Forum Sevenstring.pl
Gitary barytonowe i inne => Gitary barytonowe i inne => Wątek zaczęty przez: headcharge w 28 Paź, 2009, 02:48:34
-
Jezeli zly dzial, to sory ale nie wiedzialem gdzie to dac.
Chlopaki, w chwili obecnej mam wioslo z menzura 24 3/4, no i wsio fajnie, ale gramy w drop B... Calosc do Cis da sie normalnei wyregulowac itp. natomiast po opuszczeniu 6 struny do B, mam problem. Struna grubosci 60, dla mnie idealna do B. No ale nie da sie ustawic tak, zeby stroilo w progach-chociaz do tego 8 i zeby na pustej B tez stroilo. Koskta jest odwrocona i dokrecona do konca...
Progi sa ok, tzn. nie sa ale przywiolinach... ale to inna bajka, generalnie tam przy B sa ok.
Da sie cos zrobic czy niestety musze kupic wioslo ze skala 25.5 cala ?
Pozdro
-
Grubsza struna? 64 tak na oko. Powinno być lepiej.
-
No tak z tym, ze to juzsie robi lina cumownica a nie struna ;/ Na menzurze 25,5 najgrubsza mialem 63 i to bylo w drop A. Chyba jednak bedzie trzeba rozstac sie z wioslem...
Ciekawe jakiej grubosci maja struny Acid Drinkers, oni graja na Gibolach w standard B.
-
Zmień wiosełko albo strunę - 64, 66. Jakiej grubości masz resztę setu?
-
62 przy B jeszcze nie powinno dać takiego hard koru na 24 3/4, spróbuj tą opcję, jest tańsza od zmiany gitary :D
-
Moj obecny set to 11,14,20p,30,40,60 Drop B czyli wszystko w Cisie a 6 do B i z nia mam problemy ;/
-
13-62 D'Addario EXL158 (Baritone Light)
mam taki sam set w signumie z taką samą skalą jak wymieniłeś i właściwie....tylko na tych strunach mi wszystko stroi w Drop C/B. Są tylko w chuj nie wygodne. Spróbuj- 30ileś złotych
-
Raz testowałem drop B (24 3/4) i szczerze mówiąc szału nie ma- dopiero na strunach 14-68 (http://www.taniestruny.pl/p/42/197/struny_do_gitary_elektrycznej_d_addario_d_addario_xl157__14_68_.html) osiągnęłem taki naciąg że struny po jebnięciu kostką nie rozstrajały się tak znacznie i jakoś to brzmiało.
Ogólnie doszedłem do wniosku że na 24 3/4 można zejść max 1,5 tonu w dół , tak ażeby to jakoś brzmiało.
Niestety do niższego strojenia niezbędny jest większy zapas menzury :P . 24 3/4 sux :P
-
Powiedz to chłopakom z Mastodona.
-
i znowu się zaczyna :P
-
zawsze sie bedzie tak konczyc. wystarczy ze ktos napisze cos idiotycznego, ze na 24,75" nie mozna stroic nisko, albo ze EMG brzmi tylko na przesterze. bo wiara to normalnie nie mysli jak pisze. i zapomina o "MOIM ZDANIEM" albo "W MOIM PRZYPADKU".
-
Faktycznie spróbuj może tych strunek, które polecił Loki. Tu koleś gra na takim secie na Epi LP strojonym do dropped A#:
http://www.youtube.com/watch?v=LEu-07bbt5I
I brzmi to na prawdę dobrze. Polecam więcej jego filmików bo brzmienie tego Epi jest na prawdę niezłe.
-
Dam sobie szanse, czekam az przyjedzie do mnie 62. Napisze jak jest po ;]
-
Bierzesz te od d'addario czy Markley'e ?? Bo na alledrogo taki set można od dwóch producentów kupić.
Koniecznie napisz jak się gra bo sam mam zamiar zakładać takie co do swojego. Myślałem nad tymi D'addario i nad setem Zakk'a 10-60, który chyba też może być wart rozważenia.
-
Sluchaj, ja mam customowy set EB taki jak odalem wyzej. Jedynie domowilem 62.
-
OK, rozumiem.
Mam nadzieję, że zmiana pomoże i że nie będziesz musiał z takiego powodu wiosła zmieniać, bo naprawdę niezły kawał patyka z tego washburna.
Chyba też pomyślę o takim kastomowym secie jak Twój, bo tamte mają pozostałe trochę przygrube (biorąc pod uwagę, że teraz mam 10-52 chyba).
DM 13 | 16 | 26w | 36w | 46w | 56w
D'A 13 | 17 | 26w | 36w | 46w | 62w
No chyba, że te dunlopy Zakk'a:
010 | 013 | 017 | 036 | 052 | 060
Nie ma wyjścia trzeba po prostu zamówić i spróbować :)
-
Powiedz to chłopakom z Mastodona.
;D tak trzymać
kup wiosło ze skalą 31" jak nie możesz sie do B nastroić albo wyprostuj sobie gryf
-
do dropa zdecydowanie 13-72 od ernie balla, choc jeszcze lepiej zeby była ta gruba zamieniona na 74
-
mam mala zagadke:
epi lp custom, stroj C, struny 0.56 - mamy luzne makarony
SG faded. stroj C, struny 0.52 - mamy sztywne druty
menzura ta sama- 24 3/4, struny tego samego producenta
o chuj chodzi ???
-
ta sama firma, ten sam komplet strun?
-
mam mala zagadke:
epi lp custom, stroj C, struny 0.56 - mamy luzne makarony
SG faded. stroj C, struny 0.52 - mamy sztywne druty
menzura ta sama- 24 3/4, struny tego samego producenta
o chuj chodzi ???
fxd.
-
ponawiam pytanie o producenta strun :D
-
mam mala zagadke:
epi lp custom, stroj C, struny 0.56 - mamy luzne makarony
SG faded. stroj C, struny 0.52 - mamy sztywne druty
menzura ta sama- 24 3/4, struny d'addario, oba sety
o chuj chodzi ???
fxd.
fxd. again.
-
A czy aby na pewno nie są to różne modele, pomiając kwestię grubości?
-
bo w epi jest ruchomy gryf i możesz podczas grania regulować sobie naciąg strun widocznie czały czas pchasz gryf ale spróbuj też przyciągać wtedy bedziesz miał bardziej napiete tą technikę grania wymyśliły dzikie plemiona z galerii handlowych
może to mieć związek z jakością drewna z którego zrobiony jest gryf
ed: chodzi mi o sprężystość
-
A czy aby na pewno nie są to różne modele, pomiając kwestię grubości?
d'addario xl, te same struny praktycznie, tylko ze o roznych grubosciach.
moze faktycznie gryfy maja inaczej ustawione, to by pasowalo.
-
Reguluj pręta, pomoże.
-
epi lp custom, stroj C, struny 0.56 - mamy luzne makarony
SG faded. stroj C, struny 0.52 - mamy sztywne druty
menzura ta sama- 24 3/4, struny tego samego producenta
o chuj chodzi
Jak nic trzeba wyregulować gryf , ja w moim SG mam tez 56 i przy stroju C mam coś pomiędzy makaronem a naprężonymi drutami :D
-
Zalozylem 62, problem sie rozwiazal :)
-
No to zajebiście... cieszę się razem z Tobą bo szkoda byłoby sprzedawać takie fajne wiosło...
-
To może jak Ci nie pasuje naciąg tych strun dla prawej ręki to można zamiast zmieniać struny to może jakąś grubsza Kostkę czy cuś. Tak mi jakoś do głowy to przyszło ;)
Na na moim wiesle najniżej zszedłem do dropped B
-
Również myślałem że będę schodził ze swoim gibonem lecz stroj standardowy tak mnie zachwycił ze ni chuja zostaje na 9-42. Zmieniłem strunki z oryginałów na EB slinky i kurwa sie zawiodłem. Wioliny są luzne, bez jajec nic nie brzmi, a brzęczy jak cholera. Zmieniłem spowrotem wiolinowe na gibsony i jest zupełnie inaczej. Grubsze struny dają za duży sygnał jak dla mnie i jest zbyt ordynarnie, przynajmniej do tego co gram teraz. Choć czasem sobie spuszczam basowe i nawalam :)
Taki mały advice. Może komuś też slinky nie wejdą w 24 3/4
-
bierz .90 GHSa z tanich strun i zejdź najniżej jak się da, proste :D
-
Dramain [/b]- też myślałem, próbowałem etc. Ale najprostsza próba mnie zastanawia - .056 w C# oki, fajnie brzmi, nie dzwoni, mogę uderzać mocniej w razie potrzeb, ale szybkie granie czegoś w stylu 10-12-0-0-8-10-0-0-7-8-0-0-itd. robi się po prostu nierówne. Ni ch... nie wiem czemu :-\ Obniżam do H i struna dzwoni jak głupia, ale jednocześnie muszę grać lżej żeby nie było odstrojeń i... od razu równiej się robi. Aż taka jestem techniczna dupa?
Człowieku odkryłeś to o co mam zawsze nerwa ! mam to samo, myślę że nie tylko ? To jest już kwestia menzury z tego co wywnioskowałem i kilku milimetrow w przód (brzdęk, odstrojenia) lub tył (moc, nierówna praca struny)
-
PS. Pytanie o "niskość" pozostaje ;)
Standardowe A w ESP Viper 400, struny 14-68. Grało i stroiło, ale cała gitara z mahoniu już tak zajebiście nie grała jak w C. Było co najwyżej fajnie.
-
10-56 DR, zeszlismy w drop Ais - menzura dala rade. nizej nie probowalem bo nie widzialem sensu. pewnie w normalnych warunkach nalezaloby tam zapakowac .60 i by bylo optymalnie, na .56 bylo tak ze niektorym by nie stroilo przy mocnym napierdalaniu.
-
Ja mialem 68 w drop B i menzura już prawie nie stroiła (i to nie wina wiosła - tylko ręki :P)
-
14-72
drop A
24 3/4
Wszystko zażarło, akcja niska. Spokojnie można było ciułać. Ale nie dawałem rady grać :P Trzeba mieć naprawdę ciężką łapę, żeby to ogarnąć.