Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Ogólnie => Wątek zaczęty przez: Grzysiu w 30 Cze, 2010, 18:05:44
-
Muszę nagrać bębny na nagrania poglądowego. (musimy nagrać takie coś, żeby ewentualnie dopieścić jakieś szczegóły w utworach, ewentualnie pokazać gdzieś komuś przed koncertem - nie chodzi o zajebistą jakość ale posiadanie czegokolwiek w ręku ;) )
W tej chwili jako interfejs mam Tylko PODa UX1, a tym samym tylko 2 kanały na raz :/ najchętniej bym nagrywał perkę, tak aby mieć sygnał z każdego mikrofonu na innym tracku ale tak się w wypadku 2 ścieżek niestety nie da. I teraz mam problem, czy nagrywać:
- Tak, żeby było ewentualnie łatwiej coś eq kręcić
- werbel. stopka, floor tom -> 1 track
- blachy -> 2 track
- czy ustawić od razu w panoramie do nagrania i taki sygnał wysłać z konsolety do PODa.
Tylko też do końca nie wiem jak, bo w życiu nie nagrywałem perki.
(do tej pory mieliśmy etniczne instrumenty, które dały się zebrać max 2 majkami ;) )
P.S.
Niestety nie mamy perki MIDI więc takie rozwiązanie odpada...
-
Nie lepiej wklepać z klawiatury?
Jak już musisz nagrywać to dwa majki pojemnościowe, ustaw w równej odległości od werbla. Albo jako overhead, albo z przodu zestawu, pokombinuj jak lepiej brzmi. Możesz też pomyśleć nad ujęciem XY.
EDIT: chyba nie muszę mówić że majki takie same, najlepiej sparowane ;)
-
eh eh ;)
Ale mikser jest w razie by co. Więc mogę dać więcej Majków i sume w UXa
Pojemniki mam 2... ale tylko podobne :/
-
A po co Ci perka stereo? Najlepsze wyniki w "partyzanckim" nagrywaniu bębnów daje ustawienie sm58 (or łotewer dynamika) przy prawym ("stopowym") kolanie bębniarza. Mikrofon powinien "patrzeć" pionowo w górę (membraną centralnie w sufit) nieco powyżej kolana. Daje to bardzo przyjemny balans wszystkich instrumentów. Spróbuj, ćwiczone milion razy.
Jeśli masz pojemność, możesz ustawić majka 1,5-2m przed zestawem, lekko w górę (jakieś 30 stopni) na wysokości mniej-więcej 150-180 cm, żeby w miarę ogarniał cały zestaw. Też daje radę.
pozdro
-
Skoro masz mikser i kilka mikrofonów to nagłośnij werbel, stopę i pojemniki daj nad całym zestawem to Ci zbiorą blachy i tomy. Jak chcesz stereo to daj jeden pojemnik na jeden kanał a drugi na drugi :) werbel i stopę centralnie. Znalazłem jakieś nagranie próby z początków w far away http://www.speedyshare.com/files/23202172/Intro.mp3 takie pitolenie :)perka zebrana jedną pojemnością plus jakieś dynamiki tanie stopa i werbel.
-
Nie lepiej wklepać z klawiatury?
+1. Lepiej.
-
metoda ''recordermana'' a potem klepiesz z klawiatury i ameno
-
Tak jak mówi Pneumonia2 to czasami nagrywam próbę jako całość (tylko wtedy na tym samym tracku są jeszcze moja gitara i bas a na drugim akustyk i wokale). i to był mój pierwszy pomysł na nagrywanie. Zobaczę jak to będzie wychodziło porównam metodę wróbla z samymi pojemnikami i tą z "całym" omikrofonowaniem.
Boję się, że jak dam te same pojemniki z przodu to będzie słychać głównie blachy... ale może EQ będzie dało się coś wyciągnąć...
Posiedzimy parę godzin może coś z tego wyjdzie ;)
A do klepania perki w midi to chyba nie mam zdrowia... jeszcze główny rytm to ojtam, ale te wszystkie smaczki itp... :]
-
Man, najsampierw spróbuj z dynamikiem koło kolana. Ci mówię ja. To jest prastary sposób harcerski. Oczywiście, jak chcesz proch wymyślać, to włala. Jak nie masz naprawdę sprawdzonego, dobrego pomieszczenia (głównie o to się rozbija), to się będziesz męczył do usranej. A EQ-em z gównianego traku, to se możesz wyciągnąć chuja z rozporka najwyżej. Ale pewnie i tak mi nie uwierzysz :D
pozdro
-
Wierzę ;) Wypróbuję wszystkie propozycje, wybiorę na nasze warunki najlepszą ;)
Wiem, że pomierzenie to problem (słabo wytłumiona salka) , wiem że mikrofony to problem (bo zestaw całkiem przypadkowy niestety). W ogóle perkusja to jeden wielki problem ;)
jak będzie czym to może się pochwalę co wyszło i na którym rozwiązaniu stanęło :P
-
Hail grave digger!!!
taki mi zupelnie glupi i czasochlonny pomysl* wpadl do glowy skoro masz 2 majki to moze sproboj nagrac perke na 2 razy raz stopa werbel na osobnych majkach a raz blachy i reszta szitu i potem w DAW'ie pokroic i poustawiac rowno i ew. podlozyc sample.
*. Choc mialo by to jako takie zastosowanie pod warunkiem ze Twoj perkman jest dokladny
-
Jest to wręcz nie realne nawet jak jest dokładny to i tak przejebane zagrać dwa razy dokładnie tak samo.
-
Poradziliśmy sobie ;) Pałker ruszył znajomości pożyczył jakiś zestaw majków do bębnów. Coś tam wyszło super może nie jest, ale słychać. Pewnie sporo lepiej by było gdybym miał interfejs z większą ilością wejść.. ale nie miałem więc nie ma co gdybać ;)
Nagrywaliśmy na jednym tracku bębny a na drugim overheady. (przynajmniej w ten sposób da się zapanować nad szalejącymi blachami ;) )