Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Pickupy, dechy, gryfy, struny i akcesoria => Wątek zaczęty przez: chronix1 w 23 Kwi, 2018, 21:24:40
-
Bry, uprzejmie informuję że dorośliśmy :D chciałbym dowiedzieć się jakie są sposoby (i przykłady na urządzeniach) jeśli chcę uzyskać takie połączenie:
Gitara -> wireless relay G50 do AX8 -> wyjście 1 do końcówki mocy lub na przody w zależności od potrzeby -> wyjście 2 do odsłuchu dousznego
pytanie 1:
czy aby mieć też jako wireless odsłuch douszny potrzebuje drugą parę nadajnik/odbiornik ? czy są jakieś maszynki które ogarniają to jakoś na raz ? wiecie o co chodzi - czy musze mieć na pasku aż 2 anteny z 2 urządzeń ?
bardziej skomplikowane połaczenie polegałoby na tym żeby do ucha dostać miks z interfejsu (gdzie pałker słyszy klika i inne piloty) + swoją gitarę....i do podziału na 3 osoby żeby jeszcze każdy mógł sobie proporcje dobrać :D
rozumiem że tutaj potrzebny będzie mikser, ale co jeszcze ? jakieś urządzenie "rozszywające" sygnał i wysyłające dalej na odbiorniki ?
wiem ze chaotycznie, ale mimo wieeeelu lat grania dla mnie ciągle jest to nowość. pomoże ktoś ? Pokaże jakiś przykład połączeniowy i sprzętowy ?
-
Wiec tak.
Do odsłuchu bezprzewodowego potrzebujesz osobny nadajnik i odbiornik. Nadajnik wpinasz w wyjście nr2.
Skomplikowane połączenie jest dosyć proste. Potrzebujesz mikser z 3 auxami, albo 2 aux + sygnał główny (zależy czy z miksera też audio miałoby iśc na przody, czy to tylko mikser do odsłuchów).
Teraz sprawa jest prosta. Do jednego wejscia wpinasz miks z interfejsu, do drugiego swoją gitarę z wyjścia NR2 w AX8. Teraz w każdą z wysyłek Aux wpinasz albo nadajnik bezprzewodowy, albo kabel jeśli sygnał ma iść do kogoś po kablu (ja tak robię z perkusistą). I w mikserze regulujesz sobie wysyłki danego sygnału na poszczególne AUX'y. To wszystko.
Jeśli mikser jest tylko do odsłuchów, to sytuacja ma się tak, że dwóm osobom wysyłasz sygnały auxem, a jedna osoba dostaje Main Mix.
-
Ok, czyli na pasku potrzebuje dwa urządzenia ? Jedno do nadawania wireless drugie do odbioru odsłuchu ?
Jeszcze dodam że odsłuch stereo byłby potrzebny
EDIT: dobrze kombinuje ? xD
(https://preview.ibb.co/mZdePH/schemat.png) (https://ibb.co/jsaR4H)
-
Jako tako się zgadza, jednak jeśli chcesz odsłuch mono, to tu pojawi się troszkę więcej problemów z doborem miksera. Xenyx który widnieje w schemacie ma tylko 1 wysyłkę. Rozpisałem to w załaczniku. W takim wypadku, jeśli z interfejsu można zrobić odsłuch i wysyłkę na przody, no to potrzebujesz mixera z 2 wyjściami. Wyjściem Main możesz palnąć sobie odsłuch stereo dla jednego urządzenia, a FX Send możesz wysłać sygnał mono dla drugiej osoby.
-
No to jesteśmy blisko, tylko przydały by się dwie wysyłki stereo. Chyba ze zrobić 1 gite live na lewo drugą na prawo i identyczny sygnał wysyłać na obu gitarowych. Wtedy kopia outu się nada.
-
Masz mikser czy trzeba cos kupic? Jaki budżet?
-
Mam póki co tego Behringera Xenyx 802, ale to się może zmienić. Nie mam jakoś zamkniętego budżetu ale wiadomo najlepiej najtaniej heh. W weekend jeszcze pobawię się galami bo teraz nie mam dostępu.
-
Z kupnem miksera z wysyłką stereo może być problem, ciężko będzie znaleźć coś do 1000 zl chociażby.
-
Parę kabelków i przejściówek pewnie da radę :)
-
W sumie jeśli wysylka jest "balanced", to spokojnie można użyć kabel 1x Jack stereo - 2x Jack mono.
-
Jeszcze można poradzić sobie chyba używając kostek ABY
-
Teoretycznie tak, w praktyce budowa kabla to 25 zł a ABY Switch to minimum 100 :D No i kabel wygodniejszy w przewożeniu.
-
Niby tak ale w ABY są jakieś tam bufory chyba żeby strat nie było. Dziś potestuje :)
-
Przekleję to co pisałem niedawno w podobnym wątku:
"Ja bym szedł w rozwiązanie ostateczne - interfejs audio - nawet ten czerwony, tani behry do którego podpinacie laptopa z samplami laptopa, w behrym ustawiacie ile chcecie miksów stereo (grałem też na uszach w mono - męczarnia straszna), 1 miks po kablu do perkusisty, reszta miksów stereo - w zależności od tego na ile macie kasy - do tylu nadajników radiowych - może być nawet 1 miks z 3 odbiornikami.
Dość długo używaliśmy toneporta ux8 jako serca systemu, teraz przerzuciliśmy się na behringera XR18 - i normalnie nasz FOH realizuje na nim koncerty.
Tak jak pisałem wcześniej ten Proel [rm3000 tr] to jest petarda - zagrałem z nim masę koncertów i jest super (t.bone był dużo dużo gorszy a cena niemalże ta sama).
Spokój oraz brak obaw związanych z przerywającym/niedziałającym w trakcie koncertu odsłuchem są warte tej kasy :) "
-
Dość długo używaliśmy toneporta ux8 jako serca systemu, teraz przerzuciliśmy się na behringera XR18 - i normalnie nasz FOH realizuje na nim koncerty.
A moglbys rozpisac jak to wszystko macie pospinane na scenie? Bo o ile gitary, bas, czy klawisze moga sobie isc z powiedzmy PODa/Axe (np jedno wyjscie do odsluchow, drugie na FOH) ale jak z bebnami i wokalem?
-
Teraz odkąd mamy Behrego XR18 + do niego mikserki P16 - to Behry robi za główny mikser FOH - więc wchodzą tam wszystkie instrumenty i możemy sobie je dowolnie ustawiać w odsłuchu.
Jak mieliśmy Toneporta - to prosiliśmy dźwiękowca o wysyłanie sumy bębnów na mały mikser perkusisty (miał jakiegoś xenyxa malutkiego), albo sam sobie stawiał jedną pojemnościówkę nad zestawem.
My zazwyczaj w odsłuchu mieliśmy ściszone bębny bo i tak je słychać/czuć na scenie.
Wokalistka ma efekt, z którego są dwa wyjścia - wtedy jedno szło do odsłuchu - jedno na front. Teraz to wszystko jest jednym wyjściem rozwiązane. Ale jak nie miała - to prosiliśmy realizatorów o splitowanie sygnału wokalu i też działało.
-
Majk
Sprawdziłem tego x802. Main out daje stereo całości i ma osobny volume, phones i ctrl (chinch) też dają stereo i mają osobny volume. Ctrl ale na jackach ma dużo niższy sygnał, ale też można tym wyjść. Dodatkowo send FX mono. W sumie na upartego można wypuścić 4 tory stereo i 1 mono takiego samego sygnału.
-
Teraz to już jestem pijany. Ale mimo tego ze masz regulacje volume, to chyba proporcji między instrumentami nie jesteś w stanie dostosować? Jeśli się dogadacie co do 1 miksu to smialo 1 mikser wystarczy. W przypadku behringera to main ma 1 mix a za pomocą fx robisz drugi osobny miks. U nas w zespole dogadaliśmy sie tak ze wokal ma 1, bas 2 a ja z perkusja 3 mix.
Posty połączone: 28 Kwi, 2018, 12:57:40
No i faktycznie chyba moje zdolności logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem zostały poważnie zaburzone :D
Jak widzisz da sie podłączyć wiele odbiorników, tylko kwestia tego czy 1 ustalony mix nie będzie Was ograniczał.
-
No dokładnie. Jeśli uda się poustawiać z jednego miksu to taka pierdoła wystarcza. Teraz myślę ile piniendzy by trzeba wydać żebybkazdy miał swój. Ale chyba za dużo :D
-
U nas też był taki dylemat. Na ten moment perkusista ma Xenyxa 502 i dostaje odsłuch po kablu, basista ma Xenyxa 802 i dostaje odsłuch po kablu (skleił sobie przedłużacz Jack z kablem gitarowym), wokal ma LD System MEI100 a ja T.Bone IEM75.
Koszt całości w naszym przypadku to około 1200 zł, a i tak możemy tego używać w przypadku gdy jest akustyk który nagłaśnia nas na przody.
Plan jest taki, żeby w najbliższym czasie kupić jakiś mikser z 4 wejsciami, i conajmniej 2 auxami własnie do odsłuchu. Do tego majk pod paczkę do gitary, i 2 pojemniki na perkusję. Wtedy na koncertach na których gramy z backline, będziemy w stanie zrobić sobie prowizoryczny odsłuch całości. Na ten moment w takich przypadkach tylko wokal dostaje swój sygnał w Iema.