Forum Sevenstring.pl
Gitary barytonowe i inne => Gitary barytonowe i inne => Wątek zaczęty przez: october w 17 Paź, 2019, 15:59:29
-
Witam szanownych użytkowników,
Temat musiał powstać. Jako wyraz uznania dla wszystkich, którzy pomagali mi w temacie wyboru gitary. Dziękuję 
Padło na Greco Les Paul Custom z 1981 roku na pickupach Gibsona Classic 57. Uwzględniając rocznik to gitara w super stanie. Progi po szlifie. B niska akcja strun. Nie brzęczy, ale na dniach podwyższe ją o kilka mm. Wg własnych preferencji. Na razie odkryłem w tej gitarze piękny clean. Nad przesterami będę musiał jeszcze chwilę usiąść. Mniejszy sygnał wyjściowy i trzeba będzie gainu dołożyć. Ale od mocnego grania mam Framusa. Więc nie będę na siłę jej sterydowac. Nie taki zamysł. O dziwo klucze nie wyrobione i ładnie trzymają. Kupię jej mimo to blokowane Gotohy albo Hipshoty. To jeden z ostatnich roczników przed pozwem Gibsona. Nigdy nie miałem gitary starszej od siebie. Fajna sprawa takiego dziadka mieć w domu 
Skromne zdjęcia w paskudna pogodę:
http://imgur.com/gallery/497mZgu
Druga gitara na literę G ma 4 struny i jest basem. GMR Soundboard Custom. Jaki to fajne basidlo! Najlepsze jakie miałem. Super wygodne i pro brzmienie. Myślę, że śmiało może walczyć w pojedynku na brzmienie z topowymi basami. Może to te pickupy od SD robią taka robotę. Mostek Schaller. Klucze Gotoh. Wykonanie gryfu b dobre. Lakierniczo już mozna by się doczepić. Wyciera się pod łapa. Ale to taki nieinteresujący detal.
Fotki:
http://imgur.com/gallery/Ant7bm8
Do tego mój Framus dostał blokowane klucze od Schallera. Gitarowo jestem chwilowo spełniony.
Gadam do Żony, że tej 3jki raczej nie sprzedam. A ona pyta czy wierzę w to co mówię i że zawsze tak mówię 
Pozdr.
October 17
-
B niska akcja strun. Nie brzęczy, ale na dniach podwyższe ją o kilka mm.
(https://gph.is/1UOJYBT)
-
Sorki. Pomyliło mi się. Miało być metrów
-
Greco śliczność. Jak to będziesz stroił i na jakich stringach?
-
6ki stroję ostatnio w drop D albo E na 10-46. Więc żadnych udziwnień
-
Ładnie, ładnie. Gratulacje. Też myślę o zakupie po nowym roku, ale lewusów nie robili?
-
Robili robili :)
https://reverb.com/item/5194469-greco-les-paul-custom-left-handed-japan
-
Łooo - nawet kolor bym przebolał! Ktoś grał jak na prawej, a to ci Hendrix oszukany! Ok, nadzieja wraca, trzeba będzie szukać
-
Trzeba patrzeć zawsze na roczniki. Na początku lat 80tych robili te gitary w Fujigen. A obok klepali Orville. Więc jakby argument, że jedno lepsze od drugiego nie zawsze ma pokrycie w faktach. Tutaj warto się posiłkować forum mylespaul. Tam jest sporo o tych starych japończykach.
-
A jak waga tej gitary? 15 lbs? ;)
-
Gitara jest bez komór. Spodziewałem się, że będzie ważyć tyle co bas. A nie jest źle. Mialem strata lutniczego od Pierożaka to był cięższy. Tutaj jakoś ten ciężar rozkłada się równomierniej.
Większym wyzwaniem jest menzura. Cale życie grałem na 25,5 a tu coś koło 24,75. Małe odstępy :-)
Chomik sprzedał mi kiedyś teorię, że kiedyś Gibson robił menzurę ''na oko'' i nie każdy Gibol miał 24,75 a np. 24,5. Ciekawe.
-
Na oko :D Men, trzeba mieć wszystko dokładnie policzone. Jak "na oko"? :D
-
To @Chomick (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=1622) powiedział. Ja tylko powtórzyłem

-
Czyli troszkę uwierzyłeś :D
OK. Póki co temat poboczny, graj ile wlezie na nowej biczy :)
-
Google wie wszystko

Tłumaczenie z niemieckiego forum
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&nv=1&rurl=translate.google.de&sl=auto&sp=nmt4&tl=pl&u=https://www.gitarrebassbau.de/viewtopic.php%3Ft%3D312&xid=17259,15700021,15700186,15700191,15700256,15700259,15700262,15700265,15700271&usg=ALkJrhh2noZ7st2spFK8olS6wkPgQyru4Q
-
No tak, ale to sugeruje że 24 3/4 bywało różne w poszczególnych latach.
Napisałeś to tak jakby wariacje występowały prawie w każdym modelu ;)
Niemniej, jeżeli tak faktycznie robili to dziwne
-
Mózg boli od czytania! No ale 0,8 do 1mm na 22 progach to nie jest aż tak na oko :)
-
Po to Pan Bóg dał Ci oczy, żebyś robił na oko. :)
Zacne wiosełka, gratulejszyn.
-
żebyś robił na oko. :)
A ić pan z tym japońskim porno... Nigdy więcej :D
-
Żeby było śmieszniej współcześnie różne firmy robiące gitary z menzurą 24,75 różnie ją liczą. Oprócz Gibola LP Studio mam też Epiphone Customa i LTD EC-1000. Według specyfikacji każda ma menzurę 24,75 - jak się zmierzy każda ma trochę inną :) To tak, jakby te 24,75 w zaokrągleniu przyjmowali i każdy innaczej zaokrąglał. Z racji tego, że wszystkie te gitary to Les Paule to ja to czuję - po prostu jedna jest dłuższa, druga krótsza. Wszystkie stroje do drop C na 11-56 i tak samo wszędzie ustawiam wysokości i krzywiznę gryfu - każda ma inne naprężenie. Ciekawe czy z gitami 25,5 w których nie siedzę też zdarzają się takie numery, tylko nikt o tym nie mówi/nie pisze.
A Custom przepiękny :) Dobrze, że mam chociaż na pocieszenie tego Bjorna Gelotte, bo bym z zadrości jeszcze Ci oczy wydrapał :D Jak będziesz sprzedawał to biorę, przywieź ją kiedyś do PL ;)
-
A jak zmierzysz (jak mierzysz?) to jakie to różnice?
-
A jak zmierzysz (jak mierzysz?) to jakie to różnice?
Jak w Gibsonie- na oko!
-
Różnice w menzurze występują. Nawet jak to 1mm to niepodważalny fakt. Z czego wynikają? To jest pytanie. Moja teoria jest taka, że to było wszystko ręcznie robione od szablonów i na to ,,oko,, występowały odchylenia w poszczególnych gitarach.
Ps. Napisałem to ''na oko'' to teraz trzeba się wybronić przed hienami w internecie
-
A jak zmierzysz (jak mierzysz?) to jakie to różnice?
Już nie pamiętam dokładnie. Sprawę utrudnia też fakt że tune'o'matic jest montowany pod kątem ;) Ale i tak jak zmierzę we wszystkich gitarach w tych samych punktach od A do B to wychodzą różne wartości.
A tak w ogóle to w Gibolach LP wiele rzeczy jest zmiennych. Swego czasu Muchatek na forum porównywał grubości korpusów w LP studio i każdy był inny :) Oprócz tego zmieniali też kształt rzeźbienia korpusu na agresywniejszy lub łagodniejszy, robili talerz/miskę (wgłębienie przed krawędzią korpusu które daje fajny efekt 3D) lub nie. Gryfy niby profile 60,50,59 ale jedna 60 będzie 60tką a drugiej będzie niebezpiecznie blisko do 59. Kąt wklejania gryfu też różny (albo masz nisko albo wysoko struny nad korpusem abstrachując od akcji ja ustawisz.) i takie tam....ale Fender też pewnie nieźle mieszał w stratach na przestrzeni dziejów.
-
Panie, dlatego mierzy się od siodełka do 12 progu... :D :D :D Przecież weźmiesz inne struny i Ci Gibson mezurę zmienia? :D
-
Nie zmienia to faktu, że odlegość od siodełka do do mostku w każdej z tych gitar jest różna (obojętnie gdzie byś nie przyjął punktu mierzenia - po stronie e1, E6, na środku itp.) i dlatego na jednej gitarze 11-56 w drop C jest twarde a w drugiej jest loźne choćbyś nawet akcję i krzywizne gryfu tak samo ustawił przy pomocy szczelinomierza :P Ale zmierze z ciekawości i tak i podam.
-
Przy pomiarze mezury interesuje Cię tylko odległość od siodełka (w miejscu łączenia z podstrunnicą) lub środka progu zerowego do środka XII progu i nic więcej
-
Gadam do Żony, że tej 3jki raczej nie sprzedam. A ona pyta czy wierzę w to co mówię i że zawsze tak mówię 
Bo po kilku latach nie oszukujesz bliskich, tylko sam siebie. Bliscy już zazwyczaj wiedzą i rozumieją :D
-
Przy pomiarze mezury interesuje Cię tylko odległość od siodełka (w miejscu łączenia z podstrunnicą) lub środka progu zerowego do środka XII progu i nic więcej
LTD EC 1000 - 31,5 cm x 2= 63 cm / 2,54 = 24,80
Gibson Les Paul Sutdio 1995 - 31,25 cm x 2 = 62,5 cm / 2,54 = 24,61
Epiphone Bjorn Gelotte - 31,45 cm x 2 = 62,9 / 2,54 = 24,76
I tak się to rozjeżdża w stosunku do tej linii czasowej, którą pokazał October, ale zastanawiające jest to że PRS singlecuty mają teraz skale 24,5 a wylde guitars 24,625 - bo obaj zjadli zęby na Gibolach i wiedzą jaką naprawdę mają skalę :P
October - jak będziesz potrzebował kasy, albo chciał nową gitę to po prostu zapakuj to Greco, wyślij do mnie i tylko napisz SMSa że jest już w drodze i ile mam Ci przelać :D
-
@g-zs (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=406) Trzeba założyć kółko gitarzystów, którzy mieli ponad 100 gitar w życiu

@Chomick (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=1622) ma te wymienione gitary z pomiarami. Nie widzę powodu żeby miał tu siać jakiś zamęt. Ot, ciekawostka. Ważne, że gitara gra i stroi. A te parę mm różnicy w menzurze nie mają większego znaczenYia. To w końcu nie przeskok z 24,75 na 28.
Greco dopiero kupiłem. Przywiozę jak będę w Koszalinie to obadasz. Zamówiłem jej blokowane, złote Hipshoty. Porównywałem cleany z Framusa i Greco. To tutaj wygrywa Greco. Jakoś tak szlachetniej to brzmi. Na przestery na razie wygrywa Framus. Ale walka nierówna bo presety ustawione pod Framuge.
-
October - daj spokoj, na co Ci ta przestarzała konstrukcja. Przez tą krótką menzurę nic nie stroi, gra się jak na zabawkowej, miniaturowej gitarze, muli wszystko przez ten nadmiar mahoniu, niewygodny mostek tune-o'matic, do tego ta rozstrajająca się struna G. Łamiąca się główka. Dostęp do wysokich progów to jakieś nieporozumienie - jakbyś grał na akustyku, lekkie też to nie jest. Jednym słowem ta gitara po prostu w ogóle nie ma racji bytu w dzisiejszych czasach - to nie lata 70te, że oprócz Giboli nie było gitar z fabrycznie montowanymi humbuckerami i jak się chciało grać ciężej to tylko to pozostawało. Kto w ogóle jeszcze gra na tym ostrą muzę w dzisiejszych czasach ? Jakiś parę starych dziadów z przyzwyczajenia i niechęci do jakichkolwiek zmian i inne uparciuchy. Mogliby by to zrobić lepiej - cieńszy, bardziej erogonomicznyczny korpus, normalnym dostęp do wysokich progów, wycięcie na brzuch, na przedramię, menzura 25,5, mostek hipshota, jakieś inne drewna. A najlepiej to graj jak normalni ludzie na najdoskonalszym pod względem erogonomii i wygody wiośle jakim jest nowoczesny superstrat z menzurą 25,5 na gitarze która dostępuje kroku nowoczesnym czasom, w których żyjemy.
Ale nie przejmuj się, jeszcze nie jest za późno, jeszcze wszystko możesz naprawić i odkręcić to. Przecież Chomick lubi Les Paule bo jest głupi, wciśnij mu tą gitarę, odzyskaj kasę i po kłopocie..... :P ;D ;D ;D
-
Mostek Schaller.
http://imgur.com/gallery/Ant7bm8 (http://imgur.com/gallery/Ant7bm8)
Schaller nie ma takiego mostu. To koreański Sung-Il BB404 (spoko mostek swoja drogą).
http://www.sung-il.com/bbs/board.php?bo_table=b071_04 (http://www.sung-il.com/bbs/board.php?bo_table=b071_04)
-
@chomick mogę Ci wcisnąć mojego les paula xD
-
@OMSON (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=914) sugerowałem się tą specyfikacją. Ale tam też klucze są Warwick. Ciekawe czy było kilka takich basów od GMR czy był modyfikowany.
https://www.infolight.pl/ogloszenie/94944,gmr-soundboard-4-strings-jj-noll-gitara-basowa (https://www.infolight.pl/ogloszenie/94944,gmr-soundboard-4-strings-jj-noll-gitara-basowa)
Pewnie masz rację. Co nie zmienia faktu, że to super bas
-
@niedziak dawaj na łeb całą historię choroby :D
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
-
@OMSON (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=914) sugerowałem się tą specyfikacją. Ale tam też klucze są Warwick. Ciekawe czy było kilka takich basów od GMR czy był modyfikowany.
https://www.infolight.pl/ogloszenie/94944,gmr-soundboard-4-strings-jj-noll-gitara-basowa (https://www.infolight.pl/ogloszenie/94944,gmr-soundboard-4-strings-jj-noll-gitara-basowa)
Pewnie masz rację. Co nie zmienia faktu, że to super bas 
E no pewnie - ja poza tym uważam, że ten koreański osprzęt jest naprawdę dobry. Np Maruszczyk namiętnie używa w swoich basówkach, tak samo Schecter ;)