Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Wzmacniacze i kolumny => Wątek zaczęty przez: Vertigo w 12 Wrz, 2010, 15:58:24
-
Jak zły temat - to z góry przepraszam ale nie wiem gdzie podpiąć.
Panowie - mam pytanie, jako, że jestem w tej kwestii trochę łysy. Potrzebuję dość łopatologicznie schematu podłączenia (lub wskazówek do podłączenia) Racka na 2 preampy z wspólnym efektem i kontrolą midi. Co dokładnie by wchodziło w grę (mój docelowy setup) :
- Engl E530 Preamp
- Peavey Rockmaster Preamp
- Końcówka mocy
- G-Major II / Rocktron Xpression (Sterowany z midi)
- Whammy IV (Sterowany z midi)
- Podłoga FCB1010
Nie ma problemu ze spięciem tego zestawu z jednym preampem - Whammy daję przed wejściem na E530 i mam układ :
Gitara -> Whammy -> E530 i pętla do Xpressiona -> Końcówka -> Paka
Sterowanie też jest bezproblemowe - Behr steruje mi kanałami E530, a midi Ch 1 - Xpress, Ch 2 - Whammy
Zonk zaczyna się jak miałbym (a mam) ochotę podpiąć drugi preamp - w jaki sposób skakać pomiędzy preampami? Switch? Sterownik Midi? Chodzi mi oczywiście o wykorzystanie w obu przypadkach efektu w pętli danego preampu i (jasna sprawa) końcówki. Nadmienię, że E530 ma funkcję Preamp Defeat który bypassuje cały preamp.
-
coś jakby podwójny A/B box sterowany midi?? W emcustom Ci to zrobią, wiec gadaj do nich :)
-
a zwie się to looper z dwiema pętlami sterowany po midi ;)
tylko wtedy nie wrzucasz rocktrona w pętle preampów, tylko robisz: preamp > rocktron > końcówka.
-
Nie wiem czy przewidziałeś to, iż Engl e530 i Pivi Rockmaster nie mają interfejsu midi? Behem tym nie posterujesz. Tak jak koledzy wcześniej napisali. Musisz uzbroić się w zewnętrzny interfejs/looper midi.
-
Behr ma dwa relaye, Major także - dałoby radę to opiąć i zaprogramować, tylko dodatkowe kable trzeba by było puszczać od sterownika.
-
imho można się szarpnąć i wrzucić do loopera relaje, mniej kabli podłoga <-> rack
-
Hmm. No coś +/- kumam.
Owszem Ani E530 ani Rockmaster nie mają Midi - ale myślę, że to można by załatwić Interfacem nie?
Tzn FCB => Midi z relayami (Ch I) + Midi Thru => Efekt (Ch II) + Thru => Whammy IV ?
Midi sterowałby mi czym tam trzeba (E530 / Peavey / Końcówka mocy) dla każdego presetu - zgadza się?
Niestety nie wiem jak rozwiązać problem fizycznego przesyłu przez Efekt i do końcówki - a efekt chcę mieć w pętli. Od tego jest looper tak?
Czyli podpinam 2 preampy i sterując przez midi dla każdego presetu mogę kierować sygnał z preampu A / B do toru FX i wracać do FX Return danego Preampu? (+ to samo dla końcówki?)
Chciałbym również nadmienić, że jak mi coś odpierdoli i zachce mi się 3ci preamp (np. Mesa recto ;)) podpiąć to też byłoby dobrze jakby to nie było rozwiązanie 'pod zastosowanie' tylko imo trochę bardziej otwarte i rozwojowe. Nie raz widzę racki z 2/3 preampami i pytam ja siebie : "jak to kurwa działa?" - a nie mam nikogo blisko komu mógłbym dupę truć tego typu sprawą.
-
Dokładnie, tak robisz.
Zamów looper z zapasem pętli i pomyśl o przekaźnikach w nim, mniej masz kabli wkoło Ciebie.
wracać do FX Return danego Preampu?
nie, FX jest między preampami a końcówką.
-
Grudizen z Riverside mial taki ajer od hexe ze miedzy 2 preampami sie przelaczal.
-
Ja też mam taki bajer od MarkL, że między dwoma preampami się przełączam :) prosta sprawa, mały looper sobie kup, 4 pętle (będzie zapas) w pudełku żeby tanio było. Może Ci gałek sprzeda jeden swój bo chyba jeszcze kompletu nie opylił :) masz tam wejście midi preampy wpinasz w pętle i po problemie, możesz się między nimi przełączać a jak Ci odbije to sobie je razem (szereogowo) włączysz dla uzyskania mega soundu ;). Jak srasz kasą to można się pokusić o zbudowanie loopera z mikserem i będziesz mógł wtedy włączyć jeden, drugi albo 2 równolegle, coś jak pod x3 :)
-
Zasadniczo sram gównem :D Choć wolałbym zygmuntami ;)
A macie może pany jakieś namiary na konkretny sprzęt? Puszczenie dwóch równolegle to byłoby coś ;)
A gdzie (a raczej) jak miałbym podpiąć te FXy jeżeli mają być pomiędzy pre a końcówką? kurde sory ale albo jestem zmulony dziś albo pojebany ale nie potrafię sobie tego wyobrazić :D Bo looper zmienia mi tylko defacto preampy :D
A efekt w linii przed końcówką ?
-
No dokładnie :D procesor po looperze, a przed końcówką.
-
Zadałbym pytanie : "Czy wpłynie to znacząco na jakość w porównaniu do połączenia do pętli w preampie?" oraz "Czyli looper ma własną pętlę efektów która jest przed wyjściem na końcówkę?"
Ale obawiam się, że na 1 nie otrzymam jednoznacznej odpowiedzi a na drugą pewnie "Tak", right?
Jednym słowem trza mi tylko coś co mi owinie relayami i pętlami preampy ala coś takiego :
http://www.emcustom.eu/looprack.html
jak dobrze mniemam. Swoją drogą napisałem do EM Custom i czekam :)
-
preampy i efekty w looper, looper w koncowe.
-
"Czy wpłynie to znacząco na jakość w porównaniu do połączenia do pętli w preampie?"
imho jeden chuj, zależy czy pętla w preampie ma true bypass, jak nie, to + na korzyść loopera.
-
No zależy czy pre, ma szeregową czy równoległą bo jak równoległą to nie taki jeden chuj.
A macie może pany jakieś namiary na konkretny sprzęt? Puszczenie dwóch równolegle to byłoby coś ;)
A gdzie (a raczej) jak miałbym podpiąć te FXy jeżeli mają być pomiędzy pre a końcówką? kurde sory ale albo jestem zmulony dziś albo pojebany ale nie potrafię sobie tego wyobrazić :D Bo looper zmienia mi tylko defacto preampy :D
A efekt w linii przed końcówką ?
Ni chuj nie wiem czego nie wiesz, jeżeli nie w którejś pętli po pre w looperze to z out loopera do in fx i z out fx do in końca mocy.
-
Ok, już chyba czaje choć jak na zawodowego trolla przystało jeszcze jeden kłestion :
Wytłumacz mi ktoś jak działa looper - bo chyba z tego powodu nie czaje tego podłączenia :
Tam jest 10 pętli więc w huy - w pierwsze dwie wpinam preampy, a w trzecią FX i po prostu MIDI umożliwia mi włączanie i wyłączanie poszczególnych "sekcji" right?
Czyli mogę włączyć np. pętlę 1 + 3 lub 2 + 3, lub np. 5 + 7 + 8? (czyli ustawiam presety i do każdego odpowiedni układ relaysów :D)
Nie miałem do czynienia z looperami - sorry za pytanie rodem z g.pl.
No i jeszcze problem taki, że widzę tylko 1 Out - jak to zrobić stereło?
Mowa o : http://www.emcustom.eu/looprack.html
-
Kupić drugi looper, w instrukcji do Ls-16 mam jakiś patent na stereo z jednym looperem ale muszę jej poszukać bo go nie pamiętam i nie wiem czy w ogóle u Ciebie się sprawdzi. Co do reszty to jest tak jak piszesz.
-
No to przy 10 pętlach powinno się to udać - tyle, że FX (bo on mi będzie robił stereo) muszę wpiąć w 2 pętle i z niego wyjść na końcówkę potem - czyli nie taki diabeł straszny. Preampy wystarczy wpiąć Mono bo nie ma większego sensu zdaje mi się wpinać ich stereo (szczególnie, że IN są mono) :)
Kuszące - ale kasa też nie mała +1200zł do kosztów rack na looper. Ale w sumie z FCB da to razem 10 pętli + 8 switch - więc małą elektrownią atomową można sterować ;)
Postaram się rozrysować wieczorem schemat tego i wkleić :)
-
Od razu dodam, że im bardziej będziesz kombinował, tym większa szansa na pętlę mas i zajebisty brum. Przy dwóch preampach to pewnik. Rozwiązanie to trafa izolujące (ja mam rackowego ebtecha hum eliminatora) i śrubki humfrees do racka (bo tak się wesoło składa, że masa się też elegancko przenosi po szynie rackowej).
Dodam, że przy tym setupie mógłbyś rozważyć wymianę g-majora i fcb na TC Electronic G-System, który może wtedy robić za sterownik, looper (czyli również przełączać preampy), efektami się nie różni od majora, a może być Ci wygodniej ogarniać programowanie.
Jeszcze jeden plus tego rozwiązania - mniej okablowania na podłodze, więcej w racku (zakładając, że moduł rackowy g-systemu będziesz trzymać właśnie w racku)
-
Od razu dodam, że im bardziej będziesz kombinował, tym większa szansa na pętlę mas i zajebisty brum. Przy dwóch preampach to pewnik.
Że jak niby? Każdy preamp ma osobne źródło zasilania no i looper też ma osobne. Gdzie tu się pętla mas zrobi?
-
Jak osobne? Znaczy, że co, masz ultra długie kable zasilające i każdy do innego źródła podłączysz na scenie?
-
Osobne w sensie że nie ma jednego transformatora dla każdego urządzenia, tylko każdy jest odseparowany.
-
Dale ma trzy elektrownie wiatrowe w racku. 6U zajmują.
-
Niech panowie sobie jaj nie robią, tylko tłumaczą :). Bo jaja to ja sobie mogę też z Was porobić, ale to nie g.pl :P
Proste pytanie. Gdzie się zrobi pętla mas w przypadku 2xpreamp i looper, jeżeli każdy z tych urządzeń jest zasilane osobno, a nie z jednego "zasilacza".
-
Też tego do końca nie rozumiem ale się robią np. poprzez szynę w racku, urządzenia wyjęte ze skrzyni brumią wyraźnie mniej (humfreesy załatwiły sprawę). Wpięcie egnatera i eventide do gniazdka z bolcami powoduje ogromny brum, wystarczy odciąć uziemienie w jednym urządzeniu i cisza. I.t.p. i.t.d. Jak położę sterownik na racku to brum jest tak duży, że dźwięk z gitary się nie przebija :)
Wpisz sobie w google pętla mas, jest sporo na ten temat.
-
No ja wiem jak to działa.
A Egnatera i Eventide nie masz czasem wpiętego do trafo 230/110?
-
Pętla mas robi się, bo masz:
1. Połączenia kablami audio
2. Połączenia na szynie rackowej
3. Połączenia bolcem z uziemieniem
3 należy nie ruszać, bo po to jest to połączone z bolcem, żeby (w prawidłowo wykonanej instalacji elektrycznej) Cię nie ubiło.
2 można rozwiązać śrubkami humfrees - do kupienia na przykład w Adam hallu lub Thomannie albo po kurewsko wysokich cenach w paco cases o ile dobrze pamiętam (ale bardziej się opłaca już walnąć 20 euro za przesyłkę w thomannie ;).
1 można rozwiązać separatorami - to takie coś co w tor sygnałowy wpina trafo 1:1 (najlepiej takie 10k:10k w przypadku sygnałów efektów gitarowych, 600:600 niekoniecznie). Loopery z reguły nie są wyposażone w takie trafa, więc trzeba kombinować. Przykłady takich urządzeń z trafami to switchery radiala, ebtech, lehle i pewnie coś jeszcze.
W praktyce u mnie pętla mas na szynie była stosunkowo mało upierdliwa, ale to dlatego, że korzystałem z dwóch headów, nie preampów i końcówki w racku. Za to na kablach sygnałowych się działo jak nietrudno się domyślić Setup był podobny do tego, który chciał zrobić Vertigo, tylko trochę bardziej przegięty:
Gitara szła do bufora, gdzie rozdzielała się na tuner rackowy i drugim torem przez kaczkę do wejścia G-Systemu w pętlach G-Systemu miałem tube screamera, mod pro, Digitecha IPS33B i preampy dwóch wzmacniaczy, następnie wychodziło to z G-Systemu do Poda X3, Echo Pro i szło do końcówek mocy tych wzmacniaczy. Brzmiało zajebiście, ale obecnie dziękuję opatrzności, że mnie oświeciło i większość tego rigu marzeń poszła pod młotek. :)
-
Czym będzie się różnić humfrees za prawie 30zł u pacocases od dwustronnego zastosowania plastikowych podkładek kupionych za kilkadziesiąt groszy w castoramie?
-
Niczym - o ile boki żaden element śrubki nie będzie bezpośrednio dotykał obudowy. Po za tym będę się martwił jak mi taka pętla mas wyskoczy - na razie kompletuję sprzęt więc bez OT pls :)
Nie chcę G-Systemu bo nie jest mi potrzebny - przy opcji looper + FX wszystko steruję jednym kablem MIDI podłączonym do FCB - więc nie rozumiem dlaczego miałbym ich mieć mniej przy G-system? Kabelek midi jest inteligentny bo kilku żyłowy więc w jednym kablu mam i MIDI i sterowanie Switchami z FCB. Pomijając już nawet fakt, że G-system jest przekurewsko drogi - to już Dual2112 Anniversary + Looper EMCustom wyjdzie mnie taniej :D Więc raczej w grę wchodzi G-Major II (nie testowałem jeszcze) lub Xpression. GMajora I już nigdy więcej. Inna sprawa, że G-system nie ma też pedałów ekspresji których mimo wszystko używam. Jednym słowem na razie FCB z uwagi na użyteczność ma u mnie dożywocie.
Po za tym Looper ma 10 pętli więc w razie czego mam zapas do ewentualnych efektów, 6 switchy do sterowania np. końcówką czy innym preampem.
-
Czym będzie się różnić humfrees za prawie 30zł u pacocases od dwustronnego zastosowania plastikowych podkładek kupionych za kilkadziesiąt groszy w castoramie?
Paczka humfrees (4 sztuki) kosztuje 8 zł na Thomannie. Napisałem wyraźnie, że Paco przegina z ceną. Wystarczy podczepić się pod jakiekolwiek większe zamówienie, które tu co jakiś czas ktoś robi. Zasadnicza różnica jest taka, że punktem styku jest zazwyczaj właśnie gwint śruby dotykający krawędzi efektu. Można oczywiście zrobić to po swojemu - podkładki gumowe i rurki termokurczliwe, ale humfrees są o tyle wygodniejsze, że są gotowe, nie ma problemu z ich grubością i niedopasowaniem do otworów w efektach itd. Dodatkową zaletą jest to, że ucha efektów się nie drapią przy przykręcaniu, więc można potem opchnąć w stanie idealnym.
Po za tym będę się martwił jak mi taka pętla mas wyskoczy - na razie kompletuję sprzęt więc bez OT pls :)
Przy takim setupie jest pewne, że Ci wyskoczy.
Nie chcę G-Systemu bo nie jest mi potrzebny - przy opcji looper + FX wszystko steruję jednym kablem MIDI podłączonym do FCB - więc nie rozumiem dlaczego miałbym ich mieć mniej przy G-system? Kabelek midi jest inteligentny bo kilku żyłowy więc w jednym kablu mam i MIDI i sterowanie Switchami z FCB.
Jeśli masz standardowy kabel midi to nie jest on wielopinowy tylko 3 lub 5 żyłowy. Jedyne co jest przez niego przesyłane to komunikaty midi. Do przekaźnikowego sterowania kanałami musisz użyć osobnych kabli lub ewentualnie kabla Y (stereo-2xmono). W przypadku G-Systemu kabel jest jeden - kabel ethernetowy łączący sterownik nożny z "mózgiem" G-Systemu. Na podłodze nie ma nawet kabla zasilającego.
Pomijając już nawet fakt, że G-system jest przekurewsko drogi - to już Dual2112 Anniversary + Looper EMCustom wyjdzie mnie taniej :D
Chyba jaja sobie robisz porównując 2112 do G-Systemu? :D
Nie wiem co to znaczy kurewsko drogi, ale ja swój sprzedałem za 4000 zł, widywałem też tańsze. Pytanie czy G-Major II + Looper + FCB to tańsza opcja.
Inna sprawa, że G-system nie ma też pedałów ekspresji których mimo wszystko używam. Jednym słowem na razie FCB z uwagi na użyteczność ma u mnie dożywocie.
Można podłączyć dowolny pedał głośności jako pedał ekspresji, ja na przykład w tej roli miałem dwa pedały Bossa FV500 (które zresztą zostały do nowego setupu, który teraz kompletuję). Używa się tego dużo wygodniej niż tych w FCB. Wiem, bo miałem FCB - nawet z firmwarem UnO. Nieważne zresztą - to była tylko luźna propozycja, nie ma się co napinać :). Jak już to wszystko zmontujesz to daj znać czy Ci brumi.
-
digitech 2120 (pomyłka ;)) anniversary z podwójnym procesorem efektów sobie sprawdź - wyszło ich kilkaset zaledwie :)
Nie powiedziałem, że mam standardowy kabel midi :) Mam 10 żyłowy :P Mózg pracuje :D A jak Ci ktoś na tą wtyczkę od ethernetu stanie, to potem tobie też stanie - cały system. A kabelki midi to za 50zł możesz mieć dwa 10 metrowe :)
Używany GMajor II to 1700 zł (widziałem tańsze) + Nowy Looper to 1200zł + FCB to 400 zł (za tyle nabyłem) = +/- 3300zł. W tym mam 10 pętli, 2 pedały i 8 switchy - wszystko z jednego kabla + (fakt) zasilnia.
GSystem to ok 4000 zł, a gdzie pedały i switche do sterowania? Już wiesz co lepsze :D?
Po za tym ja akurat lubię właśnie DUŻE podłogi :) Po prostu jak mam do niej 'dolecieć' to w g-systemie czy np. Sparku na pewno bym sobie włączył 3 przyciski na raz czego wynikiem byłby clean z whammym i tremolo ;) A lubię jak to powiedział titus "przelecieć się. sam siebie. po scenie." :) Także dzięki za propozycje :)
-
2120, 2112 - wszystko jedno :). G-System zawiera te same efekty co G-Major, 5 pętli, 4 switche do przełączania kanałów (tak, są). MIDI to pewien standard komunikacji i sprzętu, kabel 10 żyłowy to nie jest kabel midi. Jak mi ktoś stanie na skrętkę, to polecę do dowolnego sklepu komputerowego, media marktu, sklepu elektrycznego itd i sobie kupię drugi. O wiele łatwiej wymienić skrętkę niż kabel midi. Po drugie tam są gniazda Ethercon, więc zakładając, że się człowiek szarpnie na dwa kaptury ethercon (około 30 zł za dwie sztuki), to wtyki są nie do zajebania.
Ale jak chcesz. :)
-
2120 - mylisz się - szczególnie do wersji Aniv, no ale jak chcesz.
Tak się składa, że jestem od IT i kable ethernetowe, także z kondonikami to ... ujmijmy to - pierwsze co się sprawdza w przypadku awarii sieci :D
Po za tym to zwykły kabel telefoniczny ;) A ja właśnie z 10 żyłówki tele mam zrobiony kabel MIDI - bo to najzwyklejsza 3/5 żyłówka - 3x3, dwa gniazda puste lub 5x5. U mnie jest 3x3 a reszta żył obsługuje mi 2 switche czyli jak to ładnie napisałeś 2xmono=>Stereo inaczej "Y" :) I to mi steruje póki co preampem. Jakość drutu w kabelu sterującym nie ma większego znaczenia tak na prawdę, szczególnie przy sygnałach cyfrowych do 50 metrów. Nawet G-sys ma taki 'media-marketowy'. Więc masz to co ja - tylko zapłaciłeś trochę więcej :D
Po za tym tymi 4rema switchami nie obsłużysz Stereo FootSwitcha (FS) E530 + FS Mono na Contour, FS Mono na drugim preampie + 2 stereo FS na końcówce mocy? :D Nie da rady bez switchera. Ale z 8 switchami (2 FCB + 6 Looper) już coś dasz radę zrobić :)
Jak będę składał to muszę do EM zagadać czy by mi nie zrobili z 8 switchami w racku - wtedy w ogóle byłaby bajka.
-
2120 - nie mylę się.
Też jestem wykształconym informatykiem, dziękuję za informacje na temat sieci, na pewno sobie zapiszę :D. Są skrętki i skrętki. Możesz je pierdyknąć w jakiś nylonowy kondom i będą barrdziej chronione - grunt to wybrać takie o w miarę sensownej zewnętrznej izolacji, która się nie łamie. Miałem jeden taki kabel do Variaxa, drugi do G-Systemu, jakoś nigdy żaden nie padł.
Kabel, który sobie zrobiłem sam do G-Systemu kupiłem na giełdzie elektronicznej w Warszawie i sam zacisnąłem wtyki, więc raczej nie zapłaciłem więcej niż Ty. Ogólnie ja się wyłączam z tego tematu, bo chciałem tylko dać dobrą radę, a nie zagłębiać się w dyskusję. Przerobiłem podobny setup do tego, który chcesz zrealizować i poznałem trochę wady i zalety takiego rozwiązania. Też się chciałem bawić w rackowe switchero-loopery z niewiadomo iloma pętlami (najlepiej stereo) i switchami, po czym części tego nie zrealizowałem, część zrealizowałem, zbudowałem rig pt. przegięcie, odkryłem, że więcej z tym pierdolenia niż grania po czym to wszystko w cholerę sprzedałem, kupiłem Fractala, prosty sterownik nożny i do tego dojdzie jeszcze jakaś końcówka 1U i pozamiatane.
-
ja to bym w ogóle kupił g majora 1, a nie 2. 2x tanszy a efekty praktycznie takie same.
albo nova system, masz efekty, masz midi i masz sterownik :D jak do sobka dojdzie to pewnie sie pochwali jak to gada, no i obiecał że da mi ograć, więc teraz już sie nie wywinie :D
a emcustom ma 10 petli w racku wiec po co 8?
-
Major 1 jest awaryjny jak skurwysyn i jednak różni się efektami (jakością i ilością). Nova System jest bez sensu - ma drive, ale nie można go podpiąć metodą 4 kablową...
-
Didejek, drive jest bez sensu to fakt, ale to nie jest drive system, ma tez cała mase innych efektów, typowo modulacyjnych do wpierdolenia w petle. wiec nie ma co go skreslac za drive, ktorego ja np bym nie uzywał..
a major 1, u jednych awaryjny u innych nie, ale o tym juz temat był. ja w swoim nic nie zauwazylem, ale mialem go krotko. ale zobacz np Grudnia z riverside ktory latami gral na swoim majorze, zjechał z nim cały świat i jakoś działał :)
-
Skreślam Novę, bo drive bez sensu to raz, a dwa - słaby z niego sterownik midi. W tym kontekście rzeczywiście o wiele lepiej wypada G-Major II+FCB (najlepiej z UnO).
Po pierwsze, nie wiesz czy Major Grudnia nie lądował w serwisie :), po drugie - nieco otarłem się w drodze zawodowej o większa ilosć G-Majorów i jak dla mnie były jakieś kurde trefne. Nie wiem czy zawsze, być może późniejsze egzemplarze, ale coś było na rzeczy.
-
Ale o wiele drożej :D poza tym co w nim takiego słabego jako sterowniku? pomijam ilość switchy, bo to raczej rzecz indywidualna. Miałem fcb i dla mnie strasznie odpychający był ten wszechobecny plastik (bok majora pękł mi w transporcie na chatę)i popierdolona obsługa, chociaż fakt jest taki, że jest tani i ma dużo przełączników + pedały więc w sumie bije dość konkurencję. Jednak nie zmienia to faktu że i tak nie wiem, co takiego słabego w sterowniku z novy. Mógłbyś powiedziec? bo sam myslę o zakupie takiej novy.
A major grudnia nie lądował w serwisie raczej :) rozmawiałem z nim raz przed ich gigiem i po gigu kupe godzin o gratach, mówił mi o swoim sprzęcie i nie skarżył się na awaryjność majora.
Chociaż fakt, faktem, że niegdyś po allegro śmiagała cała masa uszkodzonych majorów..
PS. Swoją drogą to fcb1010 Grudzień tez uzywał dośc długo :D
-
Nova System jest bez sensu - ma drive, ale nie można go podpiąć metodą 4 kablową...
No akurat tutaj sie nie zgadzam. Bardzo dobrze wiedzialem, ze nie mozna jej podpiac na 4 kable, ale mi to np. zupelnie niepotrzebne. Mam Mese i BB Preampa, wiec sram na jeszcze drive z Novy, bo kompletnie mi on niepotrzebny. Kupilem go tylko z mysla o delayu, modulacjach i poglosach dobrej jakosci w petli lampowego wzmaka. Kazdemu wg. potrzeb, ale nie przekreslalbym z tego powodu grata. Mam nadzieje, ze w koncu jutro do mnie dojdzie i skrobne cos o niej w wolnej chwili.
-
FCB1010 pomijając ten plastik jest całkiem sensownym sterownikiem o bardzo dużych możliwościach - przy tej cenie, zwłaszcza jeśli patrzeć na używki, jest niepokonany. W tej chwili nie pamiętam już możliwości Novy jako sterownika, ale kiedy się nim zajmowałem (a na przykład tłumaczyłem jego instrukcję obsługi na PL) to doszedłem do wniosku, że dość marnie to wygląda. Ilość switchy raz, dwa możliwości wysyłania program change, control change, pedały ekspresji...
-
Nie mogę się powstrzymać! :D
odkryłem, że więcej z tym pierdolenia niż grania po czym to wszystko w cholerę sprzedałem, kupiłem Fractala, prosty sterownik nożny i do tego dojdzie jeszcze jakaś końcówka 1U i pozamiatane.
TAK JEST :D
-
(...) wszystko z jednego kabla + (fakt) zasilnia.(...)
Standardowy kabel MIDI ma 5 żył, ale nie wszystkie są wykorzystywane, dlatego da się zrobić prosty bajer z zasilaniem FCB przez owy przewód i wtedy masz wszystko z jednego kabla.
-
Domas => No ale to musi być dobry kabel a nie tele 10 żyłowy :)
Budzan => nie 8 pętli z 10, tylko 8 switchy do sterowania kanałami zamiast 6ściu :)
Didejek => Doceniam Twój trud i rozumiem, ale NIE lubię tego systemu :P I już :) Po prostu nie spełnia moich oczekiwań - chcę mieć możliwość wymiany elementów bez większych 'problemów'. A tak jestem uziemiony w GSystemie z kablem z routera z przedpokoju rodziców :P A tak mam możliwość wymiany FX czy jakiegokolwiek elementu na każdy inny. Chcę sprawdzić nowy efekt - wpinam w looper, inny preamp - zamieniam i jadę :)
Alles :
Nie chcę budować w 'kurwę wypas komina' na 15U. Chodzi mi o (primo) zrozumienie działania takiego systemu, (secundo) zaprojektowanie mojego celu do którego będę dążył.
Z wszystkich gmajorów to najbardziej mi podszedł Rocktron Xpression i w niego celuję jako FX (ponownie - Maślakowy był zajebisty, tęsknię ;(). Miałem i to i to i Gmajor generalnie ssie pałkę (jak dla mnie) - pisałem o tym w innych postach.
System który buduję aktualnie będzie prosty :
E530 + FX + Końcówka + FCB1010 - czyli 4, w porywach 5U.
Jednak jeżeli chcę dołożyć Preamp np. 5150 czyli Rockmastera to potrzebuję loopera i też już mam wszystko przemyślane i rozrysowane, ale opiszę po krótce ten naprawdę PROSTY (jak się okazuje) system :
System Preamp I + Preamp II + Końcówka E930/60 + FX + Looper EMCustom :
===== Preampy =======
Gitara OUT do IN Loopera
Preamp I + Preamp II łączę z Looperem EMCustom (wszystko w MONO!)
Z loopera wychodzę na końcówkę (MONO)
===== Power Amp + FX =====
Końcówka posiada własną pętlę efektów (ENGL E930/60 bo w tą celuję aktualnie) przez którą idzie MultiFX i robi się Stereo które od razu idzie na Paczkę.
===== Sterowanie =====
FCB1010 steruje Looper Midi IN => Looper Thru => FX Midi IN
Looper steruje kanałami Preampów i końcówki
Ende.
Proste jak pysk strzelił. Razem może 6/7U + ogromne możliwości rozwinięcia w razie potrzeby.
Moja decyzja podyktowana jest tym, że (Primo) gram w ciężkiej kapeli ale też w początkującym weselniaku czy ze znajomymi po prostu rocka. Nie mogę zamknąć się na 1 brzmienie, a będę kupował Headów = Uniwersalizm.
Secundo - Stawiam rack i wpinam 4 kable (gitara, paczka, zasilanie, FCB) = gram. Wkurwia mnie nieprzeciętnie ciągle spinanie i rozpinanie kabli...
-
Domas => No ale to musi być dobry kabel a nie tele 10 żyłowy :)
No i dobrym 5 żyłowym zrobisz sobie zasilanie. Sprawdzone, działa ;)
-
Podobnie jak kolega jestem na etapie formowania wieży rack... właściwie to rack+ head, coś jak u Domasa widziałem. U mnie wyszło 6U, bez preampów i końcówki (bo korzystam z heada). U mnie to Furman power conditioner 1U, FX 1U, Looper 1U, szuflada na efekty 2U, 1U zostaje w przyszłości na bez przewód.
Fajnym patentem jest looper sterowany przekaźnikami a nie midi. Dużo tańszy przede wszystkim. Jak masz wolne wyjścia przekaźnikowe to jak znalazł.
-
Ja się właśnie boję, że mi braknie tych wyjść :) Po za tym lubię w sumie to MIDI powoli - wiesz klawiatury sterujące, resampling z Midi - coś się człowiek znów nauczy :)
Ja właśnie chciałbym bez Heada. Nie wiem dlaczego Heady gitarowe w dużej mierze nie mają czegoś co w dużej mierze mają heady basowe - wyjścia za przedwzmacniaczem - czyli możliwość wykorzystania tylko końcówki mocy :) Choć w sumie wiem dlaczego ;)
-
Jak masz pętle efektów to możesz przecież wejść w return i wykorzystywać sam koniec mocy co obecnie z powodzeniem praktykuję :)
-
O! A to Ci checa ! I zaraz idę to też popraktykować :) Bo muszę lampy potestować różne ;) Ale jak sterujesz wzmocnieniem - obojętnie z którego kanału :P?
-
To chyba zależy od wzmacniacza. W normalnych headach jest tak, że każdy kanał przedwzmacniacza ma osobną regulację głośności i wzmocnienia/nasycenia przesteru, innymi słowy volume i gain. Oprócz tego każdy normalny wzmacniacz ma gałę Master Volume, która odpowiada za głośność końcówki mocy. Zazwyczaj w końcówce mocy również ulokowana jest regulacja Presence i np. Resonance, chociaż nie zawsze i na przykład nie dla wszystkich kanałów (np. Mesa DR dla kanału Red ma presence w preampie, a dla Orange już w końcówce).
Topologia heada jest taka->
Preamp (z korekcją za lub przed przesterem) -> pętla efektów ->końcówka mocy (master, presence i ew. resonance).
Czyli możesz używać return jako wejścia na końcówkę (z zupełnym pominięciem preampu) i/lub send jako wyjścia bezpośrednio z preampu.
-
No właśnie głośność sterujesz albo master volume, albo pokrętełkiem return przy pętli (ja tak mam). Lub jeżeli nie ma regulacji końca mocy w ogóle (marshall dsl, ampeg vl 1002 i.t.p.) to preampem który wpinasz w koniec mocy sterujesz głośność lub np. g majorem czy też innym FX jeżeli ma potek głośności.
Generalnie jakbyś chciał używać dwóch pre, jeden ze wzmaka drugi rackowy to in wzmaka i send pętli to wejście i wyjście preampu. No a koniec mocy to już wiesz.
-
U mnie sprawdzałem i po wpięciu w return działa wszystko prócz gainów - w związku z tym każdy kanał ma lo-mid-hi, volume + podbicie. Do tego w końcówce jest Presence i Depth - jednym słowem nie narzekam :)
Tak czy inaczej na razie poluję na jakiegoś małego Engla coś ala 2x20 / 2x35, żeby popchnąć już Heada bo zdaje się, że mam już racka 4U.
Wysłałem zapytanie do EM o ich looperek z modem na 8 switchy i zobaczę co z tego dalej wyjdzie :)
Pytanie z innej beczki - potrzebuję schematu do kolumny 412 z opcją mono/stereo - może być coś z marszczali albo czegokolwiek innego - może być 'stały', może być na przycisk on-on - dont care 'bout that. mam 16Ohm głośniki więc chciałbym zrobić 2x8Ohm Stereo i 4Ohm Mono. Any one can help me?
-
http://colomar.com/Shavano/4speaker.html
-
:tak: :-*
Do zakładek - dodaj :) Thx
propo :
http://www.glab.com.pl/lms-1
:P
-
No dobra, to się podepnę.
Jadymu w trasę. I wymyśliłem, co by ograniczyć liczbę skrzynek, źeby graty moje i basowego do jednego racka załadować.
Zestaw byłby taki:
BTR2000
BBE 411
Galien Krueger 1000RB
BBE422
CREST CPX900
czyli 7U. Jak jest szansa na niechaciany brum? Didejek?
-
Na pierwszy rzut oka ,mała. Jak jest rozwiązana reszta toru? Pod Live czy coś w tym stylu w tego CRESTa?
Dałbym humfrees dla spokoju i tyle. Chyba będę coś ciągnął na zaraz z thomanna, więc mogę je wziąć dla Ciebie....
-
Pierwszy tor
BTR2000
BBE 411
Galien Krueger 1000RB
Drugi
XT Live (poza rackiem ofkors)
BBE422
CREST CPX900
Czyli 5 paczek bym musiał wziąć? Po ile wychodzi, 8 zeta za paczkę mówiłeś? To dawaj. Na PW mi też wyślij koszt transportu. Może przy okazji wreszcie tego Fractala Twojego z bliska pomacam... :)
-
1,98 eur za paczkę jest. Poczekaj chwilę, rzuciłem ogłoszenie, może ktoś się do tego dołoży, żeby kosztów przesyłki nie było. Ja biorę tylko kabel 7-pin midi, bo w całej Polsce nie ma :D
Co do tego zestawu co piszesz - moim zdaniem jest bezbrumowy nawet bez tych śrubek, ale wzmacniacze dla zasady bym od siebie separował poza uziemieniem. Zastanów się, czy nie chcesz czegoś jeszcze z tumana przy okazji...
-
Jakby cos mam na sprzedaz kabel 9m 7-pinowy midi ze złotymi końcówkami solidny mięki , chwile uzywany w domu
Jakby coś to pisz
leszekblues@gmail.com