Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Hardware => Wątek zaczęty przez: mondomg w 22 Lut, 2010, 09:46:14
-
Wiem, że jest już wątek o monitorach, ale że ja mierzę w nieco wyższą półkę, stąd założyłem nowy.
Szukam monitorów o jak najpłaszżej (?) charakterystyce brzmienia. Chcę żeby było słychać każde moje studyjne potknięcie, bo o to przecież chodzi przy monitorach referencyjnych. A więc żadnego podbijania basów, środka czy regulacji prezencji w kolumnie.
Zastanawiam się nad KRK RP6 G2 a do tego ujrzałem na alledrogo Electrix EX 8 i Adam A7 - miał ktoś z tym styczność?
Jeśli chodzi o warunki panujące u mnie w pokoju - aktualnie mam biurko pod antresolą z łóżkiem, a więc teoretycznie niewielka przestrzeń, choć sam pokój jest z tych większych. Myślałem o słuchawkach AKG, ale mam już dość kiszenia się i potrzebuję przestrzeni. Zawsze to luźniejsza głowa.
Z góry dzięki za rady i propozycje.
-
Adamy A7 za 2 klocki para?? Jak znajdziesz to hapaj, oprócz tego Yamaszki HS80 jak Lord ma, może KRK RP8...
ps. najbardziej płaskiej ;)
-
W sumie sporo zależy od wielkości pomieszczenia. Jeśli jest małe to ja bym brał Adamy, bo mają wstęgę i są zajebiste. Kurde, sam bym takie chciał, ale piniodzy brak.
-
Wiem, że jest już wątek o monitorach, ale że ja mierzę w nieco wyższą półkę, stąd założyłem nowy.
Szukam monitorów o jak najpłaszżej (?) charakterystyce brzmienia. Chcę żeby było słychać każde moje studyjne potknięcie, bo o to przecież chodzi przy monitorach referencyjnych. A więc żadnego podbijania basów, środka czy regulacji prezencji w kolumnie.
Zastanawiam się nad KRK RP6 G2 a do tego ujrzałem na alledrogo Electrix EX 8 i Adam A7 - miał ktoś z tym styczność?
Jeśli chodzi o warunki panujące u mnie w pokoju - aktualnie mam biurko pod antresolą z łóżkiem, a więc teoretycznie niewielka przestrzeń, choć sam pokój jest z tych większych. Myślałem o słuchawkach AKG, ale mam już dość kiszenia się i potrzebuję przestrzeni. Zawsze to luźniejsza głowa.
Z góry dzięki za rady i propozycje.
Z sytuacji którą opisałeś najlepiej nie pakować się w monitory z 8" membranami (o ile w ogóle opłaca się w takowe pakować). Jak masz gdzieś do wyrwania A7 za 2kzł to dooo it naooo!
edit:
Jak chcesz przesłuchać HS80'ek od Yamahy to zapraszam :)
-
Ja mimo wszystko polecam monitory z membraną 8 cali, minimum 6,5 cala. Trochę jestem osłuchany z monitorami klasy Yamaha NS10, Genelec. Monitory o mniejszej membranie muszą mieć kompromisowe rozwiązania konstrukcyjne, poczytajcie artykuły na E-muzyk na temat np. APS I/O.
BTW
Mam KRK RP8 z chęcią je przekażę następny właścicielowi(jak co proszę priv), i bynajmniej nie zmieniam ich na monitory z mała membraną :)
-
Co the fuck jest?! Jeszcze jak zakładałem temat wisiały te Adamy A7 a teraz nawet w historii nie mogę ich znaleźć?! FFFFUUUU
dan777, odpowiedziałem Ci już, będziemy myśleć.
A tymczasem - sam cholera nie wiem. Jestem zły, że nie zdążyłem na te Adamy, a teraz zostają mi KRK i Electrixy. Dzięki lordzie za zaproszenie, ale troszkę mi nie po drodze w tym momencie... zresztą, Yamaha nadszarpnęła moje zaufanie swoimi keyboardami, ale to takie tam gadanie. A, i dlaczego nie polecałbyś w mojej sytuacji 8"? I w jakiej sytuacji polecałbyś?
-
Man, znajomy realizator kupił sobie właśnie to (są na allegro w okolicach 2K):
http://www.infomusic.pl/artykul/view/872,tlc_aktywny_monitor_studyjny_ams-1,tlaudio
Bardzo szybkie, ogromnie precyzyjne, słychać każdy kiks, w tej konkurencji biją na głowę Mackie, które porównywaliśmy bezpośrednio. RHCP i nie tylko fałszują jak bure psy na nich:)
Z minusów - wokal sepleni trochę, co prawda robiliśmy odsłuchy na nówkach sztukach, więc się może rozegrają. No i na dłuższą metę trochę męczący dźwięk, nie grają tak ładnie jak Makówki, ale coś za coś.
pozdro
-
Dzięki, to też jakaś opcja, ale nie widzę ich na Allegro?
A, zapomniałem dodać - mam zamiar pracować w bardzo wielu różnych gatunkach muzycznych - to nie mają być "monitory do metahlu" ;) o ile w ogóle istnieje coś takiego.
-
Kurczę, wstukałem w gógla i nie zauważyłem, aukcja zakończona, były po 2100. Nie, nie, to nie są monitorki do metalu:) Znakomicie się robi edycję i proporcje na nich. Słuchaliśmy przeróżnej muzyki i dawały świetnie radę.
-
Cóż, przyczaję się, może wypłyną te albo Adamy A7. Wprawdzie mam już prawie zgranego dila z danem777 na jego RP8, ale różnie może się to potoczyć, jak to w życiu.
-
Ja tam nie jestem jakimś wielkim fanem kraków, ale kwestia gustu... Buczą jakoś tak dziwnie:) Stoją w studio i się kurzą. Kumpel robi na Genelecach, Mackach i właśnie teraz TLC.
-
A wiecie, że Geneleci są na prawie tych samych Seasach na górze co w moich B? O serię mi chodzi, nawet wyglądają prawie identycznie. Wiem, że to nie daje mi +6 do zajebistości i umiejętności tworzenia miksu, ale tak piszę jakby ktoś chciał wiedzieć :]
-
Ja tam nie jestem jakimś wielkim fanem kraków, ale kwestia gustu... Buczą jakoś tak dziwnie:) Stoją w studio i się kurzą.
Kuźwa, ja chcę po prostu dobre, nie psujące się, normalne monitorki bez popadania w długi, czy tak trudno zrobić coś takiego? ;(
edit: a coś takiego? http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i3996,mackie,mackie-mr5-sztuka-.html
-
Kumpel kiedyś próbował robić miksy na Tannoyach... PRÓBOWAŁ.....równie lepiej można zrobić to na słuchawkach albo coś.
A tak naprawdę to każdy POLAK który ma w kieszeni więcej niż 3k powinien iść kupić APSy i wogóle nie brać pod uwagę innych...:DD W sumie ciekawi mnie kiedy zrobią monitory dla normalnie zarabiających poniżej 2k ;));)))))))))
Jak uraziłem czyjąś tożsamość narodową to sorry :)
Jeżeli chodzi o mój typ monitorów do 2k to:
Yamaha MSP5 (dla tych którzy mają małe pomieszczenia)
KRK Rp6 Rp8 ( nie nie wcale nie buczą, dobrze nadają się do pracy w domu, kiedy godzinami się siedzi nad nagraniami 8-10h)
Argument pod tytułem te są bardziej szczegółowe a te mają szerszą panoramę wybity środek wydaję mi się ze nie bardzo ma się do pracy w domu. Nikt nie kupuje do profesjonalnych mixów monitorów za 2K. Chyba że jako drugi odsłuch. Nie wyobrażam sobie spędzenia codziennie wszystkich moich wolnych godzin które poświęcam na komponowanie przy takich monitorach jak YAMAHA NS10 zabijająca środkiem. Jeżeli chodzi o dom to moim zdaniem liczy się też komfort pracy i w miarę wiarygodny odsłuch.Nie ukrywajmy że większość osób które kupuje takie monitorki używa ich także jako podstawowy głośnik domowy do słuchania muzy i tak jestem w pełni świadom tego co piszę . To tyle trochę się powymądrzałem;).
-
+1 do wypowiedzi dana. Ja miałem (jak już pisałem gdzieś) wybór między KRK i MSP5. To był bardzo ciężki wybór. Wziałem KRK, ale MSP5 grają pięknie i bardzo szczegółowo. Poza tym wydaje mi się że do słuchania muzy też jak najbardziej. Do małego pomieszczenia jednak nie brałbym RP8 bo to krówsko i głośne. Wolę rozbujać trochę moje RP5tki (miałem wcześniej brać RP6, ale Mądrzy Ludzie mi to odradzili).
-
A jakiej wielkości masz pomieszczenie gdzie miksujesz?
Wkurwię was niemiłosiernie, ale mnie to bawi trochę, bo zestaw RP6tek z dodatkami (dwa miki samson i AT bodaj, trochę kabli xlr, statyw majkowy, słuchawy AT) mogę mieć za 1200 zł. Czyli w cenie polskich używek i to bez dodatków.
Tylko oczywiście pieniędzy nie ma. :-\
-
Mondo pytał się o monitorki o konkretnej specyfice. Kręci go precyzja i liniowość, ani kraki, ani Yamaha pod to nie podchodzą, przynajmniej za tę kasę. Tannoye, to już w ogóle. Dlatego zaproponowałem mu TLC - tyż polskie, tanie i spełniają jego warunki. Ostatnio poszli po rozum do głowy i zamiast ceny 3500 za nowe, zrobili 5000 z czymś, że niby "inne". Niemniej jednak zdarzają się na allegro po dwójce właśnie.
Nikt nie robi profesionalnych mixów w pomieszczeniu, którego adaptacja akustyczna nie kosztowała przynajmniej tyle co monitory
Oj, zdziwiłbyś się:)
-
Kumpel kiedyś próbował robić miksy na Tannoyach... PRÓBOWAŁ.....równie lepiej można zrobić to na słuchawkach albo coś.
z ciekawości spytam, problemy z basem?
O tak problem z basem i środkiem przede wszystkim, miksy brzmiały jak nagrane w śmietniku który stał w starym garażu heh.Mix dudnił a środek był tak cofnięty że go prawie nie było...nie wiem dziwne zjawisko natomiast gdy przerzucił się na MSP 5 wszystko brzmiało jak należy.
-
Ja bym celowal w HS80tki.
Zrobilem na nich dwa nagrania (z lekka muza) i bardzo milo wspominam wspolprace, no i pstryczki elektryczki z tylu sa ql bo mozna sobie dopasowac brzmienie do pomieszczenia, tak troche..
-
Pstryczki są fajne - mid eq +2dB pomogło mi usłyszeć jak wielką krzywdę robiłem swoim miksom. Choć muszę przyznać, że jak wróciłem ze studio gdzie miałem przyjemność słuchać Adamów S3A, moje HS80ki wydały mi się obrzydliwie przekolorowane a tweetery fatygujące już po krótkim czasie :-X
-
ale te Adamy sa jakies 10x drozsze niz HSki..
mysle, ze nie musze pisac juz nic wiecej..
;)
-
Może mondo się skusi :)
-
Jasne! szczegolnie w malym pomieszczeniu bedzie czad po maksie. : )
Polecam wszystkim ktorzy maja pokoj 3x3 metry! :D
Zajma akurat caly! ;)
-
Dzięki wszystkim za informacje. Po dluższych przemyśleniach ponawiam moje zignorowane pytanie:
edit: a coś takiego? http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i3996,mackie,mackie-mr5-sztuka-.html
oraz pytam: Wróbelku, brać to?
http://allegro.pl/item952500624_tlc_pro_ams_1_aktywne_monitory_studyjne_adam.html
no i trzecia opcja:
http://allegro.pl/item955397396_rewelacyjne_monitory_studyne_electrix_ex_8.html
Pomożecie mi coś z tego wybrać?
-
Każdych monitorów można się nauczyć. Tylko, że niestety problem z adaptacją akustyczną to podstawa do doskonałego odsłuchu miksowanego materiału. Najczęstszym problemem jest adaptacja dźwięków basowych ze względu na długość fali, tworzących tzw. falę stojącą. To najtrudniejsza część adaptacji akustycznej zamkniętych pomieszczeń. Monitory TLC. Bardzo dobre, ale obawiam się, że w pokoju Mondo nie pokarzą całej swojej krasy. Aha co jeszcze. Ich moc. Ja przesadziłem, nie wiedząc, nie znając się i kupiłem za głośne paczki do dość małego pomieszczenia. Ale TLC godne uwagi.
-
No i chyba zostanę przy TLC, dzięki za uwagi. Teraz tylko żeby mi ich nikt nie zgarnął... ile warto dać za takie używki jak te na aukcji? http://allegro.pl/item952500624_tlc_pro_ams_1_aktywne_monitory_studyjne_adam.html
-
Myślę, że do 2K brzmi rozsądnie. Zapytam się kolegi, bo coś przebąkiwał, że chce swoje sprzedać. Dam znać dziś.
pozdro
-
Wiem, że to necrobump ale mamy prawie 6 lat od ostatniego posta. Z pewnością na rynku pojawiły się nowe modele lub nawet marki. Jestem w stanie wydać do 4000 zł za parę monitorów, ale nie wiem czy warto. Zaczynam przygodę z miksem dopiero ale czemu nie uczyć się na dobrym sprzęcie od początku? Co w tej chwili warto kupić w przedziale 2000-2500 zł? A jeżeli prawdą jest to iż te wszystkie behry truth, krk czy co tam jest głównie polecane to tak na prawdę jedynie bardzo dobre głośniki komputerowe to co kupić aby być zadowolonym nie przekraczając już tych 4000 zł za parę?
Dzięki
-
A jeżeli prawdą jest to iż te wszystkie behry truth, krk czy co tam jest głównie polecane to tak na prawdę jedynie bardzo dobre głośniki komputerowe...
Nie jest to prawdą, nie są to monitory z górnej półki, ale zdecydowanie nie brzmią jak dobre głośniki komputerowe.
-
KRK ROKIT 5 G3. Albo 8. Słyszałem, widziałem, polecam.
-
PreSonus Eris E8
-
Behry 3031a albo 3030a z subem plus dobre kable (robią różnicę, zapewniam). Chyba, że sięgniesz głębiej do kieszeni i na Adamy A7 sie wykosztujesz. Ale do nich też sub obowiązkowo.
-
Adamu, IONy albo z giełdy od Blackiego TLC AMS
-
EVE
FOCAL
ADAM
Neumann KH120
APS
-
Do 4k APS Klasik. Bez suba i z normalnymi kablami ;)