Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Efekty => Wątek zaczęty przez: Mat w 01 Wrz, 2015, 16:33:41
-
Powoli buduje sobie nowy pedalboard i nie do konca ogarniam co i jak wszystko popodlaczac, zeby moc w miare sensownie to wszystko kontrolowac. Problemem jest to, ze mam efekty przed i za przesterem i jakos musze to rozwiazac. Lancuch efektow mam (bede miec) mniej wiecej taki:
Gitara -> tuner -> whammy -> flanger -> Big Muff -> dist -> modulacyjne i delaye -> noise gate
Chcialbym moc jakos wlaczac i wylaczac grupy efektow, na przyklad z czystego z chorusem i delayem wskoczyc na przester z whammy itd. Nie mam problemu z wlaczaniem sobie odpowiednich efektow, a dopiero potem uaktywnianiem calej "petli efektow), z tym ze nie potrafie ogarnac tego, ze mam efekty przed i za przesterem.
Myslalem nad Boss Line Selector (albo nawet dwa, bo jak sa obok siebie to latwo je naraz depnac), ale kompletnie nie wiem jak to rozplanowac. Tak, wiem ze sa loopery i inne takie, jednak one sporo miejsca zajmuja na pedalboardzie, nie wspominajac o wysokim koszcie. Aczkolwiek rozwazam taka opcje (moze jakis taki maly looper na 4 petle, pierwsza by byla na efekty przed, kolejne dwie na fuzz i dist i ostatnia na modulacyjne za przesterem).
-
A ile masz tych brzmień?
Tylko clean/dirt, czy trochę więcej.
Tak na pierwszy rzut oka to chyba najlepszym wyborem jednak będzie jakiś looper, sterownik.
Są teraz coraz tańsze i wcale tak dużo miejsca nie zajmują. Trochę miejsca możesz zawsze zyskać chowając efekty do których nie musisz mieć dostępu pod pedalboarda, jak big muff, flanger, bramka czy delaye bez tap tempa.
Tu przykładowy już nie taki mega drogi:
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_fxl8_pro.htm (http://www.thomann.de/pl/harley_benton_fxl8_pro.htm)
(musisz tylko sprawdzić czy tobie będzie pasował, nie jestem pewny np. czy ten akurat obsługuje pętle wzmacniacza, musisz doczytać)
Widziałem też loopery Joyo w dobrych cenach
-
Brzmien mam w sumie 3: clean, fuzz i dist. Do tego efektow pare (no ten flanger, whammy, ze dwa delaye, chorus, tremolo, vibe). Z tymi tanszymi looperami to w necie ludzie sie zala, ze sa "glosne", w sensie slychac jak sie przelacza preset.
-
Flanger po drajwie, przed delayem i reverbem.
https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4 (https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4)
-
Podepnę się pod temat, jeśli mo(sz)na, bowiem mam podobną zagwozdkę. Dotychczas grałem na kemperze i wszystko było programowane na fcb i każde brzmienie zmieniało się ot tak - jak presety. Teraz przesiadłem się na lampę i doszły kostki w pętli oraz linii.
Mam 3 podstawowe brzmienia:
- clean (z zapiętym chorusem)
- rhythm (zapięty tsem)
- kanał solowy (z delayem)
Chciałbym móc sterować nimi niezależnie, tzn. przełączać same brzmienia, tak jak założyciel tematu, czyli np. gram intro na cleanie z chorusem i chcę się przełączyć na samo brzmienie rhythm z ts'em już bez chorusa. Jak to ugryźć? Sam looper (a raczej loopery) pozwoli na to, ale ts będzie dalej zapięty (przyjmujemy, że jest w linii).
Jestem trochę zielony w stepowaniu. Na ile taki przełącznik midi załatwi tę sprawę?
-
Flanger po drajwie, przed delayem i reverbem.
https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4 (https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4)
Nie.
-
Przecież Step, Spark, Thunder pozwalają na rozbicie łańcucha na pre i post kosztem raptem jednej pętli. Nie ma mowy o stepowaniu, wszystko gra i było walkowane na forum.
-
Flanger po drajwie, przed delayem i reverbem.
https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4 (https://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4)
Nie.
Tak
-
Ja lubie jak mi gra przed. No ale nie o to pytalem przeciez :)
-
noisegate na końcu po delayu?
-
No z noisegate w sumie nie wiem, bede z tym eksperymentowal. Jak po delayu to rozumiem, ze go troche przytnie, tak?
No ale wracajac do tematu Panowie, uklad kostek nie jest problemem, bo se w ramach eksperymentow przestawie z miejsca w miejsce. Problemem jest kontrola tegoz zestawu.
-
no myślę trochę będzie ciął. generalnie noise gate ma sens po czymś co szumi a przed czymś co ten szum jeszcze zwiększy. czyli np. po przesterze a przed modulacjami.
oczywiście - to takie gdybanie, bo możesz wykręcić super brzmienie odwracając elementy w łańcuchu, ale generalnie - działa to tak jak napisałem powyżej jeżeli funkcją bramki ma być wycięcie samego szumu.
a co do trzech pętli. looper/switch z pamięciami. niestety jak chcesz wpiąć wszystko i móc zrobić kilka niezależnych kombinacji to nie jest to tania zabawa. Inna opcja to podzielenie na sekcje (no ale tutaj może być tak że spięcie sekcji niewiele Ci da) i switche.
-
Jeżeli jest mowa o bramce w pętli wzmaka, to działa bardzo dobrze w środku łańcucha, tzn. przed delayem i reverbem. Reszta efektów może być śmiało przed nią. Chorus tez lubi czasami jakimś szumem zmodulowanym zasiać, a bramka to ładnie wyłapie. Mam tak sprawdzoną kopię G-Stringa ;) Zresztą bramka powinna być przynajmniej za głównym przesterem. Jak ktoś używa przesterów kostkowych to śmiało może dać bramkę przed preamp i tez będzie działać, ale najlepiej jednak w pętli.