youtube.com/watch?v=5TCAc-1zSKY#ws)
tutaj próbki audio do ściągnięcia: http://www.menemszol.hu/topic/375-500-as-orulet-preampok/page__pid__2004#entry2004 (http://www.menemszol.hu/topic/375-500-as-orulet-preampok/page__pid__2004#entry2004)

Byc może wygłaszam herezję i powinienem być ukrzyżowany już dawno, ale naprawdę wydawanie kasy na preampy i pałowanie się nimi i ich brzmieniem to dla mnie zboczenie, jest tyle więcej rzeczy która wpływa na brzmienie że dla mnie "brzmienie preampu" jest tak pomijalnym czynnikiem że nawet szkoda mi o tym pisać, a używanie takich przymiotników jak tłusty, gruby,chudy,transparentny,jasny,ciemny już mnie całkiem rozpierdala, zawsze jak zestawimy dwa obok siebie któryś będzie brzmiał jaśniej inny ciemniej, ale który jest lepszy ???, ma nie szumieć i już !
nie bedę drążył tematu bo jak mówie zaraz ktoś się na mnie rzuci i zlinczuje za moje poglądy, spoko co kto lubi - ja się preampami i ich brzmieniem nie pałuje ;)

Zawsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy ta różnica o ile już ją słychać jest warta wydanych pieniędzy ???

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 26 Gru, 2012, 20:22:29
Daleki jestem od linczu i pałowania się brzmieniem preampów (szczególnie tych z interfejsów audio). Ok, może rozpierdala Cię używanie określeń - jasny/ciemny, ale.. Pomyśl czy nie używasz ich w stosunku do określenia brzmienia np gitar w miksie? Presonus gra jaśniej niż Focusrite. Tu nie ma lepszy - to kwestia gustu. Miałem okazję nagrywać na mikrofonach wpiętych bezpośrednio w Saffire 56 i tych samych mikrofonach wpiętych w Universal Audio 4-710 puszczone do SSL 16:4 Alpha Link i po MADI do kompa. Uwierz mi - nie ma porównania. Mimo, że pomieszczenie i mikrofony te same.

Inaczej działają też korekcje na preampach, sprzętowe kompresory i wtyczki VST z tej samej grupy.

Probek nie odslucham, bo nie mam w tej chwili dostepu do monitorow, a ze soba na swieta zabralem tylko sluchawki. Jak nie zapomne, wroce tu w sobote :)

Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 26 Gru, 2012, 22:10:42
Cytuj
Presonus gra jaśniej niż Focusrite. Tu nie ma lepszy - to kwestia gustu.
dokładnie, do tego zmierzam ;), jeśli nie szumi nie wprowadza zniekształceń, jest bezawaryjny to jest dla mnie oki ;), chciałem tylko zwrócić uwagę na to że dla mnie na brzmienie ma wpływ 314151 innych czynników niż to jak brzmi preamp, każdy robi na tym na co go stać lub na tym co uważa za dobre, jeżeli brzmienie preampu określamy tylko przymiotnikiem jasny/ciemny to jest to dla mnie bez większego znaczenia tym bardziej nie ma to przełożenia w $.
IMO temat brzmienia preampów jest po prostu modny czy ktoś słyszy czy nie słyszy to jak temat się pojawia żeby być ohohoho trzeba dojebać nie no ten ciemny ten wprowadza fajny dół, ten tak nie muli, ten ma fajny vintidżowy sound, ma to znaczenie dla takich mikserów jak CLA Andy Wallace czy tych innych PRO, ich na to stać, i im ten brakujący 0,00001 % te urządzenia dają. Dla 99% osób miksujących hobbystycznie to nic nie da. Dla mnie temat brzmienia preampów to ściema marketingowa ;) AAAA nooo sorki robiłem kiedyś film o PSC tylko mój miał taka magiczną gałkę "drive" która robiła dobrze ;)

Presonus Studio Channel [Vocall] [SoundTest by SinMix] (http://www.youtube.com/watch?v=7Yh4QvbXxt8#ws)

Najlepszym testem byłoby zarejestrowanie tej samej sesji nawet 1 numeru kapelki przy użyciu splitera i zgrywanie śladów przez 2 preampy: budżetowy i "PRO" zmiksowanie tych śladów przez ta samą osobę i posłuchanie jak to gada, zresztą w takich testach jest zbyt wiele zmiennych do wyeliminowania może dlatego nikt się tego nie podjął ;), a może po co ? co by było jakby wyszło że ślady na ADA8000 i z "...." po miksie gadają niemalże identycznie ?. Już teraz ciężko się poznać czy w miksie gra żywy wzmak rejestrowany przez mega wypasiony preamp mikrofony itd... czy symulacja ;).

Dodam również że obecnie mam podpięty Firestudio z ADA8000 i nie widzę problemu rejestrując gary nagrywać 1 OH na ADA 2 na Presonusie ;),

Cytuj
Miałem okazję nagrywać na mikrofonach wpiętych bezpośrednio w Saffire 56 i tych samych mikrofonach wpiętych w Universal Audio 4-710 puszczone do SSL 16:4 Alpha Link i po MADI do kompa. Uwierz mi - nie ma porównania. Mimo, że pomieszczenie i mikrofony te same.
sorry bro, ale nie uwierze ;) na słowo nie uwierze, natomiast jeśli dasz mi posłuchać próbek tak zarejestrowanych to z chęcią się wypowiem. Kolejny problem co rejestrowałeś ? jeżeli wokal gary gitary nagrywane na żywo to tez nie będzie to obiektywnie może wokalista pałker dostał olśnienia i drugi raz zagrał/zaśpiewał z jajem ? tylko spliter i zgranie tego samego ujęcia na 2 preampy cos nam powie, chyba że ktoś sie czepi że spliter słaby i ...., no i właśnie ;)

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 26 Gru, 2012, 23:22:26
Dobra, mam w dyspozycji rozsądnej klasy spliter, po nowym roku będę w studiu to mogę zrobić porównanie:

zrodlo -> mikrofon -> Liquid 56 -> komp
VS
zrodlo -> mikrofon -> dobry preamp (4-710) po adacie do Liquid 56 -> komp.

Chociaz myślę, żeby spliter jednak wyeliminować poprzez 2krotną rejestrację materiału odtwarzanego z głośnika. To powinno dać nam jasny obraz sytuacji.

Mysle, ze tani pre polegnie przy rejestracji sygnalu o bardzo malym poziomie, gdzie konieczne bedzie uzycie wiekszego wzmocnienia.

Co do samej zasady zgadzam sie z Toba - wybor preampu nie pelni kluczowej roli. Jednak nie marginalizowal bym jego roli w procesie kreowania brzmienia. Zaraz dojdziemy do tego, ze zasadniczo w ogole nie ma znacznia na czym nagrywamy. Bebny z puszki, gitary z ampsima a wokale przez mikrofon na USB i po zawodach.. ;)
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 27 Gru, 2012, 09:21:58
Cytuj
Chociaz myślę, żeby spliter jednak wyeliminować poprzez 2krotną rejestrację materiału odtwarzanego z głośnika. To powinno dać nam jasny obraz sytuacji.
no tu sie zgadzam najlepsze rozeznanie daje np. reampowana gitara ;), wtedy w każdym przypadku mamy do czynienia z tym samym sygnałem mikrofonem wzmakiem pomieszczeniem paczką, ważne żeby wysterować sygnał na każdym z preampów tak samo ;), tyle że gitara higain to mało "złożony" sygnał do porównania brzmień preampów, ja w tym teście powyżej preampu PSC w reampboxa wpuszczałem wokal jak słychać hehehe, mam na stanie 5 budżetowych preampów i robiłem sobie zestawienie ;) zresztą tutaj: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/ (http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/)  mamy właśnie zreampowany ślad gitary na różne preampy i podane ceny za kanał, kolejna sprawa że taki sygnał trzeba by poddać np, mocnej kompresji albo normalizacji żeby zobaczyć jak się zachowuje ;)

Cytuj
Co do samej zasady zgadzam sie z Toba - wybor preampu nie pelni kluczowej roli. Jednak nie marginalizowal bym jego roli w procesie kreowania brzmienia.
ale właśnie tez o to mi chodzi, ludzie potrafią się pałować interfejsem brzmieniem preampu i innymi duperelami, a nie potrafia zagrać 2 razy równo tej samej partii, strun przed sesja nie zmieniają, nie pracuja nad artykulacją i innymi rzeczami, bo łatwiej marudzić i szukać dziury tam gdzie jej nie ma.

Trochę z innej beczki
Porównanie wtyczkowych kompresorów UA1176 LN

NI VC76, Tracks Black76, Modern SeventhSign, CLA 76 (http://www.youtube.com/watch?v=Ya8cLU9Y5Aw#ws)

co jest co tutaj: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/ni-vc76-tracks-black76-modern-seventhsign-waves-cla-76.248/ (http://www.brickwall.pl/index.php?threads/ni-vc76-tracks-black76-modern-seventhsign-waves-cla-76.248/)
Wolimy wierzyć że coś za co płacimy jest najlepsze bo płacimy, często nie sprawdzamy darmowych odpowiedników bo, albo nie musimy albo lepiej nie bo jak zagada tak samo albo lepiej ???]

Wiem że po moich wypowiedział rysuję się pewny wizerunek mojej osoby, negującej wiele rzeczy i przeczącej temu co mówi większość, tyle że większość tych rzeczy sprawdziłem sam baaa i nawet dziele sie tym z innymi, a co zrobią ich sprawa.

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: dan777 w 30 Gru, 2012, 17:32:09
@sinquest - serio twierdzisz, ze nie słychać różnicy miedzy pre z ADA8000 a sprzętem z wyższej półki? Między ADATem Focusrite (Octopre) a Presonusa (Digimax) różnica jest wyczuwalna bez problemu - mimo, że to sprzęt z tej samej kategorii cenowej...
ale co wyczuwasz ? możesz to określić ?
Bez przechodzenia w głąb tematu(bo później podałem rozwiązania) posłuchaj i napisz mi co słyszysz: http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/ (http://www.brickwall.pl/index.php?threads/kr%C3%B3tki-test-tanich-preamp%C3%B3w.107/)

Kolejne przykłady:

Microphone Preamp Comparison Test #1 - Guitar (http://www.youtube.com/watch?v=3qFHrsMsQvY#ws)

Microphone Preamp Comparison Test #2 - Cello (http://www.youtube.com/watch?v=NId5dmcpZ4U#ws)

A tutaj test preampów serii 500:

500 Series Preamp Test w/ Vocals (http://www.youtube.com/watch?v=5TCAc-1zSKY#ws)
tutaj próbki audio do ściągnięcia: http://www.menemszol.hu/topic/375-500-as-orulet-preampok/page__pid__2004#entry2004 (http://www.menemszol.hu/topic/375-500-as-orulet-preampok/page__pid__2004#entry2004)

Byc może wygłaszam herezję i powinienem być ukrzyżowany już dawno, ale naprawdę wydawanie kasy na preampy i pałowanie się nimi i ich brzmieniem to dla mnie zboczenie, jest tyle więcej rzeczy która wpływa na brzmienie że dla mnie "brzmienie preampu" jest tak pomijalnym czynnikiem że nawet szkoda mi o tym pisać, a używanie takich przymiotników jak tłusty, gruby,chudy,transparentny,jasny,ciemny już mnie całkiem rozpierdala, zawsze jak zestawimy dwa obok siebie któryś będzie brzmiał jaśniej inny ciemniej, ale który jest lepszy ???, ma nie szumieć i już !
nie bedę drążył tematu bo jak mówie zaraz ktoś się na mnie rzuci i zlinczuje za moje poglądy, spoko co kto lubi - ja się preampami i ich brzmieniem nie pałuje ;)

Zawsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy ta różnica o ile już ją słychać jest warta wydanych pieniędzy ???

Pozdrawiam,

Wpadnij do mnie, to pokaże Ci różnicę między RME a SP828. Chociażby na wokalach. Zmienisz zdanie.
Swoją drogą ADA8000 to bardzo solidny sprzęt. W blindtestach pokonał nie jeden preamp z firmowych interfaceów.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 30 Gru, 2012, 18:11:56
Cytuj
Wpadnij do mnie, to pokaże Ci różnicę między RME a SP828. Chociażby na wokalach. Zmienisz zdanie.
Swoją drogą ADA8000 to bardzo solidny sprzęt. W blindtestach pokonał nie jeden preamp z firmowych interfaceów.
trochę daleko do Lubonia z Lublina, ale z chęcią posłucham próbek jak zgrasz coś w wolnej chwili, najlepiej jak wspomniałem z użyciem splitera - może być wokal,gitara, itd... słuchałem próbek na twojej stronie - dają rade ;) tylko ten SS Trigger na garach ehhh, zresztą sam kupiłem ostatnio - tzn sam soft spoko tylko te próbki słyszane obecnie w 99 % miksów tak jak symulacje już mi się przejadły, ale to temat na inna dyskusję ;)
Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 30 Gru, 2012, 18:27:56
Dan - a jak sie Focusrite sprawdza? :)

Sin - spliter nie, mam rozsadne splittery i jak zrobisz test: sygnal -> splitter -> 2 kanaly interfejsu (testowalem przy uzyciu Yamahy 01V96 wiec gain ustawiony cyfrowo)
to jednak slychac roznice miedzy kanalem 1 i 2gim. Juz o roznicy w poziomie glosnosci nie wspominajac (1-1,5dB)
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 30 Gru, 2012, 18:40:59
Cytuj
Sin - spliter nie, mam rozsadne splittery i jak zrobisz test: sygnal -> splitter -> 2 kanaly interfejsu (testowalem przy uzyciu Yamahy 01V96 wiec gain ustawiony cyfrowo)
to jednak slychac roznice miedzy kanalem 1 i 2gim. Juz o roznicy w poziomie glosnosci nie wspominajac (1-1,5dB)
no to zostaje reamping  ;D ale na gitarze to ciężko oceniać IMO, tak jak pisałem można zawsze w reampboxa wpuścić i ślad gitary basowej no i wokal tyle że przy reampingu już te wszystkie sygnały były raz zarejestrowane przez jakiś preamp, hehe...
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 30 Gru, 2012, 19:13:00
Myślę, że najbardziej wiarygodne będzie jednak zgranie przyzwoitym mikrofonem materiału odtworzonego przez jeden monitor..
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 30 Gru, 2012, 19:27:06
Myślę, że najbardziej wiarygodne będzie jednak zgranie przyzwoitym mikrofonem materiału odtworzonego przez jeden monitor..

taaa, tylko że ten materiał również jest już zarejestrowany przez jakiś preamp ;)
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 30 Gru, 2012, 23:06:08
ale to nie ma znaczenia. chodzi o to, zeby podac dobrej jakosci sygnal na mikrofon. i porownac dwa zgrania.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 31 Gru, 2012, 08:17:15
ale to nie ma znaczenia. chodzi o to, zeby podac dobrej jakosci sygnal na mikrofon. i porownac dwa zgrania.
tylko w takim wypadku trzeba by odsłuchiwać 3 próbki wyjściowa i zgrana na 2 preampy, tyle że jaki mikrofon wybrać jakie monitory, o ile w przypadku preampów i ich "magicznego brzmienia" dla mnie różnicy ogromnych nie ma ;), to jeżeli chodzi o mikrofony i monitory tutaj sprawa wygląda odwrotnie i nie podlega dyskusji. Czyli dalej można zrobić reamping i juz tylko że to już było robione i dalem link do przykładów ;) Ale oki, zgrywajcie ja z chęcią posłucham tych różnic.
Pozdrawiam,

Posty połączone: 31 Gru, 2012, 08:26:01
A dla wszystkich którzy dalej się jarają "brzmieniem preampów" nawet tych budżetowych kolejne przykłady:
http://zakamarkiaudio.pl/2011/06/m-audio-profire-2626-vs-gap-pre-73-testy-porownawcze.html (http://zakamarkiaudio.pl/2011/06/m-audio-profire-2626-vs-gap-pre-73-testy-porownawcze.html)

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: dan777 w 31 Gru, 2012, 10:25:50
Ja się nie jaram generalnie preampami. Cała ta mitologia mnie wnerwia. Np. BlackLion Audio robi równie dobre preampy co API a kosztuje 1/4 tego. Tylko kto kupi coś takiego i zaufa ? xD

Co do focusritea poszedł już dalej. Miałem okazje kupić SP828 za śmieszną kwotę i skorzystałem. Bardzo fajne preampy. Bardzo zbity wokal na nich wychodzi. Próbki Wam nagram no problem. Wokal i gitare. Porównanko będzie fajne bo odmienne brzmieniowo preampy. Wszystko pójdzie przez konwertery ferrofish mk2.

A jeżeli chodzi o sample na garach, to faktycznie SSD moje ulubione. Chociaż np. to
PRESIDENTS OF NOISE BLACK WOODS OFFICIAL VIDEO (http://www.youtube.com/watch?v=iK5Bru0KFpw#ws)

Zostało nagrane i zmixowane żywe przez Focusrite'a Liquid56 i Behringera ADA8000, sampel jest tylko na stopie.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 31 Gru, 2012, 10:41:55
Ja się nie jaram generalnie preampami. Cała ta mitologia mnie wnerwia. Np. BlackLion Audio robi równie dobre preampy co API a kosztuje 1/4 tego. Tylko kto kupi coś takiego i zaufa ? xD

Co do focusritea poszedł już dalej. Miałem okazje kupić SP828 za śmieszną kwotę i skorzystałem. Bardzo fajne preampy. Bardzo zbity wokal na nich wychodzi. Próbki Wam nagram no problem. Wokal i gitare. Porównanko będzie fajne bo odmienne brzmieniowo preampy. Wszystko pójdzie przez konwertery ferrofish mk2.

A jeżeli chodzi o sample na garach, to faktycznie SSD moje ulubione. Chociaż np. to
PRESIDENTS OF NOISE BLACK WOODS OFFICIAL VIDEO (http://www.youtube.com/watch?v=iK5Bru0KFpw#ws)

Zostało nagrane i zmixowane żywe przez Focusrite'a Liquid56 i Behringera ADA8000, sampel jest tylko na stopie.
nooo spoko, bardzo chętnie przesłucham przykładów ! dzięki za zainteresowanie tematem !
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: sinquestsound w 15 Sty, 2013, 12:16:37
Cytuj
Próbki Wam nagram no problem. Wokal i gitare. Porównanko będzie fajne bo odmienne brzmieniowo preampy. Wszystko pójdzie przez konwertery ferrofish mk2.
nie wiem jak inni ale ja czekam i pamiętam ;)
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: dan777 w 15 Sty, 2013, 13:10:58
Ja też pamiętam. Będzie, będzie.
Tytuł: Odp: Nagrywanie bębnów - wybór interfejsu
Wiadomość wysłana przez: Grzgrz w 15 Sty, 2013, 13:25:32
Ja o swojej działce też pamiętam. Czekam aż odeślą mi 4-710 z nagrań.