Forum Sevenstring.pl
Gitary barytonowe i inne => Gitary barytonowe i inne => Wątek zaczęty przez: bee w 24 Sie, 2009, 13:25:18
-
Joł,
zamierzam się przeprogramować do F#.
Nie mam tylko jak sprawdzić tego na sali prób z basem. Czy ktoś z Was grał w takim stroju z basem? Czy on tez stroi do F#, oktawę niżej? Czy takie częstotliwości w ogolę są przenoszone przez paczki basowe?
-
Czy ktoś z Was grał w takim stroju z basem? Czy on tez stroi do F#, oktawę niżej? Czy takie częstotliwości w ogolę są przenoszone przez paczki basowe?
Ja gram strojony pół tonu wyżej, czyli G, bas strojony jest do H i daje rade. Nie rozumiem czemu pytasz jak ma być strojony bas. Przecież to muzyka, tu nie ma jakiś super sztywnych reguł w aranżacji, wszystko zalezy od Was. Powinno to jakoś brzmieć, więc po co stroić je tak samo? Koniecznie musicie łapać te same struny na tych samych progach? Sugeruję eksperymenty, mogą fajne rzeczy wyjść
E: co do paczek to nie ma problemy z dźwiękiem, o ile struny są w miare napięte i dobrze eq ustawione
-
jakiś super sztywnych regół w aranżacji
chyba nie ma, bo nigdy nie słyszałem o "regółach" w muzyce... ::)
-
jakiś super sztywnych regół w aranżacji
chyba nie ma, bo nigdy nie słyszałem o "regółach" w muzyce... ::)
Poprawione, dzięki :)
Nie mam usprawiedliwienia dl głupoty (bo co to innego jest, skoro "regulamin" zawsze napisze przez U) ;)
-
Oczywiście, trzeba eksperymentować, pytam tylko, czy udało Wam się osiągnać selektywne, dynamiczne F# w basie tradycyjnie, schodzac oktawe niżej, żeby nie było mulącej kupy.
Znajac zycie, to schodzac w najnizsze rejestry bas bedzie musiał grac ten sam dzwiek, co gitara, bo oktawy nie uda się osiągnąć.
-
Zainteresuje swojego basistę setem warwicka:
http://www.juststrings.com/wws-40250.html
I po problemie ;)
-
zdrowy secik jak sobie kupie bas 6 strunowy to tymi grubościami sie zainteresuje
-
Eeeeh dla mnie za cienkie.... Normalnie stroję bas do D standard, więc pewnie ta 0.175 (~4,46mm!!) byłaby nieco flakowata po zestrojeniu do E subkontra.
-
no więc mój band stroi się do F#.
poprzedni basowy stroił się różnie - raz normalnie do niskiego F#, co brzmiało jak totalna kupa, a raz jak gitara, co nie dawało prawie że dołu. teraz mamy nowego basowego i problem pojawia się znów - Jego niskie F# brzmi mniejwięcej jak 'plum plum plum' ( a to byly trzy różne dźwięki heheh ), ale ustawiony odpowiednio z głośnością dodaje niezłego dołu. następnym krokiem jednak, będzie albo zestrojenie się wyżej ( G albo G# ), albo basowy kupi sobie właśnie te strunki, które wspomniał Dexterek ( + jeszcze jedna, bo to bas 5-strunowy ), ale wyraźnie i tak brakuje Mu menzury, bo ma bodajże 34"-coś.
ogółem sprawa dość trudna, jeśli chce się stroić bas tak nisko.
-
Meshugahh mają ósemki do F a basista stroi się Bb,F,A#,D#,G#, z tego co pamiętam.
-
http://www.warwick.de/modules/produkte/produkt.php?katID=14460&cl=EN
To jeszcze wkleję to jakby ktoś tego nie znał.
Tamten set jest właśnie do tej gitary dedykowany.
-
Trudno jest dobrze zabrzmieć w tak niskim paśmie: ludzki słuch jest na nie mało czuły, fala akustyczna ma duże rozmiary i jest słabo tłumiona przez otoczenie, powstają nieprzyjemne zdudnienia lub wygaszanie dźwięku, do tego dochodzi niska sprawność przetwarzania tego pasma przez głośniki...
-
... i jest szansa na wprowadzenie otoczenia w niemiłe dla ucha wibracje, vide 'koncert' Trivium w Proximie parę lat temu*
*osobiście pierdolę Trivium, byłem tam dla Annihilatora.
-
http://www.youtube.com/watch?v=K57w9pdJPnY lepiej już brzmieć nie bardzo może, w tym paśmie sam bas brzmi średnio, gitary głównie definiuja brzmienie.
-
Śmieszą mnie głupie komentarze pod filmikiem, ich autorzy chyba nie skumali, że to prawie oktawę niżej niż normalnie. Wg mnie brzmi to nieźle. To chyba teraz będzie mój GAS.
-
... i jest szansa na wprowadzenie otoczenia w niemiłe dla ucha wibracje, vide 'koncert' Trivium w Proximie parę lat temu*
*osobiście pierdolę Trivium, byłem tam dla Annihilatora.
To dokładnie jak ja :D
Sorry za OT
-
Same strunki Warwicka dla basisty nie zdziałają cudu. Przydałby się bas o wydłużonej menzurze. To dlatego ten bas:
http://www.warwick.de/modules/produkte/produkt.php?katID=14460&cl=PL
ma jeszcze wydłużoną menzurę. Niestety już go nie produkują. Zostają poszukiwania na rynku wtórnym lub lutnik...
Poza tym (moim prywatnym zdaniem) w tak nisko strojącej się kapeli bas grający to samo co gitary tylko oktawę niżej jest trochę bez sensu. O wiele ciekawszym patentem byłoby obsadzenie w takiej kapeli basu bezprogowego - może być w wydłużonej skali, by dawał radę pociągnąć te Fis i wymyślanie dla niego całkowicie odmiennych partii... Moja wymarzona "konfiguracja" zespołu to: zwykła szóstka lub siódemka (strojona w standardzie), ósemka (strojona od e do Fis) i bezprogowy bas (najniższa do Fis). Ale to takie tam moje gdybania :-)
-
potwierdzam różnie strojone instrumenty robią zajebistą robote, wychodzą bardzo oryginalne patenty
-
Wg mnie brzmi to nieźle.
Gdy koleś schodzi na najniższe dźwięki, to kompletnie nie ma między nimi różnicy. IMO bez sensu.
-
Różnica jest, tylko jak juz pisałem słuch jest mało czuły na tak niskie dźwięki a i głośniki za bardzo nie wyrabiają - najniższe dzwięki tego basu wypadają poniżej częstotliwosci rezonansowej głośnika. Zależy też na czym się słucha filmiku - na małych komputerowych głośniczkach faktycznie można niezbyt wiele usłyszeć...
Powinni do płyty kapeli z takim basem dawać w komplecie dobry subwoofer gratis ;)
-
Różnica jest, ale jej nie słychać :P Co z tego wynika? Że nikt jej nie usłyszy. Więc gdzie sens strojenia się oktawę niżej?
-
Stwarzanie pozorów?
A tak na poważnie - może w kapeli takie granie się sprawdza? Niestety w tym momencie nie jestem stwierdzić kto tak gra, a kto nie. Mimo to - dla mnie ten bas z vid'a daje radę, chociaż rzeczywiście, aż się prosi o tak strojonego bezprogowca z dłuższą menzurą.
-
W kapeli rockowej czy metalowej raczej lepiej zabrzmi normalny bas z oktawerem - będzie słychać jego normalne pasmo + lekki subbasowy smaczek. Ale w jakimś funku moze by sie sprawdził...
-
A słuchałeś Cynic albo Gordian Knot?
-
A słuchałeś Cynic albo Gordian Knot?
Ale oni nie grali w Fis...
-
W kapeli rockowej czy metalowej
Do tego piłem. Fakt, może rzeczywiście trochę zboczyłem...
Nie! Zdania nie zmieniam! :)
-
W SAMO bas leci oktawe niżej od gitar i jest wsio ładnie :)
-
Swoją gitare i bas zestroiłem do F# na jak ja to zwę "double dropem". O ile z wiosła idzie nawet ciekawe mięsko wycisnąc na POD to na basie brzmi z mega dołem ale tak kluchowato (blum, blum blum). Ciekaw jestem jaki sprzęt by trzeba, żeby na żywo uciągnąć takie brzmienia ^^
-
Swoją gitare i bas zestroiłem do F# na jak ja to zwę "double dropem". O ile z wiosła idzie nawet ciekawe mięsko wycisnąc na POD to na basie brzmi z mega dołem ale tak kluchowato (blum, blum blum). Ciekaw jestem jaki sprzęt by trzeba, żeby na żywo uciągnąć takie brzmienia ^^
Właśnie POD'a. Poza tym Spider Valve też dał radę, za to Mesa DR odmówiła. Generalnie IMO każdy tranzystorowy/cyfrowy sprzęd, a lampy trzeba sprawdzać. Dzisiaj zrobie testa na Diezel'u :P
Tylko co jeśli chce się zestroić o 3 półtony w dół, tzn. do D# (pełna specka: c#-g#-E-H-F#-C#-G#-F#)? Będzie za krótko? Trzeba by zakładać grubasze rzędu 90+? Czy menzury się nie ustawi i trzeba od razu w ok. 30" celować?
Przy menzurze 28,626 zakładam 085 DR'a basową i jest git. 090 GHS Boomers też ale strasznie szybko umarła brzmieniowo.
Stroję przeważnie D-A-D-A-D-G-B-E. Jeden numer stroję od F# i wtedy 090 to stanowczo za wiele dla moich stawów :)
-
Ja swoja 8ke stroje w niskim E i czasem prestrajam do D na komplecie 9-46 +68 +88. Menzure mam 27" a gita z zamulającego mahoniu. Ale brzmi zajebiscie
-
Tylko co jeśli chce się zestroić o 3 półtony w dół, tzn. do D# (pełna specka: c#-g#-E-H-F#-C#-G#-F#)? Będzie za krótko? Trzeba by zakładać grubasze rzędu 90+? Czy menzury się nie ustawi i trzeba od razu w ok. 30" celować?
ja 8kę 30" stroiłem do D chyba z najgrubszą struną 85 (później nie wiem co i później chyba 9-46) i było ciut za twardo. Ale kupując wiosło z 30" musisz się liczyć z tym że trzeba się na nim naumieć grać ;)
-
Co to była za Oosemka?
-
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg684.imageshack.us%2Fimg684%2F7828%2F33218292.jpg&hash=af69e413a05c2a294a25f30e4a32da00af641638)
;)
-
Mój gitarowy stroi Epi barytona do F# na 068 i jakoś daje radę... :)
-
za to Mesa DR odmówiła.
I dlatego warto doinwestować w porządną pakę i lampy.
Mi się dławiło jak ją wziąłem już przy G#,A. Po wymianie lamp i na pace Mesy można już dyskutować nad F#.
IMHO daje radę, ale to już bardzo subiektywna sprawa. Dży dży dży ze stopą wyjdzie bardzo najs, ale akordów sobie całkowicie nie wyobrażam.
-
A jak jest z 26,5-27?
mam teraz 27" w drop G# na secie z najgrubszą struną 72 i jest ciut za twardo.. Bez problemu można zjechać jeszcze trochę ze strojem
-
wszystko zalezy od stylu gry no... ja na 0.74 grałem w F#... bo lekko szarpie struny.... jak ktos ma walnięcie jak młotem to mu nawet basowa 90tka nie pomoże ^^
-
A jak jest z 26,5-27?
mam teraz 27" w drop G# na secie z najgrubszą struną 72 i jest ciut za twardo.. Bez problemu można zjechać jeszcze trochę ze strojem
tez mam 27" i F# - dla mnie minimum to 72, probowalem, kombinowalem z 68, 70, ale nie ma bata, czulem, że to jakoś nie brzmi... 74 przy 27" to optimum IMO.
Co DR, to jeśli gitara brzmi w miare jasno, (np EMG), masz swieze struny, to jest git. Ale jesli masz pasywy w mahoniu i stare struny to bedzie tępo.