Home Recording => Ogólnie => Wątek zaczęty przez: deely w 18 Mar, 2009, 17:28:14
Tytuł: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: deely w 18 Mar, 2009, 17:28:14
http://www.youtube.com/watch?v=Y7E34WFw4HE
A jak wy nagrywacie ścieżkę perkusji?
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: motyl w 18 Mar, 2009, 18:37:28
http://www.youtube.com/watch?v=LeyFNs3kkZk tak :)
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: BartekL w 18 Mar, 2009, 22:39:29
Ja klepe kwadraciki myszką, ale szczerze to juz mnie to zaczyna irytowac, bo zabija pomyslowosc...
Ten kolo z pierwszego linka bardzo fajne rzeczy gra, musze poszukac jego muzy.
edit kuwa już kocham tego gościa, rzucam bulba http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=652744&songID=4903396 między innymi!!
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: Semedi w 19 Mar, 2009, 09:35:35
Strasznie się gita dławi w dole. Ja go już nie kocham :D
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: Junia w 31 Mar, 2009, 13:41:02
Mam rozumieć że to już koniec wątku ?? Pociągnijcie temat bo pewnie wielu gitarników ma problem z nagrywaniem bębnów , ja osobiście mam i chętnie poznam opinie ludzi , którzy mają jakieś doświadczenie w temacie ...
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: maarioo w 31 Mar, 2009, 14:48:19
no, jak się domyślam, połowa userów ( do której to grupy i ja się zaliczam ) klepie kwadraciki, a drugiej połowie gary robili panowie w studio :D
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: Junia w 31 Mar, 2009, 15:21:11
Była bym szczęśliwa gdyby Pan o nick'u Awsomeguy ( Respect ) przybliżył temat , jego twórczość brzmi na prawdę genialnie i sądze że ma w temacie sporo do powiedzenia , używam karty E-MU 0404 , w pakiecie jest kilka programów w okrojonej wersji , chciała bym żeby ktoś podpowiedział ile da się wydusić z tej karty ,i czy pakiet oprogramowania dołączonego do karty przyda się na coś czy mogę sobie tym napalić w piecu ??
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: deely w 31 Mar, 2009, 15:51:27
Ja do pewnego czasu pisałem bębny w Guitar Pro :-) Bo kiedyś tam się nauczyłem i jakoś tak zostało... Export do MIDI i w Cubase import. Teraz bawię się trochę klawiaturą sterującą bezpośrednio w Cubase.
Raczej nic nowego nie wniosę do tego wątku - układam perkusję we wbudowanym edytorze MIDI mojego ulubionego DAW (REAPER). Mam wtedy możliwość monitorowania tego co programuję i ustawienia odpowiedniego "velocity level" (co jest czasami kluczowe, jeśli chodzi o względną "naturalność").
używam karty E-MU 0404 , w pakiecie jest kilka programów w okrojonej wersji , chciała bym żeby ktoś podpowiedział ile da się wydusić z tej karty ,i czy pakiet oprogramowania dołączonego do karty przyda się na coś czy mogę sobie tym napalić w piecu ??
Z tego co pamiętam do EMU 0404 dają Cubase LE. Ta wersja może korzystać z dość ograniczonej liczby efektów/instrumentów VST. Jeśli o mnie chodzi, to staram się podchodzić dość minimalistycznie do ich użycia w miksie, ale zazwyczaj przekraczam 40 na projekt (patrz załącznik - screenshot z projektu dżingla ss.pl)...
lord_awesomeguy ;) Piękne dzięki :) bardzo cenna dla mnie wskazówka ! W tej chwili korzystam z Boss RC2 do zgrywania perki , ale zrobienie jakiejś przebitki , przejscia jest niemożliwe dla mnie , przynajmniej na chwilę obecną , trzeba by to pociąć i posklejać w jakimś edytorze , ale dla mnie to jeszcze niewykonalne , do tej pory nagrywałam podkłady z Guitar Pro , karta Audigy 2 ZS , ustawienia karty >> what you here>> wyłączałam kolesi i nagrywałam Gite w Guitar Rig .Od tygodnia mam kartę E-MU 0404 i dopiero zaczynam zdejmować Gite z paczki przez Shure SM 57 , zobaczymy ... Jeszcze jedna prośba do Lord_Awesomeguy , wymień cały pakiet oprogramowania z jakiego korzystasz jeśli to możliwe i jak nagrywasz bass ?? Proszę o wykład a'la krowie na rowie ;) Dzięki za odpowiedź .Pozdro.
Ja się pozwolę wtrącić na sekundkę - co do basu - proponuję zaopatrzyć się w, któreś z poniższych pudełeczek i grać bas "w stół". To są kultowe już (w szczególności Sadowsky) preampy basowe, używane przez zawodowców na całym świecie. Sadowsky kosztuje < 1000 zeta, więc zdecydowanie opłaca się coś takiego nabyć. Potem basik przycisnąć troszkę kompresorem (nie za dużo), wyeliminować świsty, gwizdy i inne śmieci de-esserem (tak, tak - nie tnijcie góry basu za pomocą eq) podciąć troszkę dół na eq (zabieg ten sprawi paradoksalnie, że basu nam się zrobi subiektywnie więcej) i voila!
EDIT:
Sprawa MAKSYMALNIE istotna: bas musi PERFEKCYJNIE stroić. Nie strojący bas rozjebie Ci cały miks i nie będziesz wiedziała co jest nie tak. Sprawa nie do odkręcenia potem! Z tego powodu podczas nagrań nie trzeba wcale atakować strun jak Rasiak bramkarza. Wystarczy NAPRAWDĘ delikatnie pykać sobie paluszkami i będzie go wystarczająco dużo, pod warunkiem że bas gra jak bas, a nie sznurek na miotle. Ten zabieg sprawi, że amplituda struny nie będzie zbyt wielka, co pozwoli uniknąć problemów ze strojem.
Wrobelsparrow Dzięki ;) Super sprawa :) I strasznie podoba mi się Twoje poczucie humoru , bo troszkę poczytałam Twoich postów :) Postaram się nie atakować strun jak Rasiak bramkarza (rofl) Pozdro ;)
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: James Dean w 01 Kwi, 2009, 20:32:23
wrobelsparrow napisal wszystko, dodam tylko ze wiekszosc rozsadnych wzmacniaczy ma przyzwoite diboxy . Ciekawym preampem jest tez Sansamp RBI jednak kosztuje juz okolo 1500zl.
Zapytam sie tylko o delikatne pykanie paluszkami: jak to wyglada w przypadku grania slapem?
wiekszosc rozsadnych wzmacniaczy ma przyzwoite diboxy
Nie istnieją rozsądne wzmacniacze basowe poniżej 1k zł.
Cytuj
Zapytam sie tylko o delikatne pykanie paluszkami: jak to wyglada w przypadku grania slapem
Tu sobie możesz napierniczać, aż Ci gryf pęknie. Atak jest bardzo szybki, wektor masz raczej góra/dół, niż na boki, więc odstrój jest minimalny. Po drugie kto chciałby grać slapem w XXI wieku?
A i jeszcze jeden fajny patent - jeśli nie używacie wszystkich strun w kawałku - wsadźcie sobie np. pod D i G takie zatyczki do uszu (można w aptece kupić), które stłumią niepożądane wzbudzanie się pustych strun. Bo potem z głośników wydobywa się takie "brrrrrrrrrr" i nie wiadomo o co chodzi.
pozdro
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: wuj Bat w 02 Kwi, 2009, 12:43:17
Zapytam sie tylko o delikatne pykanie paluszkami: jak to wyglada w przypadku grania slapem
Tu sobie możesz napierniczać, aż Ci gryf pęknie. Atak jest bardzo szybki, wektor masz raczej góra/dół, niż na boki, więc odstrój jest minimalny. Po drugie kto chciałby grać slapem w XXI wieku?
1. A co za różnica dla struny w którą stronę się odkształca - na boki czy góra-dół? Amplituda jest amplituda. 2. Pilichowski, Fieldy
Struna jeśli odkształca się w stronę gryfu ma raczej bardzo ograniczoną drogę do pokonania , musi zatrzymać się na progach , jeśli odkształaca się w górę lub w dół , amplituda drgań jest znacznie szersza , na mój babski rozum biorąc inaczej nie chce być ;) Druga sprawa czy ten topic to nie nazywa się przypadkiem Drum Tracking ? ;) Ludziska mówcie jak zgrywacie i w czym tworzycie gary , każde info mile widziane . Pozrowionka.
Tytuł: Odp: Drum tracking
Wiadomość wysłana przez: wuj Bat w 02 Kwi, 2009, 12:57:19
Dziunia - tak tu już bywa ;), ja tam też klepię myszką kwardaciki, za pomocą kolegi ;)
Ok , więc niech i ja poklepie , ale musze wiedzić jakich programów użyć do klepania i jak wrzucić to potem np. w Cubase LE , albo jak zgrać to co wyklepałam , zdjąć to z głośnika Shure SM 57?? Korzystam z mixera D.O.D 1222 XXL , jeśli ta wskazówka na coś się przyda .Pozdrowionka ;)
prosty start : na początek spróbuj znaleźć w jakimś 'sklepie internetowym' ( o nazwie np. torrent ) ez drummer, zassaj na dysk, zainstaluj i otwórz w cubase. tam zarzuć ścieżkę midi, zapinij z ez, otwórz ją i klep kwadraciki :D
Jeszcze jedna prośba do Lord_Awesomeguy , wymień cały pakiet oprogramowania z jakiego korzystasz jeśli to możliwe i jak nagrywasz bass ?? Proszę o wykład a'la krowie na rowie ;) Dzięki za odpowiedź .Pozdro.
Hmmm... jako DAW używam (na razie - planuję się przesiąść na Cubase) REAPERa (http://reaper.fm/). Bardzo lubię ReaEQ (graficzny equalizer) i ReaComp (procesor dynamiki) z pakietu ReaPlugs (darmowy) tego samego producenta. Jeśli chodzi o perkusję - używam Addictive Drums XLN Audio. Ma bardzo przyjemne overheadsy, które subiektywnie brzmią dla mnie lepiej niż w EZ Drummerze, czy DFHS 1.0. Gitary - używam aktualnie Revalver'a MK III z odpowiedziami impulsowymi Recabinet. Bardzo podoba mi się możliwość zmiany brzmienia w każdej fazie miksu w ten sposób. Gitara basowa wygląda u mnie tak, że nagrywam czysty sygnał gitary i obniżam o oktawę za pomocą wtyczki VST (np. ReaPitch z ReaPlugs). Efekt nie jest spektakularny, ale od biedy daje radę.
Jak stać Cię na kupno Superior Drummer 2.0 firmy Toontrack to lepszego rozwiązania nie widzę. Jest tam ponad 30GB materiału (gotowe loopy) z ktorych można poskładać sobie podkład perkusyjny. Inne dobre programy to juz wspomniany Addictive Drums i FXPansion BFD 2.0. Warto sie nimi pobawić. Hail!
Edit 19.04.2009! Sorki ale pisząc tego posta sam byłem w błędzie bo napisałem że Superior Drummer 2.0 ma 30GB gotowych loopów z których mozna korzystać. Niestety pomyliłem się. Tak więc sorki. Po instalacji okazało się że są tam jakieś loopy ale bardzo mało (w EZ Player Pro) tak więc chcący mieć dużą bibliotekę gotowych loopow trzeba sobie kupić Drumkit From Hell Superior, tam jest tego cała masa. Pzdr.
No właśnie sprawdziłam i sprawa ma się następująco , kiedy klikam link wyskakuje mi powiadomienie o treści Error 404 itd. Jeśli chodzi o RAM to akurat nie jest problem bo mam go 4 GB w kompie , choć winda i tak widzi go 3,25 , w każdym razie mam max , więcej nie da się wsadzić po 32 bit'ową winde , z torrentami też miałam już do czynienia więc sobie poradzę , tylko nie wiem co z tymi linkami ?? Serdeczne dzięki za pomoc ...
a co do robienia bębnów do utworów mam pytanie. Sprawa wygląda tak- perkusję układam w guitar pro- tak mi wygodnie. A ostatnio zacząłem się zastanawiać jak zastąpić midowe pykanie jakimiś samplami. Jak zaimportować MID do jakiegoś (no właśnie, do jakiego) programu? Nie chcę układać bembenów w innej aplikacji tylko je przeładować. Czy da się jakoś skonwertować MID (albo *.gp5) do WAV zastępując midowe bębny samplami?
Ostatnio takiej konwersji dokonałem za pomocą tej strony: http://www.hamienet.com/midi2mp3 i wszystko hula, tylko że nie mogę podstawić swoich sampli..
a co do nagrywania perkusji- mam o tyle farta że w mojej salce perkusja bardzo fajnie brzmi nagrywana nawet pojedynczym mikrofonem. I żeby było śmieszniej jest to mikrofon w aparacie cyfrowym. Za jakiś czas się pochwalę bo na razie nie mamy jeszczr nagranego całego utworu.
Ja to robię tak. W gp eksport do midi. W cubasie import midi. Załadowanie instrumentu vst(f11), np. superior 2.0. Przekierowanie wyjścia midi na superiora. Hula pięknie. Do tego można łatwo dodatkowo edytować, podmieniać sample etc.w cubasie, np. samą stopkę, werbel itp. (zależy ile wyjść ustawisz w s2.0). Troszku chaotycznie to opisałem. Jak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.
Ja to robię tak. W gp eksport do midi. W cubasie import midi. Załadowanie instrumentu vst(f11), np. superior 2.0. Przekierowanie wyjścia midi na superiora. Hula pięknie. Do tego można łatwo dodatkowo edytować, podmieniać sample etc.w cubasie, np. samą stopkę, werbel itp. (zależy ile wyjść ustawisz w s2.0). Troszku chaotycznie to opisałem. Jak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.
Poprszę o wykład jeszcze raz w stylu "krowie na rowie" Pozdro;)
JJak ktoś będzie chciał to łopatologicznie porobię screeny i jeszcze raz opiszę krok po kroku.
Zrób. Mimo, że ja to akurat potafię, to może być niezły tutorial i na pewno się przyda na forum. Jak się ładnie postarasz to administracja zrobi z tego artykuł, a za tym zawsze idą jakieś profity.
wyręczę choć połowicznie kolegę, bo nie mam co robić heheh
1. eksportujemy w guitar pro utwór do midi
2. otwieramy nowy projekt w nuendo/cubase ( bo niestety tylko na tych progach się jako tako znam, a prawie że niczym się nie różnią ;) ) i importujemy pliczek midi z naszym utworkiem
3. ciskamy na klawiaturze magiczny klawisz f11, bądź idziemy devices->vst instruments
4. wyskakuje nam okienko wirtualnych instrumentów, gdzie klikamy na któreś z pustych, czarnych pól, po czym rozwija się nam lista dostępnych ( tzn tych, które mamy zainstalowane of kors ) vst. z listy wybieramy pożądany instrument garowy ( jeśli chcemy użyć innych sampli - dajmy na to basu, procedura jest oczywiście taka sama )
5. zaznaczamy na gridzie ścieżek zaimportowaną ścieżkę perkusji ( na screenie zaznaczona gwiadką :D ) i po lewej mamy opcje ścieżki - wzrok swój kierujemy do okna "out" po czym klikamy na czarne pole w którym zawsze coś pisze o narzędziu dźwiękowym naszego interfejsu ( w moim przypadku microsoft gs wavelab, bo mam zintegrowańca :( ), z listy wybieramy nasz instrument ( w tym wypadku superior )
6. nie wiem czy jest tak w każdym instrumencie do garów, ale przynajmniej w superiorze, w zakładce mixera mamy opcje wybierania outputów poszczególnych mikrofonów do ścieżek w nuendo/cubase etc. w moim przypadku kliknąłem na któreś z pól "out 1" i z listy wybrałem multichannel, dzięki czemu wszystkie mikrofony porozrzucały się na osobne ścieżki w programie głównym ( jest to podstawa do jakiegokolwiek miksu garów )
7. jeśli chcemy bawić się w mix ciskamy na klawiaturze kolejny magiczny klawisz f3 ( popróbujcie też inne eFy - potrafią zdziałać cuda :D ) bądź idziemy devices->mixer, dzięki czemu wyskoczy nam nuendowski/cubase'owski mikser w którym będziemy oczywiście miksować ( serio! )
8. suniemy suwakiem w prawo, by dostać się do pożądanych ścieżek ( w tym przypadku do ścieżek mikrofonów z superiora ) - tam klikając na przycisk oznaczony literką 'e' wyskoczy nam kolejne okienko...
9. ... w którym możemy narzucić wtyczki ( reverby, eq itd itp. - klikamy na któreś z pustych, czarnych pól po lewej ) bądź pobawić się graficznym equalizerem ( klikamy myszką dla podwyższania/obniżania wybranych częstotliwości, suwakami poniżej również, tam też zawężamy/rozszerzamy wybrane częstotliwości )
10. na koniec, gdy chcemy eksportować wybrany motyw, idziemy plik->export->audio mixdown gdzie wybieramy do jakiego typu pliku chcemy to eksportować, jaki ma mieć bitrate itd.
jest to opis powierzchowny, tykający tylko z leksza co, jak i gdzie. mam nadzieję, że się przyda. jak gdzieś tam piszę bzdury to poprawcie mnie, bo pisałem szybko :P teraz QVD masz co uzupełnić heheh
Pięknie maarioo:) zepsułeś mi koncepcję:D Serio to dzięki za wsparcie. Ja zaraz w takim razie skrobnę coś o podmienianiu sampli z superiora/ezdrumera/bfd.
Ok, jedziemy.
Wracając do opisu maarioo. Warto jeszcze otworzyć sobie midi w drum editor (prawy klawisz myszki na ścieżce midi -> midi -> open drum editor).
Będziemy mieli coś na podobieństwo piano rola. Aby perka fajniej brzmiała, a mamy na to czas – ręcznie ustawiamy velocity (siłę uderzenia) poszczególnych elementów. Perka staje się bardziej naturalna. Aha, i sprawdzamy, czy crash to crash, ride to ride etc. Czasami przy eksporcie midi przeważnie blachy mogą zamienić się miejscami (szczególnie gdy używamy bfd). Mała poprawka i już wszystko gra. I jeszcze jedna uwaga. Po imporcie pliku midi ważne jest ustawienie tempa utworu! Tempo ->fixe -> nasza wartość.
Teraz podmiana sampli. Powiedzmy, że mamy wyrąbaną perkę, wszystko brzmi cacy poza jednym elementem (wersja optymistyczna). I jak teraz ten jeden element poprawić skoro więcej z mixera w superiorze/ezdrumerze nie jesteśmy w stanie wycisnąć? Sprawa jest prosta, szukamy w necie sampli, czyli przeważnie krótkich plików .wav z nagranym uderzeniem w werbel, stopę, blachy etc. W necie naprawdę można znaleźć kilka świetnie brzmiących plików. Np. http://usa.mapexdrums.com/drums/blackpanther/index.asp. Polecam.
Ok, mamy sample. Teraz odpalamy naszego legalnego;) cubasa, otwieramy nasz projekt i w superiorze wybieramy osobne wyjście elementu który podmieniamy.
Mamy? Mamy! Teraz w insert track (na wyjściu w którym mamy sam np. werbel - a to jego chcemy podmienić) odpalamy program aptrigga (szczerze polecam, łatwa obsługa, przyjazny interfejs).
Teraz zadanie jest proste. Klikamy load smp i wybieramy nasz .wav. Następnie zmieniamy wg uznania dwa bardzo ważne parametry: dry mix i wet mix. Odpowiadają za zmixowanie naszego sampla z oryginalnym dźwiękiem. Można ustawić całkowite samplowanie (jak na screenie, lub dowolne proporcje między „starym” i „nowym” dźwiękiem) Do tego możemy używać kilku sampli, odpowiednio je mixowac etc. Wystarczy, ze klikniemy na „2” w głównym okienku z załadowanym samplem a będziemy mogli odpalić kolejny plik wav, odpowiednio ustawić jego mix z pierwszym samplem i dźwiękiem podstawowym etc. Reszty funkcji nie opisuję, wystarczy zerknąć do instrukcji obsługi.
to może teraz Lordziu napisze coś o miksie garów? :D byłoby zajebiście, bo osobiście nawet ostatnio myślałem, czy nie napisać do Lorda na gg z pytaniem o ustawianie stopy, ale się wstydzę ::) hehe