Forum Sevenstring.pl
Home Recording => Software => Wątek zaczęty przez: carolco26 w 18 Maj, 2021, 15:57:13
-
Stworzyłem kawałek w programie Reaper. Zrobiłem rendering do pliku wave ścieżki głównej.
Końcowy plik brzmi jednak ciszej niż miks. Efekt końcowy pracy powinien chyba brzmieć identycznie, jak miks odpalany w programie Reaper.
Czy mógłbym prosić o podpowiedź, co robię nie tak?
W opcjach renderowania wybieram:
-Miks główny
-Cały projekt
-48000Hz
-24 bit
-Tryb zmiany próbkowania: Extremalny 512 pt HQ Sinc
-Renderowanie online
-Zaznaczam opcję: Zezwalaj na format wave64...
-
Może zapiąłeś coś na master track albo ściszyłeś przed renderem? Ewentualnie przepatrz opcję w okienku Render czy nie masz czegoś zaznaczonego co Ci to może powodować
-
Na ścieżce glównej mam tylko podpięty korektor. Jest w reaperze jeszcze jakaś możliwość regulacji glośności przed renderowaniem, oprócz ustawienia glośności na ścieżce glównej?
-
Ustawienie głośności na ścieżce głównej nic nie zmienia, bo to nie gain. Sprawdź, czy nie masz jakiejś normalizacji głośności czy innego syfu zapiętego przy opcjach renderu. Albo czasem kejs jest taki, że nie zauważyłeś ściszonej głośności w programie, w którym odtwarzasz :D
-
Może inaczej, na mikserze ścieżki glównej ustawiam natężenie dźwięku, z jakim ma się wyrenderować plik, chyba to jest nasz gain? :) Z menu wybieram opcję plik, następnie: renderuj, w opcjach tego okna dialogowego nie ma wlaściwie nic, co by moglo wplywać na glośność końcowego pliku. A gdzie mam szukać tego ewentualnego podpięcia tej normalizacji, czy jakiegoś innego syfku?
Wyrenderowany plik odtwarzam przy maksymalnej glośności.
-
Sprawdź w mikserze Windows czy czasem Reaper nie chodzi głośniej niż reszta programów. Albo wrzuć ten swój render na nowy projekt i porównaj.
-
Renderujesz offline czy online?
Miałem problem z tym że mix był cichszy niż ten podczas sesji, i problem tkwił w rodzaju renderu.
-
A czy to nie jest tak ze miksujesz na jednym kodeku/karcie dzwiekowej a potem odtwarzasz na innym? U mnie tak chyba jest, jak odepne interfejs to dzwiek mi leci przez karte dzwiekowa komputera i chcac nie chcac efekt koncowy jest inny
-
W mikserze windows jest wszystko ok. Renderuję w online. Używam tylko standardowej karty w laptopie realtek. Odpiąlem z trackmastera korektor i jeszcze raz wyrenderowalem plik. Teraz wszystko jest ok. Ale to dziwne, z podpiętym i wlączonym pluginem "ReaEQ" pod ścieżkę glówną też powinien być efekt po renderingu taki sam. Korekcja po renderingu jest slyszalna ale dynamika utworu bledsza, basy trochę slabsze. Może coś z tym pluginem cocosowym jest coś nie tak. Spróbuję użyć innego Eq i porównać.
Posty połączone: 19 Maj, 2021, 14:31:19
Znalazlem przyczynę. W pluginie ReaEq podpiętym do trackmastera gain byl za wysoki. Caly czas walil czerwoną krechę. :facepalm:
Zmniejszylem gaina żeby zera nie przekraczal i zwiększylem glośność na mikserze, następnie wyrenderowalem plik. Wszystko gra. Charczenia nie bylo od pluginu, mimo że na czerwono wychodzil, więc glowy sobie tym nie zaprzątalem. Przy renderingu jednak plik wychodzil ściszony, z mniejszą dynamiką ogólną.
Więc ten miernik w pluginie to nie od tak sobie :)
-
Dokładnie o to chodzi i to jest przestroga dla wszystkich home-recordingowców - sprawdzamy każdy etap routingu sygnału pod kątem gainu. Na sumie może być wszystko w normie, a jednak będą słyszalne zniekształcenia, jeśli gdziekolwiek po drodze sygnał się przesteruje. W Reaperze jest specjalny plugin, którego algorytm kontroluje wszystko co po drodze i zwalnia użytkownika z tego obowiązku, jeśli zostanie wrzucony na sumie . Nazywa się JS: Volume/Pan Smoother v5.
-
Na poszczególnych ścieżkach po wyrenderowaniu syntezatorów, dopuszczam nieraz czerwone kreski dodając +3 albo i +7 dB w zależności od potrzeby i nie slyszę żadnych przesterów, tylko bardziej dynamiczny dźwięk. Czy takie dzialanie jest naganne w masteringu i trzeba zawsze uważać, żeby tych czerwonych nie bylo na ścieżkach?
-
Nie powinno się dopuszczać do takich sytuacji. Zdecydowanie lepiej działać na zasadzie kaskady - czyli jak walczysz o lepszą dynamikę, to zrób to w małych krokach i uzależnij decyzje od wcześniej ustalonej sumy (tam gdzie zbiega się cały routing miksu). Od tego co na tej sumie wrzucisz, zależeć będzie dynamika, przestrzeń i charakter całego miksu.
Jeśli nie ogarniasz jeszcze jak poprawnie routować swoje miksy, to zacząłbym od tego (a podejrzewam, ze na tym polega u Ciebie problem, wnioskując po pytaniu). Zerknij tutaj - nie chce mi się znowu klepać tego samego (pomiń kontekst mojej wypowiedzi dotyczącej utworu):
http://forum.sevenstring.pl/ogolnie/gitara-brzmi-cienko/?message=457687 (http://forum.sevenstring.pl/ogolnie/gitara-brzmi-cienko/?message=457687)
-
Dziękuję Wam wszystkim za podpowiedzi. Dopiero zaczynam przygodę z miksem. Dzięki serdeczne jeszcze raz za chęć pomocy. :)
Posty połączone: 26 Maj, 2021, 19:43:13
Jeszcze jedno, zauważylem, że po wyrenderowaniu syntezatora vst do pliku wave, używając opcji online, offline, 192pt, 384pt, 512pt, zmieniając próbkowanie, nigdy do końca nie uzyskalem 100 - procentowego brzmienia syntezatora vst. Sluch mam nie najgorszy i wylapuje pewne niewielkie ale jednak zmiany w barwie dźwięku.
Co Wy na to?
-
Renderuj w trybie online. Próbowałeś dać próbkowanie Extreme HQ i 2nd pass render?
-
Extreme HQ 512 a opcji 2nd PassRender nie widzę u siebie. Rozumiem, że też powinna być w okienku opcji renderowania?
-
(https://i.ibb.co/pQGhKTG/REAPER-renderowanie.jpg)
-
evaluation license hehe
-
A rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na tą opcję Wypróbuję. Różnicy przy renderze padów i innych barw nie wyłapuję, natomiast przy renderze basu, wychwytuje pewne subtelne zmiany. Nie jest to dokuczlowe, ale lepiej byłoby zachować w pliku wave wierne odzwierciedlenie. A jak ustawiacie Eq na ścieżce, to rozumiem, że w tym pluginie jak i w podobnych, ustawiamy gain tak, żeby na pluginie też nie było czerwonej krechy? Korzystam z reaeq z reapera, tam wskaźnika jako paska nie ma, rozumiem, że częstotliwości w EQ ustawiać tak, żeby zera nie przekraczały? Mam na myśli oczywiście częstotliwosci wyświetlające się i zmieniające w czasie.
-
evaluation license hehe
To nie moj DAW stary. Robie pod Sonarem od lat.
-
Ok, a ktoś robi w reaperze?
-
Jeśli w mixie i po renderowaniu głośności są takie same to znaczy że jest wszystko ok?