Bartek Jończyk ma Kempera i pisał, że grzechu warte toto i że brzmieniowo bije na głowę Fractala
Bartek Jończyk ma Kempera i pisał, że grzechu warte toto i że brzmieniowo bije na głowę Fractala
w biblii też ktoś coś pisał o potopie i rozstępujących się morzach
A taka opinia, moim zdaniem, to jest tak trochę jak "Gibson gada o wiele lepiej od Fendera".Zły przykład. każdy wie, że Gibson i Fender już z założenia mają zupełnie inaczej gadać, natomiast symulatory mają jak najwierniej oddać brzmienie oryginalnego wzmacniacza, więc porównywanie KPA do AXE jest jak najbardziej odpowiednie.
Fixed 2 ;DA taka opinia, moim zdaniem, to jest tak trochę jak "Gibson gada o wiele lepiej od Fendera".Zły przykład. każdy wie, że Gibson gada o wiele gorzej od Fendera
Fixed ;)
jestem jedyną osobą, której wygląd się podoba? :)Jak widzisz przyszłość należy do takich jak my.
E: chyba nie ;D
Jużeśmy swoje chyba przegadali na ten temat http://forum.sevenstring.pl/wzmacniacze-i-kolumny/kemper-amps/ (http://forum.sevenstring.pl/wzmacniacze-i-kolumny/kemper-amps/) , acz dobrze, że już w sprzedaży jest. Wygląda świetnie, bardzo "nerdowo", tak trochę laboratoryjnie i bardzo to do niego pasuje. Marzy mi się coś takiego na biurku, każdy pytałby co to, a ja na to, że to maszyna do robienia ping!niefunkcjonalny - nie ma miejsca na kota. to już 11R lepszy :D
Ależ ja to rozumiem, tylko mi np takie nazwisko to nic nie mówi ;) A taka opinia, moim zdaniem, to jest tak trochę jak "Gibson gada o wiele lepiej od Fendera". No ale, mniejsza. Być może Kemper jest lepszy brzmieniowo, tego nie wiem, ale jestem pewien, że wygląda jak radziecka radiostacja polowa.Ta radiostacja mi się bardziej podoba szkoda ze nie można podpiąć gitarki :)
(http://img.hotjpg.pl/2007-04/09a9dfe74e38ee0636d4805d534ec3b8.jpg)
A taka opinia, moim zdaniem, to jest tak trochę jak "Gibson gada o wiele lepiej od Fendera".Zły przykład. każdy wie, że Gibson i Fender już z założenia mają zupełnie inaczej gadać, natomiast symulatory mają jak najwierniej oddać brzmienie oryginalnego wzmacniacza, więc porównywanie KPA do AXE jest jak najbardziej odpowiednie.
Fajnie, że ktoś temat założył, bo dzisiaj o 18:00 idę do sklepu muzycznego na prezentację tej ruskiej radiostacji (faktycznie brzydkie to jak...) ;D Nie omieszkam zabrać ze sobą AXE Ultra i bezpośrednio porównać jeśli będzie taka możliwość :)
Ależ przykład bardzo dobry ;)Ależ przykład jest zły, gdyż z samego założenia producentów Fender ma brzmieć całkiem inaczej od Gibsona i odwrotnie, natomiast AXE i KPA z założenia dążą do tego samego brzmienia, czyli jak najwierniejszego oryginalnym wzmacniaczy, które symulują i trzeba przyznać że jeden i drugi jest tak samo dobry i tak samo blisko :)
Ależ przykład bardzo dobry ;)Ależ przykład jest zły, gdyż z samego założenia producentów Fender ma brzmieć całkiem inaczej od Gibsona i odwrotnie, natomiast AXE i KPA z założenia dążą do tego samego brzmienia, czyli jak najwierniejszego oryginalnym wzmacniaczy, które symulują i trzeba przyznać że jeden i drugi jest tak samo dobry i tak samo blisko :)
Jestem już po prezentacji i po bezpośrednim porównaniu KPA z AXE i kilkoma oryginalnymi piecami. KPA brzmi znakomicie i bardzo wiernie odzwierciedla brzmienie oryginału, ale... no i właśnie jest tutaj pewne ale... Podczas zgrywania pieca ustawia się go jakoś, czy to celowo np. wszystkie gały na godz. 12:00 czy na chybił trafił i KPA świetnie odtwarza to brzmienie, jednak gdy kręci się gałami KPA to brzmienie nie jest już takie samo jak w oryginalnym piecu na tym ustawieniu, bo w różnych piecach inaczej działa korekcja, gain itd. i tego KPA nie potrafi się nauczyć, ma swoją własną korekcję. Minusem jest też to, że KPA uczy się brzmienia pieca razem z kolumną/głośnikiem, więc jeśli chcemy mieć kilka kombinacji różnych wzmacniaczy z różnymi kolumnami i głośnikami to tyle też musimy porobić zgrań brzmień, to samo dotyczy się mikrofonów i ich ustawień. KPA musi być podłączony do kolumny szerokopasmowej i i świetnie brzmi z kolumną Atomic, no i Atomic dobrze się prezentuje bo wygląda jak paczka gitarowa :D KPA podłączony do kolumny gitarowej to porażka ponieważ odtwarza brzmienie wzmacniacza z paczką, a nie samego wzmacniacza. Kolejną rzeczą którą uważam za minus to brak pętli efektów (przynajmniej nie zauważyłem jej), jest wejście i wyjście cyfrowe więc możliwe, że ono da radę spełnić funkcję pętli efektów dla sprzętu cyfrowego. Kolejnym minusem jest brak możliwości montażu do racka i sam wygląd, na żywo wygląda gorzej niż na fotkach, przypomina panel z tandetnego klawisza ;D
Uważam, że za te pieniądze to świetnie brzmiący sprzęt, ale lepszym rozwiązaniem jest AXE FX z końcówką np. Rocktron Velocity 300, tym bardziej, że w USA można wyrwać taki zestaw za tyle ile kosztuje KPA. Fractal ma bez porównania więcej możliwości i kupując go już mamy na pokładzie całą masę równie świetnie brzmiących wzmacniaczy, kolumn, mikrofonów (wszystko osobno do dowolnej konfiguracji) i nie trzeba biegać po sklepach czy znajomych aby zgrywać brzmienia, o ilości i jakości efektów we Fractalu już nawet nie wspominam, bo KPA przy nim wymięka totalnie. Co istotne, korekcja Fractala jest bliżej korekcji symulowanych wzmacniaczy, jest bez porównania bliżej niż KPA. Wygląd Fractala jest też bardziej pro, ale to już kwestia upodobań i najmniej znacząca :)
To była najgorsza prezentacja na jakie byłem, ale nie z powodu sprzętu, ale z powodu prowadzącego, który wiedział o KPA czasami mniej niż niektórzy obserwatorzy. W zasadzie facet nie powiedział nic ciekawego, w kółko powtarzał jaki to super piec, który brzmi jak lampa i coś popitolił, na ciut mądrzejszych pytaniach wykładał się i strzelał karpia, głównie odpowiadał "nie wiem, ale się dowiem i zostawię informację w sklepie" :facepalm:
Kemper Profiling Amp Inside and Out, Profiling method and Compared with real amp - tonymckenzie.com (http://www.youtube.com/watch?v=RNDhwM0s03I#ws)
Sikor mam pytanie może Ty zajarzyłeś - czy jest możliwość sprofilowania samego preampu? samego ampa bez paczki etc.?
Sikor to od ciebie się więcej dowiedział niż na 2 godzinnej prezentacji :D poważnie... jakoś sobie nie potrafię wyobrazić odjęcia kolumny od zgranego materiału, nie może to brzmieć idealnie tak jak sam piec, ale nie wykluczone, że brzmi to ok :)
Po prostu zastanawiam się jakimi kombinacjami da się robić profile - czy tylko mikrofonem, czy również przez podpięcie preampu do tego ustrojstwa i włączenie go w pętlę czy coś takiego, ponieważ widziałem na forum kempera, że człowiek pisał o profilowaniu samego preampu.
ed. straszna lipa z taką prezentacją....
Bardzo interesujący sprzęt. Czy ktoś orientuje się jakie efekty są wgrane ile można użyć równocześnie? I ile jest miejsca na wgrywanie swoich profilów wzmacniaczy? Można cyfrowa zgrać brzmienia np. Fractala?
Pytanie, poco komuś tyle stompboxów i pieców? Może to i fajny bajer do studia nagrań, ale gitarzyście, który wie jakie brzmienia go interesują i czego szuka do szczęścia to niepotrzebne. Kilka dni temu zrobiłem pewne zmiany w swoim sprzęcie, pozostał AXE FX i paczki Bognera, head Carvin Legacy II znalazł nowy dom, a do mojego zawitał preamp Egnater M4 z modułami T/D BMAN, EG 3/4 i EG5 oraz końcówka Fryette Two/Fifty/Two. Mam osiem genialnie i fantastycznie brzmiących w pełni lampowych kanałów, każdy kanał siedzi mi doskonale i jest spełnieniem moich marzeń brzmieniowych, ale prawdę mówiąc nie wiem gdzie i kiedy wykorzystam te wszystkie 8 kanałów, za dużo tego. z AXE idą tylko efekty. Dobra lampa i porządny efekt cyfrowy i to mi wystarczy, nie potrzebuje symulacji tysiąca wzmacniaczy, symulacji, które tylko przez chwile ogram, ale nigdy nie wykorzystam, nawet z tą lampową ósemką będę mieć problem. Nie wiem dlaczego, ale bardziej mi się micha cieszy gdy gram i mam kilka brzmień na prawdziwej lampie, niż setka na cyfrowej symulacji.
Co do ilosci wzmakow, to raczej niezbyt trafiony argument od kogos, kto sam uzywa modelera z ~60 wzmakami na pokladzieTylko, że na tych wirtualnych wzmakach osiada wirtualny kurz ;) Wierz mi, że gdyby był AXE z samymi efektami i do tego tańszy, to nawet bym się nie zastanawiał nad wymianą :)
oraz 8 lampowymi "kanalami". Nie sadzisz? ;)
kjsdlfjdslgjksdfoagijuofd
Ola ma tzy latka :)kjsdlfjdslgjksdfoagijuofd
Yes indeed it is Ola.
Po co się kłócić? Przecież wynik porównania jest znany już teraz. ;)
Tak czy owak - za cenę 11R i kempera już byłby Axe...
Po co się kłócić? Przecież wynik porównania jest znany już teraz. ;)Ktoś podjął się sprofilowania axe fx z takim rezultatem, że brzmienia były właściwie identyczne. Ten fakt stawia sprawę właściwie jasno: każdy z obu urządzeń ma pewien swój zbiór możliwości, z tymże zbiór możliwości fractala jest podzbiorem zbioru Kempera(zawiera się w nim). Tutaj trzeba spojrzeć na to również od tej strony, że w przypadku fractala jest to faktyczny zbiór możliwości, a w przypadku Kempera jest to jedynie zbiór potencjału możliwości(zbiór o nieskończonej właściwie ilości elementów, ograniczony oczywiście pewnymi kategoriami), lecz zastanówmy się czy w dobie dzisiejszego internetu potrzebne jest tu słowo "jedynie"...
Tak czy owak - za cenę 11R i kempera już byłby Axe...
Fajnie się na tym sprzęga? :D
Gratsy
+ Jak dla mnie wygląda zajebiście ;D
Oglądalem wczesniej zdjęcia kempera, ale dopiero na powyższym zdjęci uzauważyłem, że to jest takie płytkieEeee, faktycznie! :o To zmienia postać rzeczy. Można go położyć na plecach i nie będzie wstydu na koncercie. ;)
Oglądalem wczesniej zdjęcia kempera, ale dopiero na powyższym zdjęci uzauważyłem, że to jest takie płytkieEeee, faktycznie! :o To zmienia postać rzeczy. Można go położyć na plecach i nie będzie wstydu na koncercie. ;)
Ja do żartowania dopiero się przymierzam, czekam tylko jak wprowadzą do axe fx 2 apdejt nowy ;)
The Kemper creates the profile via dynamic convolution, much like Nebula, in that it captures samples at discrete levels of amplitude (as well as the necessary frequencies - in this case, the ones needed for reproducing the tone of an amp).
I would estimate that the Axefx is only duplicating the frequency response, and there is no dynamics processing involved in the "tone matching." I seem to remember reading somewhere that Cliff was downplaying the necessity of dynamic convolution, and I would assume it's probably because there's no way his 300Mhz Tiger Sharc DSP could possibly handle it...
All the guitar parts on the new Accept and Testament albums have both been done exclusively using the Kemper for guitar tracking and I've been priveleged enough to be in Andy Sneap's studio whilst some of the guitar tracking was being done. You honestly just cannot tell the difference between the original tube amp/cab/mic setup and the profiled version.
Po co się kłócić? Przecież wynik porównania jest znany już teraz. ;)Ktoś podjął się sprofilowania axe fx z takim rezultatem, że brzmienia były właściwie identyczne. Ten fakt stawia sprawę właściwie jasno: każdy z obu urządzeń ma pewien swój zbiór możliwości, z tymże zbiór możliwości fractala jest podzbiorem zbioru Kempera(zawiera się w nim). Tutaj trzeba spojrzeć na to również od tej strony, że w przypadku fractala jest to faktyczny zbiór możliwości, a w przypadku Kempera jest to jedynie zbiór potencjału możliwości(zbiór o nieskończonej właściwie ilości elementów, ograniczony oczywiście pewnymi kategoriami), lecz zastanówmy się czy w dobie dzisiejszego internetu potrzebne jest tu słowo "jedynie"...
Tak czy owak - za cenę 11R i kempera już byłby Axe...
Po co się kłócić? Przecież wynik porównania jest znany już teraz. ;)
Tak czy owak - za cenę 11R i kempera już byłby Axe...
Przypomnij nam proszę, ile to na swojego czekałeś.
czlowiek nie wchodzi kilka dni na forum i tu taki bigos pisza... :DPo co się kłócić? Przecież wynik porównania jest znany już teraz. ;)Ktoś podjął się sprofilowania axe fx z takim rezultatem, że brzmienia były właściwie identyczne. Ten fakt stawia sprawę właściwie jasno: każdy z obu urządzeń ma pewien swój zbiór możliwości, z tymże zbiór możliwości fractala jest podzbiorem zbioru Kempera(zawiera się w nim). Tutaj trzeba spojrzeć na to również od tej strony, że w przypadku fractala jest to faktyczny zbiór możliwości, a w przypadku Kempera jest to jedynie zbiór potencjału możliwości(zbiór o nieskończonej właściwie ilości elementów, ograniczony oczywiście pewnymi kategoriami), lecz zastanówmy się czy w dobie dzisiejszego internetu potrzebne jest tu słowo "jedynie"...
Tak czy owak - za cenę 11R i kempera już byłby Axe...
apdejt softu o ktorym mowilem daje axe mozliwosci kempera takze your argument is invalid
The Kemper creates the profile via dynamic convolution, much like Nebula, in that it captures samples at discrete levels of amplitude (as well as the necessary frequencies - in this case, the ones needed for reproducing the tone of an amp).
I would estimate that the Axefx is only duplicating the frequency response, and there is no dynamics processing involved in the "tone matching." I seem to remember reading somewhere that Cliff was downplaying the necessity of dynamic convolution, and I would assume it's probably because there's no way his 300Mhz Tiger Sharc DSP could possibly handle it...
Czy ktoś próbował tego kempera z gitarka na ośmiu strunach? tak z ciekawości pytam, bo jak by fajnie dudniło to może bym się zagassowal. Jakieś próbki może?
So, after fiddling with one at last year's Musikmesse, I must confess I was most curious about this unit, and a demo unit conveniently placed at a friend's store allowed me to have my share of fun and experimentation with it, concluding it would best serve my interests than my AxeFX Ultra. Off went the Ultra, in came the Kemper.